E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E21] 320/6
Autor Wiadomość
bubaspaxx 
rekin

Nadwozie: Exx
Model: E21 320
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19 Wrzesień 2008, 13:43   
   Imię: Kuba


No no goofy pięknie idziesz.Oby tak dalej.mam pewne obawy co do wytrzymalości karoserii przy takiej mocy.jak wiemy belki lubią się przestawić i auto zostawia 4 ślady :-/
,e34.e36, i nowszych :/
kilka razy spotkałem się z opinią że najbardziej wytrzymałą karoserią dla dużego silnika jest e30.nie wiem ile w tym prawdy,ale w e21 z racji wieku karoserii,podzespołów i mocy tego diabła pod maską trzeba by się zastanowić nad wzmocnieniami ;-) Życząc dalszych sukcesów,pozdrawiam :->
_________________
shark
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28 Wrzesień 2008, 17:52   
   Imię: Krzysiek


witam

Z racji tego że auto ma problemy z trakcją podczas ostrego ruszania szukałem do niego szpery. Wertując wszystkie dostępne aukcje natrafiłem na szpere 40% od e24 z całą belką ,wahaczami,tarczami i zaciskami od e21 323i :D Telefon do właściciela krótka rozmowa i w drogę ;-)

Dyferek ma system zapobiegający wyciekom oleju , olej wyrzucony odpowietrznikiem wraca do dyfra a gazy uciekają :-) - fajny patent co?





O szperze 40% nawet nie marzyłem - myślałem, że jak uda się dostać 25% to będzie dobrze a tu taka miła niespodzianka :D

Teraz trochę pomyślunku aby to wszytko dobrze zamontować ale skoro ktoś już to wcześniej zrobił to myślę że i ja nie będę miał z tym problemów,wszystko wyjaśni się w najbliższym czasie ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27 Październik 2008, 21:22   
   Imię: Krzysiek


z powodu oczekiwania na poduszkę pod szperę prace nad projektem nieco zwolniły i nie opisywałem postępów zrobionych w między czasie

postanowiłem nieco wzmocnić karoserie montując rozpórki kielichów przednich i tylnych w tym celu pożyczyłem od kolegi rozpórkę oferowaną na allegro dedykowaną do e21 ponieważ miałem pewne obawy czy nie będzie haczyć o kolektor dolotowy

jak się później okazało moje obawy były słuszne i rozpórka nie pasowała :-/ haczyła właśnie o kolektor mało tego jeszcze o przepustnicę i silniczek krokowy :-/

postanowiłem więc wykonać rozpórkę własnego projektu ;-)
tokarz dotoczył mi odpowiednie pierścienie z blachy 4mm następnie nawierciłem otwory w wymaganych miejscach i dospawałem do nich odpowiednio ukształtowane płaskowniki również z blachy 4mm
następnie z profilu 20x40x2 po właściwym ukształtowaniu (w dwóch miejscach jest przegięta w celu ominięcia kolektora,przepustnicy i silniczka krokowego ) wykonałem rozpórkę na jej końcach wspawałem tulejki żeby wszystko wyglądało niczym jak te oferowane od producentów zajmujących się wykonywaniem rozpórek ;-)

a całość prezentuje się następująco :




rozpórkę do tyłu również postanowiłem wykonać samodzielnie ponieważ te dedykowane do e21 były montowane tylko na jedną śrubę z kielicha :-/
a z racji tego że w przyszłości do rozpórki będą jeszcze dodane wzmocnienia podtrzymujące dyfer ( fotorelacja i opis będzie po zamontowaniu szpery,wszystko jest już przemyślane i plan prac opracowany )
rozpórka taka okazała by się najprawdopodobniej za słaba
i w tym przypadku wykonanie było bardzo podobne z tym że nie trzeba było nic kombinować z kształtowaniem profilu tylko z innym dopasowaniem płaskowników przyspawanych do pierścienia a wygląda to mniej więcej tak:






a to główny konstruktor,wykonawca i pomocnik nad projektem e21 335i nasz kolega z forum shark w trakcie dopasowywania profilu do tylnej rozpórki ;-)




shark jeszcze raz dzięki za dotychczasową pomoc przy realizacji tego projektu
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Shark 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 11. 1985r
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 159
Skąd: Kopki
Wysłany: 4 Listopad 2008, 20:25   
   Imię: Tomek


Oj czuje że znowu spędzę sobote w bagażniku e21 jak bedziemy dorabiać wznocnienie poduszki dyferencjału :mrgreen:
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2008, 23:51   
   Imię: Krzysiek


nie tylko sobotę ale i poniedziałek ;-)

wiesz nie chcę zabierać Ci tej "przyjemności" :-P przynajmniej tam masz ciepło :mrgreen:
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Grudzień 2008, 00:24   
   Imię: Krzysiek


witam po długiej nieobecności

spowodowane było to komplikacjami podczas montażu dyfa ale wszystko dobrze się skończyło
postaram się teraz troszkę przybliżyć poczynione postępy

jako że belka którą kupiłem razem z dyfrem miała już zrobione mocowania aczkolwiek nie było to zrobione po naszej myśli więc postanowiliśmy zrobić wszystko od nowa ;-)

po odcięciu mocowań z belki zaspawaliśmy profile otwarte w celu wzmocnienia,przy okazji opuściliśmy trochę dolną powierzchnię do dołu w celu zwiększenia prześwitu dyfra między podłogą auta a dyfrem wygląda to mniej więcej tak






następnie do oryginalnego kawałka obudowy z belki e24 (ta górna część) przyspawaliśmy odpowiedniej długości kawałki blach (4mm) później po ustawieniu gotową "obudowę" przyspawaliśmy do belki



później w celu wzmocnienia dospawaliśmy do boków "obudowy" i górnej powierzchni belki małe trójkąty




jednym słowem belka gotowa ;-)

następnie przyszedł czas na montaż poduszki
jako że dyfer nie mieścił się pod podłogą auta musieliśmy wyciąć kawałek wnęki na koło zapasowe :-/ w miejscu oryginalnej belki/podłużnicy wspawaliśmy dużo grubszy kawałek profilu następnie po nawierceniu otworów i wspawaniu w środek odpowiednich tulejek zapobiegających zgięciu profilu podczas dokręcania poduszki przykręciliśmy poduszkę do profilu,automatycznie mieliśmy już teoretyczny zarys jak zrobić mocowanie pod pozostałe śruby
w tym celu na specjalnej gientarce dopasowaliśmy profil idealnie pod półkole koła zapasowego



kolejną rzeczą było odpowiednie przecięcie i pospawanie profilu
po nawierceniu otworów również wspawaliśmy tulejki aby nie pogięło profilu podczas dokręcania
następnie zrobiony już profil przyspawaliśmy do karoserii





po przykręceniu dyfra,półosiek i poduszki wszystko pasuje idealnie , jak to mówią polak potrafi :D






teraz zostało tylko zamknąć ten kawałek wyciętej wnęki po kole zapasowym dokupić odpowiedniej długości śruby ponownie skrócić wał i zrobić rozpórki o których pisałem wcześniej ale to wszystko w najbliższym czasie...
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
  
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 18:54   
   Imię: Krzysiek


po dłuższej nieobecności postaram się przedstawić ostatnio poczynione postępy w projekcie ;-)

jak już wcześniej pisałem planowałem jeszcze dorobić jakieś wzmocnienia mocowania dyfra
jako że dyfer nie jest oryginalny lecz pochodzi od e24 jego montaż wymagał dość dużo przeróbek największe zmiany były w jego mocowaniu do belki
( o tym pisałem już wcześniej )

wracając do tematu,do wcześniej wykonanej i zamontowanej rozpórki dospawaliśmy odpowiednio ukształtowane kawałki płaskowników następnie do śrub mocujących poduszkę dyfra dopasowaliśmy kawałek blachy i do niego również dospawaliśmy kawałki płaskowników następnie na końcach odpowiednio przyciętych profili przyspawaliśmy tulejki i połączyli wszystko za pomocą śrub

wygląda to mniej więcej tak: (fotka słabej jakości ponieważ robiona telefonem)




pod maską zostało już tylko zrobienie jakiegoś porządnego mocowania filtra powietrza:
silnik i cały osprzęt już na miejscu :



do zakończenia etapu związanego z mechaniką zostało już tylko dopracować parę elementów (tu coś puka, tam obciera)

auto na dzień dzisiejszy prezentuje się mniej więcej tak :



następnym etapem będzie rozebranie auta do ostatniej śrubki i zrobienie blacharki ale o tym postaram się informować was na bieżąco...
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 3 Luty 2009, 02:09   
   Imię: Krzysiek


po długiej nieobecności spowodowanej brakiem ogrzewanego garażu prace przy projekcie trochę zwolniły :-/
korzystając z poprawy aury i dostępu do ogrzewanego garażu dorobiliśmy wreszcie porządny układ dolotowy ...
chciałem założyć oryginalną obudowę filtra powietrza ale niestety nie bardzo by się zmieściła pod maską :-/
dokupiłem więc odpowiedni filtr stożkowy ,gumową redukcję,opaski i kawałek wypolerowanej rury aluminiowej dorobiliśmy odpowiedni uchwyt aby to wszystko jakoś ładnie wyglądało pod maską a prezentuje się to mniej więcej tak :







jakby ktoś kiedyś wyciągał silnik m30 razem ze skrzynią z nadwozia e21 to na prawdę nie polecam takiego zabiegu ... lepiej już odkręcić te parę śrub i wyciągnąć osobno skrzynie i silnik
przez to zgiąłem lekko pas przedni i wgniotłem tunel środkowy :-/
jakby nie było jest z niego kawałek klocka :D





po dopasowaniu wszystkiego i wyeliminowaniu ostatnich stuków i dziwnych odgłosów
przyszedł czas na rozebranie auta praktycznie do zera (na razie został tylko układ kierowniczy i zawieszenie )








następny etap w projekcie to zrobienie blacharki ...
za tydzień postaram sie porobić zdjęcia miejsc wymagających naprawy blacharskiej ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 3 Luty 2009, 12:58   
   Imię: qqqq


Będzie killer :twisted:
_________________
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 6 Luty 2009, 22:07   
   Imię: Bart


Czekamy czekamy ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Luty 2009, 21:02   
   Imię: Krzysiek


korzystając z pięknej wiosny tej zimy ;-) przechyliłem auto na bok i umyłem podwozie
po wyschnięciu porobiłem zdjęcia miejsc wymagających naprawy blacharskiej

przy rozbieraniu auta okazało się ze przednie błotniki nie były jeszcze nigdy odkręcane :-) więc miejsca w karoserii gdzie są one zamontowane są w bdb stanie,widać nawet gołą blachę


podobnie było również i z lewej strony

słupki A są w bdb stanie niema ani grama rdzy


błotniki do wymiany

drzwi maska i klapa bagażnika w db stanie maja kilka wgnieceń i gdzieniegdzie powierzchowną rdzę

niestety miejsca gdzie są stopki pod podnośnik dość mocno skorodowane (prawa strona już kiedyś robiona... :-/ w lewej wyskoczyła dziura )





pas przedni w stanie bdb gdzieniegdzie tylko powierzchowna rdza





prawy próg do wymiany lewy do uratowania




prawy kielich bez oznak rdzy



lewy kielich widać delikatne rozpychanie blach czyli do roboty i przed kielichem ktoś nawiercił dziur :-/



podłużnice dość zdrowe ale na jednej jak i na drugiej w tym samym miejscu wyskakuje powoli dziurka czyli do roboty





tylne nadkola we wnętrzu auta do roboty lewy ma już dziurki prawy widać że już sadzi blachę





we wnętrzu bagażnika nadkola w dość dobrym stanie ale przy tej blaszce co montuje się rurę do tankowania dość skorodowane zobaczymy jeszcze co będzie jak zedrzemy tą konserwację






niestety dwie reperaturki do wymiany (mają zaklepane ranty :-/ )

podłoga w db stanie w jednym miejscu wgnieciona (na jakimś progu albo coś w tym stylu) ale wszystko jest do wyklepania

podłoga bagażnika w db stanie gdzieniegdzie powierzchowna rdza

komora silnika w bdb stanie brak oznak rdzy

podszybia w db stanie gdzieniegdzie powierzchowna rdza

dach w bdb stanie ma tylko dwa małe wgniecenia

okolice tylnych lamp dość skorodowane





jest trochę do zrobienia ale patrząc na stan innych karoserii jakich szukałem do projektu moją oceniam na jakieś +dst
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 8 Luty 2009, 21:13   
   Imię: Bart


Wydaje mi się że jak na E21 nie jest źle ;-) Blacharka we własnym zakresie :?:
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Luty 2009, 21:32   
   Imię: Krzysiek


Bart napisał/a:
Wydaje mi się że jak na E21 nie jest źle ;-) Blacharka we własnym zakresie :?:



jak widzisz wszystko do tej pory robimy sami :-)
blacharkę również będziemy robić samodzielnie... sprzęt jest,umiejętności również a co najważniejsze to zapał do pracy
wole wiedzieć co i jak mam zrobione ;-)

jedyne co zlecę profesjonalistom to malowanie... reszta we własnym zakresie
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 8 Luty 2009, 21:42   
   Imię: Bart


No to trzymam kciuki ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Marzec 2009, 22:45   
   Imię: Krzysiek


witam

kiedy wreszcie zrobiło się w miarę ciepło przeprowadziłem auto do miejsca w którym będziemy robić blacharkę...

podnieśliśmy go trochę do góry w celu lepszego dostępu do progów



na karoserii niema praktycznie już ani jednej śrubki i w dwie osoby spokojnie podnosimy całą budę do góry, tak na moje oko waży ona coś koło 150-200kg

nie tracąc cennej soboty zabraliśmy się za wymianę tylnej reperaturki
po dopasowaniu samej reperaturki



i obrysowaniu jej na karoserii wycieliśmy oryginalną reperaturkę, ku naszym oczom ukazał się piękny widok w postaci braku rdzy na wewnętrznym nadkolu :-) jedynie w miejscu łączenia z podłogą bagażnika jest rdza :-/



zastanawia mnie czy ta niby konserwacja w postaci tak jakby zastygniętego oleju jest oryginalna czy to robił już któryś tam właściciel,dodam że całe auto od środka jest pokryte czymś takim ...
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29 Marzec 2009, 19:24   
   Imię: Krzysiek


witam

po zakupie nowych progów prosto z ASO





zabraliśmy się za jego wycięcie,zgrzew po zgrzewie lut po lucie i próg wyszedł ;-)

fakt że zajęło nam to całe popołudnie ale chcąc wspawać w to samo miejsce nowy próg należało to zrobić ostrożnie żeby nie uszkodzić elementów





gdzieniegdzie rant na wewnętrznym progu przegnił na wylot i trzeba będzie wspawać nowy kawałek blachy... a gdzieniegdzie jest tylko powierzchowna rdza

jak widać na pierwszej fotce oryginalne progi nie biegną przez całą długość auta tylko na wysokości drzwi chowają sie pod błotnikiem
w celu uratowania dolnego rantu błotnika musiałem kupić progi z zamiennika wybór padł na klokkreholm-a i jakież było moje zdziwienie z oznaczenia do jakiego modelu są przeznaczone :D



e21 325... ciekawe kiedy takie produkowali

po zdarciu konserwacji z wnętrza nadkola ukazał sie bardzo nieładny widok :-/



ale troszkę metaloplastyki i wszystko będzie jak należy ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
piter_gda 


Nadwozie: E28
Model: piecetdwudziecha
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Kwiecień 2009, 02:13   
   Imię: Piotr


witam
widze że szedleś konsekwentnie do przodu i projekt masz już prawie ukończony :-D
Nagrywaliście jakieś filmiki z jazd próbnych? Masz coś na necie?
Jedynie nie pasują mi te felgi. Zostawiasz czy zmieniasz?

Ogólnie projekt super wykonanie super widać mnustwo wlożonej pracy RESPECT :-D
pozdrawiam
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Kwiecień 2009, 14:48   
   Imię: Krzysiek


piter_gda napisał/a:
widze że szedleś konsekwentnie do przodu i projekt masz już prawie ukończony


prawie... robi wielką różnicę :-P

moim zdaniem to dopiero początek góry lodowej biorąc pod uwagę fakt że auto robimy tylko w weekendy wszystko niestety przeciąga się w czasie :-/

jak to mówią małymi kroczkami ale zawsze do przodu ;-)

felgi jak narazie zostają te a w przyszłości widzę tylko dwa wyjścia BBS RS albo ALPINA...

piter_gda napisał/a:
Ogólnie projekt super wykonanie super widać mnustwo wlożonej pracy RESPECT


dzięki staram się jak mogę ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Kwiecień 2009, 22:11   
   Imię: Bartek


Szczerze się przyznam, że dopiero teraz po tak długim czasie przejrzałem ten temat rzetelnie od początku do końca... Podsumowując - wielki szacunek, szczerze podziwiam wkład pracy i pieniędzy których, co by nie mówić, idą całe wory :-/
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Kwiecień 2009, 22:48   
   Imię: Krzysiek


bartolommeo napisał/a:
Szczerze się przyznam, że dopiero teraz po tak długim czasie przejrzałem ten temat rzetelnie od początku do końca...


zapraszam częściej bo myślę że dopiero teraz będzie się coś powoli działo...


pieniądze rzecz nabyta a satysfakcja z pracy nad rekinem bezcenna ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Kwiecień 2009, 23:14   
   Imię: Bartek


goofy napisał/a:
pieniądze rzecz nabyta

Oj tak, chciałoby się tylko życzyć jak największej zdolności i umiejętności nabywania 8-)

goofy napisał/a:
satysfakcja z pracy nad rekinem bezcenna

Nie do kupienia - to trzeba przeżyć ;-)
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2009, 13:27   
   Imię: Dominik


Ja cały temat śledzę od początku i za każdym razem jak przeglądam fotki i opisy to zastanawia mnie jedna rzecz...czy tym potworem da się w ogóle jeździć :?: :!:
i nie chodzi tutaj o jazdę bokami bo to oczywiste że się da, ale co z jazdą do przodu?hehe :-P
Niebagatelna moc przy niskiej masie+perfekcyjne wykonanie.
Jaram się tym projektem niesamowicie :twisted:
Szykuje się gruba maszynka do zamiatania ulic.
Wielkie uznanie za wykonaną pracę i oby dalej wszystko szło zgodnie z planem :-)
Trzymam kciuki.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 7 Kwiecień 2009, 13:47   
   Imię: Bodży


Kibicuję temu projektowi.Oby tak dalej do przodu.
 
 
     
Mati 


Nadwozie: Exx
Model: 628CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1982 1984
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Kwiecień 2009, 15:57   
   Imię: Mati


Ja także. I mam nadzieję, że zawitasz na Youngtimer Party 8-)
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Kwiecień 2009, 20:22   
   Imię: Krzysiek


dominique napisał/a:
Ja cały temat śledzę od początku i za każdym razem jak przeglądam fotki i opisy to zastanawia mnie jedna rzecz...czy tym potworem da się w ogóle jeździć :?: :!:
i nie chodzi tutaj o jazdę bokami bo to oczywiste że się da, ale co z jazdą do przodu?hehe :-P


powiem tak auto uczy pokory i raczej z gazem należy obchodzić się delikatnie ;-)

dominique napisał/a:
Niebagatelna moc przy niskiej masie+perfekcyjne wykonanie.


zastanawia mnie co rozumiesz pod pojęciem "perfekcyjne wykonanie" bo do perfekcji to mu jeszcze daleko

bogumił napisał/a:
Kibicuję temu projektowi.Oby tak dalej do przodu.
Mati napisał/a:
Ja także. I mam nadzieję, że zawitasz na Youngtimer Party 8-)


dzięki chłopaki :-)

a na YP pojawię się na pewno jak tylko skończę projekt ;-)

jak dobrze pójdzie i wyjaśni się kilka spraw będzie m30b35T ale na razie ciiii... ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 21:01   
   Imię: Krzysiek


jednym słowem rudy mnie dobija :-/ potrafi wejść dosłownie wszędzie niby na pierwszy rzut oka blacha wydaje sie w porządku a po dokładnych oględzinach coś zaczyna się już dziać ale niema tego złego co by na dobre nie wyszło ;-)

tak wygląda odtworzony przedni narożnik wewnętrznego progu



załatana dziura w lewym prawym narożniku,powiem więcej każda blacha na zakładkę zgrzew i lut wygląda niczym jak w oryginale było trochę z tym zabawy ale efekt też jest ciekawy ;-) dodam że nawet wspawywana blacha pochodzi ze stajni BMW a dokładniej z mojej byłej 535i US



odtworzona tylna część wewnętrznego progu


odtworzona środkowa część wewnętrznego progu,widać także wspawaną nową dolną część słupka B


wewnętrzny próg odtworzony w całości


za tydzień wreszcie wspawamy próg fotorelacja i opisy wkrótce ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
  
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 11:12   
   Imię: Paweł


Świetna robota! Bardzo mi się to podoba 8-) Czekam niecierpliwie na dalsze relacje!
_________________
Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 20:34   
   Imię: Milosz


Ja rowniez czesto tu zagladam, i choc tak odbudowywany samochod widzialbym chetniej z orginalnym odremontowanym silnikiem pod maska to i tak pelne wyrazu podziwu i szacunku dla projektu. Chyba nikt do tej pory nie robil tu tego wnikliwiej.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 22:18   
   Imię: Krzysiek


Miłosz napisał/a:
Ja rowniez czesto tu zagladam, i choc tak odbudowywany samochod widzialbym chetniej z orginalnym odremontowanym silnikiem pod maska to i tak pelne wyrazu podziwu i szacunku dla projektu. Chyba nikt do tej pory nie robil tu tego wnikliwiej.



na początku też miałem takie podejście ale stwierdziłem że w pełni odrestaurowanych e21 jest już trochę... a w pełni odrestaurowanych e21 z silnikiem m30 jest na pewno dużo dużo mniej a że chciałem mieć coś unikatowego to będzie 335i jakich mało ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 3 Maj 2009, 09:31   
   Imię: Krzysiek


przed wspawaniem progu założyliśmy drzwi ustawali szczeliny i dopasowali ułożenie progu względem drzwi

próg już na swoim miejscu a wygląda to mniej więcej tak :





po skończeniu prac nad progiem zabraliśmy się za tylne nadkole na razie wycieliśmy tylko
zgnity element przy rurze wlewu paliwa



po długich poszukiwaniach udało mi sie znaleźć karoserię z idealnymi tylnymi nadkolami
buda miała dzwona z przodu także wyciąłem z niej sam tył

_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11