Inne youngtimery forumowiczów - [E24] 1986 635 CSiA Delphin Metallic
luther - 9 Sierpień 2013, 11:21 Temat postu: [E24] 1986 635 CSiA Delphin Metallic Jestem na forum od pewnego czasu, ale dopiero teraz, gdy rozbiórka mojej 6 dobiega końca, zdecydowałem się założyć dedykowany wątek.
Na początek rozkodowany VIN...
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAEC610401280351
Kod typu 5361
Typ 635 CSI (EUR)
Typoszereg E E24 ()
Seria 6
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M30
Pojemność skokowa 3.50
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor DELPHIN METALLIC (184)
Tapicerka BUFFALO ANTHRAZIT (0180)
Data prod. 1986-10-07
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S200A KATALYSATOR - ENTFALL Brak katalizatora
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału
S290A BMW LM-RAEDER 7JX15,225/55R15V Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 44
S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV Autoalarm
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S421 FEUERLOESCHER 2 KG HALON
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S663A BMW BAVARIA C ELEKTRONIC Radio BMW Professional
S675A BMW SOUND SYSTEM Sound System
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH Siedzenie tylne z materiału
... i kilka zdjęć z czasów gdy była jeszcze w rękach bootsiego...
100_2560 by codigoPL, on Flickr
100_2559 by codigoPL, on Flickr
... i kilka już u mnie
IMG_9256 by codigoPL, on Flickr
IMG_9273 by codigoPL, on Flickr
IMG_0269 by codigoPL, on Flickr
IMG_0265 by codigoPL, on Flickr
W międzyczasie (poszukiwania trwały ponad 2 lata...) udało mi się kupić sportowe fotele:
IMG_0843 by codigoPL, on Flickr
W planach mam pozbycie się rdzy, nowy lakier i kilka innych modyfikacji, o których napiszę kiedy indziej.
Pozdrawiam,
Kamil
StarZcarZ - 10 Sierpień 2013, 09:37
Nice! O co chodzi z rozbiorka?
Masz w swojej e24 trzy zwierzaki:
Rekina
Delfina
Bawola (bufallo)
I do tego jest z Wroclawia, skad panstwo Gucwinscy rozslawiali tamtejsze zoo na
caly kraj to nie moze byc przypadek. Tak na serio. Nie wymienial bym foteli na Twoim miejscu.
Ta tapicerka idealnie wspolgra z kolorem nadwozia. No chyba, za sa w stanie agonalnym to co innego.
Ze zdjec nie wynika, zeby byly podarte.
Topline'y tez fajnie pasuja. A gdzie rudy sie przyczail?
Kucharz - 11 Sierpień 2013, 18:03
Jakie parametry tych RH, bo ładnie tu siadały
Fajne auto, więcej fotek please.
luther - 11 Sierpień 2013, 23:10
StarZcarZ,
Tapicerka jest w bardzo dobrym stanie, ale wolę sportsitze. Te które kupiłem to również buffalo anthrazit -> więcej szczegółów tutaj.
Rudy przyczaił się we w miarę standardowych miejscach dla E24, czyli podłoga pasażera, mocowanie pedału gazu, łączenie słupka A z progiem, prawy próg z tyłu, prawy błotnik przedni. Pewnie coś jeszcze wyjdzie...
Kucharz,
Parametry felg to:
Przód: 8,5Jx17H2 ET42 - był potrzebny dystans
Tył: 10Jx17H2 ET20
Nie mam ich już ze dwa lata. O ile dobrze pamiętam to poszły gdzieś w Twoje strony.
Więcej fotek wkleję jak znajdę coś ciekawego.
luther - 14 Sierpień 2013, 01:25
Rozważam piaskowanie miejsc, w których pojawiła się rdza. Czym zabezpieczyć wypiaskowane miejsce, żeby nie pojawił się rudy zanim blacharz zacznie działać? I jak przygotować powierzchnię przed zabezpieczeniem?
goofy - 15 Sierpień 2013, 13:50
polecam cynk od Wurtha drogi ale naprawdę dobry, mam nim zrobione praktycznie każde miejsce po piaskowaniu a wystarczy po piasku odtłuścić ( ja używałem rozpuszczalnika nitro ) a następnie prysnąć
luther - 23 Sierpień 2013, 15:03
Dzisiaj 6 pojechała do blacharza.
zdjęcie 1 by codigoPL, on Flickr
A tutaj zdjęcie modyfikacji, której przetestowania najbardziej nie mogę się doczekać:
zdjęcie 2 by codigoPL, on Flickr
StarZcarZ - 23 Sierpień 2013, 16:45
Uklad sterowania w e24/e28 to najslabszy, mechaniczny element obydwu konstrukcji, moim zdaniem. Od czego te sanki?
Widze remont bardziej powazny sie robi niz zapowiadales, motur zostaje?
Pozdro.
luther - 23 Sierpień 2013, 22:33
StarZcarZ napisał/a: | Uklad sterowania w e24/e28 to najslabszy, mechaniczny element obydwu konstrukcji, moim zdaniem. Od czego te sanki?
Widze remont bardziej powazny sie robi niz zapowiadales, motur zostaje?
Pozdro. |
Również uważam, że przekładnia kierownicza w e24/e28 jest tragiczna. Oryginalne sanki zostały dostosowane do maglownicy z E36 RHD.
Jeśli chodzi o silnik to jeszcze nie zdecydowałem, ale raczej będzie to M30B35 z E32/E34.
Draż - 23 Sierpień 2013, 22:39
Bardzo ładne 6er! Nigdy nie widziałem tej felgi na e24 i muszę przyznać ze wyglądała na nich rewelacyjnie Powodzenia w pracach.
Mulder - 26 Sierpień 2013, 14:57
możesz szerzej opisać tą modyfikację sanek i przekładni?
od czego drążki itd...
Kamil - 26 Sierpień 2013, 18:20
Mulder napisał/a: | możesz szerzej opisać tą modyfikację sanek i przekładni?
od czego drążki itd... |
właśnie, z czego ten magiel? z czego krzyżak itd...
luther - 26 Sierpień 2013, 19:00
Magiel z E36 rhd, sanki oryginalne dostosowane do magla, końcówki drążków również z E36, krzyżak chyba z Iveco. Do tego dorobione łaczniki łączące końcówki z maglem, do ustawiania geometrii i przesunięty otwór w grodzi. Całość robiłem u Tomka Kozłowskiego we Wrocławiu, więc coś mogłem pominąć.
Wiecej fotek zrobię jak będę miał samochód u siebie po blacharzu.
luther - 26 Wrzesień 2013, 22:14
Z racji tego, że blacharz zajmuje się moją 6 w wolnej chwili to tempo prac nie jest imponujące, ale coś się powoli rusza do przodu.
Lewy próg tył:
Untitled by codigoPL, on Flickr
Untitled by codigoPL, on Flickr
Untitled by codigoPL, on Flickr
luther - 13 Listopad 2013, 21:24
Pytanie do forumowiczów, którzy już przez to przeszli: jakie preparaty polecacie do konserwacji podwozia? I w jaki sposób najefektywniej przeprowadzić taką "operację"?
Dodam, że nie miałem zrywanej fabrycznej konserwacji.
Bartolommeo - 22 Listopad 2013, 23:03
Ja robiłem tak:
1. dokładnie umyłem samochód od spodu myjką ciśnieniową stojąc w kanale pod samochodem
2. następnie po wyschnięciu wszystko odtłuściłem pędzlem maczanym w słoiku
3. kolejno dokładnie sprawdziłem jeszcze raz całą podłogę co było ważne w moim przypadku, ponieważ w miejscu gdzie kończy się podłużnica na łączeniu z podłogą pod zabezpieczeniem miałem około 5 centymetrową dziurę
4. jak się już z tym uporałem to tzw. baranek (ja osobiście używałem Wurth'a), kompresor i jedziesz
Oczywiście zabezpiecz sobie dobrze samochód żeby nie upaciać wszystkiego dookoła.
Pamiętaj, że powierzchnia musi być wolna od brudu, smarów i odtłuszczona
Brudna robota ale bez wątpienia warto
JohnDelorean - 23 Listopad 2013, 07:37
Bartolommeo napisał/a: | 4. jak się już z tym uporałem to tzw. baranek (ja osobiście używałem Wurth'a), kompresor i jedziesz
|
Sam baranek wystarczy? A nie lepiej jeszcze bitexem grubo wysmarować samą podłogę z podprożem?
luther - 23 Listopad 2013, 22:08
Dzięki Bartolommeo.
Chłopaki na forum 6 polecają jeszcze Valvoline Tectyl 122a lub Epirust.
Bartolommeo - 24 Listopad 2013, 00:38
JohnDelorean napisał/a: | Bartolommeo napisał/a: | 4. jak się już z tym uporałem to tzw. baranek (ja osobiście używałem Wurth'a), kompresor i jedziesz
|
Sam baranek wystarczy? A nie lepiej jeszcze bitexem grubo wysmarować samą podłogę z podprożem? |
Jedno sprostowanie, rzeczywiście, w tym miejscu, gdzie przy podłużnicy znalazłem dziury po wyspawaniu i zabezpieczeniu podkładem położyłem jeszcze masę wurtha co się pędzlem nanosi ale niestety nie pamiętam jak się to nazywało.
StarZcarZ - 24 Listopad 2013, 12:47
Ja w miejscach napraw elementow podlogi, progow, podluznic, itp, po uszczelnieniu spawow klade dwie warstwy podkladu z duza zawartoscia cyny (najlepiej 100%), nastepnie klade stonechip lub jakas inna farbe i na koniec waxoyl, ktory mozna klasc pedzlem lub bardziej precyzyjnie i z lepszym efektem wizualnym za pomoca kompresora.
http://www.hammerite-automotive.com/waxoyl.htm
JohnDelorean - 25 Listopad 2013, 07:46
Bartolommeo napisał/a: | Jedno sprostowanie, rzeczywiście, w tym miejscu, gdzie przy podłużnicy znalazłem dziury po wyspawaniu i zabezpieczeniu podkładem położyłem jeszcze masę wurtha co się pędzlem nanosi ale niestety nie pamiętam jak się to nazywało. |
To jest wiadome, też używam masy wurtha xD Tylko czy na te wszystkie masy i baranki nie lepiej jeszcze przelecieć zapobiegawczo bitexem choćby samą podłogę z podłużnicami i podprożami? W rejonach zgrzewu podłużnicy z podłogą, na podprożach i w rejonach "nóg" pasażera i kierowcy powstaje najwięcej korozji (nie licząc jeszcze kielichów) dlatego warto by było to zabezpieczyć lepiej niż fabryka. A wosk do profili wurtha to lać aż się będzie wylewał wszystkimi otworami
luther - 25 Listopad 2013, 16:40
Panowie,
Kolejne pytanie: czy żółte poliuretany z Olkusza (twardość 85ShA) nadają się do jazdy na co dzień, w samochodzie, gdzie niekoniecznie będzie zamontowane twarde i obniżone zawieszenie?
Pozdrawiam,
Kamil
Ślivak - 25 Listopad 2013, 20:03
też się zastanawiam nad zakupem u nich... u mnie tuleje tylnej belki Lema wytrzymały 2 czy 3 lata... w listopadzie na przeglądzie diagnosta stwierdził, że są do wymiany.... sam się zdziwił, bo jeżdżę rok w rok do tej samej Stacji
co do twardości producent podaje:
Seria 75 ShA / Qdure-flex IMPROVE -OEM /
zastosowanie : tuleje wykonane w twardości najbardziej zbliżonej do oryginałów dla większości produkowanych współcześnie zawieszeń samochodowych.
Seria 85 ShA / Qdure-flex PERFORMANCE
zastosowanie : tuleje do motorsportu , rajdy , kjs-y , drift , itp.
http://poliuretany.olkusz.pl/
luther napisał/a: | Panowie,
Kolejne pytanie: czy żółte poliuretany z Olkusza (twardość 85ShA) nadają się do jazdy na co dzień, w samochodzie, gdzie niekoniecznie będzie zamontowane twarde i obniżone zawieszenie?
|
Kamil - 26 Listopad 2013, 16:31
luther napisał/a: | Panowie,
Kolejne pytanie: czy żółte poliuretany z Olkusza (twardość 85ShA) nadają się do jazdy na co dzień, w samochodzie, gdzie niekoniecznie będzie zamontowane twarde i obniżone zawieszenie?
Pozdrawiam,
Kamil |
Zulte na co dzień nigdy w życiu. Czerwone jak najbardziej. Ale sprawdź stan śrub mocujących tylną belkę, a raczej miejsc gdzie są osadzone. Bo jak jest jakaś korozja i wsadzisz poliuretan to może się okazać że sruba zcczasem wyleciał
Wymien tez gymy w wachaczach tył bo jesli zostawisz stare to wysypia się predzwj nie puzniej
Pozdr Kamil
luther - 3 Grudzień 2013, 19:07
6 już odebrana od blacharza. Fotki miejsc, które były naprawiane wkrótce. Teraz samochód czeka na konserwacje podwozia i piaskowanie, malowanie proszkowe i wymianę zawieszenia.
Ostatecznie zdecydowałem się na produkty Valvoline z serii Tectyl: ML i Bodysafe do podwozia i 190 do nadkoli i progów. Długo zastanawiałem się na Epirustem, ale z informacji jakie uzyskałem wynika, że przewaga tego produktu byłaby najbardziej odczuwalna, gdybym miał wypiaskowane całe podwozie, a tak jak pisałem wcześniej, stara konserwacja zostaje.
Jeśli chodzi o poliuretany to wybrałem w końcu żółte na całą tylną belkę. Jak będą za twarde to będę się martwił
Untitled by codigoPL, on Flickr
Kupiłem też kilka drobiazgów w ASO:
Untitled by codigoPL, on Flickr
Untitled by codigoPL, on Flickr
Nie wiem do końca, w którym miejscu są te plastikowe zaślepki. Myślałem, że dostanę metalowe korki do zaślepienia otworów w profilach zamkniętych.
Czy ktoś z Was orientuje się, w których miejscach są elementy z poniższego diagramu: http://realoem.com/bmw/sh...=51&fg=80&hl=14
Dominik4x4 - 3 Grudzień 2013, 22:41
poliuretany z Dutera są OK..... Mam takie z 1,5 roku wymienione w całym zawieszeniu Przód i Tył (Czerwone) w Cherokee i Nic sie z nimi nie dzieje a Przejechałem na nich + - 20tyś km
Mulder - 4 Grudzień 2013, 00:09
luther napisał/a: | Jak będą za twarde to będę się martwił |
ja w moim "ścigaczu" wróciłem na czerwone swego czasu... mocowania belki zdechły nad wyraz szybko...
luther - 4 Grudzień 2013, 18:19
Mulder napisał/a: |
ja w moim "ścigaczu" wróciłem na czerwone swego czasu... mocowania belki zdechły nad wyraz szybko... |
Tzn. wyrwało je z budy?
Mulder - 5 Grudzień 2013, 10:47
luther napisał/a: | Tzn. wyrwało je z budy? |
mocowania wahaczy się poddały (wyrwane z budy)
z belką wiele też nie brakowało...
później obspawałem i poszły żółte... czerwone w imadle niewiele się poddają i cała ta energia idzie na budę :-/
luther - 10 Grudzień 2013, 23:39
Panowie,
Rozebrałem dzisiaj całe zawieszenie do piaskowania. Tylnych łożysk chyba nie da się zdjąć tak, żeby się nie rozsypały, a więc muszę kupić nowe. Jaką firmą polecacie?
Pozdrawiam,
Kamil
|
|
|