To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] dmn88ck Black Sapphire

Kucharz - 15 Grudzień 2013, 22:53

dmn88ck napisał/a:
A tak na poważnie black sapphire robi na mnie mega duże wrażenie


Hubert ma u siebie BlackSapphire, możesz sobie zerknąć

dmn88ck - 16 Grudzień 2013, 18:31

Kucharz napisał/a:
dmn88ck napisał/a:
A tak na poważnie black sapphire robi na mnie mega duże wrażenie


Hubert ma u siebie BlackSapphire, możesz sobie zerknąć


Pięknie się prezentuje rekin w tym kolorze ale skoro takie e28 juz jest to szukam dalej koloru dla swojego :) Eh a black sapphire to miał być taki pewniak gdybym nie wymyślił niczego innego... :D

Kucharz - 16 Grudzień 2013, 22:40

dmn88ck napisał/a:
Kucharz napisał/a:
dmn88ck napisał/a:
A tak na poważnie black sapphire robi na mnie mega duże wrażenie


Hubert ma u siebie BlackSapphire, możesz sobie zerknąć


Pięknie się prezentuje rekin w tym kolorze ale skoro takie e28 juz jest to szukam dalej koloru dla swojego :) Eh a black sapphire to miał być taki pewniak gdybym nie wymyślił niczego innego... :D


jest jeden genialny kolor z palety BMW, ale nie napiszę jaki bo wtedy sam będę musiał kombinować na jaki kiedy prysnąć e28 :D

dmn88ck - 17 Grudzień 2013, 18:02

Kucharz napisał/a:
jest jeden genialny kolor z palety BMW, ale nie napiszę jaki bo wtedy sam będę musiał kombinować na jaki kiedy prysnąć e28 :D


Sundown? :D


danielS2 - 18 Grudzień 2013, 21:13

a plan na jakieś koło jest?
dmn88ck - 22 Grudzień 2013, 14:18

Planu na koło jeszcze nie ma. Za to jest przymusowy plan na ogarnięcie zegarów :P
Od początku nie chodził prędkościomierz ale jakoś specjalnie mnie to nie denerwowało i dało się z tym jeździć. Wczoraj wskazówki obrotów, temperatury i poziomu paliwa zaczęły opadać podczas jazdy i wracać do normalnej pozycji. Stało się tak kilka razy przez cały dzień aż całkiem zdechły. Inspekcja przygasała razem ze wskazówkami. Jakieś pomysły?

Dominique - 22 Grudzień 2013, 14:42

Zegary pewnie się zepsuły...
dmn88ck - 22 Grudzień 2013, 15:13

Akurat na to sam wpadłem :D
Dominique - 22 Grudzień 2013, 22:00

Hehe, sorry, ale to była pierwsza myśl, która wpadła mi do głowy <oko>
Ostatnio sporo na forum mówi się o problemach z zegarami, więc myślę, że znajdziesz tam wiele wskazówek jak co ponaprawiać itd.
Daj znać co się wysypało jak już to ogarniesz.

Draż - 25 Grudzień 2013, 17:50

Fajny rekinek! kolor tez oki:) Osobiscie przy zmianie koloru brałbym tylko pod uwage kolory z palety naszej marki, przy kombinacjach moze wyjść niezły festyn :D Przy zegarach sprawdz baterie, pewnie sie wylały <lipa> Powodzenia przy pracach!!!
Pozdro!

dmn88ck - 1 Styczeń 2014, 23:33

Jeśli chodzi o kolor to od samego początku wchodziły w grę tylko te z palety bmw :) Wygląda na to że już znalazłem swój typ.
Za główny cel na 2014 rok obrałem sobie blacharkę+lakier. Remont zacznę po zakupieniu dupowozu do bicia kilometrów więc wyleci też instalacja LPG.
Malowałem już sporą część swojego poprzedniego samochodu i nie da się bez przekleństw opisać stanu w jakim człowiek znajduje się kiedy dostrzega bąbel z wykwitem rdzy na nowiutkim lakierze. W związku z czym chcę usunąć całkowicie starą powłokę i podejść do sprawy tak żebym za jakiś czas nie miał przykrych niespodzianek.
Znajomy mechanik opróżniłby komorę silnika i zdemontował zespół napędowy a ja zająłbym się wybebeszaniem reszty. Do lakiernika chciałbym oddać gołą budę na kołach.
Zastanawiam się w jaki sposób usunąć starą powłokę. Koszt piaskowania karoserii to ok 2 tys zł ale odpada bo jest zbyt inwazyjne. Są delikatniejsze ścierniwa ale kilkukrotnie droższe od piasku więc i koszta rosną. Chemią już się bawiłem i wiem że działa cuda i nie narusza metalu. Używałem środka w sprayu więc przy większych powierzchniach odpada. Czy ktoś z was może polecić mi jakieś wydajne i skuteczne środki? Miał ktoś styczność ze scansolem albo metodami mechanicznymi (szkiełkowanie, korundowanie, sodowanie)?

danielS2 - 2 Styczeń 2014, 16:50

hmmm pisałeś w temacie że blacharka jest super także po co ruszać....lakier nowy rozumiem i chyba bym zostawił obecny
dmn88ck - 2 Styczeń 2014, 17:19

Stan blacharski się nie zmienił ale profesjonalny lakiernik a nie Mietek w garażu za 300 zł od elementu to duży koszt więc chyba lepiej nie ryzykować i zedrzeć starą powłokę...

Edit:
Tak się upieram na to zdjęcie powłoki ponieważ w poprzednim aucie (stilo 3d 2002rok) na progach pojawiały mi się w kilku miejscach bąble.Lakier był ori. Po ogarnięciu tematu przez blacharza i lakiernika po kilku miesiącach nie było śladu po w/w wykwitach za to pojawiły się 2 zupełnie nowe. Gdybym zdarł do gołego te progi nie byłoby takiego problemu.

dmn88ck - 3 Styczeń 2014, 12:33

Zastanawiam się nad wcześniejszym wywaleniem gazu. Wtryski zapewne będą do wymiany a nowe póki co odpadają. Czy to prawda że do m20b20 pasują wtryski z m42?
dmn88ck - 23 Styczeń 2014, 07:46

W moim e28 zaszły pewne zmiany. Wyleciała znienawidzona przez większość userów tego forum instalacja gazowa. Na miejsce stożka kupiłem oryginalną puszkę filtra powietrza. Oczywiście silnik od razu się odwdzięczył i ozdrowiał :) Jeśli chodzi o wtryski są dobre tylko ktoś pozamieniał ich kolejność <sciana> Wczoraj podrzuciłem mechanikowi nowe kable NKG, świece NGK, kopułkę i palec Bremi więc powinno być jeszcze lepiej.
Jeśli chodzi o stronę wizualną to upolowałem coś co zakryje paskudną dziurę :


Kucharz - 23 Styczeń 2014, 16:31

Bardziej niż na zdzieraniu starej warstwy lakieru skupiłbym się na wyeliminowaniu wszelkich oznak korozji i ich dobremu zabezpieczeniu.

A do usuwania chemicznego to są środki, które nawet i pędzlem się nakłada.
Ja używałem PaintRemover, ale nie wiem jak się sprawdzi na dużych powierzchniach.

dmn88ck - 27 Luty 2014, 10:27

Ma ktoś może zdjęcie e28 z przednim pasem starego typu bez zderzaka? Kurier jeszcze nie dotarł a mnie bardzo ciekawi jak to będzie wyglądało.

Jak już wcześniej pisałem usunąłem lpg. Mimo wymiany kabli, świec, kopułki i palca nadal były problemy z falowaniem obrotów i wypadającym zapłonem. Dopiero po wymianie przepływki i komputera auto zaczęło chodzić tak jak powinno ale nie do końca. Po tym jak wskazówka temperatury stawała w pionie zaczynało się szarpanie. Podejrzenia padły na cewkę która jednak okazała się dobra. Dopiero po przeczyszczeniu wszystkich możliwych styków i przelutowaniu kilku łączeń problem ustał :)

dmn88ck - 10 Marzec 2014, 22:04

Nowy pas przedni starego typu zamontowany. Udało mi się wreszcie dorwać lampy i lusterka boczne bo moje są kiepsko pomalowane w kolor. Lampy były zapuszczone ale po umyciu i wypolerowaniu jest lustro :)

\


dmn88ck - 19 Marzec 2014, 20:13

Szukałem długo ale było warto :) Dzisiaj odebrałem nowy kokpit (fotki sprzedającego)




Po dokładnych oględzinach stwierdzam że nie ma nawet najmniejszego pęknięcia :D

dmn88ck - 27 Marzec 2014, 21:49

Padnięty rozrusznik przyczynił się pośrednio do tego, że w tym tygodniu zaczyna się rozbiórka auta. Wylatuje silnik ze skrzynią i reszta gratów spod maski, wszystkie szyby oraz wnętrze. E28 dostanie nowy lakier :D
soll - 27 Marzec 2014, 22:30

Od kogo kupowałeś deskę - fora, allegro, yebay?
dmn88ck - 27 Marzec 2014, 23:35

soll napisał/a:
Od kogo kupowałeś deskę - fora, allegro, yebay?


Nie było ogłoszeń dotyczących deski więc wydzwaniałem do ludzi sprzedających części aż do skutku :)

dmn88ck - 31 Marzec 2014, 23:09

Środek prawie cały wybebeszony. Silnik i skrzynia wyjęte. Miało być oryginalnie ale póki co jestem zdecydowany na black sapphire metalic. Zostało co prawda jeszcze kilka dni do namysłu ale jakoś żaden lakier nie jest w stanie go przebić....
W tym tygodniu wrzucę jakieś foty z demolki :)

dmn88ck - 1 Kwiecień 2014, 21:55

Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu więc prawie skończyłem rozbieranie środka. Odkręciłem też zderzaki, pas przedni, błotniki i parę gratów spod maski. Póki co ze stanu karoserii jestem bardzo zadowolony. Poza fragmentem lewego kielicha i wgniecenia zrobionego od zewnątrz we wnęce koła zapasowego blacharz nie będzie miał co robić. Po stronie kierowcy na podłodze były nieoryginalne zabezpieczenia. Zapobiegawczo je zdarłem ale o dziwo korozji ani śladów roboty pod nimi nie było. Zdjęcia słabe bo robione telefonem przed zmrokiem.




dmn88ck - 22 Kwiecień 2014, 14:44

Zewnętrzne wygłuszenie przegrody grodziowej silnika zakończyło żywot więc potrzebuję nowego. Może ktoś polecić jakieś sprawdzone maty wygłuszające i coś do konserwacji podwozia?
Beatles - 22 Kwiecień 2014, 15:27

Mamy tutaj jednego szalonego maciarza, poszukaj tutaj:
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?p=80887#80887

dmn88ck - 22 Kwiecień 2014, 18:29

Dzięki za link. Jak tylko odbiorę samochód od lakiernika zafunduje sobie stp na przegrodę grodziową od strony komory silnika i drzwi na których miałem wygłuszenie z folii i taśmy samoprzylepnej :D
Michal83 - 23 Kwiecień 2014, 06:56

Jeśli dasz radę, to pomyśl nad dynamatem, w opinii wielu ludzi mają najlepsze maty ;-)
dmn88ck - 23 Kwiecień 2014, 15:48

Jeśli cena idzie w parze z jakością to na pewno prawda. Po przekalkulowaniu zdecydowanie pozostanę przy stp :P Car audio nie planuję. W przypadku drzwi chodzi mi tylko o trochę znośniejszy dźwięk podczas zamykania i nic poza tym :)
dmn88ck - 28 Kwiecień 2014, 19:22

Zamówiłem sobie na próbę maty stp na przegrodę grodziową i zastanawiam się czy bez wygłuszenia jazda stała by się uciążliwa? Czy dźwięk silnika byłby wyraźnie bardziej słyszalny w kabinie? Pytam bo widziałem sporo starych VW z komorami robionymi na tzw clean i w żadnej nie uświadczy się wygłuszenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group