To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 528i] Czarna '87 Auto, Special Equipment by StarZcarZ

StarZcarZ - 20 Październik 2013, 21:38
Temat postu: [E28 528i] Czarna '87 Auto, Special Equipment by StarZcarZ
Tak sie jakos ociagam z tym tematem ale w koncu nadszedl czas zeby zaprezentowac jedna z dwoch e28 jakie mam w swojej kolekcji.
Z racji tego, ze od 10 lat zyje w Anglii przedstawiam Wam piatke z kiera po prawej stronie (RHD). Jest to model SE 528i z 1987 roku.
Rozkodowany vin ponizej:


Data for the chassis number: WBADA820909388770
Model Name: 528 IA
Design: Europe
Type code: 4182
E-Code: E28
Body: Limousine
Steering: right
Doors: 4
Engine: M30 - 2.80 l (0 kW)
Drive: Rear-wheel drive
Transmission: automatically
Exterior color: Diamond Black Metallic ( 181 )
Interior: (0257)
Production date: 15.07.1987

Code Special Features

S219A Sports leather steering wheel 380 mm
S300A Centr. m. Diebstahlsicherg. Emergency spare wheel
S314A Mirrors / heated driver lock
S324A Front and rear spoiler
S339A Shadow-Line
S401A Sunroof electrically Lift-up-and-slide-back
S411A Electric windows front / rear
S415A Rear sun blind
S472A Armrest front driver / passenger
S498A Rear headrests mechanically
S500A Scheinw.Rein.Anl. / Intensive cleaning. Headlight wipe
S540A Speed ​​control Cruise control
S551A Board computer II with remote control
L812A National version England / Ireland
S850A Additional. Export tank filling


Nabylem ja w lutym 2011 roku, miala jeszcze wazny przeglad i miesiac road tax'u.
Stala na dwu-czesciowych BBS Styl 5 i, ktore byly troche zapuszczone. Po ogledzinach stwierdzilem brak punktow lewarowania z przodu, po dziurce na przedniej podlodze od strony kierowcy i pasazera. Korozja na nadkolach tylnych, zjedzone blotniki przednie, podarte fotele i popekana deska w srodku nie napawaly optymizmem. Tak samo jak wielkie dziury po glosnikach na boczkach przednich drzwi i tylnej polce. Jakis audifil pieprzny nia jezdzil kiedys chyba.

Podczas rozmowy z wlasicielem okazalo sie, ze auto ma pelna ksiazke serwisowa, ostatni serwis miala wbity rok wczesniej. do tego pelen folder z rachunkami, fakturami, etc, nowy uklad wydechowy zamontowany 2 lata wczesniej za kwote £480 (szkoda, ze nie z kwasowki bo tyle samo by kosztowalo). Do tego auto bylo z przebiegiem 117k mil, a obecny wlasciciel jest 5 od nowosci. Po jezdzie probnej okazalo sie, ze pod wzgledem technicznym i mechanicznym dzialalo wszystko, poza intensywnym myciem.

Postanowilem kupic to auto i po owocnych dla mnie targach nabylem ja i udalem sie w droge powrotna do domu. Po paru dniach zdjalem BBS RC'ki, wyremontowalem je i sprzedalem za cene zakupu auta :D , a nastepnie postawilem w garazu, w rogu na pare ladnych miesiecy.

Pod koniec 2011 roku bylem juz przygotowany na remont. Na polkach czekaly nowe przednie blotniki, pas przedni, uzywane halogeny w stanie idealnym, idealna deska rozdzielcza, komplet zawieszenia bilstein b6 ze springami H&R, uzywane ale dobre boczki drzwi przednich w odpowiednim materiale oraz idealne fotele sportowe tez w tapicerce o kodzie 257 (sprobujcie takie znalezc).

Wiosna 2012 auto zaprzyjaznilo sie z moja Cebora na pare posiedzen, podczas ktorych wycialem rdze z progow, podlogi i nadkoli tylnych i wspawalem reparaturki home made.
Oczywisice w praniu wyszlo pare innych "kwiatkow".
Pare fotek z tamtego czasu, robione obcegami wiec nie ma szalu:












Pozniej wleciala nowa deska rozdzielcza, boczki i fotele przednie, a dywan przeszedl gruntowne pranie. Wymienilem kiere na skorzana Nardi 340mm.









Pod koniec lata prezentowala sie tak (felgi Aluline 8Jx16" model C, gumy 205/55 i 225/50):






Pozniej znowu przyszla przerwa, bo trzeba bylo sie zajac wazniejszymi sprawami i znowu piatka trafila do kata. W wolnych chwilach powymienialem wszystkie plyny, przewody hamulcowe, tarcze, klocki na obydwu osiach. W polowie sierpnia bunia przeszla przeglad techniczny (celujaco), kupilem jej 6 miesiecy podatku, by legalnie ja jezdzic.
W koncu, pod koniec wrzesnia tego roku pojawil sie w miescie lakiernik z prawdziwego zdarzenia - moj brat :D . Przy aplauzie mojej zony spedzilem pare nocy w warsztacie, by zajac sie przygotowaniem powloki. Ostatecznie bunia trafila pare tygodni temu do lakierni, by dostac nowy/stary kolor 181.














Na ta chwile przezntuje sie tak. Do zrobienia jest jeszcze duzo rzeczy jak np detailing komory silnikowej ale to sa raczej kosmetyczne prace, ktore planuje wykonac tej zimy, bo piateczka bedzie raczej uziemiona na ta zime.






Kaktus - 20 Październik 2013, 22:28

Całkiem całkiem to wyszło, a co to za felgi?


O prosze :D to które okolice zamieszkujesz na obczyźnie?

Pzdr.

StarZcarZ - 20 Październik 2013, 23:41

Dzieki :D

Felgi to Eta Beta dla King Germany, wszystkie 8.5J x 17 ET 14 na laczach 215/45.
Kontrowersyjna felga, a mnie sie podoba.

Zyje w Shipley kolo Leeds/Bradford. Pozdro too :D

Kucharz - 21 Październik 2013, 00:27

dobra historia
fajne fotostory

genialne auto

Mak - 21 Październik 2013, 08:50

No to teraz już wiem o co chodziło z tym tematem po lakierowaniu :P

Auto fajne, widać wiele pracy Cię to kosztowało, ale warto było, bo efekt jest :D

Nie jestem fanem pełnych felg, ale przynajmniej jest to coś nietypowego.

StarZcarZ - 21 Październik 2013, 08:56

Dziekuje Panowie,
Kola beda zmienione na przyszly sezon. Najprawdopodobnie wleca BBS RZ 412 w 17 calach.
Musze je wypolerowac najpierw :( a ze robie recznie to z tym moze byc roznie :) .

Na razie jest jak jest.

Kaktus - 21 Październik 2013, 09:20

StarZcarZ napisał/a:
Kontrowersyjna felga, a mnie sie podoba.

Zyje w Shipley kolo Leeds/Bradford. Pozdro too :D


Jest inna ale robi pozytywne wrażenie.


Uuuuff to jest kawałek od LD

Beatles - 21 Październik 2013, 14:21

Świetna jest.
Felgi genialne jak dla mnie <ok>

Dixi - 22 Październik 2013, 00:02

W końcu się zebrałeś, żeby galerię zrobić :D
Pięknie wygląda, tylko te felgi trochę kontrowersyjne :D

Kamil - 22 Październik 2013, 00:34

syto super, i najważniejsze że Tobie się podoba
a felgi też klimatyczne...

<ok>

Dexter528i - 14 Listopad 2013, 01:45

Mie tam kółka się bardzo podobają <mina> <oko>
michal.t - 14 Listopad 2013, 10:31

Nigdy bym nie powiedział ze te felgi będą pasować do E28, jednak u Ciebie razem z dokładką robią naprawde fajny efekt, no i jest to co w każdej feldze być powinno - dyży rant :)
StarZcarZ - 5 Lipiec 2015, 19:53

Auto idzie na sprzedaz wiec przy okazji wrzucam tu zdjecia, ktore zrobilem pod ogloszenie.
W garazu czeka inne e28 wiec nie ma krzywdy. Chociaz nie powiem decyzja o sprzedazy nie byla latwa...

















pozdrawiam!

Dexter528i - 5 Lipiec 2015, 20:09

Kiedy pochwalisz się nowym ??

Ety Bety będą jeździły na następczyni ??

StarZcarZ - 5 Lipiec 2015, 21:53

Nowe, to stare, bo juz 7 lat w moich rekach 528i ale z kierunkiem po lewej stronie, skrzynia z jeden do tylu, szpera, sportowym zawieszeniem i skorzanym srodkiem z lamy w
kolorze Achatgrun z 1986. Jest to wersja francuska i jestem drugim wlascicielem tego rodzynka.

Eta beta sa na sprzedaz.

Dexter528i - 5 Lipiec 2015, 21:57

U la la la.
Brzmi pysznie

kubik - 6 Lipiec 2015, 00:47

StarZcarZ napisał/a:
skorzanym srodkiem z lamy

Więcej mi nie trzeba <y>

Herdzik - 6 Lipiec 2015, 14:48

A jaka cena ?? Może u nas znajdziesz kogoś chętnego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group