To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E12 - [E12 520] BMW 520 z 1976r. ZIELA

ziela - 13 Styczeń 2015, 21:11
Temat postu: [E12 520] BMW 520 z 1976r. ZIELA
Witam wszystkich ponownie !! !
Nie było mnie na forum ponad 2 lata, ale nigdy tak naprawdę nie przestałem przeglądać forumowych dziejów.
Jeszcze w zeszłym roku udało mi się zakupić 520 w takim kolorze. Auto przeznaczone bardziej do jazdy weekendowej niż ujeżdżania na codzień .
Z racji że kolor i lakier jest ładny w planach pakiet podstawowy czyli:
Ładne koło + obniżenie
"Może w przyszłości zmiana silnika na coś, co będzie się lepiej sprawować i da więcej przyjemności z jazdy."

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Bodżangmił - 14 Styczeń 2015, 16:06

To jest m10b20? E12 520/4 zasilane było dwoma strombergami.

Chyba ,że to jest 518 to wtedy jest ta patelnia na górze . <oczko>

maciek007 - 14 Styczeń 2015, 18:27

Hej, czy to ta z allegro :D ?
Dexter528i - 14 Styczeń 2015, 18:43

Bodżangmił napisał/a:
To jest m10b20? E12 520/4 zasilane było dwoma strombergami.


Nie tylko <oko>
Lata 72-76 - gaźnik 2x Stromberg 175 CDET
Lata 72-75 - wtrysk Kugelfisher
Lata 75-77 - wtrysk K-Jetronic
Lata 76-77 - gaźnik Solex 4A1

Obstawiam ostatnią opcje <mina>

ziela - 14 Styczeń 2015, 22:37

Dexter528i napisał/a:

Lata 76-77 - gaźnik Solex 4A1

Obstawiam ostatnią opcje <mina>


Dexter ma racje bo tam zwykły gazior i to jeszcze nie zabardzo ogarnięty....
Dzisiaj udało mi sie wymienić termostat na nowy i zalać wszystko płynem...
wreszcie puszcza "wode" na cały obieg.. i jakoś to zaczęło jeździć bez grzania się..
Wiadomo troche technicznych spraw do ogarnięcia..
Jakby było idealnie to nikt by nie sprzedawał

Ps. tak Maćku to ta z allegro 10 lat była w rekach jednego właściciela, który dość sporo przy niej porobił i z braku kasy sprzedał w moje ręce.

ziela - 14 Styczeń 2015, 23:09
Temat postu: Spotkanie na szczycie
Ziomek w zg. zakupił dawną Szalikową 528 i trochę pojeździlismy.
Ciekawe Ile z auta kolegi Wojtka zostało po 2 latach w innych bolesławskich rączkach.


Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

misza - 15 Styczeń 2015, 09:54

Dexter528i napisał/a:
Bodżangmił napisał/a:
To jest m10b20? E12 520/4 zasilane było dwoma strombergami.


Nie tylko <oko>
Lata 72-76 - gaźnik 2x Stromberg 175 CDET
Lata 72-75 - wtrysk Kugelfisher
Lata 75-77 - wtrysk K-Jetronic
Lata 76-77 - gaźnik Solex 4A1

Obstawiam ostatnią opcje <mina>


Ale ostatnia opcja to m20.

ziela - 15 Styczeń 2015, 10:46

misza napisał/a:


Ale ostatnia opcja to m20.


To wiem, ale coś tam jest zachachmęcone... poprzedni właściciel wsadził gaźnik który pewnie dostał albo zamienił bo podwójny Stromberg był za trudny do ogarnięcia..
Ja narazie staram się to ogarnąć żeby sprawnie odpalało i jeździło nie paląc 20 litrów na setke :D . <zly>

Bodżangmił - 15 Styczeń 2015, 12:06

Dexter a skąd te dane?
Kugelfischer to 520 i ,a przecież rozmawiamy o oznaczeniu modelowym 520 bez i.
O k-jet nie słyszałem w m10b20 w e12 -ciekawi mnie skąd te dane. Nawet jesli był k-jet to oznaczenie byłoby też 520i

I tak jak misza napisał -rozmawiamy o silniku m10 , a solex 4a1 stosowano do m20b20 i ten większy trochę zmodyfikowany 4a1 w m30b25.


W tym aucie ze zdjęć jest raczej ten gaźnik z 518 a nie solex 4a1. Do 4a1 patelnia jest większa.

ziela - 15 Styczeń 2015, 14:31

Okazuje się ze sprawa jest trochę bardziej spieprxxxona..
Myślałem że tam jest solex 4a1 ,a wychodzi że zamontowany w tej chwili jest = solex 32/32 didta , a one były montowane w autach serii 3 ? Ktoś wie gdzie one były montowane;?

Bodżangmił - 15 Styczeń 2015, 15:13

Jaką masz dokładną wartość wpisaną w pojemność w dowodzie?
ziela - 15 Styczeń 2015, 15:58

Bodżangmił napisał/a:
Jaką masz dokładną wartość wpisaną w pojemność w dowodzie?


pojemność w dowodzie 1990

Dexter528i - 15 Styczeń 2015, 16:24

Dane posiadam z ksiazki Sam naprawiam E12 E28

Co do tego czy z "i" czy bez to nie ma znaczenia bo wypisalem silniki M10B20 wystepujace w E12 i ich zasialania w paliwo.

M20B20 rowniez bylo zasilane Solexem 4A1

Solex 32/32 didta byl rowniez montowany w 518 E12.

Bodżangmił - 15 Styczeń 2015, 17:37

Wypisałeś silniki m10 -ok, ale moim zdaniem b20 było tylko ze strombergami jeśli chodzi o gaźniki i z kugelfischer jeśli chodzi o wtrysk.
Będę się upierał że solex 4a1 był tylko dla m20b20 i dla m30b25 oraz m30b28 od momentu kiedy zastąpił dwa zenithy.
Chociaż faktycznie książka sam naprawiam podaje że m10b20 zasilane było przez 4a1. Na tę chwilę wydaje mi się ,że to jest błąd. Sprawdzę to kiedyś.
No i ten k-jet w m10b20 podany w sam naprawiam też mi się wydaje dość podejrzany -m10b20 i 125 KM. Ciekawe. Nie słyszałem o takim zestawieniu w e12.

Solex 32/32 didta i 2B4 zasilały m10b18 w e12.

Ja obstawiam ,że auto powyżej to 518 a nie 520.

BartSL - 15 Styczeń 2015, 17:54

A co mówi VIN?

gaźniki SOLEX w silnikach R4 oryginalnie były montowane w 518...
Więc coś tam jest zmieniane - albo cały silnik, albo gaźnik.

ziela - 15 Styczeń 2015, 18:36

Data for vehicle identification number: 5353403
Type: 3751
Katalysator: ohne
Screen: nein
Steering: links
Transmission: manuell
Series: E12
Market: Europa
Model description: 520 M10
Engine: M10
Chassis: Limousine
Production date: 10/1976
po Vinie by się zgadzało tak jak mam w dowodzie że to 2.0 a silnik co jest dość ciekawe ma ten sam numer

BartSL - 15 Styczeń 2015, 18:46

no tak, czyli teoretycznie powinien tam siedzieć gaźnik STROMBERG 175 CDET...
Dexter528i - 15 Styczeń 2015, 20:28

Ok.
Co do K-jetronic-a to kiedys w ogloszeniu natknalem sie takową. ETK tez mowi ze stosowano taki wtrysk.
Wracajac do tematu to bardzo dobrze rokoje jesli silnik ma taki sam numer jak buda i jesli nikt nie wymienil w nim walu na taki z B18 to ma 2litry.
Sprawdz jeszcze oznaczenia na glowicy. Moze kiedys ktos przelozyl w calosci glowice z 1.8 .

ziela - 18 Styczeń 2015, 11:19

na weekend wleciały nowe koła więc auto mimo że w tej chwili trochę pieje to nieskromnie powiem że zyskało na wyglądzie <mina>

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Jarpendo - 7 Luty 2015, 18:13

nice car, fajnie wydląda aż robi wrażenie
kółka też zacne
super też się prezentuje e28 w tle <cwaniak>

Draż - 7 Luty 2015, 18:59

Babcią robi robote! <szok> Miazga! i ta krwista czerwień... Robi ogromne wrażenie, myślę nad zakupem e12 nawet w stanie agonalnym :D Kupić przykryć szmatą i zabrać sie za nią w wieku emerytalnym :D
ziela - 10 Luty 2015, 18:02

Dzięki Draż

NOO w ciekawostkach z ogłoszeń jest taka agonalna <lol> ,ale osobiście odradzam.
Więcej przyjemności daje modzenie przy aucie w dobrej formie.. lepiej nie tonąć w zgniliznie i rudej. ;)

Draż - 10 Luty 2015, 20:40

Dla mnie podstawa żeby miała zdrową podłogę bo nienawidzę tego robić <masakra> a resztę ogarnia sie z przyjemnością :D
Nie myślałeś czasem żeby e12 zglebić :D ?

dawid - 11 Luty 2015, 17:35

Widzę, że następna E12 w Lubuskim :) , wytrwałości i pomyślności w udoskonalaniu ! <czapka>
ziela - 11 Luty 2015, 17:43

Draż napisał/a:

Nie myślałeś czasem żeby e12 zglebić :D ?


Wszystko jest w trakcie realizacji:)
Albo wpadnie AIR-RIDE:D
Albo customowy gwint:) wszystko ma być do wiosny:D więc lada dzień :D

Draż - 11 Luty 2015, 19:06

W takim razie czekam na fotorelacje bo będzie gniotła suty :D
ziela - 11 Luty 2015, 19:51

W planie mam minimum -80 przód -60 tył
opcjonalnie będzie -140 przód -80 tył

<hyhy>

ziela - 11 Luty 2015, 19:57

dawid napisał/a:
Widzę, że następna E12 w Lubuskim


Mam nadzieję na jakiś wiosenny wspólny spot choćby na "Rotku" w tym roku, lub gdzieś w okolicy. <mina>

DanielBMWe28 - 11 Luty 2015, 20:22

Jaki rozmiar oponki na rckach? :D

Ps. Piękne rekiny, czekam na więcej fotek po sprowadzeniu jej na ziemię <cwaniak>

Draż - 11 Luty 2015, 20:54

Mój poprzedni rekin miał -90 -65 na oponie 40 można było jeździć tylko ustalonymi wcześniej trasami <oko>

Ale wyglądało dobrze :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group