To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] 1980 BMW 520i

pavoolon - 4 Styczeń 2009, 17:34

krzywki są nieruszone. za 200 zeta kupiłem używany wałek z dźwigienkami w bdb stanie i go założyłem. gdzieś mam foty starego to wrzucę przy okazji. za napawanie czopów wałka i roztoczenie głowicy dałem 450, bo wałek miał luz. do tego cała reszta, tak że koszt regeneracji głowicy wyszedł 1200 + 200 wałek + uszczelki głowicy i kolektorów :/ ale liczę na dużą poprawę po złożeniu wszystkiego do kupy :)

ciągle nie wiem co z wydechem. rozważam 3 opcje:

- zaadaptować coś z E30 2.5
- z E28 M30
- dopasować tłumiki z innego modelu tak żeby miały po 2 wloty i wyloty a resztę pospawać samemu;p

MAJSU - 4 Styczeń 2009, 18:04

pavoolon napisał/a:
krzywki są nieruszone. za 200 zeta kupiłem używany wałek z dźwigienkami w bdb stanie i go założyłem. gdzieś mam foty starego to wrzucę przy okazji. za napawanie czopów wałka i roztoczenie głowicy dałem 450 zeta, bo wałek miał luz. do tego cała reszta, tak że koszt regeneracji głowicy wyszedł 1200 zeta + 200 wałek + uszczelki :/ ale liczę na dużą poprawę po złożeniu wszystkiego do kupy :)

ciągle nie wiem co z wydechem. rozważam 3 opcje:

- zaadaptować coś z E30 2.5
- z E28 M30
- dopasować tłumiki z innego modelu tak żeby miały po 2 wloty i wyloty a resztę pospawać samemu;p


Aaa myślałem że krzywki były napawane ;-) Koszty całkiem spore ci powiem, bo za 1200 można kupić nowy wałek z kompletem dźwigienek.

Wydech załóż z E28 520i z wersji z katalizatorem bo tam są dwie rurki i ich średnica jest taka sama jak w 325i więc sądzę że to najlepsze i najprostsze zarazem wyjście 8-)

pavoolon - 4 Styczeń 2009, 18:09

mnie wałek z dźwigienkami kosztował 200. głowica była wytarta w miejscu gdzie się obraca i żaden wałek by temu nie pomógł. do tego doszły gniazda i prowadnice zaworowe, sprawdzanie szczelności, planowanie, uszczelniacze i złożenie, stąd taki koszt. teraz jest wszystko jak nowe :)

2 rurki aż do samego końca? to znaczy że średnica jest większa niż w wersji bez kata, jak porównywałem to 325 ma ok 7mm więcej na każdej rurce

MAJSU - 4 Styczeń 2009, 18:23

pavoolon napisał/a:
mnie wałek z dźwigienkami kosztował 200. głowica była wytarta w miejscu gdzie się obraca i żaden wałek by temu nie pomógł. do tego doszły gniazda i prowadnice zaworowe, sprawdzanie szczelności, planowanie, uszczelniacze i złożenie, stąd taki koszt. teraz jest wszystko jak nowe :)

2 rurki aż do samego końca? to znaczy że średnica jest większa niż w wersji bez kata, jak porównywałem to 325 ma ok 7mm więcej na każdej rurce


Od początku do końca idą dwie :-) Z końcowego tłumika też dwie wystają ;-) Kupiłem kolektor wydechowy od wersji bez kata i był sporo za mały. Później dostałem od kolegi kolektor z 325i i nawet numery części były te same co na moim starym.

pavoolon - 4 Styczeń 2009, 18:27

bezcenna informacja, dzieki :-D
pavoolon - 14 Czerwiec 2009, 17:43

korzystając z ładnej pogody porobiłem parę fotek. auto nie jest całkiem czyste po ostatniej ulewie ale widać co trzeba:) od ostatniego czasu zmienił się przedni zderzak, teraz jest prosty i niepordzewiały, nerki, kliny przedniej i tylnej szyby (na starych nie było już chromu). wydech pochodzi z 520i KAT i pasuje średnicą idealnie pod kolektory z E30 325i. ani śladu obciachowej końcówki ultera ;-)

z ciekawości zmierzyłem osiągi. na dobrych gumach 205 piszczy na trojce, pomiar stoperem do licznikowych 100 kmh wychodził regularnie w okolicach 7.1 - 7.3 sek więc chyba nie najgorzej :-D w tym tygodniu wchodzi nowy dyfer 3.73 bo aktualny umiera, przez jeden dzień zrobiła się nawet 100% szpera :D od razu zmienione będzie łożysko w podporze wału, a cały wał zostanie wyważony. przy okazji wizyty u lakiernika zniknie korek wlewu LPG którego to już w aucie nie ma. poniżej kilka fotek:










MAJSU - 16 Czerwiec 2009, 19:39

Czyli wszystko na dobrej drodze :mrgreen:
pavoolon - 16 Czerwiec 2009, 19:53

można tak powiedzieć, dzisiaj włożyłem chłodnice oleju z E30 turbodiesla i na samym finiszu zorientowałem się że nie da się połączyć przewodów olejowych z podstawka filtra oleju :D gwint w nakrętce na końcu przewodów jest w środku zamiast na zewnątrz :evil:
MAJSU - 16 Czerwiec 2009, 20:05

A jaki miałeś jak dotąd dyfer ? Tzn przełożenie ? Bo jak słyszę że masz 7 z haiem do 100 to mnie ciśnie jeszcze bardziej na szybkiego swapa :mrgreen:
pavoolon - 16 Czerwiec 2009, 20:09

wydaje mi się ze to był 3,91. na dwójce dochodził do jakichś 85-90 a setka już na trójce. przecież masz B25 pod maską to na co chcesz swapować? :-P

te stoperowe pomiary mają jakieś odniesienie do rzeczywistości bo na 400m nie dało rady ani punto 1.4 turbo ani megane coupe 150 koni :)

MAJSU - 16 Czerwiec 2009, 20:17

pavoolon napisał/a:
wydaje mi się ze to był 3,91. na dwójce dochodził do jakichś 85-90 a setka już na trójce. przecież masz B25 pod maską to na co chcesz swapować? :-P

te stoperowe pomiary mają jakieś odniesienie do rzeczywistości bo na 400m nie dało rady ani punto 1.4 turbo ani megane coupe 150 koni :)


Ale ja jeszcze nie wsadziłem ;-) Chcę żeby wyglądał jak Bartowe M30 zanim go wcisnę pod maskę. Myślę że szpera 3.91 to chyba będzie najlepszy wybór. Mi pomiar stoperem pokazał 10,5 sekundy a GPS dawał bardzo podobne wyniki.

pavoolon - 17 Czerwiec 2009, 11:36

ciekawe, to by oznaczało że licznik nie zawyża. np w passacie licznik pokazuje 100 kmh a GPS 91... na jakich kołach to sprawdzałeś?

na te 7 sekund ma bardzo duży wpływ kondycja silnika (odżył dopiero po remoncie i wymianie wałka) i tylny napęd. przednionapędówka tak się nie zbierze od zera. rekinem wystarczy ruszyc z 2500 obrotów, chwile pomieli kołami i strzela jak z procy:)

MAJSU - 17 Czerwiec 2009, 12:56

pavoolon napisał/a:
ciekawe, to by oznaczało że licznik nie zawyża. np w passacie licznik pokazuje 100 kmh a GPS 91... na jakich kołach to sprawdzałeś?


Z tego co pamiętam to przy 100 km różnica między licznikiem a GPS`em wynosiła nie całe 2km więc praktycznie nawet nie zauważalna dla oka a koła mam 205/50/17. Zamierzasz zhamować ten silnik ?

MAJSU - 17 Czerwiec 2009, 13:04

..
pavoolon - 17 Czerwiec 2009, 13:55

4 lipca jest u nas hamowanie po 50 zeta, niestety będę wtedy nad morzem. shamuję na zmienionym kompie i baranach, ale to dopiero za jakiś czas

opony 205/55/15 czyli jakieś 3% za małe. do tego bład licznika i wychodzi na to że 7.3 sekundy to czas 0-95 kmh, więc do 100 będzie jakieś 7.7

ciekawe w ile Twoja będzie robić:)

pavoolon - 30 Czerwiec 2009, 20:26

tak przyspiesza na chwilę obecną:

http://www.youtube.com/watch?v=PvVzFe17Qx8

niedługo dojdzie inny komp, to będzie porównanie

MAJSU - 30 Czerwiec 2009, 23:45

pavoolon napisał/a:
tak przyspiesza na chwilę obecną:

http://www.youtube.com/watch?v=PvVzFe17Qx8

niedługo dojdzie inny komp, to będzie porównanie


Huh ! ładnie się zwija :mrgreen: A na jakiego kompa planujesz zmianę ?

pavoolon - 1 Lipiec 2009, 00:00

masz PW :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group