E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 19:56
[E28 528i] świeży zakup : ))
Autor Wiadomość
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 13:45   [E28 528i] świeży zakup : ))
   Imię: karol


w końcu jestem :) )

autko zostało przeze mnie zakupione:))

teraz moja relacja i wrażenia:)

Blacha
- nie ma śladów rdzy, autko niedawno malowane - jeszcze pachnie farbą;) widziałem zdjecia w oryginalnym kolorze - nie mam powodów niewierzyć właśicielowie, że nie było bite. blacharka zrobiona po kosztach - widac, ze lakier został położony niedokładnie a szyberdach został załatany - NIESTETY ale po łebkach - delikatna niecka.
Podłużnice, nadkola, progi, kolumny wszystko narazie trzyma się kupy:)

Mechanika
- to co mnie najbardziej ciekawi - na dwójce idzie do 100km\h na trójce 170
na czwórce do odcięcia ale ma piątce obrotomierz staje na 4 tys - 200km\h i nie chce dalej iść - nawet z górki coś jest nie tak - sprawdziłem komputer- numery komputrera do 2.8 nei wiemc o z tymz robic
- drążki kierownice do wymiany ale dostałem cały komplet wiec na dniach będzie robione
- sprzęgło do zrobienia robote wykona Wróbel na pl.hallera w warszawie - wzmocni tarcze i docisk - do driftu
- zawieszenie zdrowe - zero stuków itp ale troche za miękkie
- silnik dla spokoju psychicznego wyreguluje, sprawdze czy wszytsko dobrze zrobione.
- brak szpery - niestety ale dyfer idzie do zaspawania chyba, że ktoś z Was ma do sprzedania jakiś 45% chyba, że są jakieś mocniej zaszperowane.
- hamulce ok - brak abs
- pompa paliwowa przeniesiona do bagażnika
- układ wydechowy - bardzo łądnie brzmi - dodatkowo założone barany - niestety seryjny filtr powietrza, juz myślę o stożku.
- nie czuć nie przepalonego paliwa więc zapłon chyba jest dobrze ustawiony - silnik pracuje na 1100 obr więc trzeba wyregulować.
- w trasie spalił mi 9-10 litrów ale bywało, że cisnąłem go do maxa więc nie uważam tego za wysoki wynik.


Wnętrze - bardzo ładnie zrobione ale kilka poprawek i sprzatanie przyda mu się :)

co do zrobienia wg mnie najważniejsze

- zrobić sprzęgło
- zrobić drążki kierownicze
- dodać wentylator- w mieście auto grzeje się - brak plastikowej obudowy na wiskozę. założona została większa chłodnica.
- wyregulowac silnik
- wykombinowac coś z mostem - szpera lub spaw
- wymienić przewody paliwowe
- poprowadzić elektrykę do lusterek

i takie tam duperele

Będę wdzięczny za każdą sugestię względem pracy silnika i tego braku powera na 5 biegu.
Czy użycie pompy od 3.5 coś da?a jak dodamy do tego komputer od 3.5?


samochód chyba długo był nie jeżdzony ponieważ na poczatku był strasznie zamulony i cału był pokryty jakimś dłustym osadem jakby po prostu długo stał.

Dzisiaj auto wjeżdza do warsztatu na sprawdzenie oznaczeń skrzyni, dyfra i co trzeba w nim jeszcze porobić,, ogólnie dokładny przegląd :) )

jakby co zapraszam do oglądania i może jakichś sugestii


Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Bart 8 Czerwiec 2008, 15:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 17:24   Re: świeży zakup : ))
   Imię: Tomek


kkowalsky napisał/a:

- brak szpery - niestety ale dyfer idzie do zaspawania chyba, że ktoś z Was ma do sprzedania jakiś 45% chyba, że są jakieś mocniej zaszperowane.


Jak ma byc tylko do driftu to spawaj ale wtedy już normalnie się samochodem nie da jeździc :) Można oddac szperę do np FW zrobią ci tyle %ile będziesz chciał koszt około 600zł

kkowalsky napisał/a:
filtr powietrza, juz myślę o stożku.


Tylko go dobrze zamontuj !

Cytat:
- dodać wentylator- w mieście auto grzeje się - brak plastikowej obudowy na wiskozę.


Pewnie visco pada więc zacznij od tego

No i dawaj fotki !!
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 17:38   
   Imię: Grzegorz


O kurde temat jest zdublowany...
odpisałem ci w innym...
ale śmietnik zrobiłeś kolega :-/
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 19:46   
   Imię: karol


jeśli chodzi o przeznaczenie to samochód jest "na niedzielę" i na zawody ale to dopiero jak wstawię klatkę - dłuższa perspektywa
-rozpórki sa - przód i tył
co do osiągów uważałem, że na 5 osiągnie te 210 km/h a nie na czwórce
Zawieszenie jest w mairę sztywne ale trzeba będzie to zrobić - dobra kombinacja ale to później narazie daje radę
Dzisiaj zaspawaliśmy dyfer, w tym aucie brakowało sprzery - przełożenie 3.25
przy okazji wymieniliśmy mocowania belki
Stożek zawsze zaciągnie więcej powietrza - kanały w głowicy sa polerowane, sama głowica planowana a kolektor za mieniony na barany
W zapasie mamy 3.5 z osprzetem:) jak ktoś przetrze szlaki w dorzucaniu do niego turbo to wtedy go włożymy:))
dzieki za wszelkie rady a masz jakieś pomysły na "podkręcenie" tego motoru? jeszcze została regulacja mieszanki i obtorów i będzie gut.

samochód robiony jest przez mojego kumpla


Administratorze!! :) do roboty:)
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 19:58   
   Imię: Tomek


kkowalsky napisał/a:
jeśli chodzi o przeznaczenie to samochód jest "na niedzielę" i na zawody ale to dopiero jak wstawię klatkę - dłuższa perspektywa
-rozpórki sa - przód i tył
co do osiągów uważałem, że na 5 osiągnie te 210 km/h a nie na czwórce
Zawieszenie jest w mairę sztywne ale trzeba będzie to zrobić - dobra kombinacja ale to później narazie daje radę
Dzisiaj zaspawaliśmy dyfer, w tym aucie brakowało sprzery - przełożenie 3.25
przy okazji wymieniliśmy mocowania belki
Stożek zawsze zaciągnie więcej powietrza - kanały w głowicy sa polerowane, sama głowica planowana a kolektor za mieniony na barany
W zapasie mamy 3.5 z osprzetem:) jak ktoś przetrze szlaki w dorzucaniu do niego turbo to wtedy go włożymy:))
dzieki za wszelkie rady a masz jakieś pomysły na "podkręcenie" tego motoru? jeszcze została regulacja mieszanki i obtorów i będzie gut.

samochód robiony jest przez mojego kumpla


Administratorze!! :) do roboty:)


Dawaj ją na hamownię sprawdzic co z tego całego tuningu wyszło :->
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 09:58   
   Imię: karol


fotki będą ale wieczorem.
samochód po wieczornych wojażach stoi pod warsztatek, nie będę pisał co się stało bo mnie zakatujecie:) dzisiaj powinno byc juz sprawne, może ktos z wawy ma na stanie wahacz tylni prawy?
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 12:13   
   Imię: karol


podobno jest jakis szrot samych bmw w okolicach ulicy chełmżyńskiej w warszawie - ma ktos może numer do tej osoby?
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 17:30   
   Imię: Bartek


Ja mam taki wahacz :mrgreen:
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 17:53   
   Imię: karol


za późno zajrzałem bo już kupiłem i jeździ.
nie obyło się bez problemów, wahacz który kupiłem wyjety był z modelu 520,525 i okazało się, że półoś która przy nim była ma mniejsze przeguby(średnica).
Z racji tego, że autko ma być do driftu szykuje się na uszkodzenia mostu i półosi.
Przymierzał ktoś z Was całą belkę od e34?
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 08:23   
   Imię: Rafał


Zapodaj jakieś fotki
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 14:55   
   Imię: karol


fotki dzisiaj zapodam
czy skrzynia biegów w m30b35 jest taka sama jak m30b28? pasuje bez żadnym problemów?długość przełożeń pozostanie taka sama?
 
 
     
Migel 
520i KAT


Nadwozie: E28
Model: 520iKAT
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 21:27   
   Imię: Migel


CZEKAMY :)
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Maj 2008, 11:45   
   Imię: karol


tak wyglądał kiedyś
http://img257.imageshack....spa51075xv8.jpg

http://img257.imageshack....spa51117hv8.jpg
stan techniczny

http://img246.imageshack....spa53029qu8.jpg

http://img246.imageshack....spa53023up0.jpg

http://img355.imageshack....spa53031en1.jpg

http://img149.imageshack....spa53035qd7.jpg

http://img355.imageshack....spa53059pk3.jpg

http://img293.imageshack....spa53066ja1.jpg

zdjęcia silnika i budy podeśle weczorkiem
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Maj 2008, 19:44   
   Imię: Grzegorz


kkowalsky napisał/a:
fotki dzisiaj zapodam
czy skrzynia biegów w m30b35 jest taka sama jak m30b28? pasuje bez żadnym problemów?długość przełożeń pozostanie taka sama?

Skrzynia ma te same przełożenia, różne są przełożenia w tylnym moście :-D
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
SuT 
e28...


Nadwozie: E28
Model: 528iA
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1986 luty
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 230
Skąd: Radom
Wysłany: 1 Maj 2008, 23:22   
   Imię: Damian


kkowalsky, hehe to ta z allegro;] http://moto.allegro.pl/it...zsza_cena_.html
powiedz mi czy mam czego zalowac ze jej nie kupilem noi powiedz czy naprawde ma te 220kucy i czy sprzedawca nie przewalal... a i po wczesniejszych zdjeciach moge sugerowac ze byla bita z przodu!
pozdrO!

P.S sam ja chcialem kupic...
_________________
2007 520i 1981r http://www.youtube.com/watch?v=Jswxo2kKgro
oraz
2010 528i 1986r http://www.youtube.com/watch?v=YPlgA_q9JZ8
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Maj 2008, 23:27   
   Imię: karol


a jak z tą belką? podejdzie w całości od e34?
znacie kogoś z warszawy kto dobrze wyreguluje mi mieszankę? mam jeszcze zarzuty do pracy skrzyni biegów i wału. na niskich obrotach strasznie szarpie skrzynia i wali wał, np jak oborty byly nisko ustawione to na jałowym też waliło - po wciśnięciu sprzęgła walenie ucicha tak samo po dodaniu obrotów. Napewno do wymiany jest sprzęgło, łapie wysoko i się ślizga. Może to jakieś łoźyska, mocowanie skrzyni?
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Maj 2008, 23:31   
   Imię: karol


tak to ta.
osobiście nie żałuje chociaż trzeba włożyć więcej czasu niż kasy. Jak będę pewien, że auto jest zdrowe mechanicznie wtedy pojadę na hamownię i zobaczmy. szpery napewno auto nie miało teraz ma zaspawany dyfer. bite było ale delikatnie - kosmetyka
 
 
     
SuT 
e28...


Nadwozie: E28
Model: 528iA
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1986 luty
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 230
Skąd: Radom
Wysłany: 1 Maj 2008, 23:32   
   Imię: Damian


Jak dzwonilem o ta beemke koles mi powiedzial ze bardzo duzo spalila ta beta opon dlatego mu pekla uszczelka pod glowica. Nie wiem czy to wiesz... xD
pozdrO!
_________________
2007 520i 1981r http://www.youtube.com/watch?v=Jswxo2kKgro
oraz
2010 528i 1986r http://www.youtube.com/watch?v=YPlgA_q9JZ8
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Maj 2008, 23:43   
   Imię: karol


nic nie szkodzi, jakby co mam jeszze silnik 3.5 z e28. nie każde chce pierwszj lepszej osobie sprzedać auto. Auto całe było malowane więc nie dziwę sie, że silnik też był ribiony, jak nie to go zrobimy lub wymienimy
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 2 Maj 2008, 19:54   
   Imię: karol


http://img521.imageshack....hpim3190yd6.jpg
http://img232.imageshack....hpim3195ud8.jpg
http://img240.imageshack....hpim3196kr4.jpg
http://img521.imageshack....hpim3192af7.jpg
http://img232.imageshack....hpim3197if7.jpg
http://img294.imageshack....hpim3200od6.jpg
http://img380.imageshack....hpim3201yq5.jpg
http://img293.imageshack....hpim3203av6.jpg
http://img240.imageshack....hpim3191fe8.jpg
http://img393.imageshack....hpim3194mz5.jpg
http://img232.imageshack....hpim3203wb2.jpg
http://img389.imageshack....hpim3202jo1.jpg
http://img177.imageshack....hpim3193oz4.jpg
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Maj 2008, 22:17   
   Imię: karol


:twisted:
Wspominałem, że mamy w zapasie motor 3.5 z e28. Nadeszła nowa koncepcja ;-) na dniach zaczynamy delikatny remoncik oraz poprawianie fabryki w tym silniku. Mamy pełny osprzęt brakuje nam tylko komputera ale damy radę. Teraźniejszy silnik zapewne będzie do sprzedania albo poczeka na nową budę. Jakby ktoś był zainteresowany można sprawdzić jak pracuje. Jestem strasznie ciekaw efektu końcowego.
 
 
     
Łukasz82
[Usunięty]

Wysłany: 4 Maj 2008, 22:50   

Zastanawialem sie kto kupi to auto...
Szczerze auto jest zrobione w stylu ktory totalnie mi nie odpowiada, dobrze sie prowadzi??
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 5 Maj 2008, 13:18   
   Imię: karol


W moim też nie. Przede wszystkim nie rozumiem dlaczego właściciel zamalował wszystkie błyszczące elementy - ramki, znaczek itp
Jeśli chodzi o prowadzenie: końcówka drązka do wymiany. Do latania bokami za duże felgi vel za mało sztywne zawieszenie - opony obcierają przy dużym przechyle. Co najwazniejsze po puszczeniu kierownicy jedzie prosto i nie ma odczucia, że był przekoszony.
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 17 Maj 2008, 23:01   
   Imię: karol


krótki filmik 528
 
 
     
AC SCHNITZER 

Nadwozie: E28
Model: INDIVIDUAL
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Maj 2008, 09:37   
   Imię: MICHAŁ


Klikam na filmik, i co widze!? to >>>>>Adres URL zawierał nieprawidłowy identyfikator filmu wideo.<<<<
_________________
"BMW"

SPRZEDAM
alternator ,rozrusznik
przekl, kier
dyfer, wahacze tyl
zaciski ham,-e28 m20
alternator -e32 m30
wnetrze niebieskie, komplet (przebieg 180tys)
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?p=8367#8367
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 18 Maj 2008, 16:25   
   Imię: karol


http://www.youtube.com/watch?v=z1xAGAY1pek
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Maj 2008, 21:09   
   Imię: Krzysztof


kkowalsky napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=z1xAGAY1pek


Wybacz, ale co miał na celu pokazać ten filmik :-? :-? :-?
Brawo za inteligencję dla Pana co wszedł na te felgi.
Rozumiem,że auto do boków ale nawet jednego tam nie widziałem po za kręceniem się w kółko... :roll:
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 20 Maj 2008, 11:47   
   Imię: karol


na dniach będzie ;) następnym razem stanie zamiast opon....
 
 
     
Mati 


Nadwozie: Exx
Model: 628CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1982 1984
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Maj 2008, 14:50   
   Imię: Mati


:-D
 
 
     
kkowalsky 

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30b28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 127
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 23:46   
   Imię: karol


dwa nowe filmiki, zapraszam do ogladania

http://youtube.com/user/kkowalsky1
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,032 sekundy. Zapytań do SQL: 13