To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] 1980 BMW 520i

pavoolon - 6 Luty 2008, 15:20
Temat postu: [E28 520i] 1980 BMW 520i
witam, od niedzieli jestem szczesliwym posiadaczem E28 520i z 1980 roku, ponizej pare fotek jak to wyglada, oryginalnie byl brazowy welur, aktualnie czarna skora, uprzedzajac ewentualne pytania, tak to ta z allegro ;-)














Bodżangmił - 6 Luty 2008, 16:02

Czy to nie przypadkiem ta z allegro? :D

Najładniejsza jest kierownica ;-)


A tak wogóle to całkiem nieźle się trzyma -gratulacje.

Gareth - 6 Luty 2008, 17:16

Bardzo ładna sztuka, gratuluję! :-)

Czy kolega nie jest przypadkiem zarejestrowany na streetracing.pl? :-)

pavoolon - 6 Luty 2008, 18:08

bogumił napisał/a:
Czy to nie przypadkiem ta z allegro? :D

no i nie udalo sie uprzedzic ewentualnych pytan, tak to ta z allegro, napisalem to juz w pierwszym poscie :-P

Gareth napisał/a:
Czy kolega nie jest przypadkiem zarejestrowany na streetracing.pl? :-)

jest i to od dawna, szanowny kolega tez? ;-)

Bodżangmił - 6 Luty 2008, 19:20

pavoolon napisał/a:
bogumił napisał/a:
Czy to nie przypadkiem ta z allegro? :D

no i nie udalo sie uprzedzic ewentualnych pytan, tak to ta z allegro, napisalem to juz w pierwszym poscie :-P




No niestety nie skumałes żartu... ;-)

pavoolon - 6 Luty 2008, 19:35

:oops: :D
Bart - 6 Luty 2008, 19:52

Ładna ;-) Jak technicznie :?: 170tka :?: wracasz do oryginału (kierownica,wnętrze) :?:
pavoolon - 6 Luty 2008, 20:05

jak na moja wiedze technicznie jest bardzo dobrze, zawieszenie, hamulce, skrzynia, sprzeglo pracuja idealnie, jak sie pusci kierownice to jedzie jak po szynach, silnik na zimno pali na dotyk, nie wiem jeszcze ile bierze oleju ale to wyjdzie z czasem, blachy zdrowe, jedyne co trzeba zrobic to pomalowac przedni pas i polozyc nowy klar na maske i dach. jesli chodzi o powrot do oryginalu to raczej nie bo te siedzenia za bardzo mi sie podobaja, w bagazniku sa jeszcze do nich czarne boczki, co do kierownicy to moze wejdzie jakas inna z czasem, najbardziej drazni mnie ten znaczek m-power z tylu ale jakos zal go sciagac nie wiem czemu, jedyna zmiana narazie beda felgi 15 lub 16" na lato, a w przyszlosci moze jakies mocniejsze serducho, w kazdym razie auto pozytywnie zadziwia na kazdym kroku

170tka tzn co, bo juz drugi raz dzisiaj nie skumalem wypowiedzi ;-)

Bart - 6 Luty 2008, 20:08

170 bahamabeige-metallic czy 139 bronzitbeige-metallic :?: ;-)
pavoolon - 6 Luty 2008, 20:13

zdajsie 139, da sie to jakos sprawdzic?
Bart - 6 Luty 2008, 20:22

Na prawym kielichu (lub lewym patrząc od przodu) jest naklejka z nazwa i numerem lakieru ;-) albo rozkoduj VIN to złapiesz wszystkie dane ;-)
pavoolon - 6 Luty 2008, 20:34

tabliczka byla "lekko" brudna dlatego jej nie zauwazylem, lakier to 139 bmw bronzit-beige metallic ;-)

co do kierownicy to nie wiem czy czasem nie jest oryginalna, to jest auto z samego poczatku produkcji a E12 z tego rocznika tez takie miewaly

jeszcze pytanie, ta pasuje do E28?

http://www.allegro.pl/ite...i_oryginal.html

Gareth - 6 Luty 2008, 23:49

pavoolon napisał/a:
jest i to od dawna, szanowny kolega tez? ;-)


Oczywiście, 240Z kłania się nisko. ;-) Co to się dzieje że posiadacze Nissanów kupują też BMW... :-)

Na twoim miejscu też bym nie wracał do oryginalnego wnętrza, chyba że tak jak ja wolisz welur... M-Technik będzie tu zdecydowanie na miejscu. :-)

pavoolon - 7 Luty 2008, 00:07

niee no tego sie nie spodziewalem, ewidentnie cos w tym jest

:D

tak wlasnie bedzie, skora + kiera M bo ta co jest teraz srednio pasuje do foteli

WIENIA - 7 Luty 2008, 17:35

Bardzo zadbany egzemplarz z początku produkcji e28! GRATULACJE! Z tego co wiem, taka kierownica nigdy nie była montowana w e28. No ale to szczegół, który w każdej chwili można zmienić. Nie będę zamieszczał tu swoich zdjęć, ale z tymi Nissanami trochę prawdy jest ;-) Powodzenia w utrzymywaniu tej Perełki w takim stanie w jakim jest dotychczas przez kolejne ćwierć wieku :D
MAJSU - 7 Luty 2008, 18:07

Zadbany egzemplarz ! ;-) Takie kierownice były montowane w E28 różniły się tylko wieloklinem, bodajże do 1986 jest taki jak twój a potem się zmienił i do twojej już nie podpasuje więc muisisz się dowiedzieć z jakiego jest roku !
grege28 - 7 Luty 2008, 18:13

MAJSU_WuWuA napisał/a:
bodajże do 1986


do września 1985 :-P

WIENIA - 7 Luty 2008, 21:05

MAJSU_WuWuA napisał/a:
Takie kierownice były montowane w E28 różniły się tylko wieloklinem


Chodzi ci chyba o tą eMke trójramienną. Natomiast ta kierownica którą ma Pavoolon zamontowaną nie była montowana w e28 tylko w e23. Ty Pavoolon masz gruby wieloklin (jesli kolumna jest oryginala) i z takim wieloklinem musisz szukać kierownicy.

szymon503 - 7 Luty 2008, 22:01

Mi się wydaje ze to jest kierownica od e28 z Airbagiem.
Grigorij - 7 Luty 2008, 23:34

Oj to ci się źle wydaje :mrgreen:

To co jest najbardziej standardowa kierownica w E23, była w dwóch wersjach, obszyta skórą i nie obszyta...

Kiera z Air bagiem przypomina te z Volvo, jest wielka, nie wygodna, kanciata w środku...

Co do autka... ogladałem je kiedyś na prakingu w galerii krakowskiej, bardzo ładna, a siedzenia pierwsza klasa :mrgreen:
Super :-D

Maro - 8 Luty 2008, 00:20

Gratuluję zakupu, tak sobie czytałem ten temat i nasunęło mi się pytanie, czy trójramienne kierownice mtechnik wychodziły również na gruby wieloklin? bo już kilka takich oglądałem aby zamontować u siebie i wszystkie były na drobny, natomiast na w swojej dc71 mam obecnie gruby wieloklin, ale znając przeszłość mojego samochodu mogę się spodziewać że kolumna kierownicza siedzi tam już nieoryginalna, tak jak zresztą i kierownica, moje dotychczasowe obserwacje zdają się to potwierdzać, jeśli ktoś posiada jakieś informacje na ten temat to było by fajnie jak by sie nimi podzielił

pozdrawiam

PS a ta kierownica którą masz zamontowaną u siebie pavoolon na bank występowała w e23, i wydaje mi się ze również w e12, dlatego wnioskuję po tym że u Ciebie jest również gruby wieloklin i do Twojego samochodu nie będzie pasowała kierownica m do której link wkleiłeś

grege28 - 8 Luty 2008, 01:07

Oczywiście były kierownice M Technik I dla aut do września 1985 r., pojawiają się czasami na Ebay'u z ceną rosnącą od 50-60 Euro.
pavoolon - 8 Luty 2008, 18:42

a jak wygladaly te kierownice do '85, wizualnie byly takie same? jest jeszcze taka, da sie na oko poznac czy to stary wieloklin czy nowy?

http://moto.allegro.pl/it..._m_technic.html

znalazlem jeszcze ta tylko tez nie wiem czy podpasuje ;-)

http://www.allegro.pl/ite...w_e30_e34_.html

Maro - 8 Luty 2008, 20:17

da się, ale jak nie widzialeś na oczy żadnego z nich to najlepiej mieć jakiś do porównania. Ten nowy wieloklin tak "na oko" jest 2 razy drobniejszy niż stary
grege28 - 8 Luty 2008, 21:44

Ta pierwsza z allegro jest po wrześniu 85, czyli po obróceniu kierownicy zobaczysz te nacięcia wew. do zamka blokady kierownicy. Musisz oglądać nie tylko z przodu.
pavoolon - 11 Luty 2008, 18:03

dzieki za odpowiedzi :-)
pavoolon - 4 Kwiecień 2008, 16:55

trochę sie w końcu wziąłem za auto, poprawki mechaniczne (klocki, termostat, skasowane luzy na lewarku + rożne inne pierdoły) i wizualne. fele siedzą teraz 15-calowe ale kapsli nie zakładałem, jakoś bardziej mi sie podobają bez;p deska przełożona na taką bez pęknięć, kierownica od Dextera, boczki drzwi to hybryda, tzn brązowa tapicerka ta co była, tylko ja powycinałem i włożyłem w plastikowe czarne ramki z 'bogatej' wersji. lakiernik tez sie nawet spisał.

kombinuje teraz jak zrobić zeby był troche żwawszy, naczytalem się i możliwości jest sporo tylko nie wiem która wybrać, tzn tak żeby było możliwie najprościej osiągnąć ok 150-170 PS, tyle wystarczy do płynnej jazdy. może ktoś juz przerabiał temat i może sie wypowiedzieć co warto a co nie.

poniżej efekt na dzień dzisiejszy :-D














Beatles - 4 Kwiecień 2008, 17:05

Na pewno jedna z najładniejszych na forum ;-) , ja czym prędzej zmieniłbym gałke zmiany biegów, i zerwał M z bagażnika. Kierownicę też jednak wolałbym klasyczną z e28
a tak to miód.

MAJSU - 4 Kwiecień 2008, 20:05

Kierownica jest z E28 :)

Chcesz uzyskac 150-170 koni z B20 :?: :roll: Bedzię ciężko a nawet BARDZO ciężko... Tzn wiadomo wszytsko zależy od budżetu :) Ale nie słyszałem żeby komuś w PL się udało tle wycisnąc z tego silnika... Jakie masz na to pomysły ? Jak wyjadę z garażu to przetestuję chip Superchips który daje ponoc +10 koni ale nie chce mi się zbytnio w to wierzyc.

Beatles - 4 Kwiecień 2008, 20:22

tak, ale chodziło mi o sportową, spotykaną dość często, o taką
http://bmwfans.info/origi...32/ill-32_0572/
lub m-technik, która mi się bardzo podoba i chętnie widziałbym taką u siebie, szkoda mi tylko funduszy no i jakoś się zdecydować nie mogę :-/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group