To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] Burgund Warszawski

Kamil - 12 Marzec 2012, 16:07

Rusz go Panie bo chciał ja zobaczyć na żywo to cudo :-)
Bartek - 13 Marzec 2012, 22:32

Po pierwszej przejażdżce. Foty po umyciu zrobie jutro jak będzie jasno. Chwilowo będzie sobie stała pod chmurką i czekała na przypływ gotówki a od kwietnia wstawię ją do garażu. W międzyczasie zajmę się ogarnianiem pierdół. Ponawiam pytanie o wariacje z zegarami, nie działa prędkościomierz, obrotomierz i temp. cieczy jest na 2/4 skali. Co do cieczy to może to być termostat, ale do pozostałych 2 nie mam pomysłu. Gdzieś na forum było o bateryjce w zegarach, na wszelki wypadek wymienię jak i żarówki bo strasznie ciemno na tej desce. Przy okazji wezmę i zapiszę wszystkie pierdoły jakie są gołym okiem do ogarnięcia.
Gdyby ktoś chciał zrobić spota na górnym mokotowie to zapraszam :D

Kamil - 13 Marzec 2012, 23:09

bateryjki w liczniku odpowiadają za gasnące lampki do przeglądu
a resztę odpowiada czujnik przy kole zamachowym i dyfrze :->
...ale ja bym się na tym na razie nie skupiał :-P

Bartek - 14 Marzec 2012, 10:16

Bateryjkę wymienię profilaktycznie przy okazji wymiany żarówek, a obrotkiem i prędkościomierzem zajmę się przy okazji naprawy hamulców.
Dodaje parę nudnych fotek. Pomimo zniszczonego lakieru samochód dobrze się prezentuje. Teraz jest mokry więc świeci się jak psu nos, ale wczoraj po myciu i wytarciu go szmatą byłem zadowolony, myślę, że polerka i dobry wosk w tym sezonie będzie musiał wystarczyć.

Ktoś się pytał co to za oszpojlerowanie, a spod warstwy brudy wyłoniły sie wytłoczenia na przodzie i tyle "ZENDER". BTW. pierwszym wizualnym modem będzie usunięcie haka.

ŻbiQ - 14 Marzec 2012, 10:23

Ja nie wiem... Stoisz na Odyńca, 2 ulice ode mnie i do tej pory nigdzie Twojego Burgunda nie spotkałem! :-> A przejeżdżam tam prawie codziennie i ogólnie dużo się kręcę po Mokotowie :) Musimy się w końcu spotkać, bo strasznie jestem ciekawy tego rekina :-)
Bartek - 14 Marzec 2012, 10:34

Stoi tam od paru godzin więc nie mogłeś jej widzieć a i długo tam nie zagrzeje miejsca bo garaż na Ochocie szykuje się dla mnie, zgadaliśmy się a propo lakiernika, że mieszkamy 2 ulice od siebie. Jak masz ochotę wpaść obczaić, wyrazić opinię i dać kilka cennych rad to zapraszam, wyślę Ci na PW mój numer i wpadaj :) Czy przypadkiem pakiet ZENDERa to nie jest jakiś lepszy smaczek w e28, 30, 34, 36? Jakoś tak strasznie podniecają się nim na forach.
Kamil - 14 Marzec 2012, 12:01

Bartek napisał/a:
Czy przypadkiem pakiet ZENDERa to nie jest jakiś lepszy smaczek w e28, 30, 34, 36? Jakoś tak strasznie podniecają się nim na forach.

dokładka przód jest fajna, ale tył mi nie podchodzi.
generalnie co się komu podoba :-)

Mikulak_BMW - 14 Marzec 2012, 12:10

Znam to auto dość dobrze. Miał je znajomy mojego kolegi, przyjechał do mnie na oględziny. Ja wtedy wstępnie wypowiedziałem się na temat samego silnika, który chodził dość równo. Reszta wymagała już napraw, wnętrze, elektryka, no i nadwozie. Gość był całkowicie zielony w temacie i pytał się ile mógłby uzyskać przy sprzedaży. Ja powiedziałem wtedy, że za 2000zł wezmę ją od ręki. On powiedział, że się zastanowi ewentualnie przyjedzie do mnie na jakieś poprawki i kontakt się urwał, także obecny stan zupełnie mnie nie dziwi. Fajnie, że trafiła w dobre ręce, powodzenia w pracach i ja bym zdjął te cyrkle bo tam może czaić się rude zło.
Kamil - 14 Marzec 2012, 12:22

Mikulak_BMW napisał/a:
rude zło.

:-D he he he

Dominique - 14 Marzec 2012, 13:16

Odnośnie liczników, to niestety, ale może się okazać, że cała płytka jest pokiereszowana, ścieżki mogą być pokorodowane lub po prostu przerwane. Wszystko się okaże, gdy rozkręcisz całe zegary.
Bartek - 14 Marzec 2012, 13:27

A więc Mikulak_BMW jest tym magikiem od BMW z Żoliborza co chciał ją na żyletki pociąć :D . Pod cyrklami nie ma rudej, sam się zdziwiłem. Zaczynają gnić tylko progi i jest kilka większych rdzawych punktów na karoseri. Zaraz poszukam na forum ocb z tymi zegarami, jak ktoś podeśle mi linka wcześniej to będę wdzięczny.
Mikulak_BMW, napisz proszę szczerą opinię o tym samochodzie bo właśnie słyszałem, że porządnie go oglądałeś. Kwestie hamulców i zawieszenia możesz pominąć.

Z racji tego, że mam trochę wolnego czasu to rozebrałem zegary i wiadomo dlaczego nie działają.



Do czego służy wejście z plastikowa zaślepka u dołu obrotomierza, którą to udało mi się uszkodzić?

I czy przy okazji można coś zrobić z oświetleniem zegarów aby świeciły jaśniejszym bursztynem, jakieś dodatkowe lampki?
Akumulatorki które wybuchły i popaliły cały centralny panel. Czyli mam teraz kupować sprawną używkę i przekładać kilometry i obroty.

Z racji tego iż nie posiadam teraz gotówki na mody i 5 klepki, ale za to mam sprawne ręce, zacząłem rozbierać środek. Będę jeździł wydmuszką do czasu pomalowania budy i znalezienia funduszów na zajęcie się środkiem. Do tego czasu zakupię jakieś fotele aby było tylko na czym dupę posadzić. A oto początek wybebeszania:
Jak na razie zdrowa blacha i nic niepokojącego, jedynie pęknięte wygłuszenie


W przyszłości i tak będę prał tapicerkę, ale była taka brudna, że nie mogłem się powstrzymać


Koloru wody nie da się opisać bo czarny to za mało powiedziany, do tego multum piasku, ale choć trochę udało się odświeżyć przed wsadzeniem gratów do piwnicy. Jak już nadejdzie czas wyciągnięcia wnętrza to będę chciał przeszlifować metalowy stelaż i pomalować go jakąś farbą antykorozyjną bo trochę takiego nalotu jest w niektórych miejscach

Bartek - 22 Marzec 2012, 18:29

Postanowiłem rozebrać cały środek, jak się bawić to na całego. Przynajmniej mam rzeczywisty obraz stanu samochodu.
Pierwsza fotka rdzy przedstawia łączenie między lewymi drzwiami a ścianą grodziową, potem pod nogami pasażera przy grodzi, pedał hamulca okazał się tylko oblepiony rdzawym syfem, no i to samo łączenie tylko od kierowcy.


Prócz trochę większej pod nogami pasażera reszta to tylko powierzchniowa próchnica, do usunięcia i zakonserwowania samemu, to jedno tylko zostawię blacharzowi.
Wygłuszenie ściany grodziowej poszło do śmieci bo było całe nasączone wodą, śmierdziało grzybem i rwało się pomimo delikatnego traktowania. Mam nadzieję, że brak tego elementu nie będzie przeszkadzał oprócz zwiększonego hałasu i temperatury od silnika.

Kamil - 22 Marzec 2012, 21:35

Bartek napisał/a:
Prócz trochę większej pod nogami pasażera reszta to tylko powierzchniowa próchnica, do usunięcia i zakonserwowania samemu, to jedno tylko zostawię blacharzowi.

:-D
pod seryjnym wygłuszeniem rdza ma oktoberfast :mrgreen:

Bartek napisał/a:
Wygłuszenie ściany grodziowej poszło do śmieci bo było całe nasączone wodą, śmierdziało grzybem i rwało się pomimo delikatnego traktowania. Mam nadzieję, że brak tego elementu nie będzie przeszkadzał oprócz zwiększonego hałasu i temperatury od silnika.


hałas będzie nie do zniesienia! poza tym w tym wygłuszeniu wyprofilowane jest miejsce pod nogę lewą kierowcy
na Twoim miejscu poszukał bym wygłuszenia w niezłym stanie :->

Bartek - 23 Marzec 2012, 02:37

Zobaczymy, jak by co to przytnę to tak aby dochodziło do nagrzewnicy nie trzeba było tak się z tym pieścić. Mam dużo czasu na myślenie bo środek poskładam dopiero w 2015 :D
Bartek - 14 Wrzesień 2012, 14:02

Ktoś tu sie nabijał, że nie zrobie remontu hamulców za 1500zł, a więc:
Tarcze ATE dzieki Kamlowi - 200zł
Klocki miękkie akebono - 0zł
Tłoczek 57mm x2 - 100zł
Autofren zestaw naprawczy x2 - 100zł
Kalamitki x2 - 5zł
Cylinderek tył ori x2 - 100zł
Ori szczęki ze wszystkimi
sprężynkami wkłądane na pierwszy
montaż z azbestem - 80zł
Przetoczenie bębnów - 100zł
linki ręcznego x2 -100zł
przewody medziane na tył x2 -150zł
płyn dot4 -100zł
śruby trzymające tarcze/ bębny x4 - 15zł
Do tego pasta teflonowa,
papier ścierny i ze 2 wiertła - 50zł
Ooooooo...!? 1100zł. No tak, ale pewnie się nie liczy bo nie wszystko kupione w ASO za worek kasy i na pewno wsadziłem jakiś rumuński szajs.
Pozdrawiam!

Kamil - 14 Wrzesień 2012, 15:02

Bartek,
wrzuć na muz :-)
rozumiem że zregenerowałeś 4 zaciski?

P.S.
wczoraj przejeżdżałem otok Twojego burgunda
i ta dokładka przednia zaczęła mi po głowie chodzić :mrgreen:

Blacharka i lakier na deszczu wygląda git :-) nie wiem jak an sucho :-P

Bartek - 5 Październik 2012, 18:08

Cytat:
Blacharka i lakier na deszczu wygląda git :-) nie wiem jak an sucho :-P

jak jest sucha to wygląda jak kupa.
Zendery, kiera M tech I, i deska w stanie idealnym idzie do piwnicy czekając na lepsze czasy.
Samochód zostaje przerobiony na driftowóz.
Można zamknąć bo i tak raczej nic nie wrzucę z tej masakry.

Filip0 - 5 Październik 2012, 18:12

To jakbyś chciał sprzedac przednią dokładkę to jestem pierwszy w kolejce, bo po co do driftowozu <oko>
Bartek - 5 Październik 2012, 18:39

Uwielbiam tą dokładkę więc jej nie sprzedam.
Prędzej powieszę sobie nad łóżkiem <cwaniak>

Piekarz - 3 Maj 2013, 11:27

Coś tu cicho w temacie :P a zmiany chyba są :D
Bartek - 3 Maj 2013, 21:23

Bardzo powoli, ale są.
Nie mam ciśnienia aby zrobić go na już, jak pisałem wcześniej ma to być odstresowywacz.
Plany znowu się zmieniły. Do driftu nie idzie bo mi jej szkoda, będzie seria na zewnątrz a w środku... <spiewa>
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/942092_493315357384895_1714957865_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/945826_493315354051562_412906970_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/946331_493315350718229_1983378510_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/575399_493315207384910_1120440312_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/320770_493315347384896_608596744_n.jpg

Piekarz - 3 Maj 2013, 23:25

No nie tak powoli bo jak ją widziałem ostatnio to jeździła i posiadała dużo więcej części :P Powodzenia w modach :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group