E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ŻbiQ
4 Wrzesień 2013, 14:18
[E28 525e] By Amos
Autor Wiadomość
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 1 Sierpień 2009, 22:31   [E28 525e] By Amos
   Imię: Adam


Hmmm... no więc nadszedł czas, że udało mi się uchwycić Betke na fotkach :)

A więc najpierw troche opisu Auto wyjechało z Monachium jako 528i...
W jakimś okresie czasu silnik został zmieniony na eta....
z Vinu wynika że auto wyszło w kolorze Polaris a na plakietce pod machą i na nadwoziu jest delphin metallic :roll:

Bumke mam od nie dawna chciałem e30 ale jako że trafiło się e28 wcale nie narzekam jest wygodnie dużo miejsca i cóż :P szczerze to nie brałem wogóle pod uwage e28 a że się trafiła to i jest :)
Nie żałuje chociaż widząc po tematach już zaczęła robić problemy....
Mam nadzieje ze będziemy razem dość długo a nasza przyjaźń będzie przebiegała bezproblemowo

Babcia jest z 83 roku z wyposażenia hmmm...
- przód szyby w prądzie.
- lusterka w prądzie
- fotele grzane (brakuje wiązki)
- roleta manualna
- hak
- podobno grzane lusterka i spryskiwacze...

Do zrobienia:
-Przełącznik lusterek (urwana piramidka)
- Antena (została tylko podstawa)
- Blacharka
- pare innych rzeczy o których zapomniałem






Edit: Hehe tak patrze na zdięcia i widze ze udało mi się nawet uchwycić ją bezrdzawa
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 1 Sierpień 2009, 22:41   
   Imię: Milosz


Skoro po VINie to 528i i kolor sie nie zgadza to raczej stawiam flache, ze nie wyszla z fabryki jako 528i , jak wychodzila z fabryki miala po prostu inny VIN :-P
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 1 Sierpień 2009, 23:24   
   Imię: Adam


eh kurde, no to o co chodzi ;p
Reszta się zgadza tylko silnik i kolor jest nie halo :shock:
Gdzie jeszcze może byc vin oprócz tabliczki znamionowej ?
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 12:09   
   Imię: Jakub


Amos napisał/a:
Gdzie jeszcze może byc vin oprócz tabliczki znamionowej ?

VIN znajduje się na prawym nadkolu
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 12:40   
   Imię: Adam


Ok poszukam....
Jak znajde dam znać :)
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Kruczek 


Nadwozie: Exx
Model: 320i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1989
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 104
Skąd: Orońsko
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 12:58   
   Imię: Jacek


kojarzę ten samochód, kilkakrotnie widziałem ja w Radomiu.
Zrób fotkę pod maską :mrgreen:
 
 
     
SuT 
e28...


Nadwozie: E28
Model: 528iA
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1986 luty
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 230
Skąd: Radom
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 20:25   
   Imię: Damian


Witam witam:) i zycze powodzenia w pracach. Licze na jakies spotkanko i do zobaczenia na drodze;)
_________________
2007 520i 1981r http://www.youtube.com/watch?v=Jswxo2kKgro
oraz
2010 528i 1986r http://www.youtube.com/watch?v=YPlgA_q9JZ8
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 22:05   
   Imię: Adam


No więc tak....
Win wybity na nadkolu jest taki sam jak na tabliczce znamionowej...
Więc hmmm niewiem o co chodzi z tym kolorem :P

Noo no sutek dawaj jakieś propozycje ja jestem otwarty :)
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 22:12   
   Imię: Adam


Kruczek napisał/a:
Zrób fotkę pod maską :mrgreen:


Proście a będzie wam dane.... ;-)




Musze go ogarnąć bo widać że używany :mrgreen: :oops:

Edit: Takie pytanko jeszcze coś mi się stało z halogenami otóż działały a teraz moge je włączyć na zasadzie takiej że wciskam guzik nie palą i gdy wcisne żeby wyłączyć i przycisk jest do oporu wciśnięty wtedy się włączają no ale przecież nie będe tego trzymał i jechał :-P
czasem jak wcisne i poruszam konsolką z włącznikami to migną....
wcześniej działały malinowo w czym może tkwić problem ?
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
piter_gda 


Nadwozie: E28
Model: piecetdwudziecha
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 11:51   
   Imię: Piotr


wyciagnij rozbierz wyczysc poskladaj zaluz :-)
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 12:23   
   Imię: Adam


ale gdzie ??
przy lampach może być coś nie tak czy przy włączniku ?
wydaje mi się że przy włączniku ale co kaman ?
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 14:52   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
Noo no sutek dawaj jakieś propozycje ja jestem otwarty :)


Prosta sprawa - przebite numery 8-) Na 99,9% bo masz wersję Edition która wychodziła w 1987r. Do mycia silnika polecam tenzi truck clean i karchera bo teraz nie wygląda to dobrze...
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 19:52   
   Imię: Adam


dlaczego tak sądzisz ?
po czym ?
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 20:04   
   Imię: Milosz


525e i 528i to bardzo rozniace sie samochody, wykonczenia, zegary.... Twoj samochod to po prostu ETA, widac to. Pierwsza mozliwosc jest taka, ze ktos zadal sobie bardzo bardzo wiele trudu zeby przerobic samochod, zwazywszy na temat koloru niestety osobiscie w to nie wierze i zostaje opcja numer 2 :D Przygladnij sie dobrze czy nie ma sladow prac blacharslkich przy numerach i czy nie jest przespawane cale nadkole. Nie chce Ci dokuczyc, no i naturalnie nie ma 100% pewnosci , ze jest tak jak mowimy.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 20:35   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
dlaczego tak sądzisz ?
po czym ?


Posprawdzaj sobie daty na częściach samochodu - każda ma wybitą datę produkcji, czy to łapa silnika czy alternator - i na pewno znajdziesz tam daty produkcji sporo starsze niż 1983r ;-) Niestety ale w PL wiele Beemek ma przebijane numery.
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 22:42   
   Imię: Adam


:-? aż się boje ;(
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 22:54   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
:-? aż się boje ;(


Nie bój bobra moja po VIN`ie wyskakuje że to E30 touring w dizlu :D Tylko bez m-pakietu :-/ :D
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 23:03   
   Imię: Adam


Aaaa nie to lepsze kwiatki widze są ;p


Jakie laczki powinna mieć moja becia żeby był kompromis narazie mam 195/65 i przypala mi sprzęgło przy szybszym ruszaniu a dupa jest strasznie przyklejona zastanawiam się nad 165 albo 175
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
littek 


Nadwozie: E28
Model: 520 kat
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 23:27   
   Imię: Mateusz


195 jest idealne, 185 to raczej minimum. W fso 125p mam z tyłu 185, więc w cięższej i mocniejszej e28 węższych bym nie założył. Poza tym polecam 15 cali. Najlepszy kompromis według mnie pomiędzy komfortme, przyczepnością, a zużyciem paliwa i podzespołów. Sprzęgło nie powinno Ci się palić przy tych oponach. Mając 225 przy m20b20 nie miałem problemów ze sprzęgłem, oczywiście nie szalałem na tyc oponach z ruszaniem spod świateł :)
Co Ci tam nie gra ze sterowaniem lusterek tak poza tym??
_________________
http://littek.mybrute.com
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sierpień 2009, 23:49   
   Imię: Tomek


Amos napisał/a:
Jakie laczki powinna mieć moja becia żeby był kompromis narazie mam 195/65 i przypala mi sprzęgło przy szybszym ruszaniu a dupa jest strasznie przyklejona zastanawiam się nad 165 albo 175


To masz coś spieprzone bo ja mam 205 Continetala czyli tak jak 225 innej marki i mi ze startu kręci w miejscu jak głupi...
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 00:04   
   Imię: Adam


No to z tym nieszczęsnym sprzęgłem jest coś nie tak
podobno wsadzone jest nowe ale to dziwne bo jak by nie rozłączało do końca...
Od czego tak może być ??

A co do lusterek to sterownik (piramidka) jest urwany...
Ile takie coś może kosztować ?

Ja dziś na zimówkach 175/65 Wyjechałem z uliczki (powolne ruszenie i piec przy skrecie) i złapałem kąt 60*.
Z piskiem z miejsca były problemy też sprzęgło troche się jarało że było czuć ale na tych 195 nie moge nic jak chce szybciej ruszyć czuć samo sprzęgło i jedzie do przodu... a w zakrętach hmm strasznie się kleji a ciężko żeby wyrzuciło dupke... ja rozumiem że zimówki mają inną strukture ale jednak bardziej mnie to cieszyło jak musiałem walczyć z zachodzącym tyłem niż czuć smród sprzęgła a dupe mieć przyklejoną...

Najlepiej było by coś zrobić z tym sprzęgłem ale co może być nie tak ??
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
littek 


Nadwozie: E28
Model: 520 kat
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 02:49   
   Imię: Mateusz


co do piramidki, to ci priva jutro puszczę,
A wracając do ogumienia, na 195 wszytsko musi być ok, jeśli nie jest, tzn, że wóz nie domaga.

A co do silnika, to masz bez dwóch zdań m20.
Może samochód przeszedł jakąś niemiłą przygodę i podczas prac zmienili nie tylko kolor, ale i motor?
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 12:35   
   Imię: Marek


Ja mam 205/55 na 16 i jest git :D
aczkolwiek gumy nie pale tyłem też nie zachodze :-P

bosh pamietam jak mialem w clio 145/65 na 13... XD
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 14:26   
   Imię: Adam


haha xD
Wyobraź sobie 135/80/R12 w Ladzie 2107 i deszcz xD
Gdzie standardowo jest 175 i napęd na tył :twisted:
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 21:39   
   Imię: Jakub


Ja mam 225/45 R17 i jeździ mi się na nich lepiej niż na 195/65 R15.
Największą różnicę czuć na zakrętach ale to wydaje się być oczywiste ;-)

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
littek 


Nadwozie: E28
Model: 520 kat
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 22:40   
   Imię: Mateusz


jak miałem 225/17 to też świetnie się jeździło w zakrętach, ale jak zjechałem do Gdańska, to prawie płakałem z żalu, co właśnie przechodzi mój samochód, zresztą z jej zawieszeniem to mój kręgosłup i zęby też nieźle obrywały.
Do tego vmax na 225 - 160km/h, na zimowych 195 200km/h, róznica w spalaniu przy normalnej jeździe 2-2,5l na setkę. O komforcie oczywiście nie wspominam...

_KaMiK_ napisał/a:
Ja mam 205/55 na 16 i jest git
aczkolwiek gumy nie pale tyłem też nie zachodze


Idealny według mnie rozmiar felg i opon na polskie drogi - świetne połączenie komfortu z przyczepnością, do tego widzę, że mamy podobny styl jazdy :)
_________________
http://littek.mybrute.com
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 23:31   
   Imię: Adam


Dobra, dobra ale ja potrzebuje żeby dupa zachodziła przy skręcie ;p
Sprzęgło przebadane przez speców...(Dzięki za spontaniczy spot)
jest dobrze tylko czemu czasem nie wraca...

Otóż dziś chciałem to sprawdziś...
Rozkręciłem osłone pod kierownicą i patrze pompka sucha....

A przy okazji znalazłem coś takiego (Co to ? :D ):


Od góry wchodzi jakiś wężyk a od boku kabelek na dwa bolce...
ustroistwo to legitymuje się nazwą Bosch.... Tylko od czego to...
wczepione jest to u dołu obudowy nad stopka gdzie kładzie się lewą nogę w trasie ;p
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 02:04   
   Imię: Marek


Tez mnie zastanawialo co to gdy rozkrecilem u siebie oslone pod kierownica, z tym ze ja akurat mam wezyk podlaczony do tego :p ale czy jakies przewody to juz niepamietam :)

cholera od tygodnia nie bylem w a nawet przy aucie tylko z daleko zerkalem czy nic mu nie jest :( to jakis łudstok, to jakies spacery z kobieta, to jakies wypady do rodziny, to szukanie godzinami pracy ehh a mowia ze bezrobotny nie ma co robic ;p

Nie wiem czy wy tak macie, ale gdy dłuzej nie jezdze swoim samochodem to mi sie tęskno do niego robi :roll:
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 11:49   
   Imię: Jakub


Amos napisał/a:
A przy okazji znalazłem coś takiego (Co to ? :D ):

Czujnik temperatury wewnętrznej.
Wężyk przychodzący do tego ustrojstwa prowadzi do kolektora dolotowego.
Do września 85 dochodziły do tego dwa kabelki, a później trzy.
Jest to jeden z elementów sterowania ogrzewaniem w E28

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Amos 
ETA Driver


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 12/1987
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 184
Skąd: WR-Radom
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 13:03   
   Imię: Adam


i naczym to polega zczytuje mi temperature i co ??
_________________
...piątki wizerunek- piękna
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,042 sekundy. Zapytań do SQL: 12