To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - E9 2800 CS

Kamil - 9 Maj 2012, 16:58

Bogumił napisał/a:
Tylko kluczyki zostaw , a nie jak Autownuk ze swoją e3 nas załatwił

taaa, nie zaufał nam:-)
a my takie wiarygodne chłopaki :mrgreen: he he

luther - 9 Maj 2012, 19:45

Nie wypada nie skomentować - fantastyczna :-)
Dixi - 9 Maj 2012, 20:06

Fajne auto, ale dla mnie dużo za stare :-P Lata 80 to jest mój klimat ;-)



PS. Chyba pomału dopada Cię moja przypadłość, czyli kupowanie coraz to większej ilości aut kosztem braku prac nad innymi pojazdami ;-)

ŻbiQ - 12 Maj 2012, 17:14

Dorzucam trochę zdjęć wnętrza - ilość chromu w tym aucie jest po prostu niesamowita i jest on dosłownie wszędzie! Gorzej, jak trzeba to wszystko wypolerować :) No i też trzeba przyznać, że mocno dbano wtedy o palaczy, bo w aucie są 3 popielniczki, choć uważam, że bardziej pasowałby tu jegomość z drewnianą fajką ;-) Co ciekawe, cała tapicerka w aucie jest oryginalna, ale lata świetności ma już dawno za sobą - za to czuć kawał historii ;]

Świetna konfiguracja kolorystyczna


Tapicerka na drzwiach wygląda jak by wczoraj opuściła fabrykę i pięknie się prezentuje. A te "pancerne" drzwi ważą tyle, na ile wyglądają ;]


Naprawdę trzeba wsiąść do środka, żeby poczuć, klimat tego modelu ;) Jak przystało na najwyższe modele z palety, radio na CD już wtedy było standardem :mrgreen: A tak poważnie, to poprzedni właściciel był chyba bardzo upartym melomanem i dołożył widoczne na zdjęciu radio wraz z głośnikami - Niemcy niestety tak mają, że lubią czasem dołożyć coś od siebie.


Kierownica jest świetna i fajnie leży w ręku, mimo swoich godnych rozmiarów


O takiej widoczności jak w tym modelu, obecnie konstruowane auta mogą tylko pomarzyć, a przestronność pozwala się poczuć naprawdę swobodnie




Okrągłe pokrętło służy do uchylania tych mniejszych szyb - genialna sprawa. Tak samo przypadło mi do gustu otwieranie drzwi - łapiemy za uchwyt drzwi i jednocześnie przyciągamy klamkę do góry :)


Za to właśnie lubię coupe - otwierasz wszystkie szyby, ruszasz na powolną przejażdżkę, a wiatr hula prawie jak w cabrio ;-)


Oczywiście nie ma mowy o komfortowym podróżowaniu dla 4 osób, choć i tak nie wyobrażam sobie zabierać kiedykolwiek kompletu pasażerów - no przecież nie przystoi... ;-)

Zawieszenie jest bardzo komfortowe i ma tendencję do głębokich przechyłów w zakrętach. Generalnie jest stworzone do takiej jazdy, jaką sobie wyobrażamy za sterami tego "liniowca" :)

Trójelementowa podłoga bagażnika, układa się niczym puzzle :)


Wielki schowek na wszelakie narzędzia, ale niestety zdekompletowany. Zostały się tylko świece oraz bezpieczniki


Nie muszę chyba wspominać, jakie wrażenie auto robi na pozostałych użytkownikach drogi, ale też przechodniach, bo sam nigdy do tej pory nie widziałem e-dziewiątki ani na drodze, ani na parkingu, ani w krzakach, a za każdym jadącym starym BMW, zawsze wykręcam sobie szyję :) I co ciekawe, za autem nie oglądają się tylko panowie, ale również panie ;) Najpierw słychać z daleka taki głęboki pomruk i potem dopiero każdy widzi, skąd się wydobywa - wszystko za sprawą wspomnianego układu wydechowego "kwasówki". A ja, jak to ja, jeździłem tym autem bez jakiś specjalnych "zabiegów" tylko tak jak by to było zwykłe E28, więc tym bardziej zdziwienie było większe :)

Chyba muszę się w końcu stawić w stolicy na jakimś fajnym rekinowym spotakniu ;-)

Dixi - 12 Maj 2012, 17:21

A gdzie zdjęcie silnika ?
Filip0 - 12 Maj 2012, 17:21

ŻbiQ napisał/a:
Tak samo przypadło mi do gustu otwieranie drzwi - łapiemy za uchwyt drzwi i jednocześnie przyciągamy klamkę do góry :)


Jak w E12 :-P

ŻbiQ napisał/a:
I co ciekawe, za autem nie oglądają się tylko panowie, ale również panie ;)


No to wyrywaj 8-)

Fajowa, dlaczego miałoby byc inaczej :mrgreen:

Pogadali my dzisiaj :-P

ŻbiQ - 12 Maj 2012, 17:56

Jakie to wszystko niecierpliwe...

Tu kolejny "dodatek" od poprzedniego właściciela - metalowa osłona gaźników pomalowana na niebieski kolor - odkryłem, że środek felg jest również tej samej barwy :-P W końcu nie ma to jak "individual" ;-)






Jeszcze w Niemczech została zamontowana nowiutka oryginalna chłodnica (starą również posiadam). Zregenerowane zostały również tylne hamulce i cały układ został przejrzany - auto hamuje jak trzeba.

Filip0 - 12 Maj 2012, 17:58

Ta osłona wygląda jak płyta indukcyjna w moim 'starym' mieszkaniu :-P
ŻbiQ - 12 Maj 2012, 18:02

Filip0 napisał/a:
Ta osłona wygląda jak płyta indukcyjna w moim 'starym' mieszkaniu :-P

To prawda ;-) Ale oryginalny kolor tej osłony jest jeszcze brzydszy niż ten niebieski, bo jakiś taki zgniło zielony.

Generalnie nigdy nie będę fanem gaźników, bo to dla mnie czarna magia, a po drugie otwierasz maskę, a tam taka dziwna archaiczna konstrukcja...

MAJSU - 13 Maj 2012, 11:33

E9 moje marzenie ! :roll: Na fotkach wygląda nieźle, jak się blacharsko trzyma ? Robiona już była czy jeszcze dziewicza blacha ? Na handel czy zostaje ?
StarZcarZ - 14 Maj 2012, 21:16

Gratuluje zakupu i zycze frajdy oraz bezstresowego uzytkowania.

E9 to moje ulubione bmw, w zasadzie pierwsze jakie mialem. Identyczna mozna powiedziec, tzn polaris z brazowa skora. Niestety rdza pozarla ja od srodka.
Mam jeszcze druga, na chodzie i w dobrym stanie blacharskim ale to temat na inna okazje.

Bardzo ladny egzemplarz.

Z tego co widac na zdjeciach, brakuje Ci kuferka na drobiazgi w bagazniku.
Fotele nie sa oryginalne, tzn nie pochodza z 2800cs lecz z poziejszych wersji.
W tym modelu byla inna tapicerka, inaczej szyta, a czesc tylna fotela miala chromowana ramke.
Ciekawe, ze masz przelaczniki do elektrycznych szyb, a zarazem masz korbki.
Sa elektryczne, czy nie?
Popielniczki chyba tez sa w innym kolorze ale to taki drobiazg.
Modelu 2800cs wyprodukowano najmniej (nie licze 2500cs), pozniejsze wersje z wiekszymi
silnikami sa bardziej popularne. Obok roznic silnikowych, wersje 2800 mialy wiecej chromow.
Listwy boczne sa grubsze np od tych montowanych w pozniejszych wersjach.

Dodalbym tylko szyby dymione na zielono, ktore byly w ofercie.
Na polarisie wygladaja oblednie.

M-EJ - 14 Maj 2012, 21:43

Wnosze o kick ban dla użytkownika Żbiq, za każdym razem co sie pojawie na forum coraz bardziej go nie nawidze :mrgreen:
ŻbiQ - 15 Maj 2012, 10:48

MAJSU napisał/a:
E9 moje marzenie !

Moje już nie... żartuję oczywiście :-P

MAJSU napisał/a:
Na fotkach wygląda nieźle, jak się blacharsko trzyma ? Robiona już była czy jeszcze dziewicza blacha ?

Ciężko mi się wypowiadać w roli recenzenta, bo nigdy wcześniej E9-tki nie miałem i ciężko znaleźć jakiś odnośnik ;-) Choć miałem jakiś czas temu okazję obejrzeć E9 wrośnięte w trawę od parunastu lat i generalnie poza rdzą, nie było tam zbyt wiele do oglądania, choć właściciel śmiało się upierał, że można ją spokojnie odrestaurować... może i można, ale za cenę 2 dobrych egzemplarzy... Generalnie moje auto spotyka się zawsze z bardzo pozytywną oceną i co ważne dla tego modelu, auto jest kompletne.

Moja subiektywna ocena też jest jak najbardziej pozytywna i powiem szczerze, że w sumie, to można siadać i jeździć tak jak moim E28, ciesząc się piękną pogodą i nietuzinkowym klasykiem :) Oczywiście auto ma swoje mankamenty i gdzieniegdzie jest jakiś purchelek, czy po prostu już rdza, ale tego przy tak wiekowym aucie nie da się uniknąć. Co do "dziewiczej blachy" - pewnie na całym aucie jest w większości dziewicza blacha, ale też ciężko to ocenić. Trochę ponad 10 lat temu, E9-tka miała odświeżaną powłokę lakierniczą - taką informację uzyskałem od poprzedniego właściciela, wcześniej podobno przy aucie takich prac nie przeprowadzano.

Jak tylko przyjechała, to spędziłem przy niej prawie pół dnia, siedząc na krzesełku, gapiąc się, dumając i zaglądając gdzie tylko się da ;-) W końcu musieliśmy się ze sobą "oswoić" żeby później współpracować na drodze podczas jazdy :) I muszę szczerze przyznać, że czasami jak przyglądałem się niektórym rozwiązaniom w E28, to myślałem sobie "jakie to wszystko archaiczne i jeszcze nie dopracowane..." Na chwilę obecną, E28 jest dla mnie szczytem technologii i mega dopracowanym autem ;-) E9 konstrukcyjnie jest po prostu reliktem motoryzacji i jak większość z Was wie, nawet z fabryki nie wychodziły idealne :) Ale mimo swoich niektórych wad, wszystko wynagradza swoim niesamowitym wyglądem i delikatną, smukłą linią, jak przystało na BMW. I co ciekawe, zawsze jak oglądałem ten model na zdjęciach, to miałem wrażenie, że jest to już takie większe dostojne coupe, ale jak już wsiadłem i się przejechałem, to czułem się gabarytowo, jak w takiej większe E30 - no może pomijając niekończącą się długą maskę ;-) Uważam, że auto jak najbardziej nadaje się do takiego codziennego użytkowania, bo nie ma z nim żadnych problemów, a promień skrętu, jak przystało na BMW, jest bardzo niski, więc nie ma mowy o manewrowaniu "na dziesięć razy" :) A skonstruowanie wyścigówki na bazie E9, to chyba moje największe marzenie, bo to auto z natury jest sportowe i naprawdę zachęca do korzystania z wyższego zakresu obrotów silnika :]

Tu takie moje ulubione-znalezione :)








PS Ma ktoś może RS-y pożyczyć ;-)

Szalik1 - 15 Maj 2012, 11:00

To jest jakas masakra :shock:


luther - 15 Maj 2012, 11:06

Mnie się zawsze podobało to E9: 3.8csi ;-)
ŻbiQ - 15 Maj 2012, 11:15

StarZcarZ napisał/a:
Gratuluje zakupu i zycze frajdy oraz bezstresowego uzytkowania.

E9 to moje ulubione bmw, w zasadzie pierwsze jakie mialem. Identyczna mozna powiedziec, tzn polaris z brazowa skora. Niestety rdza pozarla ja od srodka.
Mam jeszcze druga, na chodzie i w dobrym stanie blacharskim ale to temat na inna okazje.

Bardzo ladny egzemplarz.

Adam, miło, że się odezwałeś, jako osoba, która miała i ma dalej z E9 "do czynienia", bo nie ukrywam, że ja jestem jeszcze laikiem, jeśli chodzi o ten model :) Dzięki za dobre słowo.

StarZcarZ napisał/a:
Z tego co widac na zdjeciach, brakuje Ci kuferka na drobiazgi w bagazniku.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, które pomogą mi ocenić, czy np. dany element, czy część jest dodany, czy może czegoś brakuje :)
Mógłbyś podrzucić jakiś link odnośnie tego kuferka?

StarZcarZ napisał/a:
Fotele nie sa oryginalne, tzn nie pochodza z 2800cs lecz z poziejszych wersji.
W tym modelu byla inna tapicerka, inaczej szyta, a czesc tylna fotela miala chromowana ramke.

Tu również byłbym wdzięczny za jakiś link do zdjęcia z wnętrzem z 2800 CS.

StarZcarZ napisał/a:
Ciekawe, ze masz przelaczniki do elektrycznych szyb, a zarazem masz korbki.

Też mi się to od razu w oczy rzuciło :) Od razu pytanie, czy tylne zawsze były elektryczne? Jeśli chodzi o przednie, to prawdopodobnie są tylko na korbę (no chyba, że całą tajemnica kryje się w drzwiach). Oprócz tego, muszę też dojść z bezpiecznikami, który za co odpowiada.
Jak bym miał też jakieś inne zagwostki, to jeżeli nie będziesz miał nic przeciwko, to odezwę się do Ciebie na PW - na pewno będzie szybciej niż sam będę szukał i cudował, a jeszcze coś popsuję i wtedy dopiero będzie ciekawie ;)

Pozdrawiam

ŻbiQ - 15 Maj 2012, 11:34

M-EJ napisał/a:
Wnosze o kick ban dla użytkownika Żbiq, za każdym razem co sie pojawie na forum coraz bardziej go nie nawidze :mrgreen:

Tobie poświecę oddzielny post i oficjalnie zapytam - co Ty tak "w kratkę" się tu pojawiasz? :-) Niegdyś stały bywalec, a teraz stale nieobecny 8-) Pochwal się końcu tym rekinem, to może w końcu Ciebie znienawidzimy :-P

ŻbiQ - 15 Maj 2012, 11:39

Szalik1 napisał/a:
To jest jakas masakra :shock:

To samo pomyślałem, jak pierwszy raz zobaczyłem to zdjęcie i od tamtej pory czarne E9 uważałem za najładniesze i bezkonkurencyjne ;-) Ale teraz z powrotem mam mętlik i jak bym tak miał wybrać w salonie, to nie wiem, czy byłoby to takie proste :)

luther napisał/a:
Mnie się zawsze podobało to E9: 3.8csi ;-)

Dzięki wielkie za ten link - świetna historia i niesamowite auto! Pierwsze, co przychodzi na myśl - "kiedy ja coś takiego stworzę" ;)

luther - 15 Maj 2012, 11:50

ŻbiQ napisał/a:
Dzięki wielkie za ten link - świetna historia i niesamowite auto! Pierwsze, co przychodzi na myśl - "kiedy ja coś takiego stworzę" ;)


Zawsze jak zaglądam na tę stronę to myślę to samo :-)
Paul Cain oprócz tego E9 stworzył również 2002, w którym jest M50 twin turbo i skrzynia transaxle od E26 dla lepszego rozkładu masy - jest o tym w linkach na stronie.
Z kolei Joe Cain, jego brat, stworzył E12 z silnikiem od Chevrolet-a, które chyba było kiedyś opisywane na forum.

To sie nazywa jesień życia :mrgreen:

ŻbiQ - 15 Maj 2012, 11:59

luther napisał/a:
Paul Cain oprócz tego E9 stworzył również 2002, w którym jest M50 twin turbo i skrzynia transaxle od E26 dla lepszego rozkładu masy

No to pięknie... :-o Zaraz zaczynam szukać. Swoją drogą, ciekawe jakie osiągi prezentuje ten "malec" z taką (za)mocną jednostką.

luther napisał/a:
To sie nazywa jesień życia

Jak byś np. po całym życiu ciężkiej pracy, sprzedał swoją renomowaną firmę jakiemuś międzynarodowemu gigantowi, za wiadomo jakie pieniądze, to podejrzewam, że Twoja "emeryturka" wiele by się nie różniła :-P

luther - 15 Maj 2012, 12:10

ŻbiQ napisał/a:
Jak byś np. po całym życiu ciężkiej pracy, sprzedał swoją renomowaną firmę jakiemuś międzynarodowemu gigantowi, za wiadomo jakie pieniądze, to podejrzewam, że Twoja "emeryturka" wiele by się nie różniła :-P

I tego właśnie sobie i wszystkich forumowiczom życzmy :-D

Kucharz - 15 Maj 2012, 13:30

ja tylko dodam, że na bazie mojego ulubionego zdjęcia e9 zamówiłem u jednego z forumowiczy bmw5er.pl rysunek kredką

kilka dni temu otrzymałem fotę z postępu prac

StarZcarZ - 15 Maj 2012, 17:56

Tak wyglada "kuferek", po prawej stronie.



Numer czesci 1811966. Niestety niedostepne juz od dawna jako nowe.

Te siedzenia z Twojej E9 nie daja mi spokoju, bo w swoich 2-och mam fotele z ramkami jak ponizej,
wychodzi na to ze sie zagalopowalem i najprawdopodobniej tapicerka jest oryginalna.



W swoich magazynach mam komplet tapicerki z bardzo wczesnego 2800CS z 1968 roku,
tapicerka wykonana jest z winylu, a przednie fotele sa bez zaglowkow. Na nich rowniez ne ma tego paska. Mysle, ze odpowiedz znajdziemy w dacie produkcji Twojej E9,
nigdzie nie doczytalem, czy to coupe jest z 1969?

ŻbiQ - 15 Maj 2012, 19:42

StarZcarZ napisał/a:
nigdzie nie doczytalem, czy to coupe jest z 1969?

Auto jest z samego końca 1970 r. więc końcówki produkcji 2800 CS.

A tu link do bardzo dobrej, rzeczowej strony o modelu E9
http://www.bmw-coupeclub.de/coupe.htm

To są zdjęcia Twojego auta???

StarZcarZ - 15 Maj 2012, 20:45

ŻbiQ napisał/a:
To są zdjęcia Twojego auta???

Chcialbym :-D

Moj polaris jest z pocztku 1970, a druga z 1971 i w obydwu mam fotele jak ze zdjecia powyzej.

Ze stron polecam w mniej "wrogim" jezyku
www.e9coupe.com i sekcje forumowa szczegolnie, poza tym ogolnoswiatowy rejestr tych aut pod
www.e9-driven.com gdzie mozna zobaczyc modele od 2000cs poczawszy na csl skonczywszy z calego swiata.

Jest tam min. taka biala z identyczna tapicerka jak Twoja ale z roku 1969.
Co ciekawe tez ma korbki w drzwiach i przelaczniki na konsoli ale zaslepione.
http://www.e9-driven.com/RegistryView.asp?RID=2787

Pytales wczesniej o szyby z tylu, byly elektryczne za doplata.

Wylukalem jeszcze brak mieszka na lewarku skrzyni biegow, charakterystyczny z zamkiem blyskawicznym.
A w komorze brak pokrywki metalowej na dmuchawe nagrzewnicy, zaraz przy podszybiu.

Jakby policzyc ile 9-tek jest w PL to sie troche tego nazbiera.
Radek z Warszawy (radosc) tez ma/mial jedna calkiem niezla ale nie wiem co i jak, bo
dawno go w sieci nie widzialem.

W zupelnosci zgadzam sie z Toba co do proporcji i wielkosci 9-tek.
Pamietam jak wsiadlem do szostki e24 zaraz po e9, to ta pierwsza zdawala sie olbrzymia.
Nawet sie ze mnie smiali lobuzy na 6.com.pl ze szostka dla mnie za duza, he, he.
E9 nie jest malym autem ale ta piekna linia karoserii unosi ten samochod niczym piorko.

Oczywiscie zapraszam do korespondencji i pozdrawiam.

ŻbiQ - 15 Maj 2012, 21:09

StarZcarZ napisał/a:
Ze stron polecam w mniej "wrogim" jezyku
www.e9coupe.com i sekcje forumowa szczegolnie, poza tym ogolnoswiatowy rejestr tych aut pod
www.e9-driven.com gdzie mozna zobaczyc modele od 2000cs poczawszy na csl skonczywszy z calego swiata.

Dzięki za linki.

StarZcarZ napisał/a:
Wylukalem jeszcze brak mieszka na lewarku skrzyni biegow, charakterystyczny z zamkiem blyskawicznym.

Mieszek jest i właśnie z suwakiem, tylko na zdjęciach słabo widać :)

StarZcarZ napisał/a:
Pytales wczesniej o szyby z tylu, byly elektryczne za doplata.

No ja mam właśnie elektryczne.

StarZcarZ napisał/a:
Jakby policzyc ile 9-tek jest w PL to sie troche tego nazbiera.

No właśnie ciekawi mnie, ile jest takich jeżdżących, użytkowanych w sezonie w PL.

VaRiot666 - 16 Maj 2012, 15:40

ŻbiQ napisał/a:
No właśnie ciekawi mnie, ile jest takich jeżdżących, użytkowanych w sezonie w PL.


Na śląsku 1 w Myszkowie 1 w Katosach 1 widziałem na blachach SR (nie wiem co to)
Dziwne że w stolicy tego nie widać, u "nas" nie widać natomiast E3 ;-)

Dominik4x4 - 16 Maj 2012, 18:51

VaRiot666 napisał/a:
ŻbiQ napisał/a:
No właśnie ciekawi mnie, ile jest takich jeżdżących, użytkowanych w sezonie w PL.


Na śląsku 1 w Myszkowie 1 w Katosach 1 widziałem na blachach SR (nie wiem co to)
Dziwne że w stolicy tego nie widać, u "nas" nie widać natomiast E3 ;-)


Ciekawe jak ja ani jednej nie widziałem ;-) :-> :-/

VaRiot666 - 16 Maj 2012, 19:04

Stary, jedną na parkingu pod SilesiaCC widziano :-D
Wpadnij na sosnowiecki zlot na jesień, zobaczysz "kilka" ciekawych pocisków ;-)

koniec OT

goska - 16 Maj 2012, 21:26

Ojejku jaka piękna cudowna. Na początku nie mogłam uwierzyć ze jeszcze takie auta istnieją. Gratuluje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group