To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] e28 by PERLIK

Perlik - 4 Luty 2017, 21:27

To właśnie Karolo ( ftwl ) najbardziej przekonał mnie na spawanie dzwonu a nie ładowanie adapteru. Jestem z nim na stałym łączu hehe i na dzień dzisiejszy z nim mam dogadaną robotę tego ale znalazłem też kilka innych osób co takie coś robi.
pusty - 5 Luty 2017, 15:05

Może na hasło pusty da Ci zniżke :)
Bankowo warto u niego robić ma pojęcie i robi naprawde solidnie (NA LATA)

Perlik - 5 Luty 2017, 22:35

Kawałek zniżki mam, muszę jeszcze znaleźć dzwon skrzyni z m62 (odkręcany) i mogę robić skrzynie.
pusty - 8 Luty 2017, 00:53

Podpytam w naszym środowisku
Perlik - 26 Luty 2017, 11:21

Pytanko mam do Was wszystkich.


Reanimując auto czyli e28 2.0i bez super opcji czyli moja jednostka, plan jest taki :
Wizualnie lecieć zgodnie z oryginałem, czyli malowanie calaka na kolor z vinu, wnętrze zwykłe seria, itp itd.

Hamulce chce dać troszkę lepsze, zawias też, to mam już obmyślone.

Mam spory problem z silnikiem, mianowicie ładować m20b20 i lecieć z autem na żółte blachy i mieć takie OOOO auto, czy może zaszaleć i zrezygnować z żółtych blach na poczet mocniejszego silnika ?

Mam m20, można by je zreanimować, machnąć w kąt i niech leży, można robić jakieś mody i poprawić te m20b20 i mieć trochę więcej koni niż seria ale to i tak zawsze m20.
plusy - tylko żółte blachy,

Mam też v8 i do niego mnie mocno ciągnie w tej budzie,
plusy to moc, praca silnika, fajne szybkie auto z dawnych lat hehehe taki sleeper :)
minusy - zwykłe blachy a nie żółte.

Jak takie opcje mają się ogólnie do wartości auta w razie sprzedania ?

Szalik1 - 26 Luty 2017, 11:55

sugerujac sie ogłoszeniami to ani 520 ani v8 raczej wartosci nie ma
Perlik - 26 Luty 2017, 12:23

To racja że to i to słabo stoi,

Ciężki dylemat.

Beatles - 26 Luty 2017, 12:59

Popełniłeś blad jeszcze przd odkreceniem pierwszej śrubki z 520i.

Jeśli zależy Ci na wartości, trzeba bylo za bazę wziac 535i. Koszt bazy w stosunku do 520i w skali porządnego remontu to kropla w morzu

Roznica będzie w wartości silnika tylko pewnie nawet w dłuższej perspektywie

Perlik - 26 Luty 2017, 13:20

Niby tak, wiadomo że 535 było by lepsze niż 520 ale nie każdy może mieć 535, po za tym ja za e28 dałem tyle co nic, stan budy był naprawdę ok.


M20 to dla mnie słaby temat, to nie jedzie, to nie wygląda w tej budzie, praca jako taka bo też stary silnik.
Jak bym ładował 2.0 to bez strokerów, jedynie wydech dobry, może wałek ostrzejszy i tyle

a v8 to v8, mam ostre wałki do tego, trochę pomodzony silnik, wydech wyliczony pod ten silnik, mocy 3 razy tyle co w m20,

king666 - 26 Luty 2017, 15:53

Wkładaj v8 i nie filozuj , żółte blachy nic nie dają
pronet1 - 27 Luty 2017, 09:39

Co do wartości V8 to w swoją wsadziłem 25k a sprzedałem z bólami za 15k
Perlik - 27 Luty 2017, 10:01

I temu Was pytam jak to się ma jedno do drugiego.

Pewnie ten i ten silnik jest słaby w takiej budzie hehe.


Ale chyba wsadze v8, dla siebie samego.

Kargul1005 - 27 Luty 2017, 18:58

A może zrób wiertarkę na bazie m20? rozwiercisz pod tłoki z b25 albo jak się uda dopasować to pod jeszcze większą srednicę, skok zostawisz seryjny. do tego itb, baranek i reszta wydechu obliczona pod wałek. Główka od m20b25 lekko poprawić kanały, twardsze sprężynki, na deser jakiś chamski wałek i powinno się to kręcić na 9tyś bez problemu.
Wady takiego rozwiązania to brak dołu, spore spalanie i chałas no i trzeba sobie pobrudzić rączki, koszty praktycznie nie dużo wyższe niż przy zwykłym remoncie.
Zalety:
Zajebisty dźwięk, dużo wyższe prędkości na każdym biegu, frajda przy składaniu i obliczeniach idealnego dolotu i wydechu no i radość z tego, że jesteś pierwszy, bo v8 to może mieć każdy , a m20 w wersji wiertarka to już droga dla elity
Maksymalną pojemność jaką uda się uzyskać powinna wynosić ok 2,35L więc na miękko wycisnąć można więcej niż te 200 koników

Perlik - 27 Luty 2017, 20:51

Kargul ciekawie gadasz, jest to jakaś opcja :)

Ale padło już na V8, walki dałem do rewaru do przerobienia i da się ładnie je poprawić.
Tu mam itb, ostry wałek, wydech wyliczony razem z kolektorami, na konkret tlumikach, silnik z nowymi tulejami, pierscieniami itp, no i z rodziny m.
Skrzynia kupiona,

Szkoda sprzedać, a poskładać trzeba, odpalić też, to odpalmy to w budzie e28.

A jak nie będzie zadowalac to wtedy m20.


Dzięki za porady.

Kargul1005 - 28 Luty 2017, 15:11

Jak kiedyś uda mi się skończyć mojego rekina to mam fajny pomysł na niezłego cudaka na bazie starego kombi i silnika z bmw. Mój target to 4cyl 16V bo nie chcę ciąć grodzi, i pojemność ok 2L chcę się pobawić ze zmienną pojemnością układu dolotowego i wydechu nie wiem jeszcze, czy nie zawalczę z ITB, ale to mi trochę skomplikuje sprawę.
Nie zaśmiecam Ci już tematu :P
V8 z M?

Perlik - 28 Luty 2017, 16:17

Kargul1005 napisał/a:

V8 z M?


Yooop zgadza sie. Skromne s62b50 czyli e39.

Kargul1005 - 28 Luty 2017, 18:08

No to fajne V8 a nie jakieś tam pospolite kundle 3.0 4.0 albo 4.4 :P
Perlik - 28 Luty 2017, 18:24

Myślę że ten silnik uda się poprawić o ok 40 - 50 km po całych mordach.
Jechać powinno, tylko czy nie przerost formy nad treścią w tej budzie ...

Kargul1005 - 1 Marzec 2017, 12:13

Wg mnie to jezeli nie idziesz w 110% ori to trzeba już iść po bandzie, żeby nikt nie miał drugiego identycznego 😊
Młody Osiemna - 24 Kwiecień 2017, 15:08

pronet1 napisał/a:
Co do wartości V8 to w swoją wsadziłem 25k a sprzedałem z bólami za 15k


i aktualnie wisi na otomoto za 27tys

https://www.otomoto.pl/of...html#xtor=SEC-8

Szalik1 - 24 Kwiecień 2017, 18:50

janusze interesu grasują wszędzie
Perlik - 28 Maj 2017, 08:16

Hej, zanim poleci na neta tak myślę, że tu powinno paść to pierwsze.

Chyba mam plan by sprzedać swoje puzle z e28, czyli buda i reszta gratów co mam, kwestia dogadania. Chyba bo nie mam mega parcia na sprzedaż, a u mnie stoi i stoi więc może ktoś by się zajął autem.

Nad ceną nie myślałem jeszcze, buda super stan, w podkładzie, drzwi i klapa tył w podkładzie, wnętrze ładne nic nie porwane, ogólnie buda super stan, bezwypadek,

Perlik - 9 Czerwiec 2017, 19:08

Podpowie ktoś ile można realnie wołać za e28 w takim stanie ?
Młody Osiemna - 20 Sierpień 2017, 13:07

3 lata pitolenia i bicia piany co to miało nie być w tym aucie a na koniec jak to z każdym mitomanem projekt upadł
Perlik - 20 Sierpień 2017, 15:18

Mega ciśnienia nie było na sprzedaż to i auto dalej jest u mnie, więc bez spiny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group