E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ŻbiQ
4 Wrzesień 2013, 14:18
[E28 525e] By Amos
Autor Wiadomość
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 22 Sierpień 2009, 17:52   
   Imię: Adam


dziś przejechałem sie do "mojego" mechanika bo przy szybkiej redukcji wał uderzał mi o ścianki... słychać to było na wysokości oparć przednich siedzeń...

stwierdził on iż tłumik drgań jest popekany i są luzy na krzyżaku a co za tym idzie trzeba wymienić tłumik i wał bo krzyżak jest nie rozbieralny :roll: :D

dziwi mnie że tłumik skończył się po 1,5 tygodnia jazdy...
a nic specjalnego nie robiłem....
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 22 Sierpień 2009, 18:36   
   Imię: qqqq


Oj ta piąteczka chyba nie jest Ci pisana :-P
_________________
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 22 Sierpień 2009, 22:27   
   Imię: Adam


nooo ciężka misja jest....
Lubie ją ale dlaczego ciągle coś się musi wysrać...
Już ok rozumiem ze starości ale dlaczego zużywa się po tygodniu ??
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Sierpień 2009, 22:30   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
nooo ciężka misja jest....
Lubie ją ale dlaczego ciągle coś się musi wysrać...
Już ok rozumiem ze starości ale dlaczego zużywa się po tygodniu ??


Bo jak cała reszta jest zużyta to nowa część od razu pada.
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 22 Sierpień 2009, 23:40   
   Imię: Adam


noo może też i prawda....
no ale krzyżak jest podobno wymienny :->
Czy jednak nie :?:

podpora niby jest sztywna czyli wychodzi na to że od samego bicia krzyżaka popękał by tłumik drgań ??
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Sierpień 2009, 07:56   
   Imię: Rafał


Dam Ci małą radę: Nie kupuj najtańszych części, bo będziesz musiał je zmieniać co tydzień. Lepiej zapłacić raz 100zł niż 10 razy po 40zł :-)
 
 
     
Kruczek 


Nadwozie: Exx
Model: 320i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1989
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 104
Skąd: Orońsko
Wysłany: 23 Sierpień 2009, 10:14   
   Imię: Jacek


kupiłeś nowy ten tłumik drgań czy mechanik go zamawiał ? bo jeśli on to możliwe że policzył za nowy a założył używkę...
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 23 Sierpień 2009, 22:14   
   Imię: Adam


Kupowałem ja razem z simmeringiem (escort 96 półoś) który został wsadzony w skrzynie
wyszło 120zł sądze że simmering nie kosztował więcej niż te 20zł...

a napewno nie 70,-

Kurcze musze się przejechać jeszcze do jakiegoś mechanika i sprawdzić co on powie na temat krzyżaka czy potrafi go rozebrać czy też powie że nierozbieralny...
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Sierpień 2009, 22:34   
   Imię: Tomek


Sądzę że to nie jest wina taniego zamiennika tylko reszty układu przeniesienia napędu która ma luzy i przez to powoduje przyspieszone zużycie części. Sam założyłem łącznik wału z Allegro który miał być Juridem a okazał się no-name`em :evil: Ale dostaje mocno w kość i nic się z nim nie dzieje.
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 24 Sierpień 2009, 17:15   
   Imię: Adam


no dobrze a co z tym krzyżakiem jechać do innego mechanika bo da się go rozłożyć ??
czy jednak jest nie rozbieralny ??

Dziś kolejny "radosny" dzień

stoje i grzeje bume patrze a za prawym tylnym kołem mokro i z okolic baku kapało coś w rodzaju rozcieńczonej benzyny.
Niewiem czy to ciekło od wilgotności i spływało po baku czy jednak cieknie mi z baku :roll:

w sam raz te usterki w czasie gdy nie mam czasu a samochód mi jak najbardziej potrzebny...
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Kwiatek 


Nadwozie: Exx
Model: e36
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24 Sierpień 2009, 17:41   
   Imię: Marcin


Nie załamuj się.
Jak zostawiłem swoja beatke na dwa miesiące to też miałem kilka nie miłych niespodzianek.

Trzymaj się!
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 24 Sierpień 2009, 20:27   
   Imię: Jakub


Link do aukcji na amerykańskim ebay.com

Numer OEM:
26 11 1 105 398

Link do ETK

Mam nadzieje, że odpowiedź jest dość wyczerpująca ;-)

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 24 Sierpień 2009, 23:09   
   Imię: Adam


No juz Dexter wczesniej też mi to uświadamiał...
ale w sklepie powiedzieli mi że czasem poprostu są to zamienniki z innych modeli w których są one wymienialne ale skoro nie to chyba zaczne działać bo betka kuleje w najważniejszych punktach Przyśpieszenie, i taniec tyłkiem...
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 11:18   
   Imię: Adam


Schowek powinien być podświetlany taa ??

a co do drugiego mojego zapytania to...
Nie da się niestety założyć przełożenia z biegu wstecznego na bieg 1 ?
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Czornye28 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 195
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 11:44   
   Imię: Grzesiek


schowek jest podświetlany małą żaróweczką (często się palą ) która znajduje się przy zatrzasku zamka ( nom to takie metalowe :D )
_________________
Czornye28
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 12:17   
   Imię: Adam


Aaaa no właśnie a mnie się nic nie świeci ;(
musze się tym zająć ;p
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Czornye28 


Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 195
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 12:26   
   Imię: Grzesiek


pewnie wystarczy żarówkę wymienić bądz też może ten taki czujnik (sory że nie po fachowemu pisze ale fachowcem nie jestem :-P )
_________________
Czornye28
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 12:51   
   Imię: Adam


nie noo spoko ;)
w każdym razie spróbuje to ogarnąć bo ciężko coś znaleść po ciemku....


Jeszcze jak by mi się udało przerzucić to przełożenie :->
Chociaż to raczej nie realne...
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 21:40   
   Imię: Adam


Czym cechuje się wersja Edition ??
Tak teraz mnie natchnęło a kiedyś tam Majsu wspominał że takową mam :D



Nie mam juz sił do niej, chyba ją sprzedam choć jedyne co mnie powstrzymuje przed tą decyzją to to iż raczej dużo za nią nie wezme :(
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 21:54   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
Czym cechuje się wersja Edition ??
Tak teraz mnie natchnęło a kiedyś tam Majsu wspominał że takową mam :D



Nie mam juz sił do niej, chyba ją sprzedam choć jedyne co mnie powstrzymuje przed tą decyzją to to iż raczej dużo za nią nie wezme :(


http://e12-e28.pl/viewtop...ghlight=edition
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 19:26   
   Imię: Adam


No niestety mój niemiecki jest tylko troszke bardziej zaawansowany niż japoński ;p
ale troche zrozumiałem no dobra 3/4 ;p
po przetłumaczniu na angielski...


Ale 12 to nie wiem jak rozgryść :

12. Einzelsitzausformung (wie M30-Ausstattung) und Kopfstützen im Fond
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 20:58   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
No niestety mój niemiecki jest tylko troszke bardziej zaawansowany niż japoński ;p
ale troche zrozumiałem no dobra 3/4 ;p
po przetłumaczniu na angielski...


Ale 12 to nie wiem jak rozgryść :

12. Einzelsitzausformung (wie M30-Ausstattung) und Kopfstützen im Fond


Tapicerka jak w wersjach M30 - inne boczki i zagłówki.
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 22:13   
   Imię: Adam


eh...
to czym różniła się od zwykłej 5 ??
bo już sie zamotałem ?
i nawet to co przeczytałem jest dla mnie nie zrozumiałe
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 23:15   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
eh...
to czym różniła się od zwykłej 5 ??
bo już sie zamotałem ?
i nawet to co przeczytałem jest dla mnie nie zrozumiałeObrazek


Popatrz sobie jak wygląda wnętrze 520stek przed 1987 i jak wyglądają wnętrza samochodów z silnikami M30.
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 15:13   
   Imię: Adam


Zastanawiam sie nad pomalowaniem wskazówek na czerwono ala' alpina...
Co sądzicie ??
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 15:26   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
Zastanawiam sie nad pomalowaniem wskazówek na czerwono ala' alpina...
Co sądzicie ??


Ja pomalowałem farbką modelarską którą się da zedrzeć w razie czego i jest ok.
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 16:05   
   Imię: qqqq


Jak Ci sie nie podobają białe to maluj, ale dla mnie to zbędny bajer.
_________________
 
 
     
Kruczek 


Nadwozie: Exx
Model: 320i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1989
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 104
Skąd: Orońsko
Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 20:40   
   Imię: Jacek


lepiej zamaluj tą rdzę a nie wskazówki hehe żartuje oczywiście
Mi takie malowanie nie podchodzi.
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 21:35   
   Imię: Adam


Kruczek napisał/a:
lepiej zamaluj tą rdzę a nie wskazówki hehe żartuje oczywiście


Jak by były w tych kosztach to chwili bym sie nie wahał....
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 12 Październik 2009, 15:12   
   Imię: Adam


No więc powrót do zmartwień ;/

Przestała mi się zapalać rezerwa (przez co wczoraj byłem zdejmowany z drogi przez e30) jaka może być przyczyna :-| :?:
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,039 sekundy. Zapytań do SQL: 12