E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 17:53
[E28] BMW 524td
Autor Wiadomość
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 4 Październik 2008, 23:00   
   Imię: Jakub


Jako że 524td US jest dawcą dla mojego "traktorka" i trochę części będę przekładał zdaję krótki relację w sprawie elektrycznych foteli.

Miałem przekładać całe wnętrze ale okazało się że parę rzeczy nie będzie się nadawać (kiepski stan).
Fotele przednie też miały pewne mankamenty. W obu niestety silniczki nie ciągnęły jednej strony oparcia i nie działała regulacja zagłówków :-/
Postanowiłem wiec, że rozbiorę fotele i sprawdzę co jest nie hallo.

Poniżej elektryka fotela kierowcy już po usunięciu usterek.


Okazało się, że problem z oparciem tkwił w lince, która przenosi moment obrotowy z silnika na mechanizm zębatki. Linka wysunęła się z mechanizmu zębatek.
To samo miało miejsce w fotelu pasażera.
Co do zagłówków to problem był podobny.

Elektryka fotela pasażera po drobnej kosmetyce okazała się również w pełni sprawna, jednak jak wiadomo z tematu o rozbiórce mojej 524td US wiadomo, że miała prawdopodobnie poważny wypadek (bok), którego skutki widać również na nim.



Jako że istnieje duże prawdopodobieństwo że naprawa dawcy była dokonywana jeszcze w stanach poniżej parę bardzo partackich patentów naprawy fotela by John Smith.

Kawałek drewna w stelażu siedziska


Spawy na stelażu oparciu fotela




Tapicerka przednich foteli zostanie uszyta od nowa.
Jako wzór posłuży tapicerka zdjęta z foteli z US


Na koniec stanowisko badawcze zapewniające 12V DC :-P
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
  
 
 
     
BeeMCe 

Nadwozie: E28
Model: BMW
Silnik: 524td
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Październik 2008, 01:30   
   Imię: Kuba


Mam pytanie do wszystkich użytkowników BMW 524td E28. Ile pali Wam auto w trasie? Mi wychodzi koło 8 litrów.
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 12:28   
   Imię: Jakub


Dawno mnie tu nie było ale w sumie poza nabijaniem kilometrów nic nie robiłem przy moim traktorku.

W czwartek z pełnym sukcesem zamontowałem zegarek z datą i termometrem.

Są tylko dwa mankamenty. Lekko wylany wyświetlacz i niedziałający gong, którego na razie nie montowałem.

Co mnie pozytywnie zaskoczyło to w pełni działający 23 letni czujnik temperatury :-D

W ramach ciekawostki muszę podać, że na 99% wszystkie E28 (nie wiem tylko jak jest w przypadku 518/518i) mają przygotowane miejsce pod czujnik temperatury zewnętrznej ;-)

Na razie co do reszty prac to wszystko stoi w miejscu bo póki co jeśli nie będzie zrobiona blacharka nie widzę sensu dokładania jakiegokolwiek wyposażenia.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 15 Styczeń 2009, 10:28   
   Imię: Jakub


Powolutku ruszył się temat tapicerki. Na razie dość skromnie bo tylko podłokietniki ale powoli pójdzie dalej.

Tak wygląda stary podłokietnik pasażera (kierowcy był w znacznie gorszym stanie)



-----------------------------------------------------------------------------------

Nowe poszycie podłokietnika kierowcy



Po wstępnych przymiarkach:



-------------------------------------------------------------------

Podłokietniki wymagają jeszcze drobnych poprawek pianki oraz ramy, którą trzeba oczyścić z korozji i pomalować



Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 8 Luty 2009, 13:54   
   Imię: Jakub


Na początek pochwalę się naklejką


No i powolutku do przodu idą prace nad wnętrzem "highline-individual"

Gotowa jest już tapicerka całej konsoli środkowej teraz pozostaje tylko jej założenie.

Dla przykładu z takich 4 kawałków...


... powstało takie cuś (część tapicerki osłony hamulca ręcznego)


I takie cieszące oko detale (przeszycia)


Żeby nie było wątpliwości kto jest głównym krawcem w tym projekcie :-P




Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
  
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Luty 2009, 14:27   
   Imię: Bartek


Dexter, czy to jesteś Ty przy tej maszynie do szycia :?: :shock:
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 8 Luty 2009, 14:35   
   Imię: Jakub


bartolommeo napisał/a:
Dexter, czy to jesteś Ty przy tej maszynie do szycia :?: :shock:

No nikt inny


P.S. Ale z tym pierdo@#$&% fotosikiem to mnie zaraz nagły trafi :evil:

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 8 Luty 2009, 19:09   
   Imię: Bart


Bardzo jestem ciekaw jak Ci to wyjdzie ;-) trzymam kciuki 8-)

Jeśli chodzi o zdjęcia spróbuj z flickr.com ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Luty 2009, 00:11   
   Imię: Bartek


Na początku pomyślałem "jeżeli to Dexter, to po jakiego czorta siedzi w czapce w domu"...
Co prawda widziałem Cię raz w życiu ale jeżeli dobrze kojarzę to na głowie włosów nie było :D

Co do obszywania - wielki szacunek, że się w ogóle podejmujesz takich tematów i oczywiście trzymam kciuki ;-)
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 15 Luty 2009, 13:12   
   Imię: Jakub


bartolommeo napisał/a:
Na początku pomyślałem "jeżeli to Dexter, to po jakiego czorta siedzi w czapce w domu"...
Co prawda widziałem Cię raz w życiu ale jeżeli dobrze kojarzę to na głowie włosów nie było :D


:-P

To fakt. Włosów nie było, a teraz są. Za jakiś czas pewnie znów nie będzie i tak w kółko ;-)
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 14 Marzec 2009, 22:26   
   Imię: Jakub


Jak pisałem na SB byłem ,że pierwszy raz w życiu byłem w polskim ASO BMW i zrobiłem zakupy. Zdjęciami pochwalę się kiedy indziej bo mam problem z ich upladem.

Z prezentowałem sobie:
- wąż (ten dochodzący do dołu chłodnicy)
- wąż pompa wody <-> obudowa termostatu
- uszczelki obudowy termostatu 2szt
- uszczelka między blok silnika, a obudowę filtra oleju
- łącznik gumowy obudowy filtra powietrza i turbosprężarki
- uchwyt zagłówka tylnego 2 szt
- plastikowe przelotki do montażu zagłówków tylnych 4 szt
- rozgałęźnik do wody (taki czwórnk)
- śruby do tarcz hamulcowych 4szt.

Musze przyznać ze spodobało mi się i na pewno pojadę tam jeszcze na zakupy.
Początkowo pan poprosił mnie o VIN i zaczął szukać. Powiedziałem mu że mam numery części, ale początkowo zrozumiał to chyba tak że spisałem numery z części. Pokazałem mu moją kartkę i spytał czy są to numery ETK. Lekko się zszokował gdy powiedziałem, że tak.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 9 Maj 2009, 17:30   
   Imię: Jakub


Taka tam mała letnia sesyjka w wersji bez zderzaków











_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
SuT 
e28...


Nadwozie: E28
Model: 528iA
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1986 luty
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 230
Skąd: Radom
Wysłany: 11 Maj 2009, 14:51   
   Imię: Damian


Widziałem na żywo i kółka prezentują się znakomicie:-)
_________________
2007 520i 1981r http://www.youtube.com/watch?v=Jswxo2kKgro
oraz
2010 528i 1986r http://www.youtube.com/watch?v=YPlgA_q9JZ8
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 23 Maj 2009, 14:36   
   Imię: Jakub


SuT napisał/a:
Widziałem na żywo i kółka prezentują się znakomicie:-)

Szkoda że tylko kółka się tak prezentują.
Ale małymi kroczkami zbliżam się do blacharki. Mam już nowe poszycia progów. Pozostałe blachy w trakcie załatwiania

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 28 Maj 2009, 16:36   
   Imię: Jakub


Test pisania posta z telefonu komorkowego przy urzyciu niedorobionego, mobilnego internet explorera
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 12 Czerwiec 2009, 23:46   
   Imię: Jakub


Próba zakończona powodzeniem :-D

Nie wiem ja jest w przypadku innych E28 ale zaczęło wyć mi łożysko w lewym przednim kole (w 528i też lewe przednie). Ostrzegam że po pewnym czasie jak łożysko zaczynie mocniej wyć jazda staje się nie ekonomiczna. i to nie ze względu na większe opory toczenia tylko ze względu na brak możliwości usłyszenia silnika. Ok 5 km jechałem z jednostajną prędkością ok 90km/h na 3 biegu myśląc że jest to piątka. W 528i po zagadaniu się z kolega przejechałem ok 7km na trzecim biegu z prędkością ok100-110km/h.
Wyjące łożysko ma również negatywny wpływ na samopoczucie. Możecie mi wierzyć lub nie ale po przejechaniu ok 50km jest się takim zmęczonym i rozdrażnionym, że lepiej nie podchodź :evil:
W środę dokonałem wymiany i aż chce się jeździć :-D
Przy okazji wypróbowałem mój nowy klucz pneumatyczny kupiony z myślą by odkręcał śruby do których przy urzyciu normalnego klucza trzeba by wykonywać zawodową akrobatykę (zaciski hamulcowe, zwrotnice, wahacze przednie i tylne itd/itp)

Przy okazji zauważyłem że wężyk zaworu (actuatora) turbiny jest załamany przy króćcu. wymieniłem go.

Wczoraj (12.06.2009) brat zakupił mi wskaźnik ciśnienia doładowania, który mam już zamontowany w traktorze. Mam tylko jedno foto z telefonu którego i tak nie mam jak zrzucić na mojego kompa i wstawić. Ale w późniejszym terminie wrzucę zdjęcia.
No i zacząłem się bawić turbosprężarką, a właściwie actuatorem oraz pompa wtryskową.
Aktualnie doładowanie w/g wskaźnika trochę ponad 0,9bara i muszę przyznać ze czuję sporą różnicę ale tylko do 120km/h (ostatnio praktycznie nie przekraczałem tej prędkości).

Temat jest rozwojowy. Na razie zbieram informacje, szczegóły techniczne itd i zobaczymy.

P.S. Robię to na własną odpowiedzialność. Wiem że teoretycznie mogę coś popsuć ale nauka wymaga poświęceń ;-) a oficjalnie nie wiadomo mi by na naszym forum ktoś próbował.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 07:21   
   Imię: Milosz


Znam wielu co prubowali, to co w 524td mozna wzglednie bezpiecznie osiagnac to poziom TDSa (nic dziwnego, to defakto konstrukcja identycznej mocy) czyli okolo 130-140KM (unormowane na 20 stopni) jakies 260-280Nm przy 1 BAR i duzym intercoolerze. Dalsze pomysly raczej zawsze koncza sie szybko i zalem za wyjatkiem jednego specjalisty znanego z Youtube ktory uwaza ze wszystko jest OK a parametrami jest juz gdzies w okolicach 3,0d.

Krecenie srubka przy turbie to nie najlepszy sposob regulacji, przesuwasz klape ktora powoduje, ze samochod zaczyna dusic sie na niskich obrotach, lepsze jest dodatkowe urzadzonko dostepne na allegro ktore montujesz na wezyk cisnieniowy i pusza powietrze dalej dopiero od ustawionego cisnienia a wczesniej blokuje.

Strasznie nie lubie jak ktos sie tym bawi, jest to w duzej mierze przyczyna awari silnikow M21 i krazacych pozniej negatywnych opini na jego temat. Los zrzadzil jednak taka sytuacje, ze w M20 musisz wydac kilka tys zl zeby podniesc moc maksymalna o 30% a w M21 wystarczy klucz 10tka nawet chinski.

Mysle, ze cisnienie fabrycznie zostalo bardzo dobrze policzone, nie na darmo nastepca M51 w wersji bez intercoolera tez zostal przy 0,8 BAR (M21 0,7-0,75) co dalo finalnie dokladnie ta sama moc maksymalna 116KM. Samo zwiekszenie o 0,2 BAR pociagnelo za soba rozbudowany dolot, duzy intercooler a mimo to do dzis krazy obiegowa opinia, ze silnik M51 2,5td jest zdecydowanie bardziej bezawaryjny niz 2,5 tds.

Ale umowmy sie , ze jak po modyfikacjach objade Cie seria, to grzecznie wracasz do ustrawien fabrycznych?? :twisted:

PS: jak nie dasz sobie spokoju i bedzie Cie kusisc dalej to wiedz, ze na kolektorze dolotowym od spodu masz gwizdek z podlczonym kablem. Jest to system bezpieczenstwa ktory pilnuje, aby cisnienie doladowania nie przekroczylo 1 BAR. Jesli po kolejnej regulacji na gle uslyszysz glosny swist i zapali Ci sie kontrolka cisnienia oleju to znaczy , ze gwizdek wlasnie sie zalaczyl, powietrze zostanie spuszczone a moc natychmiast spadnie.

Ten temat tez niestety latwo obejsc, bo w E34 z M21 juz tego gwizdka nie ma, jest zaslepka :-?
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 13:57   
   Imię: Jakub


Miłosz napisał/a:
Dalsze pomysly raczej zawsze koncza sie szybko i zalem za wyjatkiem jednego specjalisty znanego z Youtube ktory uwaza ze wszystko jest OK a parametrami jest juz gdzies w okolicach 3,0d.


Ja widziałem jeszcze gdzieś na necie magika z Finlandii który chce docelowo wcisnąć 300KM+ i 600Nm+ ale to już inna bajka.

Miłosz napisał/a:
Krecenie srubka przy turbie to nie najlepszy sposob regulacji, przesuwasz klape ktora powoduje, ze samochod zaczyna dusic sie na niskich obrotach

Że niby przesuwa się tę klapkę do której podpięty jest pręt od actuatora :?:
Co do duszenia na niskich obrotach nie zauważyłem tego.
Miłosz nie piszesz nic o paliwie, a przypominam że po podniesieniu ciśnienia zwiększałem dawkę.

Miłosz napisał/a:
lepsze jest dodatkowe urzadzonko dostepne na allegro ktore montujesz na wezyk cisnieniowy i pusza powietrze dalej dopiero od ustawionego cisnienia a wczesniej blokuje.

A wrzucił byś jakieś foto lub link do aukcji bo nie wiem czy chodzi o Blow Off

Miłosz napisał/a:
Strasznie nie lubie jak ktos sie tym bawi,

Czy to znaczy że już mnie nie lubisz :-( ;-)

Miłosz napisał/a:
w M21 wystarczy klucz 10tka nawet chinski.

U mnie klucz 11mm do odkręcenia kontry na pręcie, ale by skręcić (skrócić) pręt musiałem użyć jeszcze klucza 13mm by odkręcić całą gruchę następnie imadło i żabka.

Miłosz napisał/a:
Ale umowmy sie , ze jak po modyfikacjach objade Cie seria, to grzecznie wracasz do ustrawien fabrycznych??

Oj oj na objeżdżanie ma wpływ wiele czynników więc nie wiem czy wyniki były by obiektywne ;-) Poza tym jeśli zacząłem już ten temat to idę dalej.

A co rozumiesz pod pojęciem duży intercooler i czy jak miałbyś możliwość zrobienia zdjęć IC w tds-ie z uwzględnieniem gdzie znajdują się krućce i w którym miejscu auta on jest to podrzuciłbyś mi.

Miłosz napisał/a:
wiedz, ze na kolektorze dolotowym od spodu masz gwizdek z podlczonym kablem. Jest to system bezpieczenstwa ktory pilnuje, aby cisnienie doladowania nie przekroczylo 1 BAR

Doskonale o tym wiem :-)
Miłosz napisał/a:
esli po kolejnej regulacji na gle uslyszysz glosny swist i zapali Ci sie kontrolka cisnienia oleju to znaczy , ze gwizdek wlasnie sie zalaczyl,

A mi się wydaje że powinna się zapalić pomarańczowa kontrolka z turbiną ta po prawej stronie na środkowym pasku na którym są kontrolki od skrzyni automatycznej

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 14:13   
   Imię: Tomek


Dobra Dexter ty tu gadu gadu o mechanice ale powiedz jaki będzie pomysł na samchód ;-) Skoro nie german style to co ? Wyścigowy też raczej nie bo środek cały w skórach...
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 15:26   
   Imię: Jakub


Na razie jeszcze nie powiem.
Wczoraj podczas ogólnych porządków znalazłem coś co na pewno wykorzystam. Pierdoło, które u wielu ludzi powoduje głupie uśmiechy i patrzą z politowaniem mówiąc "Ciebie chyba poj@#$%&"
Ale dla "wąskiej grupy społecznej" jest to rarytas.
Ale też nie powiem Co to jest.

Poza tym znów mam dylemat czy w takim układzie chcę pozostać przy kolorze Arktisblau Metalic :-?

Zawsze jakieś dylematy do rozwiązania.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 07:39   
   Imię: Milosz


BMW juz we wczesnych latach 80tych prowadzilo pierwsze przygotowania do wprowadzenia silnikow diesla do samochodow wyscigowych, z M21 podobnie jak M51 finalnie nic z tego nie wyszlo. Kiedys nie moglem przezyc jak na ebay ktos zwinal mi z przed nosa broszure reklamowa 218 konnego E28 524td Rennwagen.... niestety nie wiem, czy awaryjnosc czy po prostu inne (lepsze) czasy powodowaly, ze takie aparaty nigdy sie nie scigaly i zostaly w fazie prototypu.

Co do przesuwania klapy to jesli nie czujesz zdlawienia na niskich to nie masz co kombinowac, ja po awarii turba na YP w Poznaniu poszedlem w druga strone, skrecilem pompke tak, zeby turbo prawie wcale nie pompowalo bo turbina robila wrazenia ze zaraz sie rozleci i wpadnie do silnika (taki zabieg na droge powrotna do domu). Reakcja silnika w zakresie 1000-1500obr/min byla wtedy o wiele zwawsza niz przy ustawieniu standartowym, bo spaliny wydostawaly sie bezposrednio do wydechu nie przechodzac przez hamujace turbo. Nie bylo tego efektu gdzie turbo jeszcze stanowi opor a jeszcze nie podaje cisnienia czyli tzw. "turbodziury". W druga strone nie krecilem.

Co do zwiekszania dawki - mechaniczna popmpa wtryskowa w 524td sterowana jest cisnieniem z kolektora dolotowego, im wieksze cisnienie tym wieksza dawka, z tego co wiem pompa ta powinna utrzymywac liniowa charakterystyke w zakresie do 1 BAR. Innymi slowy, przynajmniej teoretycznie krecenie dawka nie jest konieczne. Moze wlasnie dlatego czujesz tak duza roznice. 524td wyregulowane za bogato duzo pali i kopci na czarno ale przeregulowane w granicach rozsadku jest mocniejsze (wiedza doswiadczalna, nie katalogowa)

Zaworku w tej chwili na allegro nie moge znalezc, jak mi sie gdzies nawinie to wkleje. Dzialanie jest proste, srubka ustawiasz cisnienie do ktorego zawor blokuje przeplyw i powyzej ktorego otwiera sie calkowicie.

Czy Cie z tego powodu nie lubie?? glupie pytanie, glupia odpowiedz - NIE. Uwazam, ze zabierasz sie to tematu od tzw. dupystrony, nie lubie tez patrzec na rekiny ktore "polegly" bez walki, w skutek niewiedzy lub nieprzemyslanych dzialan wlasciciela.

Intercooler w TDS jest wzglednie spory, ale z tego co sie oczytalem na innych forach lepiej pasujacym i pojemniejszym jest ten z E39 530d. Zrobie zdjecia w TDSie i wstawie.

Ja kontrolki turbiny na zegarach nie mam, zapala sie na 100% kontrolka cisnienia oleju, rowniez tak napisane jest w mojej ksiazce serwisowej. Dotyczy dwoch modeli w roku 1985 524td oraz 745i. Byc moze w noszych rocznikach wpowadzono specjalna kontrolke.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 11:07   
   Imię: Tomek


Miłosz napisał/a:
BMW juz we wczesnych latach 80tych prowadzilo pierwsze przygotowania do wprowadzenia silnikow diesla do samochodow wyscigowych, z M21 podobnie jak M51 finalnie nic z tego nie wyszlo. Kiedys nie moglem przezyc jak na ebay ktos zwinal mi z przed nosa broszure reklamowa 218 konnego E28 524td Rennwagen.... niestety nie wiem, czy awaryjnosc czy po prostu inne (lepsze) czasy powodowaly, ze takie aparaty nigdy sie nie scigaly i zostaly w fazie prototypu.


Może jeszcze coś więcej w temacie :)
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 16:15   
   Imię: Jakub


Cytat:
niestety nie wiem, czy awaryjnosc czy po prostu inne (lepsze) czasy powodowaly, ze takie aparaty nigdy sie nie scigaly i zostaly w fazie prototypu.

Być może miało to sens przetrwania i ścigania się ale sęk w tym, że musiało by to przejść jeszcze przez FIA.

Turbo-dziura jest na niskich obrotach, na standardowych ustawieniach też była i nie odczuwam by się auto dusiło

Co do zaworku to chyba wiem mniej więcej o co chodzi ale też nie widziałem na allegro.

Miłosz napisał/a:
Ja kontrolki turbiny na zegarach nie mam, zapala sie na 100% kontrolka cisnienia oleju, rowniez tak napisane jest w mojej ksiazce serwisowej

U mnie jest kontrolka zbyt wysokiego doładowanie. W książce też jest uwzględniona i opisana w osobnej rubryce kontrolek które występują tylko dla diesla
"17 - zu hoher Ladedruck des Turboladers"
Ale mój traktor jest z kwietnia 86, a jak wiadomo we wrześniu 85 zaszło sporo drobnych zmian które czasem trudno wychwycić ;-)

Miłosz napisał/a:
przynajmniej teoretycznie krecenie dawka nie jest konieczne. Moze wlasnie dlatego czujesz tak duza roznice.

Być może nie jest konieczne i dlatego czuję różnicę. Dla pewności wolę by była bogatsza bo wiadomo że uboga mieszanka znacznie gorzej wpływa na silnik. Wyższa temperatura spalania wpływa na tłoki, zawory idąc dalej spaliny są gorętsze co znów negatywnie wpływa na łopatki turbiny.

Miłosz napisał/a:
524td wyregulowane za bogato duzo pali i kopci na czarno ale przeregulowane w granicach rozsadku jest mocniejsze (wiedza doswiadczalna, nie katalogowa)

Co do spalania to więcej będę wiedział dopiero w przyszłym tygodniu. Jeśli chodzi o kopcenie to zdarzy się, że pryknie sobie niewielką chmurką ale nie ma sytuacji, że za mną jest czarno i świata nie widać

Miłosz napisał/a:
Uwazam, ze zabierasz sie to tematu od tzw. dupystrony, nie lubie tez patrzec na rekiny ktore "polegly" bez walki, w skutek niewiedzy lub nieprzemyslanych dzialan wlasciciela.

Chyba wiem o co Ci chodzi.
Miłosz dam Ci przykład
Czy gorszym jest to co ja robię czy gorszym jest to http://www.fotosik.pl/pok...dd143f2656.html

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 17:55   
   Imię: Dominik


Dexter528i napisał/a:
http://www.fotosik.pl/pok...dd143f2656.html

:roll:
mi by szkoda czasu było...
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 16:53   
   Imię: Jakub


Miłosz napisał/a:
Zaworku w tej chwili na allegro nie moge znalezc, jak mi sie gdzies nawinie to wkleje

Zaworek znalazłem.
Nazywa się MBC (Manual Boost Control)
I czekam na przesyłkę.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 17:53   
   Imię: Milosz


O ile pamietam dobrze z zeszlorocznej przejazdzki, samochod na fabrycznych ustawieniach chodzil kulturalnie i cicho lecz nie powalal moca, do tego kopcil niedopalona ropa i szarpal po zapaleniu na zimno, calkowicie pozbawione momentu obrotowego byly wolne obroty (bardzo nietypowe w M21). Uporales sie z tymi problemami?? :-P

Zlosliwy jestem troche, ale to z przyjazni :-)
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 19:48   
   Imię: Jakub


Miłosz napisał/a:
Uporales sie z tymi problemami?? :-P

Wiedziałem, że będziesz pamiętał i padnie to pytanie.
Jeszcze nie :-P
Chcę wyciągnąć silnik na czas robienia blacharki, rozebrać całą budę i wtedy powoli się tym zająć tak samo jak zawieszeniami, dodatkowym wyposażeniem, wnętrzem.
Zbieram różne drobne i grube klamoty, kompletuje części (w miarę możliwości finansowych) żeby za jednym razem zrobić wszystko, a jeszcze do kupienia pozostaje sporo części które chcę wsadzić nowe bo wiadomo jak jest.

Na dzień dzisiejszy zdaję sobie sprawę że nie będzie to trwało tydzień czy miesiąc, a w takim układzie pierwszą rzeczą którą potrzebuję to samochód zastępczy. Ale nad tym już pracuję i jestem coraz bliżej.

Miłosz napisał/a:
Zlosliwy jestem troche, ale to z przyjazni :-)

Wiem i rozumiem to doskonale :-)

Wiem, że to wszystko od dupy strony jest ale czasem niektóre rzeczy tak trzeba zacząć. Być może jest to dziwne.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 19:34   
   Imię: Jakub


Dawno mnie tu nie było.

Zakupiłem i zamontowałem "zaworek"

Tapicerka stoi w miejscu. Są chęci ale cały czas brak czasu.

Prac nad autem żadnych nie poczyniłem. Blokuje mnie to, że cały czas jest mi potrzebne. Od jakiś 5-6 tygodni "traktor" przejeżdża 1000-1300km tygodniowo.

W poprzednim tygodniu miałem niemały problem z odkręcającą (luzującą) się od wału śrubą trzymającą koła pasowe. Na szczęście nie doszło do sytuacji jaką miał bavool.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 19:42   
   Imię: Tomek


Dexter mam pytanie... Czy szyny i dolny stelaż foteli elektrycznych jest niższy niż w manualnych ? Siedziałem na Majówce w M535 Mawarczyka - Sportsitze elektryczne - i u niego siedzi się naprawdę nisko a wsiadając do mnie czuję się jak na stołku barowym :roll: Czy to kwestia szyn czy po prostu wysiedzenia fotela ?
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 20:11   
   Imię: Jakub


Hmm.
Nie porównywałem ich nigdy.
Ale patrząc jak były ustawione fotele w amerykance i w moim traktorze (jak ustawiłem pod siebie) to nie odczuwałem i nie widziałem różnicy.

W sportsitze siedzi się zupełnie inaczej niż w zwykłych.

Ale wydaje mi się że nie powinno być różnicy. Być może to kwestia ustawien, a musisz przyznać że możliwości są spore ;-)

P.S mechanizm w comfort i w sport jest inny, zarówno w elektryce jak i bez niej
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12