To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 M535i] Czarna Bestia

ŻbiQ - 3 Kwiecień 2013, 01:25

No i kiedy już zaczynałem tracić nadzieję i godzić się z myślą, że w tym sezonie znowu będę musiał kręcić tym standardowym byle czym, z pomocą przyszedł kolega Jaś i mogłem w końcu dzisiaj podpiąć pod Bestię odpowiednie "lejce" <mina>

Kierownica M-Technic I na starym wieloklinie! <tanczy>




A tu już na swoim miejscu :)



Zostało tylko zregenerować skórę i będzie miód-malina :)

A, że kierownicami ostatnio obsypało, to jeszcze takie cudo <mina>



I na co tu się zdecydować - MT1 vs. Hartge <oczko>




PS Właśnie sprawdziłem, że ogłoszenie w dziale kupię zamieściłem praktycznie rok temu, bo 24 kwietnia, także warto być cierpliwym i korzystać z naszego zacnego forum :)

Kucharz - 3 Kwiecień 2013, 09:34

ale obszyj ją najpierw

a ta Hartge by mi do kółek pasowała, ale jest taka brzydka...

ŻbiQ - 3 Kwiecień 2013, 09:42

Kucharz napisał/a:
ale obszyj ją najpierw

Obszywał raczej nie będę, tylko regenerował, bo skóra jest bez ubytków, tylko trochę wyschnięta. Choć od początku chodzi mi po głowie plan obszycia jej alcantarą w połączeniu z nićmi w kolorkach ///M...

Kucharz napisał/a:
a ta Hartge by mi do kółek pasowała, ale jest taka brzydka...

To jest najlepsza kierownica jaką w życiu trzymałem i nic lepiej w ręku nie leży!
A to wszystko dzięki obszyciu bez zdejmowania poprzedniej skóry <mina>
Minus jest taki, że nie jest moja i pochodzi z pewnej wyszkowskiej wypożyczalni <oko>

Dexter528i - 3 Kwiecień 2013, 10:22

Mialem okazje krecic u Milosza kierownica Hartge i od razu powiedzialem ze zupelnie nie lezy mi ta kierownica.
Najlepiej lezala mi wlasnie MT1

ŻbiQ - 7 Kwiecień 2013, 17:11

W tym tygodniu odebrałem płytkę z wymiany akumulatorów i jak się okazało trzeba było też odtworzyć kilka ścieżek, bo to co się wylało wyrządziło trochę szkód. Wymienione zostały też 2 kondensatory.






Dopiero dzisiaj miałem czas, żeby sprawdzić, czy prędkościomierz i licznik funkcjonują i...

DZIAŁA <tanczy> <tanczy> <tanczy>

Strasznie mi zależy, żeby takie rzeczy były w aucie oryginalne, więc jestem bardzo zadowolony, że udało się je reanimować :)
Wymienię sobie jeszcze profilaktycznie wszystkie żaróweczki i będzie jak nowy <oko>

Chciałem podziękować Bartkowi (Bąku) za pomoc i namiary na Jego brata, który zajmuje się elektroniką i właśnie On to wszytko poskładał do kupy. Mogę Go polecić z czystym sumieniem <ok>


A przy okazji zafundowałem dzisiaj Bestii pierwsze wiosenne wietrzenie... <masakra>
Warstwa kurzu tworzy nowy lakier, ehh... ;)



Szczep - 7 Kwiecień 2013, 17:23

Jest dobrze! Słońce za oknem, ale dopiero czytając takie wpisy z dzisiaj czuję prawdziwą wiosnę! <tanczy> <tanczy>
Łukasz_P - 7 Kwiecień 2013, 17:25

ŻbiQ, rezerwuję wiosenną przejażdżkę na prawym fotelu <mina>

Będziesz jej fundował ORI TRX-y do M535 czy zostaje tak jak jest ?

ŻbiQ - 7 Kwiecień 2013, 17:37

Łukasz_P napisał/a:
Będziesz jej fundował ORI TRX-y do M535 czy zostaje tak jak jest

No obecne felgi wrzucę nowe Continentale, bo już czekają od dłuższego czasu i zastanawiam się też nad spolerowaniem rantów na lustro.
Na przymiarkę wskoczą też moje ulubione RC-ki, które ostatnio przyjechały i zobaczymy.
RC są bardzo popularne, a RZ nie widziałem nigdy i Bestia naprawdę dobrze na nich wygląda.

Ideałem są BBS RZ 412 8,5 x 17 czyli o rozmiar większe, ale bardzo rzadko się trafiają


Szczep - 7 Kwiecień 2013, 17:54

Moim zdaniem 4x 8,5" to za szeroko - wiadomo, dobrze jak jest szeroko, ale to 0,5" robi subtelną różnicę. :)
bąku - 7 Kwiecień 2013, 18:31

Zajebiście, że wszystko działa tak jak trzeba <tanczy> <tanczy> <tanczy>
ŻbiQ - 10 Maj 2013, 11:46

Bestia zagości w doborowym towarzystwie na Auto Nostalgii, która odbywa się w ten weekend.

Aktualnie czeka grzecznie pod halą :)


Filip0 - 10 Maj 2013, 12:07

Fajna ta Bestia <czapka>
HuberT_e36 - 10 Maj 2013, 13:17

a to zarejestrowana już ? :D
ŻbiQ - 10 Maj 2013, 13:18

HuberT_e36 napisał/a:
a to zarejestrowana już ? :D

<spiewa>

ŻbiQ - 13 Maj 2013, 15:59

Na razie na szybko 2 fotki z normalnego aparatu, bo dopiero zrzuciłem na kompa.
Wieczorem może dam radę wrzucić resztę.



ŻbiQ - 20 Maj 2013, 14:48

W zeszłym tygodniu Bestia po raz pierwszy odmówiła posłuszeństwa i kazała mi się przesiąść do taksówki... <mina>

Odbierałem ją z parkingu pod halą i elegancko odpaliła, wyjechałem na górę, zgasiłem, no i koniec ;) I tak sobie stała przez kilka godzin jako ozdoba jakiejś imprezy... Ba, nawet chętni byli żeby ją kupić! :D



A, że to rejony rembertowskie, to Bestia trafiła na holu do zaprzyjaźnionego garage, gdzie w tajemnicy składa się najmocniejszy, a zarazem najbardziej wygłuszony diesel w kraju, ale ciiiii <mina>



Z pomocą Kamila sprawdziliśmy wszystko po kolei, od bezpieczników, przekaźników, kostek, wiązki kończąc na podłączeniu pompy paliwa na krótko no i jak się okazało, niestety fabryczna pompa dokonała żywota.



Nazajutrz kupiłem od razu filtr paliwa i pompę "renomowanej" marki MaxGear <masakra> która chwilowo musi zastąpić oryginał. Od razu z tego miejsca wszystkim ODRADZAM tej szajs, bo chodzi tak, że słyszę ja w kabinie <masakra>



Przy okazji wymieniłem wiskozę (Sachs) - w końcu nie muszę się obawiać o korki <oko> i świece które czekały na regale już od poprzedniego sezonu. Po wyjęciu świec, okazało się, że 5 jest 3 elektrodowych Beru i jedna 1 elektrodowa Boscha. Ja w każdym razie zamontowałem 1-elektrodowe NGK BP5ES, które uważam za najlepsze do tego motoru. Silnik pracuje teraz wyczuwalnie lepiej i znacznie mniej faluje.





Bestia ożyła na nowo i zrobiłem nią w sobotę prawie 100 km. Chyba musiała mieć za małą dawkę paliwa na tej starej pompie, bo zawsze pod dystrybutorem byłem zdziwiony, że coś mało pali, a czasami obrotów jej nie żałowałem. Teraz jeździłem jak przykładny obywatel, każdy zakręt traktując zgodnie z przykazaniem, a wskazówka od poziomu paliwa ochoczo staczała się w kierunku eRrrr... :]




Z rzeczy kosmetycznych, zamonotwałem w końcu M-kę na atrapie, która jak wiadomo dodaje 10% mocy



I barterowo uzyskałem do Kamila brakujący dekielek BBS do moich RZ-tów.



Muszę jeszcze tylko dokupić sam emblemat.

Kamil - 20 Maj 2013, 17:22

klasa fota sprzed mojej willi :D
bąku - 20 Maj 2013, 19:03

A czy przypadkiem niema u Ciebie wstępnej pompki paliwa w zbiorniku, która podaje paliwo do pompy, którą masz przy progu. Bo jeżeli masz pompkę wstępną to powodem zdechnięcia pompy starej i powodem hałasu tej nowej może być nie działająca pompka wstępna w baku. Ja tak miałem u siebie w Ecie. Jak ogarnąłem pompkę w zbiorniku to pompa przy progu pracuje ciszej. Owszem słychać ją troszkę, ale jak pompka wstępna nie pracowała to ta główna tak skwierczała i pierdziała, że szok jak się stało obok auta.
ŻbiQ - 20 Maj 2013, 20:11

bąku napisał/a:
Bo jeżeli masz pompkę wstępną to powodem zdechnięcia pompy starej i powodem hałasu tej nowej może być nie działająca pompka wstępna w baku.

Taka diagnoza też się pojawiła - teraz tylko kwestia sprawdzenia. A w piątek miałem raptem 3 h na przywrócenie auta do życia, więc po prostu nie starczyło czasu.

bąku napisał/a:
ale jak pompka wstępna nie pracowała to ta główna tak skwierczała i pierdziała, że szok jak się stało obok auta

No właśnie wydaje takie "ciekawe" dźwięki...

bąku - 20 Maj 2013, 20:50

Wyjmij pompkę z baku i podłącz na krótko i zobacz czy śmiga. Moja pompka po podłączeniu na krótko raz łapała za chwilę przestawała, tak działa jak się jej podobało.
Patrząc z góry na samą pompkę (zakładając że jest taka sama jak u mnie) po jej lewej i prawej stronie są takie czarne pręciki owinięte miedzianymi drucikami, te pręciki to są szczotki. Ja wziąłem cieniutki śrubokręt i delikatnie docisnąłem te czarne pręciki i każdy z nich wsunął się do środka około 2mm i dlatego pompka działała jak się jej podobało.
Po dociśnięciu szczotek za każdym razem jak podłączałem na krótko to bzyczała aż miło. Po zamontowaniu, pompa progowa w moim mniemaniu chodzi ciszej.

bąku - 20 Maj 2013, 20:53

Aha przy okazji zwróć uwagę na sitko, które jest na spodzie pompki i filtruje paliwo zanim trafi do pompki, moje było baaaaardzo zakitowane. Wyczyściłem szczoteczką do zębów i cifem z mikrogranulkami :D i oczywiście dobrze wypłukałem.
Szczep - 21 Maj 2013, 11:00




Moje dwa z Nostalgii. <oczko>

Przemas - 21 Maj 2013, 20:45

Dobre :D
ŻbiQ - 24 Maj 2013, 15:27

Obiecane zdjęcia z Auto Nostalgii


























Kucharz - 24 Maj 2013, 19:39

pięknie k***a pięknie
Dixi - 29 Maj 2013, 22:32

Czemu sprzedajesz? W sumie od dłuższego czasu nie masz "swojej" e28 hehe w sumie tak jak ja :D ale na zlot coś będziesz miał zarejestrowane?
ŻbiQ - 30 Maj 2013, 13:56

Płynie do mnie M5, więc muszę szybko zgromadzić kapitał.
Przemas - 30 Maj 2013, 17:03

I od Ciebie takie info od tak bez żadnych tajemnic :D ?? ?
misza - 30 Maj 2013, 20:19

I tak wszyscy by mówili że kolejne będzie m5, to było bardziej niż oczywiste. Nie ma co owijać w bawełnę, teraz tylko się zacznie budowanie napięcia po pół zdjęcia.


Bo marzenia są po to by je spełniać.


Pozdro

Miłosz - 30 Maj 2013, 20:29

ŻbiQ napisał/a:
Płynie do mnie M5, więc muszę szybko zgromadzić kapitał.


Jak to plynie?? chyba nie amerykanka ktorych tak bardzo nie lubisz?? Jak M5 sprzedasz to zostaje juz chyba tylko 524td <spiewa>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group