To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - [E24] 1986 635 CSiA Delphin Metallic

luther - 9 Sierpień 2013, 11:21
Temat postu: [E24] 1986 635 CSiA Delphin Metallic
Jestem na forum od pewnego czasu, ale dopiero teraz, gdy rozbiórka mojej 6 dobiega końca, zdecydowałem się założyć dedykowany wątek.

Na początek rozkodowany VIN...

Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAEC610401280351
Kod typu 5361
Typ 635 CSI (EUR)
Typoszereg E E24 ()
Seria 6
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M30
Pojemność skokowa 3.50
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor DELPHIN METALLIC (184)
Tapicerka BUFFALO ANTHRAZIT (0180)
Data prod. 1986-10-07
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S200A KATALYSATOR - ENTFALL Brak katalizatora
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału
S290A BMW LM-RAEDER 7JX15,225/55R15V Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 44
S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV Autoalarm
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S421 FEUERLOESCHER 2 KG HALON
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S663A BMW BAVARIA C ELEKTRONIC Radio BMW Professional
S675A BMW SOUND SYSTEM Sound System
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH Siedzenie tylne z materiału

... i kilka zdjęć z czasów gdy była jeszcze w rękach bootsiego...


100_2560 by codigoPL, on Flickr


100_2559 by codigoPL, on Flickr

... i kilka już u mnie


IMG_9256 by codigoPL, on Flickr


IMG_9273 by codigoPL, on Flickr


IMG_0269 by codigoPL, on Flickr


IMG_0265 by codigoPL, on Flickr

W międzyczasie (poszukiwania trwały ponad 2 lata...) udało mi się kupić sportowe fotele:


IMG_0843 by codigoPL, on Flickr

W planach mam pozbycie się rdzy, nowy lakier i kilka innych modyfikacji, o których napiszę kiedy indziej.

Pozdrawiam,
Kamil

StarZcarZ - 10 Sierpień 2013, 09:37

Nice! O co chodzi z rozbiorka?

Masz w swojej e24 trzy zwierzaki:

Rekina
Delfina
Bawola (bufallo)

I do tego jest z Wroclawia, skad panstwo Gucwinscy rozslawiali tamtejsze zoo na
caly kraj :) to nie moze byc przypadek. Tak na serio. Nie wymienial bym foteli na Twoim miejscu.
Ta tapicerka idealnie wspolgra z kolorem nadwozia. No chyba, za sa w stanie agonalnym to co innego.
Ze zdjec nie wynika, zeby byly podarte.

Topline'y tez fajnie pasuja. A gdzie rudy sie przyczail?

Kucharz - 11 Sierpień 2013, 18:03

Jakie parametry tych RH, bo ładnie tu siadały

Fajne auto, więcej fotek please.

luther - 11 Sierpień 2013, 23:10

StarZcarZ,

Tapicerka jest w bardzo dobrym stanie, ale wolę sportsitze. Te które kupiłem to również buffalo anthrazit -> więcej szczegółów tutaj.
Rudy przyczaił się we w miarę standardowych miejscach dla E24, czyli podłoga pasażera, mocowanie pedału gazu, łączenie słupka A z progiem, prawy próg z tyłu, prawy błotnik przedni. Pewnie coś jeszcze wyjdzie...

Kucharz,

Parametry felg to:
Przód: 8,5Jx17H2 ET42 - był potrzebny dystans
Tył: 10Jx17H2 ET20

Nie mam ich już ze dwa lata. O ile dobrze pamiętam to poszły gdzieś w Twoje strony.
Więcej fotek wkleję jak znajdę coś ciekawego.

luther - 14 Sierpień 2013, 01:25

Rozważam piaskowanie miejsc, w których pojawiła się rdza. Czym zabezpieczyć wypiaskowane miejsce, żeby nie pojawił się rudy zanim blacharz zacznie działać? I jak przygotować powierzchnię przed zabezpieczeniem?
goofy - 15 Sierpień 2013, 13:50

polecam cynk od Wurtha drogi ale naprawdę dobry, mam nim zrobione praktycznie każde miejsce po piaskowaniu a wystarczy po piasku odtłuścić ( ja używałem rozpuszczalnika nitro ) a następnie prysnąć
luther - 23 Sierpień 2013, 15:03

Dzisiaj 6 pojechała do blacharza.


zdjęcie 1 by codigoPL, on Flickr

A tutaj zdjęcie modyfikacji, której przetestowania najbardziej nie mogę się doczekać:


zdjęcie 2 by codigoPL, on Flickr

StarZcarZ - 23 Sierpień 2013, 16:45

Uklad sterowania w e24/e28 to najslabszy, mechaniczny element obydwu konstrukcji, moim zdaniem. Od czego te sanki?

Widze remont bardziej powazny sie robi niz zapowiadales, motur zostaje?

Pozdro.

luther - 23 Sierpień 2013, 22:33

StarZcarZ napisał/a:
Uklad sterowania w e24/e28 to najslabszy, mechaniczny element obydwu konstrukcji, moim zdaniem. Od czego te sanki?

Widze remont bardziej powazny sie robi niz zapowiadales, motur zostaje?

Pozdro.

Również uważam, że przekładnia kierownicza w e24/e28 jest tragiczna. Oryginalne sanki zostały dostosowane do maglownicy z E36 RHD.
Jeśli chodzi o silnik to jeszcze nie zdecydowałem, ale raczej będzie to M30B35 z E32/E34.

Draż - 23 Sierpień 2013, 22:39

Bardzo ładne 6er! Nigdy nie widziałem tej felgi na e24 i muszę przyznać ze wyglądała na nich rewelacyjnie :D Powodzenia w pracach.
Mulder - 26 Sierpień 2013, 14:57

możesz szerzej opisać tą modyfikację sanek i przekładni?
od czego drążki itd... :)

Kamil - 26 Sierpień 2013, 18:20

Mulder napisał/a:
możesz szerzej opisać tą modyfikację sanek i przekładni?
od czego drążki itd... :)

właśnie, z czego ten magiel? z czego krzyżak itd...

luther - 26 Sierpień 2013, 19:00

Magiel z E36 rhd, sanki oryginalne dostosowane do magla, końcówki drążków również z E36, krzyżak chyba z Iveco. Do tego dorobione łaczniki łączące końcówki z maglem, do ustawiania geometrii i przesunięty otwór w grodzi. Całość robiłem u Tomka Kozłowskiego we Wrocławiu, więc coś mogłem pominąć.
Wiecej fotek zrobię jak będę miał samochód u siebie po blacharzu.

luther - 26 Wrzesień 2013, 22:14

Z racji tego, że blacharz zajmuje się moją 6 w wolnej chwili to tempo prac nie jest imponujące, ale coś się powoli rusza do przodu.
Lewy próg tył:

Untitled by codigoPL, on Flickr


Untitled by codigoPL, on Flickr


Untitled by codigoPL, on Flickr

luther - 13 Listopad 2013, 21:24

Pytanie do forumowiczów, którzy już przez to przeszli: jakie preparaty polecacie do konserwacji podwozia? I w jaki sposób najefektywniej przeprowadzić taką "operację"?
Dodam, że nie miałem zrywanej fabrycznej konserwacji.

Bartolommeo - 22 Listopad 2013, 23:03

Ja robiłem tak:
1. dokładnie umyłem samochód od spodu myjką ciśnieniową stojąc w kanale pod samochodem <masakra>
2. następnie po wyschnięciu wszystko odtłuściłem pędzlem maczanym w słoiku
3. kolejno dokładnie sprawdziłem jeszcze raz całą podłogę co było ważne w moim przypadku, ponieważ w miejscu gdzie kończy się podłużnica na łączeniu z podłogą pod zabezpieczeniem miałem około 5 centymetrową dziurę
4. jak się już z tym uporałem to tzw. baranek (ja osobiście używałem Wurth'a), kompresor i jedziesz

Oczywiście zabezpiecz sobie dobrze samochód żeby nie upaciać wszystkiego dookoła.

Pamiętaj, że powierzchnia musi być wolna od brudu, smarów i odtłuszczona

Brudna robota ale bez wątpienia warto

JohnDelorean - 23 Listopad 2013, 07:37

Bartolommeo napisał/a:
4. jak się już z tym uporałem to tzw. baranek (ja osobiście używałem Wurth'a), kompresor i jedziesz

Sam baranek wystarczy? A nie lepiej jeszcze bitexem grubo wysmarować samą podłogę z podprożem?

luther - 23 Listopad 2013, 22:08

Dzięki Bartolommeo.

Chłopaki na forum 6 polecają jeszcze Valvoline Tectyl 122a lub Epirust.

Bartolommeo - 24 Listopad 2013, 00:38

JohnDelorean napisał/a:
Bartolommeo napisał/a:
4. jak się już z tym uporałem to tzw. baranek (ja osobiście używałem Wurth'a), kompresor i jedziesz

Sam baranek wystarczy? A nie lepiej jeszcze bitexem grubo wysmarować samą podłogę z podprożem?


Jedno sprostowanie, rzeczywiście, w tym miejscu, gdzie przy podłużnicy znalazłem dziury po wyspawaniu i zabezpieczeniu podkładem położyłem jeszcze masę wurtha co się pędzlem nanosi ale niestety nie pamiętam jak się to nazywało.

StarZcarZ - 24 Listopad 2013, 12:47

Ja w miejscach napraw elementow podlogi, progow, podluznic, itp, po uszczelnieniu spawow klade dwie warstwy podkladu z duza zawartoscia cyny (najlepiej 100%), nastepnie klade stonechip lub jakas inna farbe i na koniec waxoyl, ktory mozna klasc pedzlem lub bardziej precyzyjnie i z lepszym efektem wizualnym za pomoca kompresora.

http://www.hammerite-automotive.com/waxoyl.htm

JohnDelorean - 25 Listopad 2013, 07:46

Bartolommeo napisał/a:
Jedno sprostowanie, rzeczywiście, w tym miejscu, gdzie przy podłużnicy znalazłem dziury po wyspawaniu i zabezpieczeniu podkładem położyłem jeszcze masę wurtha co się pędzlem nanosi ale niestety nie pamiętam jak się to nazywało.

To jest wiadome, też używam masy wurtha xD Tylko czy na te wszystkie masy i baranki nie lepiej jeszcze przelecieć zapobiegawczo bitexem choćby samą podłogę z podłużnicami i podprożami? W rejonach zgrzewu podłużnicy z podłogą, na podprożach i w rejonach "nóg" pasażera i kierowcy powstaje najwięcej korozji (nie licząc jeszcze kielichów) dlatego warto by było to zabezpieczyć lepiej niż fabryka. A wosk do profili wurtha to lać aż się będzie wylewał wszystkimi otworami <czapka>

luther - 25 Listopad 2013, 16:40

Panowie,

Kolejne pytanie: czy żółte poliuretany z Olkusza (twardość 85ShA) nadają się do jazdy na co dzień, w samochodzie, gdzie niekoniecznie będzie zamontowane twarde i obniżone zawieszenie?

Pozdrawiam,
Kamil

Ślivak - 25 Listopad 2013, 20:03

też się zastanawiam nad zakupem u nich... u mnie tuleje tylnej belki Lema wytrzymały 2 czy 3 lata... w listopadzie na przeglądzie diagnosta stwierdził, że są do wymiany.... sam się zdziwił, bo jeżdżę rok w rok do tej samej Stacji
co do twardości producent podaje:

Seria 75 ShA / Qdure-flex IMPROVE -OEM /
zastosowanie : tuleje wykonane w twardości najbardziej zbliżonej do oryginałów dla większości produkowanych współcześnie zawieszeń samochodowych.

Seria 85 ShA / Qdure-flex PERFORMANCE
zastosowanie : tuleje do motorsportu , rajdy , kjs-y , drift , itp.

http://poliuretany.olkusz.pl/

luther napisał/a:
Panowie,

Kolejne pytanie: czy żółte poliuretany z Olkusza (twardość 85ShA) nadają się do jazdy na co dzień, w samochodzie, gdzie niekoniecznie będzie zamontowane twarde i obniżone zawieszenie?


Kamil - 26 Listopad 2013, 16:31

luther napisał/a:
Panowie,

Kolejne pytanie: czy żółte poliuretany z Olkusza (twardość 85ShA) nadają się do jazdy na co dzień, w samochodzie, gdzie niekoniecznie będzie zamontowane twarde i obniżone zawieszenie?

Pozdrawiam,
Kamil

Zulte na co dzień nigdy w życiu. Czerwone jak najbardziej. Ale sprawdź stan śrub mocujących tylną belkę, a raczej miejsc gdzie są osadzone. Bo jak jest jakaś korozja i wsadzisz poliuretan to może się okazać że sruba zcczasem wyleciał :P
Wymien tez gymy w wachaczach tył bo jesli zostawisz stare to wysypia się predzwj nie puzniej

Pozdr Kamil :P

luther - 3 Grudzień 2013, 19:07

6 już odebrana od blacharza. Fotki miejsc, które były naprawiane wkrótce. Teraz samochód czeka na konserwacje podwozia i piaskowanie, malowanie proszkowe i wymianę zawieszenia.
Ostatecznie zdecydowałem się na produkty Valvoline z serii Tectyl: ML i Bodysafe do podwozia i 190 do nadkoli i progów. Długo zastanawiałem się na Epirustem, ale z informacji jakie uzyskałem wynika, że przewaga tego produktu byłaby najbardziej odczuwalna, gdybym miał wypiaskowane całe podwozie, a tak jak pisałem wcześniej, stara konserwacja zostaje.

Jeśli chodzi o poliuretany to wybrałem w końcu żółte na całą tylną belkę. Jak będą za twarde to będę się martwił :)

Untitled by codigoPL, on Flickr

Kupiłem też kilka drobiazgów w ASO:

Untitled by codigoPL, on Flickr


Untitled by codigoPL, on Flickr

Nie wiem do końca, w którym miejscu są te plastikowe zaślepki. Myślałem, że dostanę metalowe korki do zaślepienia otworów w profilach zamkniętych.

Czy ktoś z Was orientuje się, w których miejscach są elementy z poniższego diagramu: http://realoem.com/bmw/sh...=51&fg=80&hl=14 ?


Dominik4x4 - 3 Grudzień 2013, 22:41

poliuretany z Dutera są OK..... Mam takie z 1,5 roku wymienione w całym zawieszeniu Przód i Tył (Czerwone) w Cherokee i Nic sie z nimi nie dzieje a Przejechałem na nich + - 20tyś km

<cwaniak>

Mulder - 4 Grudzień 2013, 00:09

luther napisał/a:
Jak będą za twarde to będę się martwił


ja w moim "ścigaczu" wróciłem na czerwone swego czasu... mocowania belki zdechły nad wyraz szybko...

luther - 4 Grudzień 2013, 18:19

Mulder napisał/a:

ja w moim "ścigaczu" wróciłem na czerwone swego czasu... mocowania belki zdechły nad wyraz szybko...

Tzn. wyrwało je z budy?

Mulder - 5 Grudzień 2013, 10:47

luther napisał/a:
Tzn. wyrwało je z budy?

mocowania wahaczy się poddały (wyrwane z budy)
z belką wiele też nie brakowało...
później obspawałem i poszły żółte... czerwone w imadle niewiele się poddają i cała ta energia idzie na budę :-/

luther - 10 Grudzień 2013, 23:39

Panowie,

Rozebrałem dzisiaj całe zawieszenie do piaskowania. Tylnych łożysk chyba nie da się zdjąć tak, żeby się nie rozsypały, a więc muszę kupić nowe. Jaką firmą polecacie?

Pozdrawiam,
Kamil



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group