E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 524td] BRONZITBEIGE-METALIC 11.1985r
Autor Wiadomość
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 28 Listopad 2015, 22:18   [E28 524td] BRONZITBEIGE-METALIC 11.1985r
   Imię: Leszek


Witam.

Od paru tygodni jestem kolejnym posiadaczem e28 przesiadka z e39 3.0d zobaczymy co z tego wyjdzie wrażenia z jazdy bardzo przyjemne

Autko wymaga dużo pracy czasu i pieniędzy aby było w miarę ładniutkie
planów jest wiele co z tego wyjdzie się okaże pewne jest ze potrwa to dłuższy czas

Vehicle Identification Number WBADB110109667894
Type DB11
Model 524 Td - EUR
Development Code E28
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M21
Displacement 2.40
Power 0
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Bronzitbeige Metallic - 139
Upholstery Nutria - 0169
Production Plant
Production Date 1985-11-04
270 Wider Tyres Breitere Bereifung
300 Zentralverriegelung Elektrisch Zentralverriegelung Elektrisch
311 Elektrischer Beifahrerspiegel Elektrischer Beifahrerspiegel
351 Waermeschutzglas Braun, Rundum Waermeschutzglas Braun, Rundum
410 Window Lifts, Electric At Front Fensterheber, Elektrisch Vorn
498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable Kopfstuetzen Im Fond

wyposażenie jest bardzo bogate <tanczy>
- elektryczne szybki przód
- centralny zamek
- elektryczne lusterka
- szybki kolor brąz
- tylna roleta

na szczęście nie posiada szyberdachu wiec trochę problemów odpada z nim związanych
blacharsko do zrobienia:
- dwa rogi w nadkolach strona lewa i prawa dół
- rynienka bagażnika
- lewy rant nadkole tylne
- lewe drzwi od środka na dolnym rogu jest już spora dziura
- prawy kielich do przejżenia bo widac juz nalot rudej
no i co najważniejsze LAKIER bo jest mocno zniszczony ponoć stał pod plandeka i jest mocno porysowany i odchodzi już bezbarwny
auto napewno było malowane i to dość nieudolnie bo nic z niego nie ściągano tylko tak powierzchu nałożono lakier <sciana> <lipa>

zdjecia spróbuje wstawic ale nie obiecuje ze sie uda i pozatym niema nic ciekawego bo wszystko robione "kalkulatorem"





















felgi z byłej e39 jak dla mnie narazie zostają całkiem ładnie sie dopasowały trzeba tylko troszke pozaginac ranty nadkoli tył bo obciera :D





kierownica jeszcze stara ale nowa juz idzie kurierem

















miejsce gdzie ruda juz dobrze sie rozgościła







kolejna słabość mojego e28 brak rantu i woda centralnie laduje w bagażniku





ogólnie bagażnik zdrowy tylko lekkie naloty rudego i pełno jakiś dziur wydaje mi sie ze musiał byc kiedys hak zamontowany trzeba bedzie to wszystko pozaslepiac niemam zamiaru haka montowac





lotke udało sie juz nabyc

w tygodniu powinny dojść następne graty


- kierowica NARDI Torino (muszę dokupic nabe z tego co doczytałem do do tego rocznika pasuje naba od e30,e34,e32 mam nadzieje ze sie nie myle)
- filtr powietrza
- dwa tłumiki nierdzewne środkowy i końcowy a ze dostęp elementów i jakieś tam umiejętności są to wydech calutki z nierdzewki wpadnie 2,5' od turbo az po koncówki

tylko teraz jakie końcówki zrobić napewno będą dwie
- proste
- skośne
- wygięte na dół

wiem ze wiekszości zmiany nie będą się podobac ale na klasyka w orginale jeszcze przyjdzie czas z zewnatrz poza lotka i felgami narazie nie bedzie wiekszych zmian jedynie srodek dostanie nowa kiere i fotele kubły ale to juz po nowym roku
 
 
     
kubik 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 383
Skąd: Mazury
Wysłany: 29 Listopad 2015, 19:13   
   Imię: Kuba


Cześć,to ta co wisiała na otomoto?
Mam nadzieję,że nie kupiłeś e28 z myślą o jeżdżeniu na co dzień :P
Jak tam chodzi turbo bocian?
No trochę roboty to Cię czeka <ok>
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 29 Listopad 2015, 20:37   
   Imię: Leszek


Witam.
tak tak jakiś czas wisiała na otomoto,
a dlaczego nie jezdzic nacodzień chyba po to jest auto <oko> oczywiscie wykluczam zimę ale spoko do czasu jak nie bedzie nowego lakieru i konserwacji mozna sie nim cieszyc codziennie ale ja i tak w PL ze wzgledu na prace jestem co 4tygodnie na tydzien wiec za bardzo go nie zniszcze
myslalem ze auto bedzie bardziej mułowate ale nie jest zle dopuki turbo sie nie załączy niema czym jechac ale puzniej juz sobie radzi
Ostatnio zmieniony przez platinume28 29 Listopad 2015, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Listopad 2015, 20:39   
   Imię: Krzysztof


Nie jest źle :D Ładna sztuka jak na Polskie realia <oko> Za ile wyrwałeś tą lotke z aukcji na alledrogo? o ile to ta z ułamaną końcówką :P Co do tłumika końcowego to dwie rurki zagięte w dół będą idealne do klekota, Kubły w rekinie robią dobrą robote, sam mam kubły w mojej babci i wiele osób mnie za to linczuje :D Ale wtedy zapraszam na siedzenie pasażera, robię przewózkę po paru ładnych łukach na odcince i zgodnie przytakują ze jednak inne fotele w tym rekinie odpadają <lol>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 29 Listopad 2015, 20:42   
   Imię: Leszek


lotki jeszcze nie widziałem na zywo wiec nie powiem czy jest cos zniszczona miała niemieć uszkodzeń koszt to 450zl może dużo ale nie czesto sie trafiaja

zdjecia koncówek:
1.


2.


3.


pokombinuję i zobacze co bardziej bedzie wygladac ładnie
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Listopad 2015, 20:55   
   Imię: Krzysztof


Jesli zakupiłeś lotkę która znajduje się na foto, to w górnej części zdjęcia zauważysz że brakuje kawałka kła od lotki. Oczywiście mogę sie mylić. Ładne kwasiaki, każdy ma swoje wizje, ale osobiście rozważał bym dwie opcje, zagięte w dół bądź proste, skosy trochę wieją festynem
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
kubik 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 383
Skąd: Mazury
Wysłany: 29 Listopad 2015, 21:13   
   Imię: Kuba


Zobacz jak w moim temacie wygląda zgięta w dół :)
Wg.mnie tylko taka do diesla jest słuszna <mina>
No to jak nie jeżdżone zimą to ok,tylko szykuj się,że będzie się ciągle coś działo <oko>
Ale jak się zrobi wszystko to będzie spokój :D
 
 
     
bogumil123 
BO

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M20
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: Białystok
Wysłany: 29 Listopad 2015, 21:20   
   Imię: Bogumił


Oby nie okazała się ciągłą naprawą jak u mnie ..... td to trochę kłopot (mechaniczna pompa wtryskowa nie wiele ich już jest)
Pozdro
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 29 Listopad 2015, 22:07   
   Imię: Leszek


kubik Zanim zrobie wszystko to pewnie osiwieje przez rekina ale spoko ostatnie e39 tez dało mi sie niezle we znaki wiec i tu sie uporam.

bogumil123 narazie w silniku tylko podstawy olej filtry swiece wtryski paski jesli okaże sie ze głowica popekana to wtedy bede myslal nad zmianami bo bardzo chciałbym chociaz ze 160KM uzyskac z tego silniczka ale jesli bedzie to walka z wiatrakami to poszukam innego rozwiazania
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 26 Grudzień 2015, 12:05   
   Imię: Leszek


Draż lotka na szczęście stan idealny zero zniszczeń

mam pytanko autko rocznik 11.1985 powinna naba pasowac od e30,e32 na nowym wieloklinie kierownica nardi torino kupiłem na aledrogo nabe ale niestety nie pasuje wieloklin dość ciężko wchodzi pozatym jest zdecydowanie za długa to znaczy odsadzenie od kokpitu zbyt mocne czy możecie podpowiedzieć gdzie kupowaliście swoje zebym to jakoś ładnie spasował
 
 
     
Młody Osiemna 


Nadwozie: E28
Model: 540
Silnik: spalinowy :)
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 52
Skąd: Radom
Wysłany: 27 Grudzień 2015, 17:02   
   Imię: Grzegorz


Draż lotka ma taki ori kształt na rogach, pierwsza poszła za 450zł a chwile po niej pojawiła się kolejna i poszła za 317zł z owym brakiem na jednym rogu
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 4 Styczeń 2016, 19:26   
   Imię: Leszek


troszkę zakupów i wymian na nowy rok:
- pokrywa zaworów plus uszczelka
- olej Mobil 10w40 plus filtr oleju
- filtr powietrza
- filtr paliwa
- płyn chłodniczy
- komplecik świec

- czujnik ciśnienia oleju
- nowy aku BOSCH

- i zakup przez przypadek nie nówki ale w bardzo dobrym stanie

do tego spawam juz wydech gotowe jest juz 1/3 reszta za jakies 3 tygodnie jak wrócę do PL
sorki za jakość zdjęć
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 5 Styczeń 2016, 00:15   
   Imię: Marcin


Draż napisał/a:
skosy trochę wieją festynem


taaak, skosy zdecydowanie wieją festynem

_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: 533i
Silnik: m30b33
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1869
Skąd: Bydgoszcz (4DON)
Wysłany: 5 Styczeń 2016, 13:14   
   Imię: Maciek


Draż napisał/a:
skosy trochę wieją festynem




Kucharz, +1
_________________
Черный Bymep
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 5 Styczeń 2016, 19:15   
   Imię: Leszek


Panowie spokojnie ze wzgledu na okoliczność ze wydech spawam sobie sam wiec moge kombinowac i zmieniac ale zostaje narazie na wygiętych w dół jak na diesla przystało co z tego wyjdzie pokaże dopiero w lutym po powrocie
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1086
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Styczeń 2016, 19:48   
   Imię: Krzysztof


Boże <masakra> Widzę że kolegów zabolało <lol>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: 533i
Silnik: m30b33
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1869
Skąd: Bydgoszcz (4DON)
Wysłany: 5 Styczeń 2016, 21:16   
   Imię: Maciek


Draż napisał/a:
Boże <masakra> Widzę że kolegów zabolało <lol>


spoko

wybaczam
_________________
Черный Bymep
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 16:37   
   Imię: Leszek








tak prezentują się fotele w aucie większość mnie zlinczuje ale mi się podoba
Ostatnio zmieniony przez platinume28 22 Styczeń 2016, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: 533i
Silnik: m30b33
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1869
Skąd: Bydgoszcz (4DON)
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 17:10   
   Imię: Maciek


fajne te fotele, gdyby ci nie pasowały tak do końca ;-)

to chętnie przytulę, chyba że gdzieś ktoś takie widział :-) to chętnie zanabędę :-)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 22:23   
   Imię: Dominik


Ale na nich nie poczujesz tego klimatu z lat '80.. W fotelach e28 siedzi się ultradobrze, a komfortsitze w połączeniu z seryjnym zawieszeniem i balonem na 14" to jest po prostu bajka <pa>
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 26 Styczeń 2016, 12:53   
   Imię: Leszek


Mulder, na alledrogo są w takim wzorze tylko niestety skóra czarna lub zwykły materiał do wyboru.

Dominique, klimat lat 80 narazie musi ustąpić miejsca tym fotelom są one zamontowane na oryginalnych szynach z e28 wiec jak się znudzą (a to chyba nie szybko) zawsze można wrócić do komfortsitze pozatym felgi już są 17" do tego jeszcze zawieszenie obniżone i o komforcie można zapomnieć <tanczy>





udało sie poskładać wydech w całości pospawany i lekko wypolerowany zobaczymy czy będę zadowolony jesli nie to tniemy i spawamy od nowa ale mam nadzieje ze 6cylindrów nie powinno brzmieć źle zostało tylko wieszaki dorobić i zakładam całość na auto
 
 
     
kubik 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 383
Skąd: Mazury
Wysłany: 26 Styczeń 2016, 15:48   
   Imię: Kuba


Dobrze działasz, na jednym przelotowym brzmi dobrze, ale jest trochę głośno w trasie :P
 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 26 Styczeń 2016, 17:03   
   Imię: Leszek


kubik, dzięki dzięki jak przyjdzie mi kiedyś jechać tym autkiem w trasę to jakoś się wytrzyma grunt żeby w codziennej ekspluatacji się sprawdzało
 
 
     
Szuwar88 


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 TD
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 177
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 26 Styczeń 2016, 17:22   
   Imię: Michał


jak złożysz i odpalisz to nagraj jak to brzmi bo u siebie robie podobnie i jestem ciekaw <mina>
_________________

 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 26 Styczeń 2016, 17:30   
   Imię: Leszek


Szuwar88, za szybko to nie nastąpi bo czekam jeszcze na bandaż termiczny a pozatym w czwartek kolejny wyjazd i powrót dopiero w połowie lutego wiec mysle ze do tego czasu juz chyba usłyszysz swój :P
 
 
     
Szuwar88 


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 TD
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 177
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 26 Styczeń 2016, 17:33   
   Imię: Michał


Heh mój w proszku wiec pewnie szybciej Twój <oczko>
_________________

 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 1 Marzec 2016, 17:57   
   Imię: Leszek


Za wiele sie nie dzieje w temacie wiec kilka aktualizacji:
- wydech skończony, bandaż zawinięty





wydech ma tylko jedna puszkę do tego cały przelotowy jest troszkę <tanczy> głośniej ale bez przesady myślałem ze będzie gorzej da się wytrzymać do dopracowania są jeszcze wieszaki bo zrobione na szybko ale narazie wisi

- wkońcu kierownica na swoim miejscu







- pasek rozrządu i napinacz czekają już na wymianę jutro jeszcze wieszak dyfra do odebrania

 
 
     
Szuwar88 


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 TD
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 177
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 1 Marzec 2016, 19:44   
   Imię: Michał


platinume28, Wydech robiłeś na aucie czy poza nim? jakiej rury Urzyłeś?
_________________

 
 
     
platinume28 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 25
Skąd: KTA/DWL
Wysłany: 1 Marzec 2016, 20:36   
   Imię: Leszek


Szuwar88, ze względu na to ze nie posiadam ani kanału ani podnośnika najpierw robiłem sobie pomiary potem składałem w stole przymierzałem i tak małymi kroczkami aż doszedłem do końcówek i potem całość ściągnięta dzielona na pół i wyspawana poczyszczona i wyskładana spowrotem na auto troszkę było gimnastyki ale w sumie źle nie wyszło rura ma fi 63 jej średnica jest prawie idealna jak oryginał
 
 
     
Szuwar88 


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 TD
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 177
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 1 Marzec 2016, 21:05   
   Imię: Michał


platinume28, dzieki bede tworzył <cwaniak> musze rure sobie ogarnac
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.067 sekundy. Zapytań do SQL: 13