E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E28 520i @matthevee
Autor Wiadomość
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Sierpień 2017, 09:37   
   Imię: Rafał


Ja bym się jeszcze pokusił o polerkę rantów i ewentualnie malowanie środków felg, ale to nie jest konieczne. Z polerką rantów byłaby kosa na Maksa i piękne zgranie z chromem :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Sierpień 2017, 21:04   
   Imię: Krzysztof


No ranty w polerce by zagrały z chromami <ok> Ale co do autka, to moje zdanie już znasz :D jest zaje...te! Jak dla mnie to jedynie tak bezczelna gleba mi nie odpowiada, lubię mieć oponę spasowaną z rantem błotnika :P
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 1 Wrzesień 2017, 14:14   
   Imię: Mateusz


Kargul1005, felgi na sell. Mam na oku fajne skrecane siedemnastki wiec te muszę jak najszybciej pogonić :)
Draż, wiele osób narzeka na ta glebę, ale tyle samo jest zwolenników. Ja jednak zostanę przy tej niższej grupie :D może kiedyś jak będę starszy zrozumiem ze taka gleba to była głupota :D
_________________

 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Wrzesień 2017, 18:26   
   Imię: Krzysztof


To nie głupota, każdy ma jakąś wiję którą realizuje, najważniejsze że się tym jarasz. Każdy motoryzacyjny świr, robiący swój project , obmyśla wszystko setki razy a przed zaśnięciem to już sobie w myślach wizualizuje co jutro wykonam przy swoim autku i się zasypia z bananem na twarzy, ja tak mam często, i pewnie nie tylko ja <masakra> :D Obmyślając plan jakiegoś moda, który rano mamy wykonać, przed zaśnięciem jest to mega łatwa misja, w sumie to dziecko by to zrobiło. Ale jak człowiek się rano obudzi, rozłoży narzędzia i właśnie sobie zdaje sprawę że ta prosta misja ma prawo nie wypalić :D
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 1 Wrzesień 2017, 19:12   
   Imię: Mateusz


Draż, święte słowa, święte słowa!
_________________

 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 3 Wrzesień 2017, 15:34   
   Imię: Mateusz


Male zmiany szykują się w projekcie :) stare Riale sprzedane, nowe Speedliny Mistral leżą właśnie w aucie i czekają na opony (Speedline Mistral 17 przód 8j et24 tył 9j et28). Wiem, że niektórym może się to nie spodobać bo wcześniejsze felgi były unikatowe, nikt nie miał czegoś podobnego w E28 w Polsce a nawet i na świecie, ale moim marzeniem od zawsze były felgi trzyczesciowe. Zawsze sobie mówiłem ze jak nadarzy się fajna okazja to sprzedam te i kupię 3tlg. Ten dzień nadszedł dziś :) ale spokojnie, Riale zostają wśród nas bo nowym posiadaczem został Mulder. Mam swoją wizje na te felgi, będzie nowy lakier na rotorach, postaram się dorobić dekle tak zeby wyglądały jak oryginalne no i odświeże polerke rantow. Stay tuned!

_________________

 
 
     
Łukasz125 

Nadwozie: Exx
Model: E30
Silnik: M40b16
Rok produkcji: 1993
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 137
Skąd: Opolskie
Wysłany: 3 Wrzesień 2017, 16:34   
   Imię: Łukasz


Fajna felga tak samo jak i poprzednie <ok> Ale auto całe do lakierowania w najlepszym razie bo chyba nic nie było robione od kąd je widziałem na zlocie w Oławie.
 
 
     
Młody Osiemna 


Nadwozie: E28
Model: 540
Silnik: M60B40
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 84
Skąd: Radom
Wysłany: 3 Wrzesień 2017, 17:54   
   Imię: Grzegorz


jak masz spolerowane ranty to stajesz się niewolnikiem tych felg, byle deszcz to plamy, na myjni zakrywanie kół workami, odświeżanie polerki co kilka tygodni autosolem no i byle mała obcierka rantu boli już całe życie :)
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Wrzesień 2017, 20:15   
   Imię: Maciek


fajne są nawet bez dekli :)

i dzięki za RIAL'e

właśnie dojechały na razie do garażu, jutro myjka, i w najbliższy wolny czas przymiarki :)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Wrzesień 2017, 20:28   
   Imię: Krzysztof


8j et 24 na przodzie :D Szykuj 4cm dystansu :P W tym sezonie wlecą jeszcze na auto?
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 4 Wrzesień 2017, 09:01   
   Imię: Mateusz


Łukasz125, tak, samochód jest cały do lakierowania z zewnątrz. Przymierzam się do tego na zimę :)
Młody Osiemna, całkiem możliwe, ale co ja bym robił gdyby nic nie było do roboty przy tym aucie :D
Mulder, czekam na efekty!
Draż, parametry podałem z aukcji gdzie chłopak patrzył po jakiś tam znaczkach z tylu felg. Teraz tak patrzę i na pewno nie maja te felgi et 24 i 28. Węsząc po internecie spotykam się z et 13 , et15 Ae nigdy z takimi jak podałem wiec myśle ze maja inne et. Wrzucam zdjęcie z szybkiej przymiarki z wczoraj :D wchodzą w nadkola ale maja niewiele miejsca :D dziś zakładam opony i myśle ze uda się wrzucić je na samochód, zobaczymy co z tego będzie.
_________________

 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrzesień 2017, 19:54   
   Imię: Krzysztof


Mi to wygląda na 8j lub nawet 8,5j i na bank et13 , będzie dobrze :D
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 5 Wrzesień 2017, 06:16   
   Imię: Mateusz


Felgi założone :) wulkanizator trochę marudził jak zobaczył 195/40 na 9j ale jakoś się udało :D felgi najwyraźniej maja niskie et ponieważ tył jest bardziej schowany niż wcześniej. Dziś pomierze ile potrzeba dolozyc dystansu i może jeszcze w tym tygodniu zamowie dystanse. Tak to się prezentuje:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Matt_W 23 Luty 2021, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 13 Sierpień 2019, 12:09   
   Imię: Mateusz


Hej,
Postanowiłem trochę odświeżyć temat.
Od dłuższego czasu nic nie wrzucałem na forum a zmieniło się niejedno w mojej E28, tak więc:

-Nowy lakier Schwarz 2, z racji tego, że poprzedni lakiernik się niestety nie postarał,
-Fotele Recaro,
-Kierownica MOMO zamiast wcześniejszego drewna które nie pasowało ni chu chu,
-Dystanse przód 1.5cm tył 2cm,
-Odświeżone felgi + home made dekielki na patencie
-Re-chrome lusterek,
-Wydech końcowy na przelocie 2.5'

Kilka fotek jak auto wygląda po tych zmianach:













_________________

 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Sierpień 2019, 22:19   
   Imię: Maciek


Matt_W napisał/a:
-Fotele Recaro,


z czego te recaro?
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 19 Sierpień 2019, 11:50   
   Imię: Mateusz


Mulder napisał/a:
Matt_W napisał/a:
-Fotele Recaro,


z czego te recaro?


Omega B :P
_________________

 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Sierpień 2019, 15:44   
   Imię: Maciek


tak mi podpadały
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 21 Październik 2020, 19:36   
   Imię: Mateusz


Hej,

Czas na kolejny update ze względu na znaczące zmiany w projekcie. Czemu postanowiłem ciągnąć dalej ten temat skoro większość dawno przerzuciła się na Facebooka? Pewnie chodzi o sentyment do tego forum oraz dlatego, żeby mieć fajną pamiątkę, chronologicznie ułożone posty właśnie w tym temacie ;)

A więc najważniejsza zmiana - Air sprzedany i wleciał gwint MTS. Dlaczego? Znudziłem się powietrzem po 3(?) latach użytkowania, a gwintu jeszcze w żadnym aucie nie miałem więc dlaczego by nie spróbować czegoś innego :D
Poza tym na miejsce naleśnikowatych Continentali wleciały Pirelli P7 215/45 na przód i 225/45 na tył.

Jeszcze przed wakacjami udało się kupić kompletne poliftowe wnętrze w kolorze Nutria.

Z detali zmieniłem klamki z polerowanych na czarne i usunąłem chromowaną listwę otaczającą grille.

Wizja była prosta, mięsiste opony i dość ciasno spasowane opony do błotników. W sumie to wyszło prawie jak chciałem ale o tym późnej.

Przez chwilę auto stało na seryjnym zawieszeniu i beemowskich kapslach 15. Nigdy nie sądziłem, że spodoba mi się mój samochód w takim setupie ale muszę przyznać, że w miarę wyglądał.



W międzyczasie nabyłem poliftowe wnętrze w kolorze nutria i wrzuciłem je wstępnie do auta. Wymaga jeszcze kilku detali ale ogólnie podoba mi się dużo bardziej niż piniengrun.






Gwint trzeba było wspawać w zwrotnice więc było co robić.





Po założeniu gwintu ustawiłem regulacje gdzieś w połowie zasięgu co by mieć później pole do popisu z regulacją. Po opuszczeniu auta, ku mojemu zdziwieniu, opony ciasno wcisnęły się w nadkola.. Trzeba było podnosić. Wychodzi na to, że MTS ma spory zakres regulacji, a obawiałem się, że właśnie mieć jej nie będzie.



Po ustawieniu wysokości gwintu i złożeniu wszystkiego E28 prezentuje się tak:









Ciasno :P





W ten weekend spróbuję jeszcze coś poregulować, zejść tyłem trochę niżej, ale ogólnie jestem mega zadowolony z efektu i nie żałuję sprzedaży air-ride.

Kolejne update-y niebawem ;)
_________________

 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Październik 2020, 09:08   
   Imię: Maciek


elegnacko :-)
chociaż ktoś o forum pamięta ;-)
no i testuje oficjalnie tanie gFinty <mina>
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 22 Październik 2020, 13:22   
   Imię: Mateusz


Mulder, Szkoda, że coraz mniej osób pamięta o tym forum, pamietam, że dla mnie to była spora lekcja po kupnie E28 i miło było poczytać komentarze, uwagi czy porady od chłopaków z forum..

Gwint jeszcze nie przetestowany bo zrobiłem nim ledwo 10 km ale pierwsze doświadczenia na plus.
Myślałem o czymś konkretniejszym, ale BMW więcej stoi w garażu niż jeździ.. Stąd decyzja o budżetowym MTSie. <oczko>
_________________

 
 
     
kalbi 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28+Turbo
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 8
Skąd: Kozienice
Wysłany: 26 Październik 2020, 20:02   
   Imię: Kamil


Forum powoli umiera śmiercią naturalną, jestem tutaj jakiś czas i mało osób się udziela. Auto na tych gumach i gwincie siadło bardzo fajnie zmień przednią dokładkę bo chyba masz ją od golfa 3 jak dobrze widzę i średnio pasuje. Zmiany jak najbardziej na plus <oko>
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 27 Październik 2020, 10:59   
   Imię: Mateusz


kalbi, Niestety to prawda, i tyczy się to ogólnie większości forum w Polsce i na świecie, nwm czy jest to związane z tym, że ludziom nie chce się kopać po forach i wolą zapytać po raz tysięczny o to samo na facebookowej grupie czy co..
Dzięki za opinię, wydaje mi się, że po dopracowaniu kilku szczegółów auto fajnie siądzie i będzie jeszcze bardziej cieszyć oko.
A jeśli chodzi o dokładkę, był to w sumie taki eksperyment i na razie tak zostało bo nie mam nic na podmiankę. Jakoś nie mogę dłużej patrzeć na seryjny goły pas w mojej E28 :P Ale jest plan na jakiś laminat Pfeba, Zender czy BBS ale moim zdaniem najbardziej pasowałaby tu dokładka euro M5 <hyhy>
_________________

 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 472
Skąd: Anglia
Wysłany: 11 Grudzień 2020, 09:54   
   Imię: Adam


Nie wiem jakim sposobem ten temat mi uciekł, właśnie przeczytałem wątek od samego początku i muszę pogratulować bardzo fajnego egzemplarza. Wiem ile pracy, czasu i pieniędzy wymaga remont tych aut. Brawo za cierpliwość i konsekwencje.

Felgi Rial A z szerszymi tyłami to niezły rarytas. Miałem kiedyś takie w fabrycznym malowaniu, tzn nożem sfrezowane ranty i grzbiety szprych z wnękami na czarno. Wszystko zabezpieczone laminatem. Piękne felgi ale ciężkie do utrzymania w czystości, jak wszystkie szprychowane felgi.
Speedliny o wiele bardziej praktyczne ale wizualnie już mniej, w moim mniemaniu tylko.

Dobrze moim zdaniem, ze wróciłeś do ori klamek i grili lamp, za dużo tego chromu było. Do E12 to pasuje do E28 już mniej.

Ja przerabiałem gwinty z 15 lat temu, teraz mając więcej lat na karku idę w stronę dziaderstwa hehe, wychodząc z założenia im wyżej tym lepiej, bo wygodniej. Wraz z wiekiem zauważam tez większe przywiązanie i pielęgnowanie oryginalności posiadanych egzemplarzy. Zakres modyfikacji mi się zawęża do asortymentu dostępnego w epoce, kiedy auto było dostępne i dotyczy tylko zmiany steru i kół. Zawieszenie co najniżej m technikowe.

Forum traci myszka od strony interfejsu, stary kod je obsługuje i to nie pomaga w pisaniu postów, zamieszczaniu zdjęć, itp. Dobrze, ze jest. Ja wchodzę rzadko ale dość regularnie.
 
 
     
Matt_W 
F*ckinClassy


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 71
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 9 Luty 2021, 13:16   
   Imię: Mateusz


StarZcarZ, przygoda z E28 już trochę trwa, ale mi się zdarzało wrzucać jakieś posty mega nieregularnie, może stąd nie trafiłeś na mój temat. Jezu troche wstyd że przeczytałeś od A do Z :P Mi zdarzyło się z rok temu i wstyd za niektóre pomysły czy wypowiedzi, no ale cóż, człowiek młodszy głupszy był <wstyd2>
Dzięki za miłe słowa! Staram się ciągle kombinować co by tu zmienić aby E28 była dla mnie perfekcyjnie zrobiona, no ale tak się chyba nie da.. Mała poprawka, Riale niestety 4x8.5 były ale i tak jak na tamte czasy robiły dla mnie robotę. Poszedłem w skręcanke bo stwierdziłem, że to podniesie "prestiż" furze. No i tak w sumie zostało, może z racji też tego że odkąd te felgi nabyłem za względnie niewielkie pieniądze, to rynek 3tlg wystrzelił w górę a ceny robią się już jak za jakiś egzemplarz E28 do podrobienia :/
Muszę przyznać, że zaczynam iść w tą stronę w którą Ty idziesz czyli bardziej ori graty itd. Fajnie było poszurać po ziemi albo pohałasować na wąskich uliczkach między domami na mieście, ale chyba czas powoli iść w wygodę :P Auto i tak obecnie stoi większą część roku w garażu i coraz mniej czasu mam na jazdę, a jak już ten czas znajdę to chciałbym wsiąść i po prostu się przejechać, bez stresu, że urwę miskę itd :P
_________________

 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Luty 2021, 19:21   
   Imię: Rafał


Fajne autko i zmiany na plus. Co do umierania forum to prawda, przez fejsa wszystko to umiera, oczywiście też z naszej winy, że wiekszość z nas przestała się już udzielać. Kiedyś nie przeszkadzała nikomu taka forma forum, jednak w dzisiejszych czasach przydałaby się jakaś aktualizacja interfejsu forum. Co do mojego braku aktywności to co roku ta sama sytuacja, ciągle stoję z remontem i jak to każdej zimy mówię: "na wiosnę chcę lakierować budę"
Nadal mam zagwostkę z silnikiem bo mam prawie dwa ;)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,039 sekundy. Zapytań do SQL: 12