E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 525i] Nowy rekin w stadzie, jeździ!
Autor Wiadomość
kubik 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 397
Skąd: Mazury
Wysłany: 20 Lipiec 2019, 07:53   
   Imię: Kuba


Z tymi błotnikami to jest zabawy,ja kupiłem oryginały i wcale idealnie nie leżały, ale już niestety wyprodukowano w south africa <lipa>
Ale wyglada ładnie, choć szyby to mogliście wyciągnąć <oko>
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 456
Skąd: Anglia
Wysłany: 21 Lipiec 2019, 10:00   
   Imię: Adam


Szyby zostały, jak pisałem wcześniej dach nie został pomalowany bo jest w naprawdę niezłym stanie. Lipy nie ma bo podnieśliśmy uszczelki szyb poprzez włożenie kabla o odpowiedniej grubości, który podniósł uszczelki na tyle wysoko, ze można było pomalować to co pod uszczelkami. Dzieki temu zaoszczędziłem mnóstwo czasu, którego mi ostatnio brakuje.
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 456
Skąd: Anglia
Wysłany: 21 Lipiec 2019, 10:35   
   Imię: Adam


Po „zdemaskowaniu” przyszedł czas na składanie. Przyszło pare nowych części, min nowe wygłuszenie maski, amortyzatory maski, nowe spinki na listwy boczne, nowe klamki, nowa uszczelka bagażnika, etc.







Pomalowałem klapy na uchwyty holownicze.



Odkurzylem wnętrze i wstępnie plastiki, pełen detailing środka i pranie boczków wkrótce.







Najbrzydsza kierownica w historii Bmw będzie zmieniona na MT1, wraz z nowym grzybkiem.

Syn, zapalony fan motoryzacji już się przymierzył. Ster jednak również nie przypadł mu do gustu :)



Lapis jeszcze lewituje ale to już jego ostatnie chwile na kobylkach.






Wleciała również nowa linka otwierania maski wraz z rączka.



No i nadszedł ten czas wypuszczenia rekina na świeże powietrze. Poraz pierwszy od 10 miesięcy opuszcza garaż o własnych siłach, wszystko wydaje się chodzić jak należy. Poza wydechem, który nie istnieje, bo jest tylko kolektor! <hyhy>

Czas na delikatne mycie.








Bbs Mahle 6.5x14 to tylko chwilowki. Docelowo będzie coś w 17 calach.
Sprężyny KAW ładnie siadły z przodu ale z tylu coś wysoko, z deko za wysoko hmm.

Po myciu i osuszeniu wjazd spowrotem do garażu na polerke.





W ten czwartek Lapis jedzie na lawecie do chłopaków co robią wydechy. Będzie kwasowka od portek do samego końca z rezonatorem po środku i puszka końcowa z dwururka. Potem przegląd i JAZDA!
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 456
Skąd: Anglia
Wysłany: 9 Sierpień 2019, 00:26   
   Imię: Adam


Wydech nie jest jeszcze gotowy wiec zabralem sie za kola.
Mam na stanie dwa komplety BBS RC 8x17, oba w stanie do remontu.
Jeden z nich wyląduje na lapisie, wiem koło trochę oklepane ale e28 wyglada na nich zawsze dobrze. Po rozkręceniu rotorow wrzuciłem bębny do kwasu na kąpiel żeby pozbyć się laminatu i farby. Po wyciągnięciu i wymyciu zamontowałem rotor na bęben skręcając na 3 śrubki i wyszlifowalem zadziorny na rantach. Nie były tragiczne wiec robota poszła szybko.

Zdjęcie felgi po naprawie zadziorow, widoczne utlenienia pod ściągniętym laminatem.



Następnie maszyna poszła w ruch i całe ranty zostały zeszlifowane na sucho. Najpierw gradacja 120, następnie 240, 320 i 400 na koniec.

Zdjęcie po szlifie rantu gradacja 400 na sucho tej samej felgi co wyżej.




To samo zrobiłem z kolejnymi trzema rantami. Po szlifie przyszedł czas na polerke.
Na początek pasta najtwardsza z największa mocą ścierna, w kolorze szarym na sizalu, czyli najtwardszym krążkiem polerskim.
Po tym etapie ranty maja szary kolor i satynowy efekt. Wszelkie rysy po 400 są usunięte.
Później ta sama pasta na krążku z gęsto obszytymi kawałkami bawełny.
W efekcie zaczyna się błyszczeć aluminium.
Kolejny krok to ten sam rodzaj krążka ale z pasta o większym połysku, zielona. Po tym kroku Alu już nabiera efektu lustra ale żeby było mega stosuje luźna bawełnę na krążku z żółta pasta wykańczająca. Pasty polerskie, jakie stosuje są firmy Manzerna.

Efekty polerki:






Rotory tez poszły do kwasu, po dwudniowej kapieli coś zaczęło odchodzić, przy użyciu myjki ciśnieniowej farba zaczęła odchodzić. Dosyć mocne podkłady zastosował BBS do pomalowania tych elementów, bardzo ciężko radzi sobie z tym chemia i najlepiej byłoby je po kąpieli jeszcze wypiaskowac czymś miękkim, np szkłem. Nie mam piaskarki wiec skończylo się na tzw palcoweczce, czyli szlifowaniem papierami ręcznie wszystkich szprych w środku. Masakra.
Grzbiety szprych góry jak i tyły rotorow przeleciałem maszynka oscylacyjna.

Po zeszlifowaniu rotory zostały pomalowane podkładem reaktywnym, na to poszedł podkład wypełniający. W systemie mokro na mokro pomalowałem je gruboziarnistym srebrnym i zamknąłem lakierem bezbarwnym wylewając dwie warstwy.

Kapsle po zeszlifowaniu potraktowałem podkładem do plastikow, a później jak wyżej tj podkład wypełniający, baza i klar.




Po paru dniach, kiedy wszystko sobie odparowało złożyłem jedna felgę na próbę.
Początkowo planowałem zakup nowych śrubek z wieloklinem ale budżet mi się kończy (wszystko przez Szalika <masakra> :D ) i będę próbował reanimować oryginalne. Nie są w dobrym stanie wiec czeka mnie dosyć dużo pracy z nimi. Wlepki na kapsle będą z kogo bmw.


 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 456
Skąd: Anglia
Wysłany: 7 Wrzesień 2019, 13:11   
   Imię: Adam


Po dwóch tygodniach byczenia się na urlopie przyszedł czas na ostatnie poważniejsze prace przy Lapisie. Jeszcze przed wyjazdem na urlop skończyłem Rceki. Złożyłem je na nowych śrubach i nakretkach, dokręcając każda ze śrubek odpowiednim momentem oczywiście. Na przód zamówiłem nowe oponki o rozmiarze 225/45/17, na tył poszły dwu letnie Rikeny UHP 235/45/17. Docelowo tez będą 225 ale tył siedzi za wysoko wiec żeby przestrzeń była mniejsza to poszły te szersze.





Odebrałem tez auto od fachmanów od tłumików. Robota bardzo dobra, dźwięk z wydechu taki jaki chciałem, czyli gardłowy bez hałaśliwego basu. W dniu odbioru:





Na ostatnim zdjęciu wprawne oko wychwyci zmęczona osłonę termiczna wydechu i zmęczony bak to wszystko będzie wymienione na nowe lub odświeżone.

Po powrocie z wakacji pojechałem z Rcekami na montaż opon. Założyłem pierścienie centrujące i założyłem pięknie świecące lusterka na Lapisa. W dniu wczorajszym auto przeszło przegląd techniczny bez żadnego nawet małego „ale”. Oficjalnie wiec Lapis może jeździć już po drogach, „już” to może przesada, bo planowałem ukończyć nerkę do tego stanu na pozna wiosnę ale się obsunęło i wyszło na koniec lata.








Podliczyłem wszystkie rachunki za wszystkie części i materiały oraz za malowanie, którego w tym aucie sam nie dałem zrobić bo nie umiem i wyszło £3k. Na polskie to jakieś 14k PLN. Aż strach pomyśleć ile by mnie to kosztowało, gdyby za wszystko co zrobiłem sam musiał bym zapłacić, lekko drugie tyle mysle.

Panowie szukam spojlera/dokładki na przedni zderzak BBS’a. Kiedyś na Allegro widziałem kopie tego elementu za śmieszne pieniądze ale na ta chwile widzę same spychacze Alpiny. Wie ktoś gdzie mogę zakupić ta czesc?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,081 sekundy. Zapytań do SQL: 12