To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E12 - [E12 520] - Nowy nabytek

misza - 17 Marzec 2013, 09:57

Nie jest tak źle jak się wydawało na początku. Chyba najgorsza jest kwestia drzwi bo wygląda że wszystkie są mocno zjedzone?
dawid - 17 Marzec 2013, 11:09

misza napisał/a:
Nie jest tak źle jak się wydawało na początku. Chyba najgorsza jest kwestia drzwi bo wygląda że wszystkie są mocno zjedzone?


Co do drzwi to przód prawe i tył lewe są najbardziej, ale wszystko do zrobienia : <oczko>

dawid - 16 Kwiecień 2013, 21:09

pogoda dopisuje, czas na ruszenie roboty, bawarka przeżyła mycie silnika, później będzie dokładniej zastanawiam się czy wgl go ruszać ale to w planach,
postawilismy ją na ramę lepiej będzie przy niej operować, czas na duży rozwój

Kilka fotek reszta jak zawsze w GALERIA PICASSA








dawid - 27 Maj 2013, 20:52

Otóż żeby nie było że siedzę na tyłku i nic się nie rusza, wziąłem się ostro za robotę, przez ostatnie dni wychodzę czarny a to dopiero początek,
szykowanie do spawania, konserwacji dołu.

nie długo wyleci silnik, przednie zawieszenie i tylny most polecą w kolor czarny, dół w konserwę itd.


Kilka fotek reszta jak zawsze w GALERIA PICASSA









Piekarz - 27 Maj 2013, 23:37

Zazdroszczę warunków pracy - sama przyjemność w takim warsztacie :)

Od samego początku ciekawy byłem co z niej będzie i zapowiada się że jednak będzie :) Dobrze bo mało tych E12 jest a to piękny model <czapka>

StarZcarZ - 28 Maj 2013, 09:56

Do przodu, do przodu konkretnie widze bedzie.

Mimo, ze masz ja na ramie, polecam wstawic rozpurke na tylnich kielichach.
Przy wycinaniu w tych miejscach, bez asekuracji moze Ci sie tyl rozjechac :/

dawid - 28 Maj 2013, 12:41

drugi kielich jest caly, a ten dołem trzyma wiem że może się zgiąć ale nie powinna, mimo tego będe wstawial rozpurkę na kielichy z przodu i z tyłu, by się zabezpieczyć w przyszłości.

Co do przedniej to wiadomo przykręcana z góry na kielich, a co do tylniej widziałem pomysły że była wspawana poprzeka, wzmocnienia na trwałe, ale chyba zostanę również przy przykręcanej na tyle.

misza - 28 Maj 2013, 17:18

Spodziewałem się że będzie gorzej. Widać że lipy nie będzie przy remoncie.
dawid - 31 Maj 2013, 17:54

Progresu ciąg dalszy, jedziemy na grubo.
Wyleciał cały silnik ze skrzynią, ze tak powiem ciezko bylo ale dali rade my :D
Wyleciały przednie sanki, zawieszenie , tylny most również.
Wszystko na zewnatrz.
Dalej juz tylko skrobanie szlif pod czarny "baranek" antykorozyjny, oraz spawanie,
malowanie zawieszenia w czarny połysk, odświeżenie silnika itd.
Reszta zabawek czeka odłożona i lecimy dalej :D


Oto fotki :d RESZTA -> GALERIA PICASSA












I mój wałek zrobiony na szybko i zapodkładowany, czeka na czarny połysk :) )


Kucharz - 31 Maj 2013, 20:41

ładnie, ładnie
dawid - 2 Czerwiec 2013, 11:29

Czy ktoś może podać jakie oleje lejecie, które są najlepsze ?
Olej do skrzyni, silnika, wspomaganie oraz tylny most ?
Chyba że o czymś zapomniałem to proszę o podanie :)

dawid - 4 Czerwiec 2013, 19:46

W sam naprawiam znalazłem takie oznaczenia :

Olej silnikowy 4,75 L CASTROL GTX – API SF/CC , SAE 15W40

Ciecz chłodząca 12,0 L ??

Skrzynia biegów CASTROL EP 80 – GL 4, SAE 80 oznaczenie Mil-L-2105-A lub API – GL4

Przekładnia tylna : 2x pierścień uszczelniający wielkość A22x27, Hipoidalny olej przekładniowy SAE 90 1,7 L

Płyn hamulcowy : oznaczenie DOT 3 lub DOT 4

Wspomaganie : Olej ATF (AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID ) oznaczony DEXRON lub DEXRON II


Jakimi je zastępujecie i jakie będą najlepsze ?

dawid - 5 Czerwiec 2013, 23:10

Dalszy progres, zaczęło się spawanie i konserwacja,wyleciała również przednia szyba ( w końcu ) , jutro dalej spawamy kielich okazało się ze po drugiej stronie również kawaeczek podłogi będzie wymieniane..
Po spawaniu konserwujemy i po kolei montuje zawieszenie jak tylko bedzie pomalowane :)







dawid - 10 Czerwiec 2013, 20:16

kolejny dzien i jakiś progres jest, tylny most w połysku i zaczynam już "kolorować zawieszenie" nie długo zabezpieczenie spodu auta i mozna bedzie składac kilka fotek





zawitał również kompletny tłumik :)


bąku - 10 Czerwiec 2013, 21:01

No pięknie idzie <tanczy>

Co do płynów:

- olej do skrzyni bezwzględnie GL-4, bo lanie innego może uszkodzić synchronizatory. Chyba, że masz nalepkę na skrzyni jaki olej ma być wlany, bo do manuanlów był lany także ATF. Jak nie masz to lej śmiało jakiś olej 75W90 z normą GL-4 i będzie dobrze <ok>

- w dyferencjale powinien być GL-5. Ja u siebie mam zalany 75W90 GL-5 valvoline durablend i jest wszystko w porządku <czapka>

- płyn hamulcowy lej DOT 4 ATE <ok>

- co do cieczy chłodzącej gdzieś kiedyś wyczytałem, że silniki M20 powinny jeździć na płynie w technologii IAT, czyli oparty na krzemianach. Płyny te zazwyczaj są niebieskie bądź zielone, czerwone to płyny w technologii OAT, mogą powodować nie dogrzewanie silnika z powodu większej pojemności cieplnej płynów.
IAT jest na krzemianach i wymienia się go co dwa lata a te płyny OAT wymienia się co 4-5 lat. Ja ostatnio wymieniałem u siebie i kupiłem na alledrogo płyn Polskiego producenta w kolorze niebieskim, koncentrat i wszystko dobrze. Wcześniej jeździłem na jakimś od Havoline, ale nie pamiętam jakim.

- wspomaganie jakiś ATF i będzie ok.

Kermit - 11 Czerwiec 2013, 00:16

Pięknie idzie! Wyrośnie z tego zdrowa E12stka :D
dawid - 14 Czerwiec 2013, 19:06

Lecimy na ostro, od spodu zakonserwowana,
przewody paliwowe i hamulcowe od razu w połysk, wleciał tylny most na swoje miejsce,
miejscami bedzie jeszcze mocniej zakonserwowana, tylny bagażnik też się doczekał, kielich wykończony i wszystko zapodkładowane antykorozyjnym :D
pa tylny do kreski progi, pas dolny, w delikatny baranek i w kolor.
Nadkola również w kolor,

Kilka fotek :)



















Dominik4x4 - 15 Czerwiec 2013, 07:46

Podoba mi sie taka renowacja <czapka> Będzie ładne E12 po skończeniu wszystkich prac <oko>
dawid - 16 Czerwiec 2013, 00:26

<czapka> malujemy dalej, szykujemy wszystko, oto co z dzisiaj, wyczyszczone cale sanie przednie, bębny oraz sprężyny, pomalowane w połysk, do wymiany oba amortyzatory przód (wylane) ;/ i dwa stabilizatory drążka w przednich saniach..












dawid - 21 Czerwiec 2013, 22:58

Troszkę było przerwy ale nie ma co czekać, dalej czyszczę itd.
Zamówiona większość części, kable zapłonowe, tarcze przód, szczęki tył, rozrząd, amortyzatory przód, klosze kierunków, łaczniki stabilizatorów przód, świece,linka gazu,filtry oleju, powietrza,podpora wału, Wszystkie oleje jakie potrzebne,
czekam na części a w tym czasie przygotowuje komorę przednią i bagażnik do lakierowania, oraz doły w kolor.

silnik wyczyszczony płynami, reszta części w czarny połysk.

kilka fotek.








Kucharz - 21 Czerwiec 2013, 22:59

progres solidny
dawid - 25 Czerwiec 2013, 01:05

pas przedni wyczyszczony i zapodkładowany antykorozyjnym.
Kiliszek po szlifach również, oraz podszybie,

taka rada dla tych co mają jeszcze całe te dolne rogi w podszybiu, rozbierzcie wnęke z dmuchawą i wycieraczkami, wyciągcie gąbke z rogów, nie wiem czy jest to robione taśmowo ale radze to wyciagnac, gąbka gnije i nasiąka wodą co za tym idzie = rdza.


Progi w czarny baranek, tylny pas również.
Jutro w kolor bagażnik, progi oraz tylne nadkola <hyhy>





dawid - 6 Lipiec 2013, 16:43

Żeby nie było że się nic nie dzieję, wrzucilem amorki na tył, niedługo wjadą nowe szczęki hamulcowe i skręce bębny.
Przód jest wyspawany, błotniki naprawione, więcej fotek wrzuce w PN.
Przygotowujemy do malowania przednią komorę, będzie już szedł progres, wszystkie części są na miejscu razem z nowymi wkładami amortyzatorów na przodzie. <czapka>


dawid - 8 Lipiec 2013, 23:02

jutro juz w kolor komora i bagażnik, na reszte również kolor, poźniej matowanie i kolejne warstwy koloru na na cacy <spiewa> ,
foto:


Anten z tyłu już nie będzie, wyląduje z przodu














I jednak z błotników coś wyszło :) )








Bodżangmił - 9 Lipiec 2013, 08:50

Pierwsza prędkość kosmiczna z tym remontem. Trzymam kciuki,jak tak dalej pójdzie to na zlot zdążysz. :D
dawid - 10 Lipiec 2013, 14:56

I jest pomalowana juz od wczoraj, schnie i czeka na wrzucenie bebechów, jeszcze ostatnie dociągniecia przy silniku itd.
Położony akryl w innym kolorze na budzie i tak bedzie jeszcze delikatnei zmywany i dopiero kładziona druga warstwa już konkretnego koloru.
Komora silnika przygotowana, bagaznik również choć do poprawki delikatnej. Oto foty










Kucharz - 10 Lipiec 2013, 22:30

u innych to szybko jakos prace idą :)
Mulder - 11 Lipiec 2013, 09:34

też bym mojej babci zaoferował taki tjuning nadwozia... <spiewa>
dawid - 13 Lipiec 2013, 09:42

Chłopaki potrzebuje pilnie waszej pomocy...przez moje roztargnienie odlaczylem kable od kopułki... potrzebuje kolejnosc kabli..zdjecie kopulki z gory i oznaczenie...

Silnik m20b20 6 cylindrow..


EDIT : znalazłem w ksiazce 1-5-3-6-2-4

Kamil - 13 Lipiec 2013, 10:41

panie kochany,
Pan to z robota lecisz jak burza!!!

SZACUN!!!! tak trzymać <uklon> <uklon> <uklon>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group