To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 M535i] Czarna Bestia

ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 00:34
Temat postu: [E28 M535i] Czarna Bestia
NAAAARESZCIE!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Chciałbym Wam przedstawić oficjalny i jedyny powód sprzedaży mojego Delphina ----> BMW E28 M535i z czerwca 1985 r. wyposażoną fabrycznie w Sportgetriebe :-)

Oba te auta, to dwa różne światy, ale mają jedną wspólną cechę - Delphin był moim pierwszym E28, a to jest moje pierwsze M535i, które nie ukrywam jest spełnionym marzeniem z mojego dzieciństwa, gdy wówczas jeździłem na tylnej kanapie takiej M-ki w w moim ulubionym kolorze Zinnoberrot :-) Jak widać, historia zatoczyła koło ;-)

Z racji, że męczyłam Was już jakiś czas tzw. "spy photo" oraz okrojonymi informacjami, teraz nadszedł czas na prawdziwą prezentację auta, więc płynnie do tego przejdźmy ;-)

Piątka miała 3 właścicieli, z czego ostatni użytkował ją od kwietnia 2003 roku. W tym samym roku auto zostało wymeldowane i kolejne lata jeździło już tylko na tablicach sezonowych wiosną i latem. Przez ostatnie 10 lat, auto przejechało jedynie 10 tys. km :) Co się później okazało, właściciel auta, przez kilkanaście lat pracował w salonie BMW jako serwisant i krótko mówiąc znał się na rzeczy. Naprawdę przemiły człowiek, również pasjonat klasycznych modeli BMW, więc oczywiście pozostaliśmy w kontakcie. Gdy zapytałem Go o powód sprzedaży auta, powiedział, że miał dylemat, bo ma jeszcze Lancię Deltę Intergrale w stanie niemal fabrycznym i jedno auto musiał sprzedać, ponieważ nie ma na nie miejsca - wybór padł na BMW, za co bardzo jestem mu wdzięczny :)

Z piątki jestem bardzo zadowolony i dzisiaj generalnie prawie z niej nie wysiadałem ;-)
Nie zmienia to oczywiście faktu, że przede mną jeszcze naprawdę długa droga, aby doprowadzić auto do takiego stanu, abym z czystym sumieniem mógł powiedzieć, że nie ma przy nim już nic do zrobienia :)

Wczoraj od rana walczyłem z przewodem paliwowym, który sparciał ze starości i przez to samochód gubił paliwo w dość szybki tempie. Przewód był chyba w najgorzej dostępnym miejscu, dlatego zeszło się prawie 3 h. Dalsze sprawdzanie i pojawił się szalony alternator, który przez wyrobienie się tulei ładnie sobie "tańczył" - kolejna godzina. Później już szybko wymiana oleju, filtrów, wycieraczek, bezpieczników, uzupełnienie płynów i technicznie auto gotowe do drogi :)



Na maskę wskoczył nowy emblemat, a reszta sobie grzecznie czeka :-)



Nie byłbym sobą, gdybym do takiego auta nie założył odpowiednich felg ;-) Polowałem na nie już dobre 3 miesiące i w końcu się udało! :) Przyszły do mnie prosto z Niemiec z samego rana w Wielki Piątek :-) Chyba nie muszę pisać jaki byłem zadowolony, bo wszystko pięknie się ułożyło ;-)

Mowa o BBS RZ 394 8,5J x 16' ET13 :mrgreen:
Opony na felgach to 225/50 16' - niestety są to stare Fuldy z końca lat 90' Huczą, aż miło :)
Felgi w stanie bardzo dobrym, z normalnymi śladami użytkowania, a dostałem wraz z nimi 2 osłony od pyłu hamulcowego i 2 klucze do felg - za to właśnie cenię Niemców.
Tak to wyglądało:



Felgi dokładnie wyczyściłem, co w przypadku szprych jest niestety czasochłonne. Pozostało już tylko zakręcić koła na piastach i modlić się, żeby wszystko pasowało - weszły dosłownie na styk :-) Stałem i patrzyłem, patrzyłem i stałem :-P "Parapet" jest naprawdę konkretny i szczerze mówiąc, nie spodziewałem się, że będzie aż taaaaki ;-)

Jak zwykle się rozpisałem, więc trzeba zacząć kończyć te wypociny i liczyć, że ktoś to przeczyta ;-)

Jak większość z Was wie, jestem zwolennikiem utrzymania auta w oryginale i tak też będzie w przypadku tego M535i. Aaa, bym zapomniał - do auta posiadam komplet 5 oryginalnych TRX-ów, które fabrycznie były montowane do M535i :)

Chyba czas na trochę danych:

Dane pojazdu

Kod typu DC71
Typ 535 I (EUR)
Typoszereg E E28 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M30
Pojemność skokowa 3.50
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka ANTHRAZIT (0129)
Data prod. 1985-06-03

Przebieg: 201 634 km

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S206 FUENF-GANG-SPORTGETRIEBE
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV Autoalarm
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI

Nie jest zbyt bogato, ale w przypadku tego auta, ma to naprawdę najmniejsze znaczenie ;-)

Stworzyłem też sobie tabelę, gdzie prowadzę całą historię auta wraz z uwzględnieniem wszystkich poniesionych wydatków - początki są zawsze najgorsze ;-)

Na pewno zapomniałem o niejednej rzeczy, o której miałem napisać, ale to już uzupełnię w dalszej części tematu :) Mam nadzieję, że nie tylko ja dotrwałem do końca tego eseju, bo wraz z załadowanie zdjęć na serwer, siedzę już na tym ponad 3 h :-P

Mam nadzieję, że będzie Wam się podobało, bo zdjęcia robiłem przy 2 stopniach na plusie i po całej sesji nie czułem rąk ;-) I żeby tego było mało, to jeszcze w trakcie przez chwilę zaczął padać śnieg...

No dobra, to miłego oglądania :-)























































PS Wnętrze i pozostałe rzeczy wrzucę kiedy indziej, bo już nie mam siły :)
Nie macie wrażenia, że auto na niektórych zdjęciach wygląda jak resorak ;-)

Dixi - 9 Kwiecień 2012, 00:45

Panie, co to za galeria jak nie ma komory, wnętrza czy narzędzi :mrgreen: :D

Kuuurde, ale wygląda na zdjęciach rewelacyjnie, felgi nie w moim guście no ale może jestem zbyt ortodoksyjny ?
Na pewno musisz wymienić kliny i znaczek z tyłu M, wypłowiał (mam to samo :-P ), no i ewidentnie brakuje fabrycznych końcówek z tyłu, swoją drogą nie były one w standardzie ?
Mega Ci zazdroszczę umiejscowienia anteny - ja mam ręczną, więc na innym błotniku... No i skrzyni też też :roll:

Slaw. - 9 Kwiecień 2012, 01:19

O k... :shock: Mega gratuluje, mega zazdroszczę, zbieram zęby z podłogi...
ŻbiQ napisał/a:
Jak zwykle się rozpisałem, więc trzeba zacząć kończyć te wypociny i liczyć, że ktoś to przeczyta
Już trzy razy przeczytałem "wypociny" i nie mogę się doczekac na więcej tekstu, zdjęc, może jakiś folder:p?!
ŻbiQ napisał/a:
Nie jest zbyt bogato, ale w przypadku tego auta, ma to naprawdę najmniejsze znaczenie
"zbytu" to tutaj nie ma na 100%
ŻbiQ napisał/a:
No dobra, to miłego oglądania
Dzięki :mrgreen: Teraz nie będę mógł zasnąc... Auto prezentuje się genialnie! Nie wiem co zrobiłeś z tym lakierem ale robi robotę.
Dixi napisał/a:
felgi nie w moim guście no ale może jestem zbyt ortodoksyjny
Pewnie tak jak ja z chęcią obejrzałbyś tą galerię na TRX-ach, wtedy faktycznie model m535 autoart 1:18
Bartek - 9 Kwiecień 2012, 03:26

Spełniene marzeń wielu, a w Twoich rękach na pewno samochód stanie się legendą. Róbtak aby fabryka mogła się zawstydzić.
Bodżangmił - 9 Kwiecień 2012, 08:03

Piękna. To była dobra decyzja z tym delphinem.
Dominik4x4 - 9 Kwiecień 2012, 08:42

Auto Marzenie jak widać nie tylko moje :-> M wygląda bardzo świeżo :-) To jest DC71 ? 8-)

Kurde mogłem wczoraj poczekać te 10 min :mrgreen: :D

Łukasz_P - 9 Kwiecień 2012, 08:53

Super wygląda ;-) Powiedz mi tylko dlaczego lampy z tyłu i zderzaki są shadowline a reszta jest w chromach ?? :roll:
Dominik4x4 - 9 Kwiecień 2012, 09:12

Łukasz_P napisał/a:
Powiedz mi tylko dlaczego lampy z tyłu i zderzaki są shadowline a reszta jest w chromach ?? :roll:


M535i tak ma popatrz na Mkę od Dixi'ego czy Bart'a ;-)

Łukasz_P - 9 Kwiecień 2012, 09:18

To nie można było mieć też shadow na szybach ?? :roll:
ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 09:31

Łukasz_P napisał/a:
Powiedz mi tylko dlaczego lampy z tyłu i zderzaki są shadowline a reszta jest w chromach ??

Łukasz_P napisał/a:
To nie można było mieć też shadow na szybach ??

Polecam prześledzić ten temat - tam się wszystkiego dowiesz i poszerzysz swoją wiedzę ;-)

http://e12-e28.pl/viewtop...ighlight=shadow

Czerw - 9 Kwiecień 2012, 10:19

Niewiem co mają e28 w sobie, że parawie każda ma wgnieciony z tyłu zderzak. Czujniki parkowania powinni w stardardzie chyba zakładać :D

Wiadomo auto pierwsza klasa :!:
Rant felgi pokroju Borbet A, ale źle nie wyglądają. ;-)
Napisz jeszcze ile ma na blacie najechane, choć to mniej ważne bo liczy sie stan auta, a ten chyba ( jeszcze nie oglądałem na żywo ) jest perfekcyjny :-)

stano - 9 Kwiecień 2012, 10:29

O kurde.... Jak Ja Ci teraz zazdroszcze. Powiedz mi ciężko kupić M535i? Jakie mniej więcej pieniądze trzeba dać za zadbany model? Chętnie rozejrze się za takiem w najbliższej przyszłości do towarzystwa dla e12 :-)
Dixi - 9 Kwiecień 2012, 10:56

stano, np tu masz dość ładne do kupienia
http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT

M535i są w cenie i tańsze już na pewno nie będą. Zbliżają się do cen E24 :twisted:


Co do chromline i czarnych lamp, oczywiście wszystko jest tak jak być powinno ;-)

***

Patryk, dawaj w końcu środek, narzędzia i pokaż to M21 pod maską :mrgreen: :D

ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 11:10

Dixi napisał/a:
Na pewno musisz wymienić kliny i znaczek z tyłu M, wypłowiał

Z klinami na razie się wstrzymuję, bo priorytetem jest teraz techniczne dopracowanie auta, a i tak już trochę gotówki w ASO zostawiłem na jakieś "pierdółki" :) Część emblematów i naklejek już odebrałem, co widać na zdjęciu, a na pozostałe czekam, bo idą z Niemiec - właśnie "M-ka" na tył, "M-ka" na przód.

Dixi napisał/a:
no i ewidentnie brakuje fabrycznych końcówek z tyłu

Chromowanych końcówek nie będzie, ale zapewniam, że efekt nie będzie gorszy - zarówno wizualny, jak i dźwiękowy ;-) Jakieś tam kroki w tym kierunku już poczynione :)

Slaw. napisał/a:
Nie wiem co zrobiłeś z tym lakierem ale robi robotę.

No właśnie jeszcze nic i po tylu latach ma trochę niedoskonałości. Ale już niedługo odwiedzę Czerw's Garage, a efekty ich prac wszyscy znamy :)

Dominik4x4 napisał/a:
To jest DC71 ?

Tak, jest przecież w danych z rozkodowania trochę wyżej :)

Czerw napisał/a:
Niewiem co mają e28 w sobie, że parawie każda ma wgnieciony z tyłu zderzak.

Trzeba się po prostu przyzwyczaić ;-) Dobrze, że są zrobione z takiego elastycznego plastiku, że po wyciągnięciu na ciepło nie będzie śladu.

Czerw napisał/a:
Rant felgi pokroju Borbet A, ale źle nie wyglądają.

Panie, proszę mnie tu Borbetami nie obrażać ;-) Generalnie efekt jest dopiero na żywo, bo zdjęcia jakoś tego nie oddają, choć bardzo się starałem.

Czerw napisał/a:
Napisz jeszcze ile ma na blacie najechane

No widzisz, np. o tym zapomniałem :-) Przebieg auta to 201 634 km :) Opis na górze też już uzupełniłem.

Czerw napisał/a:
bo liczy sie stan auta, a ten chyba ( jeszcze nie oglądałem na żywo ) jest perfekcyjny

Panowie, auto ma prawie 27 lat, więc bądźmy realistami :-) Perfekcyjny, to on dopiero będzie, między innymi z Waszą pomocą ;-)

stano napisał/a:
Powiedz mi ciężko kupić M535i? Jakie mniej więcej pieniądze trzeba dać za zadbany model?

Polecam niemieckie ogłoszenia - mobile.de, autoscout24.de, tam znajdziesz na pewno odpowiedzi na swoje pytania. Pozostaje kwestia czego szukasz i ile chcesz na to przeznaczyć gotówki, bo przy nieograniczonym budżecie kupisz auto w stanie niemal fabrycznym :)

Dzięki za wszystkie komentarze :)

Dixi - 9 Kwiecień 2012, 11:15

ŻbiQ napisał/a:
Trzeba się po prostu przyzwyczaić ;-) Dobrze, że są zrobione z takiego elastycznego plastiku, że po wyciągnięciu na ciepło nie będzie śladu.


Nie zapomnij, że pod tym "elastycznym plastikiem" masz chromowany zderzak i żeby całość była idealnie równa to zderzak też powinien trzymać fason... ale przynajmniej nie widać zderzaka, a więc można go trochę "poprostowac" :mrgreen:

Jestem ciekaw co wymyślisz z wydechem, jeśli zmieniasz końcowy na zupełnie inny a aktualny jest dobry i oryginalny BMW to napisz mi na pw. ile - zapasy trza powiększać :-P

ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 11:39

Dixi napisał/a:
Nie zapomnij, że pod tym "elastycznym plastikiem" masz chromowany zderzak

Będzie zrobione zgodnie ze sztuką. Z resztą na razie nie zamierzam się za to zabierać, bo kosmetykę zostawiam sobie na sam koniec.

Dixi napisał/a:
Jestem ciekaw co wymyślisz z wydechem, jeśli zmieniasz końcowy na zupełnie inny a aktualny jest dobry i oryginalny BMW to napisz mi na pw. ile - zapasy trza powiększać

Spokojnie... :] Ja też mam strych i też zbiory systematycznie powiększam ;-) I co ciekawe leży już tam kompletny, oryginalny układ wydechowy do DC71 8-)

Kamil - 9 Kwiecień 2012, 11:49

Drogi Patryku,

gratuluję Ci auta, i wierzę że jest w dobrych rękach.
...zły jestem że tak długo zwlekałeś z zaprezentowaniem auta, no ale cóż...
...pewnie czekałeś aż te dziurę w lesie Ci wykopią 8-)

Podoba mi się że pojazd ma oryginalny decor ;-)
cała reszta wygląda baaardzo OK, ale mnie ciekawią szczegóły: lampki tablicy tył, progi, kelichy, wnętrze bagażnika, podwozie, itd...
nie napisałeś taż jakie wrażenia z jazdy. Szybka to ona jest, ale bardziej chodzi mi o zawieszenia i wszystkie metalogumy :mrgreen:

liczę na to że prace nie będę polegały tylko na polerce u Czerwów, myciu proszkiem do prania lamp, i zakładaniu nowych elementów z ASO, zaraz po wypłacie :D

skupił bym, się na konserwacji podwozia, profili zamkniętych itd...

Wiem,
moja wypowiedź jest w tonie krytycznym, ale chciałem Cię sprowadzić na ziemię trochę :-)

w oczekiwaniu na zdjęcia, pozdrawiam
Kamil ;-)

Dixi - 9 Kwiecień 2012, 11:59

Tak sobie porównuje do swojej, że są baardzo podobne do siebie, ale moja jest bogatsza choć patrząc na tą twoją skrzynie to chyba jednak twoja była droższa :twisted:
ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 12:13

Kamil napisał/a:
...zły jestem że tak długo zwlekałeś z zaprezentowaniem auta, no ale cóż...

Zimy i soli nie przeskoczysz...

Kamil napisał/a:
ale mnie ciekawią szczegóły: lampki tablicy tył, progi, kelichy, wnętrze bagażnika, podwozie, itd...

Wszystko będzie sfotografowane i opublikowane, tak, żeby każdy był usatysfakcjonowany (ja również), bo nie sztuką przecież jest pokazanie pięknego auta i jego najlepszych stron, ale właśnie ukazanie jego bolączek i tej zasady zawsze się trzymam. Nie wymagaj też, żebym robił wszystko od razu i na hurra, bo jest to bardzo czasochłonne, a mamy święta i trochę głupio spędzić je przy komputerze...

Kamil napisał/a:
nie napisałeś taż jakie wrażenia z jazdy.

W telegraficznym skrócie - bajka. Też postaram się wszystko opisać, jak będzie czas i może wrzucę jakiś filmik - zobaczymy ;-)

Kamil napisał/a:
Szybka to ona jest, ale bardziej chodzi mi o zawieszenia i wszystkie metalogumy

Amorki odniosłem wrażenie, że są w bardzo dobrym stanie, ale luzów trochę jest. Gumy, tuleje, poduszki, końcówki drążków itd. wszystko leci w najbliższym czasie do wymiany nie patrząc, czy dana cześć wygląda na niezużytą, czy w miarę świeżą - kompromisów nie będzie, o czym już kiedyś pisałem, będzie zrobione raz a dobrze.

Kamil napisał/a:
iczę na to że prace nie będę polegały tylko na polerce u Czerwów, myciu proszkiem do prania lamp, i zakładaniu nowych elementów z ASO, zaraz po wypłacie

Polecam temat mojego poprzedniego auta 8-)

Kamil napisał/a:
skupił bym, się na konserwacji podwozia, profili zamkniętych itd...

Na to będzie czas po sezonie. Wtedy wszystko będzie dokładnie i dogłębnie sprawdzone. Teraz jest czas na cieszenie się autem w sezonie.

Kamil napisał/a:
moja wypowiedź jest w tonie krytycznym, ale chciałem Cię sprowadzić na ziemię trochę

Jeżeli krytyka konstruktywna, to zawsze w cenie. Na ziemie mnie sprowadzać nie trzeba, bo dobrze wiem, co mam.

ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 12:19

Dixi napisał/a:
Tak sobie porównuje do swojej, że są baardzo podobne do siebie, ale moja jest bogatsza

Nie ma co się oszukiwać - jak na M535i, to oba egzemplarze są bardzo ubogie w wyposażenie dodatkowe. U mnie z ciekawostek jest fabryczny alarm, do którego niestety nie mam kluczyka i ogólnie będzie trochę z tym pracy, żeby zaczął funkcjonować.

Dixi napisał/a:
choć patrząc na tą twoją skrzynie to chyba jednak twoja była droższa

Jak tylko zobaczyłem w niej skrzynię z jedynką do tyłu, to wszystko inne przestało się liczyć i nawet szyby na korbę już mi nie przeszkadzają :-P

Kamil - 9 Kwiecień 2012, 12:23

mam nadzieję że zobaczę ją 21ego w Wyszkowie, w otoczeniu płyt wiórowych i szaf suwanych :-) he he to jest dopiero industrialny klimat na sesję :mrgreen:
Dixi - 9 Kwiecień 2012, 12:29

ŻbiQ, mam nadzieję, że uda się już w sierpniu zrobić wspólną sesje, tym bardziej, że są tak podobne do siebie :mrgreen:
ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 12:33

Dixi napisał/a:
ŻbiQ, mam nadzieję, że uda się już w sierpniu zrobić wspólną sesje, tym bardziej, że są tak podobne do siebie

Również na to liczę, bo dwie takie same M535i to widok nietuzinkowy, ale wszystko w Twoich rękach, bo jak widzisz, moje auto sezon już zaczęło :-) Pozostaje napisać - bierz się za robotę ;-)

Dominik4x4 - 9 Kwiecień 2012, 13:01

ŻbiQ napisał/a:
Dixi napisał/a:
ŻbiQ, mam nadzieję, że uda się już w sierpniu zrobić wspólną sesje, tym bardziej, że są tak podobne do siebie

Również na to liczę, bo dwie takie same M535i to widok nietuzinkowy, ale wszystko w Twoich rękach, bo jak widzisz, moje auto sezon już zaczęło :-) Pozostaje napisać - bierz się za robotę ;-)


Dixi po przeczytaniu Twojego posta, ZbiQ powinien sam od siebie dostać kopa w ...... i automatycznie wsiąść sie za robotę bo do Sierpnia dużo czasu nie zostało :mrgreen: ;-)
A Wiadomo jaką Damian ma Rurę :D :-)

ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 13:46

Dobra Panowie, na razie starczy tego pisania, czas na jakąś rundkę -----> spójrzcie na pogodę! :-D
MorenoMuerte - 9 Kwiecień 2012, 13:56

Ja przestanę tutaj wchodzić!!Dotrwałam z czytaniem do końca,matko, jakie emocje!!!Idę na dwór ochłonąć;))
ŻbiQ - 9 Kwiecień 2012, 20:38

Jakby ktoś uprawiał nocny cruising, to za jakieś 1,5 h będę Bestią w stolicy ;-)
paweł13 - 9 Kwiecień 2012, 20:55

Pamiętając Delphina i upodobania odnośnie felg zastanawiam się dlaczego wybór padł na BBSy a nie TRXy ? Mając w pamięci obuwie delfinka byłbym pewny, że na 535 będą latać TRXy :-D
Baron - 9 Kwiecień 2012, 20:56

Dobrze zacząłeś "Nareszcie" już myślałem że się nie doczekamy ale lepiej późno niż wcale.
Auto malina, już Ci zazdroszczę że masz takie szczęście do aut i marzy mi się ją zobaczyć na żywo 21.04 u Bogusia

Dixi - 9 Kwiecień 2012, 21:02

paweł13 napisał/a:
Pamiętając Delphina i upodobania odnośnie felg zastanawiam się dlaczego wybór padł na BBSy a nie TRXy ? Mając w pamięci obuwie delfinka byłbym pewny, że na 535 będą latać TRXy


Tam były od E32/E34 nie wiem co to ma wspólnego z TRX ? Ale fakt mogły by by :D W sumie dopóki tych felg nie zobacze na żywo ciężko mi się wypowiedziec...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group