To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - E30 325i

deric - 4 Listopad 2012, 07:39

trudno bylo??
cubici - 4 Listopad 2012, 08:28

Nie, nie było to trudne. Są dwie marki liczników: MotoMeter i VDO.
I jedne nie pasują do drugich. Ale delikatne przeróbki głównego panelu i wszystko jakoś poskładałem.
Wybrałem najlepsze elementy z tych co miałem i jakoś to wyszło. <cwaniak>

Ślivak - 4 Listopad 2012, 08:41

To jaki teraz ma przebieg <mina>

Aku całe ... wymieniasz od razu na nowe zanim wyleją?

cubici - 4 Listopad 2012, 11:23

Ślivak napisał/a:
To jaki teraz ma przebieg <mina>

Hhheehehe!
Nie , no właśnie licznik został z oryginalnym przebiegiem bo on akurat działał bez zarzutów.

Mam takie pytanie odnośnie kabli zapłonowych.
Co to za kable, ktoś zna? Jaka jest między nimi różnica?
1. http://moto.allegro.pl/pr...2743510005.html
2. http://moto.allegro.pl/pr...2763292486.html

Ślivak - 4 Listopad 2012, 11:34

KAGER nie jest producentem.... to tylko brand... pakują różne rzeczy... ja osobiście nigdy nie kupię nic tej "marki" ...kiedyś w firmowym seju co 3 miesiące amortyzatory wymieniałem.. średnio co 5k km. po dwóch wymianach mechanik stwierdził, że bardziej opłaca mu się wsadzić lepsze, bo wyszło, że nie zarobił na mnie nic

poszukaj w temacie BartaSL linku do kabli NGK... kupił w bardzo dobrej cenie

EDIT: http://www.e-ngk.pl/

cubici - 4 Listopad 2012, 11:42

No dzięki za podpowiedź, już kiedyś miałem styczność z tą marką i myślałem że to jakiś niemiecki produkt.
No właśnie pozostaje NGK, tylko te ceny... <masakra>
Ale będę szukał.

Kucharz - 4 Listopad 2012, 11:54

ja jeszcze mogę polecić przewody Beru, w Ecie jeździły bez zarzutu
Beatles - 4 Listopad 2012, 12:07

a ja mam sentechy i jest ok, chociaż opini nie mają dobrych. Z części elektrycznych można polecić Bremi.
cubici - 4 Listopad 2012, 12:34

No ja chyba kupowałem do 528i Beru.
Było dobrze.
Chyba ciężko stwierdzić, które są dobre a które nie.
Może jedne trochę trwalsze inne nie.
Marcin chyba się do Ciebie zwrócę z zapytaniem <czapka>

Ślivak - 4 Listopad 2012, 15:32

cubici napisał/a:

No właśnie pozostaje NGK, tylko te ceny... <masakra>


no tak <masakra> ja i BartSL mamy 4 przewody i NGK kosztowały nas 200 PLN <spiewa>

BartSL - 4 Listopad 2012, 17:08

Ślivak napisał/a:
cubici napisał/a:

No właśnie pozostaje NGK, tylko te ceny... <masakra>


no tak <masakra> ja i BartSL mamy 4 przewody i NGK kosztowały nas 200 PLN <spiewa>


true , true... <masakra>

cubici - 12 Listopad 2012, 22:12

Chłopaki, a jak już jesteśmy przy tych kablach to mam takie pytanie:
Co to do cholery jest? <szok> Ten kabel odchodzący od kabli wys. napięcia.
Jak ja go potem założę na nowe kable??? <y>

Kwiatek - 12 Listopad 2012, 22:44

Nie wiem jak to mi zrobił gość w warsztacie ale da się to założyć niestety nie zdradził mi sposobu montażu wydaje mi się że jest jakaś możliwość zdjęcia fajki
Beatles - 12 Listopad 2012, 22:50

a czy on idzie do 6tego cylindra?
toest Panie impulsator. Zagłębiłem się w temat po ostatniej wymianie przewodów WN u siebie.
przydatny link
http://7er.pl/showthread....a-przewodach-WN

pozdr <oko>

Szalik1 - 12 Listopad 2012, 23:09

w fajce - tam gdzie jest wsadzony kabelek, powinna wystawac tak jakby czesc wkręta na którą dosłownie nakręca sie kabel, a jak sie nakreca to i mozna odkrecic i to chyba jedyna opcja zeby to zmienic :P ale najpierw popracuj na jakis starych zeby nie było ze przezemnie zepsułes nowe kable <mina>
Beatles - 12 Listopad 2012, 23:15

http://bmwfans.info/parts...ition_wiring-2/

numer 11
przewody w m20b25 są te same co w m20b20.

cubici - 13 Listopad 2012, 08:32

BartSL napisał/a:
Ślivak napisał/a:
cubici napisał/a:

No właśnie pozostaje NGK, tylko te ceny... <masakra>


no tak <masakra> ja i BartSL mamy 4 przewody i NGK kosztowały nas 200 PLN <spiewa>


true , true... <masakra>


- Przepraszam, a Panowie to bracia?
- true, true... <lol>

Szalik1 napisał/a:
ale najpierw popracuj na jakis starych zeby nie było ze przezemnie zepsułes nowe kable <mina>


Dzięki Wojciu za podpowiedź. Próbowałem na starych kablach i ...
...urwałem go hhe!
Ale teraz mam pewność, że to dobra droga. Tamte były stare, może dlatego coś nie zagrało.
Panie Kwiatek, też dzięki za podpowiedź. <czapka>


Beatles napisał/a:
a czy on idzie do 6tego cylindra?
toest Panie impulsator


Również dzięki za podpowiedź, teraz musisz Marcin zamówić takie kable, w których można rozdzielić kabel od fajki.
A ja będę na starych kablach trenował demontaż <hyhy>

bąku - 13 Listopad 2012, 08:53

W silnikach M20B27 owy impulsator nie występuje <cwaniak>
Beatles - 13 Listopad 2012, 11:00

bąku napisał/a:
W silnikach M20B27 owy impulsator nie występuje <cwaniak>
ukradli Ci, a nie tam :P
bąku - 13 Listopad 2012, 15:34

Beatles napisał/a:
bąku napisał/a:
W silnikach M20B27 owy impulsator nie występuje <cwaniak>
ukradli Ci, a nie tam :P


Nie pitol :P

Beatles - 13 Listopad 2012, 18:21

bąku napisał/a:
Beatles napisał/a:
bąku napisał/a:
W silnikach M20B27 owy impulsator nie występuje <cwaniak>
ukradli Ci, a nie tam :P


Nie pitol :P


łee, ale bida :D

cubici - 13 Listopad 2012, 18:42

Ślivak napisał/a:
To jaki teraz ma przebieg <mina>

Aku całe ... wymieniasz od razu na nowe zanim wyleją?


Zapomniałem odpowiedzieć :D
Aku nie muszę wymieniać bo już wylały hheheheh! <lol>

cubici - 17 Listopad 2012, 08:55

A tutaj zrobiłem sekcję zwłok przewodów WN marki BREMI.
(Marcin wprowadziłem Cię w błąd - myślałem że Beru)
No i niestety po kilku nieudanych próbach okazuje się, że te przewody nie są rozbieralne.
Obie końcówki są zalane plastykiem.
Na 6 cylindrze był przewód Bosch'a, którego też popsułem przy rozłączaniu...
Ale szajs <masakra>
A oto Bremi:


I gdy już przetniemy te obudowę plastykową, to można je łatwo rozłączyć przez wyjęcie zaślepki.
Ale na co nam taki przewód <lipa>


Szalik1 - 17 Listopad 2012, 08:58

do roboty sie lepiej wez a nie dzien marnujesze na wklejanie zdjec na forum :P
cubici - 17 Listopad 2012, 14:45

Wojtek chyba nie przyjadę w ten weekend do Ciebie bo brachol zza morza przyjechał na weekend.
Szalik1 napisał/a:
do roboty sie lepiej wez a nie dzien marnujesze na wklejanie zdjec na forum :P

Wierz mi, że jak tylko moja druga połowa mi pozwala to uciekam do garażu. Mało czasu na to wszystko.
A udało ci się jakąś szperę zlokalizować?

cubici - 1 Grudzień 2012, 20:50

Niektórzy kończą sezon i przykrywają swoje cuda pieluchami a ja właśnie zarejestrowałem batona i trochę sobie śmigam.
Wymieniłem kable, świece, poczyściłem kopułkę i paluch.
Przeczyściłem też silniczek krokowy i silniczek znacznie lepiej dycha.
Nowy, niemarkowy tłumik końcowy.

Ale najważniejsze, że auto zarejestrowałem i można oficjalnie jeździć.
Ale powiem tak: silnik bardzo sprawny i mocny ale zawieszenie niedomaga.
Szybka jazda tym autem podobna jest do ujeżdżania dzikiej świni.
Jest szybka i śmiertelnie niebezpieczna! <siniak>
Zauważcie, że na tablicach znalazł się mój ulubiony nr: 13.
Moje e28-ki miały 13-tki i 91-ka też ją ma <oczko>

urban125 - 2 Grudzień 2012, 18:13

Bardzo ładny sprzęcior <oko> , kolorek mega, do siebie też chcę wrzucić ori bbsy i taką lotkę, tylko w kolorze. Pogratulować, a niebezpieczne jest, wiem z autopsji <cwaniak> .
Kamil - 2 Grudzień 2012, 21:26

ale bym się nią garną :D
ŻbiQ - 2 Grudzień 2012, 21:47

Ty no Kuba, nie bądź taki... Zapodaj jakiegoś filma jak to lata <mina>

Uważam, że ten silnik z odpowiednim wydechem, ma jedno z najlepszych brzmień jeśli chodzi o BMW <cwaniak>

cubici - 2 Grudzień 2012, 21:52

Ale podpuszczacie! :D
Kamil miał okazję sobie polatać ale spotkanie nie wyjszło z przyczyn obiektywnych. <masakra>
A filmik dopiero po zamontowaniu szperki, bo na razie jeżdżę nim jak pijany <lol>
No i chyba dla własnego bezpieczeństwa zobaczę te zawieszenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group