To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - E28 zwany Groszkiem m20b20

Draż - 28 Listopad 2014, 21:40

kotos, Całość zostanie malowana po wszelkich pracach blacharskich, albo wleci karminrot bądz zostanie taki jak jest, bo bardzo mało takich zieleni :D V8 bedzie na weekendy a do jazdy na co dzien mam ekonomicznego diezelka :D
Draż - 1 Grudzień 2014, 22:51

Beczka sprzedana :D Można szukać motorowni i brać sie za wyspawanie kasty :D Pierwsze małe zakupy dla groszka, felgi MIM Stinnes 8.5 r17 et 13 opony 205/40/17. Felgi oczywiście przejdą renowacje, rant polerka rotor malowany na taki jak jest. Jedno foto na szybko po załadowaniu kół na pake :D

kubik - 1 Grudzień 2014, 23:22

Ładny tasiemiec na feldze <lol>
Draż - 2 Grudzień 2014, 21:15

Swoją drogą jestem ciekaw kto sie zgodził na odważniki na rancie :D
StarZcarZ - 3 Grudzień 2014, 11:54

Dobry ten groszek. Jesli w planie jest v8 to sugeruje wzmocnienie budy poprzez zainstalowanie klatki. Kasta e28 ma duzo slabych punktow, ktore potrafia popekac szczegolnie przy swapach tego typu.

To dobra konstrukcja ale przy o wiele wyzszych parametrach silnika niz fabryka dala takie elementy jak np szczyty slupkow B potrafia popekac. A domyslam sie, ze celem swapu nie jest tylko jazda w niedziele do kosciola.

Felgi MiM i owszem fajny maja rancik ale to strasznie ciezkie rolki i na e28 mi nie leza ale to tylko moja opinia.

Powodzenia w modach!

PS
Szybko Ci sie sprzedal ten beczyslaw. Na czym go obnizyles tak ladnie?

Szalik1 - 3 Grudzień 2014, 15:18

przeciez v8 ma porównywalna moc co m5 ? a buda od m5 nie rózni sie za bardzo od zwyklej ?
StarZcarZ - 3 Grudzień 2014, 16:24

Zgadza sie. Wszystko teoretycznie powinno byc ok. Swoj wywod opieram na wslasnym doswiadczeniu. Pekniecia na slupkach bywaja tez w 535. Nasze e28 nie sa juz dawno nowymi autami, zmeczenie materialu przez lata robi swoje.
Beatles - 3 Grudzień 2014, 17:42

Ciekawe jest to co mówisz, też wiem o pogiętych e28 które mają problemy ze sztywnością.
Pytanie 1: czy jest możliwe unikniecie tego, mniej inwazyjne niż klatka
2: Czy masz informacje że np w 535i jest to częściej spotykane niż np. w m20 czy m10?

Draż - 3 Grudzień 2014, 19:07

StarZcarZ, Teraz to mi burze mózgu zrobiłeś, zadam to samo pytanie co przedmówca. Co zrobić by uniknąć wkładania klatki? bo nie bardzo mi to pasuje :/
Beczke kupił kolega, fan MB. Springi były pod zamówienie.

StarZcarZ - 3 Grudzień 2014, 23:23

Spokojnie Panowie, nie pekajcie :D to dotyczy promila, moze dwoch wszystkich jezdzacych e28.
Na wlasne oczy widzialem dwa egzemplarze z tego typu defektem w tym jedna 535, ktora lekkiego
zycia nie miala (co nie oznacza, ze po wypadku czy cos podobnego). Wlasciciel dbal o nia bardzo
po prostu nie szczedzil kucy z m30. Druga to swap v8 z 525, w ktorej 2 razy pekala przednia szyba zanim wykryto pekniecie na slupku A.
Slyszalem jeszcze o dwoch innych "kwiatkach".

Nie chce siac strachu ale jezeli mialbym w planie zmiane silnika,
w celu zrobienia sobie e28 do jazdy rozrywkowo-wyczynowej to na pewno klatke bym wsadzil.
Glownie ze wgledu na swoje bezpieczenstwo, a przy okazji by konstrukcja byla sztywniejsza.

Draż - 4 Grudzień 2014, 22:38

Rozpurki i wyspawana kasta muszą wystarczyć :D
Draż - 4 Grudzień 2014, 23:05

Nie przypuszczałem że znalezienie 4.0 bądz 4.4 w dobrym stanie i z manualną skrzynią jest tak ciężkie <sciana> 3.0 v8 jest od cholery.... Ale pakować 3.0 v8 to już bym wolał pancerne m30b35 i cieszyć sie pięknym dźwiękiem r6 i dość sporą mocą a między czasie rozglądać sie za przyzwoitym 4.4
A do tego żona marudzi <masakra> :D Dziecko w drodze! a ty tylko pakujesz kase w klasyki :D

Mulder - 4 Grudzień 2014, 23:26

pozwól, że się wtrącę

ale jak już to pakuj m60b40 ominie Ciebie wiele nieprzyjemności <masakra>

Draż - 4 Grudzień 2014, 23:33

Mulder, No właśnie dużo osób mi to mówi, aż taka różnica jest pomiędzy 4.0 a 4.4?
Mulder - 4 Grudzień 2014, 23:39

Draż napisał/a:
Mulder, No właśnie dużo osób mi to mówi, aż taka różnica jest pomiędzy 4.0 a 4.4?


w nieprzyjemnościach?

tak!

zaczynając od elektrycznego termostatu, poprzez Vanosy, napędy rozrządu itp itd... lista naprawdę spora... <masakra>

w m60 zmienisz łańcuchy, prowadnice, napinacze i latasz non stop do odcinki :D
ogólnie V8 w e28 to temat rzędu od 10 tyszcza... więc jak nie masz totalnie luźnej takiej gotóweczki to szukaj dobrego plastika m52b28 lub m50b25
albo idąc z duchem epoki po prostu m30b35... :D

Draż - 4 Grudzień 2014, 23:46

Jak nie znajde zdrowego m60 wkładam m30b35 i m60 będzie musiało poczekać na przyszły sezon, m50 mi jakoś nie pasuje do e28 mimo to ze dobry motor, w e36 sobie chwaliłem.
Draż - 13 Grudzień 2014, 21:21

Po całym dzisiejszym dniu grzebania w podciśnieniach, suszenia wiązek, fajek, wymianie świec i wielu innych czynnościach uparty groszek odpalił :D i szczerze powiem ze odzyskał ducha, i zwracam honor b20 <masakra> i tak ten kibel wyleci ale jest na prawde zdrowy <hyhy>
Draż - 14 Grudzień 2014, 10:59

Ma ktoś wypróbowany środek do płukania reflektorów? Coś delikatnego by nie uszkodzić odbłyśników ?
mulik85 - 14 Grudzień 2014, 11:29

hej.wsyp proszek do prania i mocno potrzasaj..działa super.tylko rób to na sucho,bez wody
Draż - 14 Grudzień 2014, 15:54

mulik85, Wypróbuje :D Dzieki!
mulik85 - 14 Grudzień 2014, 16:34

na koniec wydmuchaj spręzonym powietrzem i będzie malinka <mina>
Draż - 19 Grudzień 2014, 19:02

3 reflektory wyszły ładnie, ale czwartego musze czymś mocniejszym potraktować <oko>
Dziś przymiarka felgi, nie mogłem sie zdecydować czy dać profil 40 czy 50 i teraz już wiem ze
40 :D foto jeszcze na ori zawiasie. Mam nadzieje że jutro uda mi sie upchnąć krótkie springi.



kubik - 19 Grudzień 2014, 23:02

IMO na 50tce lepiej :)
włodar_e30 - 20 Grudzień 2014, 17:13

kubik napisał/a:
IMO na 50tce lepiej :)


Na 40 będzie git jak dostanie gleby :)

Draż - 20 Grudzień 2014, 17:59

włodar_e30, Dokładnie tak <oko> i dystanse po 2cm, mysle ze sie dobrze spasuje. Miałem tak w poprzednim rekinie tyle że bez dystansów.
danielS2 - 20 Grudzień 2014, 20:56

ten rekin już pomalowany czy jak??? wygląda naprawde dobrze skubany <szok>
Draż - 21 Grudzień 2014, 21:38

danielS2, Nie :D umyty z kerchera, wszystkie zabiegi dopiero przed nim <oko>
Kargul1005 - 21 Grudzień 2014, 22:03

Ten kolorek ma potencjał :)
Ja tam bym został przy m20b20 bo to dobry silnik z przepięknym dźwiękiem. Chciałbym mieć możliwość przejechania się wersją na podciśnieniach bo słyszałem, że szybciej i agresywniej się wkręcają na obroty niż motronic...

Filip0 - 21 Grudzień 2014, 22:11

To ile chcesz za te białe kierunki? <lol>
Draż - 22 Grudzień 2014, 19:37

Kargul1005, Szybko i agresywnie? :D Mówimy o tym samym silniku? :D Dzwięk piękny ale nic więcej.
Filip0, Kierunki nie są na sprzedaż <oko>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group