To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] 1980 BMW 520i

pavoolon - 4 Kwiecień 2008, 21:00

MAJSU_WuWuA napisał/a:
Kierownica jest z E28 :)

Chcesz uzyskac 150-170 koni z B20 :?: :roll: Bedzię ciężko a nawet BARDZO ciężko... Tzn wiadomo wszytsko zależy od budżetu :) Ale nie słyszałem żeby komuś w PL się udało tle wycisnąc z tego silnika... Jakie masz na to pomysły ? Jak wyjadę z garażu to przetestuję chip Superchips który daje ponoc +10 koni ale nie chce mi się zbytnio w to wierzyc.


zdecydowanie nie, jasne ze sie da ale to nie ma być wyczynowy silnik:) chodziło mi o jakiegos swapa ale tak żeby jak najmniej wymieniać. początkowo myślałem nad wrzuceniem M30B35 ale jednak zrezygnowałem z tego pomysłu, teraz kombinuje coś z ETA, slyszałem że blok z ety pasuje do głowicy z B20, nie wiem tylko czy pasuje do tej skrzyni co mam. wiadomo, inna charakterystyka ale skrzynia mogłaby zostać ta co jest, jakoś by się pokombinowało tak żeby się wyżej kręciła, pytanie tylko co zrobić żeby ETA przetrwała kręcenie do wyższych obrotów. generalnie pomysł jest taki: blok ETA, głowica i reszta + skrzynia z B20 i kombinowanie zeby to razem zagrało. tylko czy to ma sens?



beatles napisał/a:
ja czym prędzej zmieniłbym gałke zmiany biegów, i zerwał M z bagażnika. Kierownicę też jednak wolałbym klasyczną z e28
a tak to miód.


gałka i znaczek napewno wylecą, ale w swoim czasie, auto jeszcze nie jest skończone:) te kierownice zazwyczaj mają nowszy wieloklin i nie pasują, choć widze ze Dexter znalazł sobie ładnego M-teśnika na grubym wieloklinie

MAJSU - 5 Kwiecień 2008, 00:48

pavoolon napisał/a:
MAJSU_WuWuA napisał/a:
Kierownica jest z E28 :)

Chcesz uzyskac 150-170 koni z B20 :?: :roll: Bedzię ciężko a nawet BARDZO ciężko... Tzn wiadomo wszytsko zależy od budżetu :) Ale nie słyszałem żeby komuś w PL się udało tle wycisnąc z tego silnika... Jakie masz na to pomysły ? Jak wyjadę z garażu to przetestuję chip Superchips który daje ponoc +10 koni ale nie chce mi się zbytnio w to wierzyc.


zdecydowanie nie, jasne ze sie da ale to nie ma być wyczynowy silnik:) chodziło mi o jakiegos swapa ale tak żeby jak najmniej wymieniać. początkowo myślałem nad wrzuceniem M30B35 ale jednak zrezygnowałem z tego pomysłu, teraz kombinuje coś z ETA, slyszałem że blok z ety pasuje do głowicy z B20, nie wiem tylko czy pasuje do tej skrzyni co mam. wiadomo, inna charakterystyka ale skrzynia mogłaby zostać ta co jest, jakoś by się pokombinowało tak żeby się wyżej kręciła, pytanie tylko co zrobić żeby ETA przetrwała kręcenie do wyższych obrotów. generalnie pomysł jest taki: blok ETA, głowica i reszta + skrzynia z B20 i kombinowanie zeby to razem zagrało. tylko czy to ma sens?



beatles napisał/a:
ja czym prędzej zmieniłbym gałke zmiany biegów, i zerwał M z bagażnika. Kierownicę też jednak wolałbym klasyczną z e28
a tak to miód.


gałka i znaczek napewno wylecą, ale w swoim czasie, auto jeszcze nie jest skończone:) te kierownice zazwyczaj mają nowszy wieloklin i nie pasują, choć widze ze Dexter znalazł sobie ładnego M-teśnika na grubym wieloklinie


Jeżeli ma byc swap to najprosiej kupic M20B25 zdecydowanie ! Na bloku z ETY + głowica z B20 i osprzęt z B25 wychodzi jakieś 140 koni i około 220Nm sprawdzone na hamowni. Skrzynia pasuje bo to M20 tylko przełożenia są inne.

pavoolon - 5 Kwiecień 2008, 12:41

czyli M20B25 razem z całym osprzętem i kompem? a jak jest z mocowaniem, łapy w E30 są tak samo czy trzeba będzie przespawać? przed tym silnikiem troche hamuje mnie to że znaleźć zdrowego będzie ciężko no ale jak nie będzie żłopał oleju za mocno to mogłby być
MAJSU - 5 Kwiecień 2008, 12:56

pavoolon napisał/a:
czyli M20B25 razem z całym osprzętem i kompem? a jak jest z mocowaniem, łapy w E30 są tak samo czy trzeba będzie przespawać? przed tym silnikiem troche hamuje mnie to że znaleźć zdrowego będzie ciężko no ale jak nie będzie żłopał oleju za mocno to mogłby być


Łapy te same ! Trzeba kupić taki który siedzi w samochodzie żeby się dało go sprawdzić...

Gwozdziu - 5 Kwiecień 2008, 21:57

pavoolon napisał/a:
trochę sie w końcu wziąłem za auto [...]


Gratuluję :)
To ja, poprzedni właściciel :) Wiedziałem, że idzie w dobre ręce.

pozdrawiam

Bartolommeo - 6 Kwiecień 2008, 10:06

MAJSU_WuWuA napisał/a:
pavoolon napisał/a:
MAJSU_WuWuA napisał/a:
Kierownica jest z E28 :)

Chcesz uzyskac 150-170 koni z B20 :?: :roll: Bedzię ciężko a nawet BARDZO ciężko... Tzn wiadomo wszytsko zależy od budżetu :) Ale nie słyszałem żeby komuś w PL się udało tle wycisnąc z tego silnika... Jakie masz na to pomysły ? Jak wyjadę z garażu to przetestuję chip Superchips który daje ponoc +10 koni ale nie chce mi się zbytnio w to wierzyc.


zdecydowanie nie, jasne ze sie da ale to nie ma być wyczynowy silnik:) chodziło mi o jakiegos swapa ale tak żeby jak najmniej wymieniać. początkowo myślałem nad wrzuceniem M30B35 ale jednak zrezygnowałem z tego pomysłu, teraz kombinuje coś z ETA, slyszałem że blok z ety pasuje do głowicy z B20, nie wiem tylko czy pasuje do tej skrzyni co mam. wiadomo, inna charakterystyka ale skrzynia mogłaby zostać ta co jest, jakoś by się pokombinowało tak żeby się wyżej kręciła, pytanie tylko co zrobić żeby ETA przetrwała kręcenie do wyższych obrotów. generalnie pomysł jest taki: blok ETA, głowica i reszta + skrzynia z B20 i kombinowanie zeby to razem zagrało. tylko czy to ma sens?



beatles napisał/a:
ja czym prędzej zmieniłbym gałke zmiany biegów, i zerwał M z bagażnika. Kierownicę też jednak wolałbym klasyczną z e28
a tak to miód.


gałka i znaczek napewno wylecą, ale w swoim czasie, auto jeszcze nie jest skończone:) te kierownice zazwyczaj mają nowszy wieloklin i nie pasują, choć widze ze Dexter znalazł sobie ładnego M-teśnika na grubym wieloklinie


Jeżeli ma byc swap to najprosiej kupic M20B25 zdecydowanie ! Na bloku z ETY + głowica z B20 i osprzęt z B25 wychodzi jakieś 140 koni i około 220Nm sprawdzone na hamowni. Skrzynia pasuje bo to M20 tylko przełożenia są inne.


Każdego prywatna sprawa, ale mi tutaj zajeżdża kombinacjami i druciarstwem... Myślę, że jeżeli brakuje komuś mocy i wrażeń z jazdy to niech po prostu kupi samochód, który będzie spełniał jego oczekiwania bo jak wiecie, E28 wychodziło nie tylko z silnikiem M20 :-P

grege28 - 6 Kwiecień 2008, 10:39

Panowie popatrzcie na tytuł postu! Załóżcie odpowiedni temat i piszcie do bólu :roll:
Anonymous - 6 Kwiecień 2008, 19:28

By zakończyć, najprościej jest wsadzić M20B25 i nic nie ruszać myślę,że przy fabrycznych 170KM, różnica będzie odczuwalna. To tyle co do SUPER ETY to istnieje już taki temat i tam jest wszytko napisane.
pavoolon - 7 Kwiecień 2008, 11:56

Gwozdziu napisał/a:
Gratuluję :)
To ja, poprzedni właściciel :) Wiedziałem, że idzie w dobre ręce.

pozdrawiam


Witam:)

bartolommeo napisał/a:
Każdego prywatna sprawa


z tym sie zgadzam dlatego nie rozwijam tematu

SuT - 7 Kwiecień 2008, 15:31

Naprawde ladna e28 powodzenia z modami;]
pozdrO!

Łagoda - 7 Kwiecień 2008, 20:36

Najlepiej to wywal ten wlew od gazu :roll:
kuba_krakow - 8 Kwiecień 2008, 21:04

Kurcze piękne auto ale dla mnie było niedostępne niestety..
pavoolon - 8 Kwiecień 2008, 22:07

Czemu niedostępne?
Maro - 9 Kwiecień 2008, 14:12

pavoolon napisał/a:
fele siedzą teraz 15-calowe ale kapsli nie zakładałem, jakoś bardziej mi sie podobają bez;p


hehe, w e23 kiedyś miałem takie same felgi tyle że 16, też kasle woziłem w bagażniku bo mi nie pasowały ;D

pavoolon - 15 Kwiecień 2008, 11:06

jak sie podpiłuje zaczepy to kapsle powinny wejsc;p

wracając do SWAPA, mam teraz do kupienia komplet do przekładki M30B28 ze wszystkim co tam trzeba, niby nie dymi kompresja tez dobra, jeszcze zamontowany w aucie, niestety nie mam jak go obejrzeć, ile taki zestaw może być wart bo cena wydaje sie dobra? opłaca sie to wsadzać pod maske? do wymiany szłaby tez skrzynia i wał z M30, nie wiem tylko co z wydechem

Grigorij - 15 Kwiecień 2008, 12:25

Wydech też musi byc od m30, inaczej ogłuchniesz :mrgreen:
M30 jest o wiele głośniejszym silnikiem od m20 :roll:

Moim zdaniem warto zrobić taka przekładkę, B28 bez gazu najprawdę fajnie ... jeździ :twisted:

Bartolommeo - 15 Kwiecień 2008, 14:02

Grigorij napisał/a:
Moim zdaniem warto zrobić taka przekładkę, B28 bez gazu najprawdę fajnie ... jeździ


Jak i pozostałe silniki :-P

marcin_e12 - 15 Kwiecień 2008, 15:26

Nie licz na to, że SWAP polega na wymianie silnika i skrzyni. Zmiana z m20b20 na m30b28 to duże zmian. Do wymiany jest nie tylko skrzynia, ale wał, most, hamulce z tyłu i podejrzewam że z przodu też, bo masz zwykłe tarcze. O chłodnicy też trzeba pomyśleć innaczej poprowadzone węże. Nie mówiąc o drobnicy. Jeżeli chcesz zrobić dobry SWAP to najlepiej mieć cały samochód np. bardzo dobry mechanicznie a kiepski blacharsko.
pavoolon - 15 Kwiecień 2008, 20:40

wolałbym M20B25, a że trafiła się okazja M30 to sie nad nim zastanawiam, jednak roboty z przekładką napewno więcej a nie chodzi mi o zrobienie sciganta tylko w miarę jeżdzące auto. zakladając większe M20 skończyłoby się tylko na silniku i osprzęcie + jakies lepsze hamulce, mogłoby to nawet chodzić na tej skrzyni co jest bo jest fajna krótka, więc nie wiem czy jednak nie lepiej szukać dalej...
marcin_e12 - 16 Kwiecień 2008, 10:26

Ciekawą alternatywą jest m20b27 czyli silnik z Ety. Blok m20 ale wymaga innej skrzyni i mostu. Zaletą tego silnika jest całkiem ładne spalanie i oferowana przy tym moc oraz podatność tego silnika na modyfikacje, które znacząco zwiększają jego moc. Ale takie zabiegi są zamachem na oryginalność rekinka 8-) .
pavoolon - 10 Maj 2008, 22:49

no i stało się... ułamało mi się mocowanie dyfra, pilnie szukam tylnej obudowy dyfra razem z mocowaniem bo auto stoi rozkraczone, gdyby ktoś miał na sprzedaż będę wdzięczny :-(
Bartolommeo - 11 Maj 2008, 16:25

Dekiel z mocowaniem centralnym czy z przesunięciem?
pavoolon - 11 Maj 2008, 16:56

u mnie jest dekiel z centralnym mocowaniem i 8 srub, jeden zalatwilem ale ma przesuniete i nie pasuje...
Bartolommeo - 11 Maj 2008, 19:38

Ja niestety także mam z przesunięciem, jednak kolega ma z mocowaniem centralnym. Więcej szczegółów wysyłam na PW żeby nie robić chatu :-P
pavoolon - 4 Czerwiec 2008, 08:54

dalej szukam dekla, tamten jakims cudem nie pasowal, numer na obudowie: 1210436

zdjecie i wymiary:


pavoolon - 3 Wrzesień 2008, 03:59

dzisiaj zakończył się u mnie montaż M20B25 z E30. pacjent żyje i ma się dobrze ;-) przepaść jeśli chodzi o osiągi, przy okazji dźwięk stał się bardziej groźny i donośny :D

gdyby ktoś był zainteresowany podobną operacją to sprawa wygląda tak:

- silnik: wiadomo z E30, łapy pasują idealnie

- skrzynia: albo zostaje ta co była, albo z B25 tyle że jest ona trochę dłuższa i trzeba wtedy przełożyć wał z E30

- chłodnica: do wymiany bo jest większa i ma inaczej umiejscowione wyjścia na węże

- kolektory: najlepiej z B25 bo są grubsze. u mnie zostały przełożone i okazało się że reszta wydechu jest za wąska. pasują bez problemu ale dalsza część napewno trochę dusi silnik bo jest 7mm mniej na każdej rurze, więc warto założyć coś innego, np z 528. z E30 nie pasuje. póki co jeżdżę na tym co było

- wiązka: koszmar :D straszna robota, szczególnie jak sie nie ma ściągi pod ręką, ale jak widać jest to wykonalne. o dziwo wszystko działa łącznie z obrotomierzem :-D

Kargul1005 - 3 Wrzesień 2008, 12:56

Jakie spalanie ma Twoja 520i@M20B25??
Sprawdzałeś na PB czy tylko na tym "drugim"?

Gratuluję udanej przekładki

pavoolon - 4 Wrzesień 2008, 21:26

narazie nie mam pojęcia ile pali u mnie, w E30 brał ok 15 litrów, trochę pijak ale spalanie adekwatne do osiągów. gaz jeszcze niepodpięty i śmigam tylko na 98
pavoolon - 4 Styczeń 2009, 15:39

co do gazu to wyleciał bezpowrotnie, na długie trasy mam passata który pali 6 litrów, a rekin jeździ na jedynym słusznym paliwie, czyli PB98 :)

podczas wizyty na torze we wrocławiu urwała się dźwigienka zaworowa i głowica poszła do remontu (napawanie czopów wałka, gniazda, prowadnice, planowanie). walneło po kieszeni ale jest już gotowa i niedługo montaż. wałek z dźwigienkami wymieniony, stary był zdrowo wytarty ;p

przed zrzuceniem głowicy palil 10,5 wg ekonomizera, w trasie przy 110 km/h i to było minimum jakie udało się osiągnąć. normalnie średnio wychodzi 15-16 litrów

MAJSU - 4 Styczeń 2009, 17:15

pavoolon napisał/a:
co do gazu to wyleciał bezpowrotnie, na długie trasy mam passata który pali 6 litrów, a rekin jeździ na jedynym słusznym paliwie, czyli PB98 :)

podczas wizyty na torze we wrocławiu urwała się dźwigienka zaworowa i głowica poszła do remontu (napawanie czopów wałka, gniazda, prowadnice, planowanie). walneło po kieszeni ale jest już gotowa i niedługo montaż. wałek z dźwigienkami wymieniony, stary był zdrowo wytarty ;p

przed zrzuceniem głowicy palil 10,5 wg ekonomizera, w trasie przy 110 km/h i to było minimum jakie udało się osiągnąć. normalnie średnio wychodzi 15-16 litrów


Miałem to samo :) Też trzeba było zmienić wałek. Ile zapłaciłeś za to napawanie krzywek ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group