To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 525e] Z przypadku :):)

Herdzik - 21 Czerwiec 2012, 13:06
Temat postu: [E28 525e] Z przypadku :):)
Witam.
Moją piątkę zakupiłem jakieś dwa tygodnie temu, właściwie przez przypadek. Zajmuje się handlem częściami samochodowymi i czasami kupujemy jakieś auta na części. U znajomego od którego kupujemy czasami auta na części, pojawiła sie właśnie taka KRÓLOWA :) . Pierwszy zamiar był że albo sprzedamy w całości, albo potniemy na części, no ale coraz bardziej przekonuje się do zostawienia jej sobie (jestem fanem Golfów MK1, ale przekonuje się własnie do PIĄTEK ).

Rok produkcji 1987.
Silnik: 2674 (może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mam w papierach napisane taką pojemność ale według wikipedii nie było taki tylko 2693?)
Niestety nie pali (widziałem że chłodnica i filtr powietrza są zdemontowane).
Brak układu kierowniczego (przekładni nie ma).
W niemczech miała dwóch właścicieli (jeden rocznik 1927, drugi 1942) czyli auto nie powinno byc katowane :) . Z papierów wynika że pierwsza rejestracja była w grudniu 1989 roku.


Teraz szukam kogoś kto by ja odremontował za dobre pieniądze.

Herdzik - 21 Czerwiec 2012, 13:17



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

A tu troche wiecej fotek:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/009914093-.html#I1

Beatles - 21 Czerwiec 2012, 19:09

Zacny kolor ;-)

co masz na myśli mówiąc remont? bo remont, a remont to różnica ;-)

Herdzik - 21 Czerwiec 2012, 20:48

Blacharka, lakier, środek doprowadzić do stanu świetności, itp. itd. czyli wszystko co jest potrzebne :)
Chciałbym doprowadzić do takiego stanu, aby w przyszłym roku zarejestrować na żółte tablice.

Kucharz - 21 Czerwiec 2012, 22:46

sporo pracy chyba

co to za dokładka?

StarZcarZ - 21 Czerwiec 2012, 22:58

Kucharz napisał/a:
co to za dokładka?

M5

Egzemplarz z duzym potencjalem. Jak wyglada srodek i w jakim jest stanie?
Pytam, bo jesli mowa o remoncie to o wnetrze tez trzeba zadbac.

Herdzik - 21 Czerwiec 2012, 22:59

Na pierwszy rzut oka nie ma tragedii, ale wszystko wyjdzie po rozebraniu.

Niestety, nie wiem co to za dokładka (ale już ktoś mi proponował za nią 400 zł :) ).

StarZcarZ - 22 Czerwiec 2012, 06:26

Herdzik napisał/a:
Niestety, nie wiem co to za dokładka


No przeciez napisalem wyzej, ze dokladka pochodzi z pakietu aero montowanego w E28 M5.
Zaslepki, ktorych Ci brakuje sa nadal do dostania w ASO za male pieniadze.
Moim zdaniem, ta dokladka to najlepsza opcja jesli chodzi o "upiekszenie" pasa przedniego.

Ten spojler mozna bylo zamowic do specyfikacji auta za odpowiednia doplata stad jego obecnosc na modelach innych niz M5, aczkolwiek ten montowany docelowo w M-Powerze mial wyciete otwory centralne (chlodzenie oleju silnika).

Herdzik - 22 Czerwiec 2012, 09:28

Jak odpisywałem to twojej odpowiedzi jeszcze nie było STAR.

Fotel kierowcy przetarty w jednym miejscu, mieszek lewarka zmiany biegów do wymiany, deska popękana lekko w 4 miejscach, wykładzina wyglądała OK, kierownica do wymiany lub obszycia. Nie patrzyłem na boczki w jakim stanie są. No i wiadomo pranie.

bąku - 22 Czerwiec 2012, 10:45

Cytat:
Silnik: 2674 (może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mam w papierach napisane taką pojemność ale według wikipedii nie było taki tylko 2693?)


To fakt, może ktoś źle wbił pojemność :roll: Pojemność zawsze była ta sama, czyli 2693
W woli ścisłości u Ciebie pod maska siedzi Super Eta ;-)

Herdzik - 22 Czerwiec 2012, 10:53

Właśnie do kilku dni przechodzę szybki kurs E28 :) :) i już tyle dowiedziałem się że jest to ETA, ale co to znaczy to dokładnie nie wiem (tylko się domyślam) :) .
kjubus - 22 Czerwiec 2012, 10:59

Szukajcie a znajdziecie :-)

http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=2880

http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=278

http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=64

Herdzik - 22 Czerwiec 2012, 17:28

Dzieki KJUBUS

Dziś sprawdziłem jak auto wygląda pod spodem i na oko laika wygląda całkiem spoko. W bagażniku tez nie widać rdzy, wiec do roboty progi i błotniki (widziałem tez wrzód pod uszczelką szyby przedniej).
Wykładzina w środku tez ładna (nie poprzecierana, nie poplamiona), nawet dywaniki pod kolor sa (chyba oryginalne). Fotel kierowcy ma wytartą dziurę, a fotel pasażera jest lekko zużyty.

Herdzik - 23 Czerwiec 2012, 13:13

Dziś samochód oglądał lakiernik.
Komor silnika w super stanie (mówił żebym komory silnika nie ruszał).
Bagażnik też super. Pod samochodem podłoga jak nowa, drzwi nie pogniłe.
Mankamenty:
przedni prawy błotnik prawdopodobnie do wymiany,
progi do roboty, tylna blacha pod zderzakiem do roboty/wymiany, koło tylnych lewych drzwi do wstawienia reperaturka, kolo szyby pod uszczelką do zrobienia.

No i okazało się że nie ma przekaźników które są w skrzynce w komorze silnika (może ktoś ma takie ?? ).

Herdzik - 28 Czerwiec 2012, 11:40

Mam pytanko.
Jak sprawdzić materiał obić w środku (no i czy dostane jeszcze gdzieś taki :) )?

Dominique - 28 Czerwiec 2012, 12:18

Masz na myśli kolor tapicerki, z którym auto opuściło fabrykę?
Należałoby rozkodować VIN.
http://e12-e28.pl/viewtop...=3141&start=330
Ale z dostaniem takiego materiału, nowego, to tylko ASO może to mieć (i to też chyba nie wszystkie kolory).

Herdzik - 28 Czerwiec 2012, 14:41

Dowiedziałem się jaki lakier mam: LACHSSILBER METALLIC (203)

a wnętrze to PACIFIC 0097



http://bmwfans.info/parts...at_cover_front/

Według tej strony niby mają ale parę pozycji wyżej pisze że nie mają.
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi :)

MAJSU - 2 Lipiec 2012, 22:47

Z tego co kojarzę z Allegro to gruz straszny. Chyba lepiej kupić coś w lepszym stanie niż pompować w tą skarbonkę.
VaRiot666 - 4 Lipiec 2012, 14:13

MAJSU napisał/a:
Z tego co kojarzę z Allegro to gruz straszny. Chyba lepiej kupić coś w lepszym stanie niż pompować w tą skarbonkę.


A coś w lepszym stanie nie będzie wymagać pompowania kasy :?:
Jak kto ma mózg pojęcie i chęci to na jedno wyjdzie

Herdzik napisał/a:
Według tej strony niby mają ale parę pozycji wyżej pisze że nie mają.
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi :)


Różne materiały i kolory (typy też, fotele z E23 montowane były do E28)
A to Twoje 525e to nie jest przypadkiem EDITION :?:

ŻbiQ - 4 Lipiec 2012, 14:37

VaRiot666 napisał/a:
A to Twoje 525e to nie jest przypadkiem EDITION :?:

To jest Edition, ale niestety taki mocno zdekompletowany.

Podaj VIN jak możesz, to rozkoduję Ci całą specyfikację auta.

EDIT

Znalazłem na aukcji, bo był podany.

Dane pojazdu
Art.

Wartość
Numer podwozia XXXXXXXXXX0998877
Kod typu 4231
Typ 525 E (EUR)
Typoszereg E E28 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.70
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor LACHSSILBER METALLIC (203)
Tapicerka (0097)
Data prod. 1987-02-19

Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału
S219A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry 380 mm
S281A LM-RAD 6 1/2 X 14 BMW LA wheel, chr.-plated/roundspokes
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S324A FRONT-UND HECKSPOILER Spojler przedni i tylny
S327 SEITLICHE ZIERSTREIFEN
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S663A BMW BAVARIA C ELEKTRONIC Radio BMW Professional (C44)

Kod Nazwa (interfejs)Nazwa (ETK)
S680A RADIOANTENNE MANUELL Antena radiowa ręczna
S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety
S880A EDITION E 28 Literatura pokładowa, angielski
S915A nur Boden konserviert Brak konserwacji pokrycia zewn.

ŻbiQ - 4 Lipiec 2012, 14:48

Ho ho ho! Całkiem ciekawy egzemplarz, bo Ety ze szperą jeszcze nie spotkałem :-) Zestawienie fajne, bo Eta ma nisko max moment + szpera, więc czasem można poszaleć ;-)
Ospojlerowanie też wychodzi z VIN-u, więc ktoś w salonie trochę "powybrzydzał" :)

Herdzik - 4 Lipiec 2012, 17:37

Zastanawiam sie czy bede pakował kase w ten egzemplarz, od strony blacharskiej podobno jak na ten wiek to nie ma większych problemów, tylko pytanie jak od strony mechanicznej (co z silnikiem, sprzedający twierdzi ze na chodzie, tylko trzeba uruchomić).


A na tej aukcji to ja ja wystawiłem :P :P ja ją też sprowadziłem

a czym sie różniła EDITION (czyli czego mi brakuje :P )??

VaRiot666 - 4 Lipiec 2012, 18:31

Herdzik napisał/a:
a czym sie różniła EDITION (czyli czego mi brakuje :P )??


Przeszukałem forum i nie ma tematu który jasno mówi co i jak no chyba że ktoś coś kuma z tego co Majsu napisał.. http://e12-e28.pl/viewtop...ghlight=edition
Chopy co się znają na rzeczy powinni nadrobić ten brak ;-)

Edition w skrócie to wersja limitowana, posiada "zawieszenie na wypasie", to co normalne E28 ma w chromie edition ma czarne no i wnętrze też się różni.. Jak coś pomyliłem to poprawcie

Beatles - 4 Lipiec 2012, 18:55

temat rzeka ;-)
StarZcarZ - 4 Lipiec 2012, 20:22

Herdzik napisał/a:
Zastanawiam sie czy bede pakował kase w ten egzemplarz, od strony blacharskiej podobno jak na ten wiek to nie ma większych problemów, tylko pytanie jak od strony mechanicznej (co z silnikiem, sprzedający twierdzi ze na chodzie, tylko trzeba uruchomić).


Mechanika to akurat najmniejszy problem, martwic to sie trzeba o rdze i wycinac, wycianc i jeszcze raz wycinac,
a stwierdzenie "podobno" warto wesprzec osobista inspekcja.

Herdzik - 4 Lipiec 2012, 20:45

Komora silnika wygląda jak by była malowana pół roku temu (zero rdzy), bagażnik tez rdzy, podłoga też czysta ale jeszcze się okaże jak umyje konserwacje.
Z zewnątrz błotnik prawy naprawiany (do wymiany), przy tylnych lewych drzwiach była stuknięta i źle zrobiona (trzeba wstawić reperaturkę). Wszystkie drzwi bez rdzy, tylko lewe tylne były naprawiane i tam widać oznaki korozji.

Cały czas czekam aż mechanik się za nią zabierze, ale wiecie jak to z nimi jest :)

Herdzik - 13 Lipiec 2012, 17:27

Mam pytanie,
bede potrzebował przedni prawy błotnik, doradzie czy lepiej kupić błotnik z zamienniki (podróbe) czy uzywany oryginał ?
A może ktoś ma na zbyciu ?

Przekładnie juz mam i czeka na zainstalowanie ( DZIEKI VARIOT )

Herdzik - 14 Lipiec 2012, 16:02

Dzisiejsza mała sesja u mechanika.
W przyszłym tygodniu ma nastąpić pierwsza próba uruchomienia.

A w galerii także zdjęcia dwóch innych TIMERÓW z tego samego garażu :)
VW Garbus (również do leczenie), oraz Mitsubishi Eclipse ale ona szybko się nie doczeka stanu używalności.


Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

MAJSU - 15 Lipiec 2012, 11:35

VaRiot666 napisał/a:

A coś w lepszym stanie nie będzie wymagać pompowania kasy :?:


Nie nadążam za twoją logiką... może dlatego że jakoś jej nie dostrzegam w tym zdaniu.

VaRiot666 napisał/a:
Jak kto ma mózg pojęcie i chęci to na jedno wyjdzie


No racja, hajs i części spadną z nieba jak kasza manna ! Nie od dziś też wiadomo że statystyczny Henio z migomatem temat ogarnie jak w fabryce BMW.


Silnik jest prosty jak cep i każdy da radę go naprawić przy pomocy książki SAM NAPRAWIAM E28 problem pojawia się gdy trzeba do niego kupić przepływomierz, elektronikę bo te części mają ćwierć wieku i ciężko o coś w dobrym stanie a szczególnie w Polsce, krainie szrotu. Kapitalka M20 to jakieś 3-4 tyś.

VaRiot666 - 15 Lipiec 2012, 12:05

MAJSU napisał/a:
Nie nadążam za twoją logiką... może dlatego że jakoś jej nie dostrzegam w tym zdaniu.


Nawet jak byś jakimś cudem zdołał ją dostrzec to obawiam się że i tak byś za nią nie nadążył, ba, jestem przekonany że nie nadążył byś za logiką wielu osób, więc prośba w imieniu też innych forumowiczów, przestań tu wchodzić aby poprawiać sobie niską samooceną.

Z góry dzięki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group