Nasze E28 - [E28 533i] SAPHIRBLAU ---> mulder
Mulder - 30 Sierpień 2012, 09:45 Temat postu: [E28 533i] SAPHIRBLAU ---> mulder Chciałbym wam przedstawić moje E28 :-)
z fabryki w 04.1983 roku wyszedł jako: (GOLAS)
Dane pojazdu
Art. Wartość
Kod typu 4171
Typ 528 I (EUR)
Typoszereg E E28 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M30
Pojemność skokowa 2.80
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SAPHIRBLAU METALLIC (149)
Tapicerka ANTHRAZIT (0129)
Data prod. 1983-04-05
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S218A SPORT LEATHER STEERING WHEEL II Kierownica sportowa ze skóry II
S225A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Podwozie seryjne
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S915A nur Boden konserviert Brak konserwacji pokrycia zewn.
Auto znam odkąd przyjechało do PL, kupił je mój przyjaciel i przez ten czas udało mu się od razu zajechać 2.8 przez to faktem stał się SWAP na m30b35 z E34, silnik udało się dobrze sprzedać i w to miejsce wstawić obecny m30b33 z E24, skrzynia została jednak manual. Mocy jest pod dostatkiem pod prawą nogą...
Oto kilka zdjęć jak to auto wyglądało w "starych" rękach i jak to obecnie ...
tak zaraz jak weszło w moje posiadanie w listopadzie 2011
na pierwszy ogień poszły tylne lampy oraz oleje filtry...
i coś czym szło przykryć zimową stal
auto trafiło także do blacharza i lakiernika, ale okazało się wyjątkowo zdrowe
jedyny wykwit jaki się znalazł pod zderzaczkiem
w zimowy wieczór lampy także przeszły kurację odświeżającą...
mam tylko zdjęcia po czyszczeniu kloszy oraz polerce chromów
w międzyczasie udało się nabyć 4 tłoczkowy zestaw hamujący od E32 750iL
a tak zaraz po regeneracji tj. piaskowanie, wymiana ori gum itp., malowanie proszkiem
zamówiłem także radio nieepokowe, ale przynajmniej fabryczne
oraz końcóweczki wydechu
zimowymi wieczorami kolega zajął się RIAL'ami:
w końcu udało się także nabyć spojler M-tech w USA :mrgreen:
zakup elektryki przodu
dostałem także skórzane wnętrze, ale postanowiłem je obszyć
a tak podczas szycia
i już w aucie
udało się także zamontować spojler
po tych zabiegach umówiłem się na drobną sesyjkę
w aucie zrobiłem sporo, ale jak każdy posiadacz 30 letniego auta wie, że jeszcze więcej przede mną...
w najbliższym czasie planuję elektryfikację szyberdachu, montaż elektrycznej anteny sylicon'a, montaż lusterek oraz klamek z e12...
montaż innej felgi... 17" i jeszcze to co mi przyjdzie do głowy
Kudeł - 30 Sierpień 2012, 12:07
Fotele wyglądają na ładnie obszyte. Gdzie robiłeś i jakie koszta?
Mulder - 30 Sierpień 2012, 12:10
Kudeł napisał/a: | Fotele wyglądają na ładnie obszyte. Gdzie robiłeś i jakie koszta? |
robił mój znajomy a cena 3 cyfrowa :mrgreen:
cubici - 30 Sierpień 2012, 12:21
Chociaż jestem fanem "zgodnie z VIN'em"
to muszę przyznać, że ta przemiana bardzo mnie się spodobała.
Auto wygląda naprawdę dobrze! Gratulacje!!! ;-)
No i faktycznie obszyte fotele prezentują się zajebiście!
Naoglądałem się wielu obszytych tapicerek siedzeń i te wyglądają wyjątkowo "fabrycznie"
mimo perforowanego siedziska i oparcia. Brawa dla fachowca!
Też czekam na namiary na tapicera.
Świetne auto!
A na ostatnim zdjęciu ten czerwony perszing to twój?
Mulder - 30 Sierpień 2012, 12:30
cubici napisał/a: | A na ostatnim zdjęciu ten czerwony perszing to twój? |
niestety nie...
cubici napisał/a: | Chociaż jestem fanem "zgodnie z VIN'em" |
także jestem fanem VIN'u ale z braku lepszego egzemplarza w danym okresie zamieniłem się na tego (nie pytajcie co dałem w zamian) :-)
cubici napisał/a: | Też czekam na namiary na tapicera. |
obszywa jak pisałem mój znajomy, robi wszystko co klient życzy ale trwa to kawałek czasu :-) wszystkie info mogę podać na PW.
Prosił, aby jego numer nie szedł w świat bo nie podoła wszystkim zamówieniom...
Zelocik - 30 Sierpień 2012, 20:24
No w końcu się pochwaliłeś swoją maszyną i są wszystkie zdjęcia w jednej linij do oglądania :-P
Nie miałeś czasem sprzedawać? :->
Mulder - 30 Sierpień 2012, 20:44
Zelocik napisał/a: | Nie miałeś czasem sprzedawać? |
to było tylko rozeznanie rynku finanse na nowy projekt się znalazły
WIENIA - 31 Sierpień 2012, 19:03
Zelocik napisał/a: | Nie miałeś czasem sprzedawać? |
też coś mi świta, zapamiętało mi się zdjęcie z "wyciągniętą wiązką świateł" i napisem na tablicach.
1. Super kolor!
2. Szkoda że tak szybko uciekłeś ze zlotu bo nie zdążyłem dokładnie obejrzeć :-P
3. Pomimo, że niezgodna z VINem (tak jak moja) to bardzo mi się podoba!
4. Widać, że trafiła w dobre ręce ;-)
5. mulder napisał/a: | finanse na nowy projekt się znalazły | może zdradzisz rąbka tajemnicy? :mrgreen:
cubici - 1 Wrzesień 2012, 09:01
WIENIA napisał/a: | 5.
mulder napisał/a:
finanse na nowy projekt się znalazły
może zdradzisz rąbka tajemnicy? :mrgreen: |
Ja już się przypadkowo dowiedziałem i mi kopara zjechała :shock:
Ale nabieram wody w usta :-P
Beatles - 1 Wrzesień 2012, 09:41
Wszystko fajnie, podoba się ale JA troche pomarudzę ;-)
1. Wstawiłbym m30b28. To już kawał silnika a byłby zgodny z Vinem. Co innego gdyby pierwotnie to było 518, 520 czy 524td.
2. M-pakiet. Pomijając to, że w tym kolorze nie pasuje bo to tylko kwestia gustu, ALE z jednej strony masz plastikowy mpakiet, a z drugiej chcesz zakładać klamki i lusterka od e12. Trochę bajzel się robi.
3. Materiał na fotele - dalej kwestia gustu ale nie przystoi.
4. Końcówki ultera... http://www.youtube.com/watch?v=25C8xGm-Pl4
5. W trakcie pisania posta zauważyłem, że masz chromowane lampy z tyłu - przy m-pakiecie zawsze byly shadow.
Część z tych rzeczy to drobiazgi, ale jak jest ich za dużo to z auta robi się ulep.
Ja bym to tak widział. Więcej klasycznego smaku ;-)
Poza moimi przyczepieniami się - wyprowadziłeś ją z niezłej ruiny :idea:
PS. No i mnie fotele wyglądają na niezbyt dobrze obszyte. (szwy siedziska i oparcia)
Kargul1005 - 1 Wrzesień 2012, 12:41
Beatles napisał/a: |
5. W trakcie pisania posta zauważyłem, że masz chromowane lampy z tyłu - przy m-pakiecie zawsze byly shadow. |
Oj chyba nie... ;-)
Szalik1 - 1 Wrzesień 2012, 12:43
beatles cos ostatnio marudny sie strasznie zrobiłes, chyba przekwitasz :-P
najwazniejsze ze auto zadbane, a co kto juz tam sobie powsadza i co komu sie podoba to juz na to wpływu nie mamy :-P
Dixi - 1 Wrzesień 2012, 12:46
Kargul1005 napisał/a: |
Oj chyba nie... ;-) |
Oj właśnie tak. Przy M-pakiecie lampy tył oraz listwy boczne dolne były zawsze czarne. Dopiero w drugiej połowie 86 roku wprowadzili możliwość dokupienia czarnych listw wokół szyb.
cubici - 1 Wrzesień 2012, 19:57
Ale możemy pogratulować koledze, że uratował auto od zagłady na jakimś parkingu pod marketem
gdzie wyplułby swoje ostatnie konie mechaniczne.
Podzespoły pozakładane pochodzą z epoki i to jest chyba najważniejsze.
Całość robi wrażenie, szczególnie w porównaniu z tym co było.
Mi się podoba, choć jak powiedziałem, jestem zwolennikiem zgody z VIN'em.
Beatles napisał/a: | PS. No i mnie fotele wyglądają na niezbyt dobrze obszyte. (szwy siedziska i oparcia) |
No ja długo oglądałem te zdjęcia i wyglądają najlepiej z tych, które widziałem.
Ale też mam pewne wątpliwości, dlatego chciałbym je zobaczyć na żywo i pogadać z fachowcem.
Beatles - 1 Wrzesień 2012, 20:20
Fakt, oprócz tego co napisałem to wygląda kozacko.
Na niektórych ujęciach jak z prospektu :-)
Szalik1 napisał/a: | beatles cos ostatnio marudny sie strasznie zrobiłes, chyba przekwitasz :-P |
a wiesz, że też to zauważyłem.... ;-)
Kargul1005 - 1 Wrzesień 2012, 23:26
Dixi napisał/a: | Kargul1005 napisał/a: |
Oj chyba nie... ;-) |
Oj właśnie tak. Przy M-pakiecie lampy tył oraz listwy boczne dolne były zawsze czarne. Dopiero w drugiej połowie 86 roku wprowadzili możliwość dokupienia czarnych listw wokół szyb. |
No to byłem w błędzie :-P
Autko spoko, ale... jestem fanatykiem zgodności z ori hi hi
Beatles napisał/a: |
Szalik1 napisał/a: | beatles cos ostatnio marudny sie strasznie zrobiłes, chyba przekwitasz :-P |
a wiesz, że też to zauważyłem.... ;-) |
Za młody jesteś na menopauzę ;-)
Beatles - 1 Wrzesień 2012, 23:38
sesje mam :-P
koniec OT ;-)
cubici - 3 Wrzesień 2012, 09:16
A tu dla muldera na pocieszenie, że nie jest jedynym chromline'm w M-pakiecie
Specjalnie od Ślivaka:
http://www.classiccar.co....ment/bmw-m535-1
Dixi - 3 Wrzesień 2012, 09:20
Cytat: | Lampy w tym aucie są nie fabryczne, także listwy dolne na drzwiach są nie fabrycznym rozwiązaniem - powinny być czarne jak i lampy tył ;-) A chrom w górnej części aut był musowy do połowy 1986r, później wprowadzono wersje shadowline za dopłatą ;-) |
Cubici, nie jest jedyny bo pełno osób to zmienia sobie (pewnie dlatego, że nie mogą nigdzie kupić ładnych czarnych lamp), ale mija to się z fabrycznym wyglądem auta. Tak czy siak, każdy ze swoim autem robi co chce ;-)
Mulder - 3 Wrzesień 2012, 11:00
a więc tak panowie
faktycznie ścieg na jednym fotelu się nie zszedł, ale ja nie robię z tego tragedii, jest jak jest jak usiądę swoją dupą to tego nie widzę
shadow'a posiadam do tego auta kompletnego, ale po prostu mi się nie podoba, nie robię z niego repliki, po prostu ma m-pakiet... i robi zamieszanie na ulicy z tym motorem...
jeżeli chodzi o silnik to rozglądam się za jakimś ładnym 2.8 ale nie jest to łatwy temat wbrew pozorom...
chyba, że ktoś wiem gdzieś o jakimś i może mi sprzedać info, to zawsze aktualne bo pod tym względem bym wrócił do VIN silnikowego...
natomiast wracając do klamek od E12 i lusterek, to widziałem inne "golasy" i na nich mi się podoba, nie wiem jak to wyjdzie właśnie z plastikowym M-pakietem... pozostaje się przekonać
jednak na pewno taki zestaw się nie zmarnuje...
mój następny projekt to E9 ... tutaj będzie 100% zgodność z VIN bo nie idzie go rozkodować więc pewnego rodzaju wolność, ale nie zamierzam przesadzać... auto w tej chwili się rozbiera, ale to już temat na inny wątek...
wracając do E28 to zobaczymy jak z nim będzie... dopieszczaniu na pewno nie będzie końca w połowie miesiąca odświeżę troszkę lakier i powoli przygotujemy go do zimowania zalewając nowy olej itd...
cubici - 3 Wrzesień 2012, 11:47
No czekamy, czekamy na te E9 :-D
Mulder - 3 Wrzesień 2012, 12:00
cubici napisał/a: | No czekamy, czekamy na te E9 |
wątek nie pojawi się za szybko dlatego proszę o ewentualne pytania dotyczące tego modelu na PW
Mulder - 19 Styczeń 2013, 22:48
dawno nie pisałem o moim BUMERze...
z racji zimowych miesięcy postanowiłem w końcu zająć się instalacją pod maską.
Z pomocą przyszedł mój dobry znajomy i tak oto jego rękoma rozpocząłem porządki pod maską...
jestem pełen "szacunku" dla osoby która kiedyś zakładała LPG na "skrętkę"
nie miałem wiedzy że jeżdżę aż takim druciarstwem... oto kilka fotek jak to obecnie wygląda
proszę o delikatne komentarze
Szalik1 - 19 Styczeń 2013, 23:46
przeciez to juz nigdy nie odpali nie lepiej wymienic cała wiazke silnika
Mulder - 19 Styczeń 2013, 23:49
może i lepiej, ale jak to dobrze się poukłada to bardziej cieszy
Kucharz - 20 Styczeń 2013, 08:27
szacun za rozpoczęcie tematu, dobrze to nie wyglądało
Mulder - 20 Styczeń 2013, 17:08
ustaliłem, że tak to gazownik zaorał kabelki... i ładnie owinął taśmą... wszystko wyszło po zdjęciu ok 1.5 kg w/w taśmy
WIENIA - 20 Styczeń 2013, 20:05
Mulder napisał/a: | ustaliłem, że tak to gazownik zaorał kabelki... i ładnie owinął taśmą... wszystko wyszło po zdjęciu ok kg w/w taśmy |
oh ci gazownicy
powodzenia w pracach, autko na żywo prezentuje się znakomicie
Mulder - 21 Styczeń 2013, 21:28
w chwili gdy kabelki się układają postanowiłem troszkę powalczyć z obudową filtra powietrza
obecnie schnie pierwsza warstwa podkładowa z drobnym zaciekiem
więc czeka mnie ponownie szlif i nowe warstwy
udało mi się też złożyć do kupy przepływkę, brakuje tylko tłumika szumów, którym dotychczas była skórzana "łatka"...
Mulder - 24 Styczeń 2013, 17:19
robota leci dalej...
tym razem foty papierem ściernym robiłem
|
|
|