To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - POLONEZ C 86r BBS RENNSPORT

lacos - 17 Listopad 2011, 01:39
Temat postu: POLONEZ C 86r BBS RENNSPORT
Kolejny projekt to jak widać poldon , po sprzedaży e12 postanowiłem zabrać się za polaczka , szukałem wyłącznie wersji C , dla nie wtajemniczonych jest to kryzysowa wersja ograbiona z listew,tylnej wycieraczki , posiada wąskie metalowe zderzaki , akurat niedaleko pojawiła się ładna sztuka więc się nie zastanawiałem .Polonez można powiedzieć igła , 74 tysiaki przebiegu praktycznie zero rdzy nic nie rzeźbione czyli taki jakiego chciałem , minimalne oznaki korozji były przy uszczelkach przedniej i tylnej czyby więc poldasa od razu zawiozłem do lakiernika , wyją tylną i przednią szybę wszystko wyczyścił i polakierował podszybie tylną klapę oraz tylną ścianę bo jakieś parchy pojawiały się również pod prawą lampą .Układ wydechowy został podwieszony wyżej i zajęliśmy się gleba , przód sprężyny od trucka diesla chlaśnięte 4.5 zwoja według pomiarów usiadł około 14cm , tył usiadł około 11cm , kolega skrócił tylne mocowania resorów (dzięki Franek) ,piramidki o 8cm i wieszak o 3cm co dało ogólnie 6cm gleby ,później resory zostały trochę sklepane i dostały dodatkowe pióro co dało nam łącznie około 11cm , tył jeszcze trochę posadzę , kupiłem komplet zderzakowy z laminatu i dokładkę ponieważ przód chyba zdjął jakiegoś zwierzaka , tył do idealnych też nie należy więc jak będzie chwila to go zmienię a w zimę zreanimuję metalowe oryginały . Obecne zostały założone rs pożyczone od kuzyna (dzięki DNB) przód 8,5'' plus dystans 3cm , tył 9'' plus dystans 3cm,pierwotne et25, wszystkie 4 opony 185/45/15. Polonez jutro jedzie do garażu na zimowy spoczynek i będzie cały czasz dopieszczany , dostanie trochę nowych detali(gumowe noski , kierunki lampy inne pierdoły) lakier dostanie konkretną polerkę, prawdopodobnie wpadnie silnik 1.4 z rowerka i wspomaganie żeby trochę przyjemnie się śmigało, czeka jeszcze atrapa z prostokątami i nowe żółte halogeny więc fronty będą się zmieniać , co do felg to jeśli wszystko uda się ładnie upchnąć to na sezon wleci bbs e50 rennsport 15'' . oczywiście ranty dostaną polerkę i złoty środek a opony założę odpowiednie , ewentualnie jeśli nie uda się ich upchnąć to zawitają mahle 15'' przód 8'' ,tył 9'' również w polerce i ze złotym środkiem. Wnętrze zostanie oryginalne , poprawie tylko kilka detali i dla kontrastu zagości drewniana fajera nardi. Opis strasznie chaotyczny jak będzie chwila to go poprawie , kilka fotek auta i gratów:



Kilka fotek z ogłoszenia :







Pierwsza gleba i front :







Trochę gratów :







Felgi :







Pożądany wygląd kółek :







No i poldon :








kjubus - 17 Listopad 2011, 08:10

Niesamowite co można wykrzesać ze starego poloneza 8-)
Wersja C idealnie pasuje do tego typu modyfikacji.

Prezentuje się bardzo dobrze. Gratuluje zakupu :-D

Autownuk - 17 Listopad 2011, 10:42

nic dodać i nic ująć super auto
Kucharz - 17 Listopad 2011, 20:22

a czy wersja C nie powinna mieć pojedyńczych prostokątnych lamp z przodu?

BBS Rennsport, grrrruuuubo!!!!

Dexter528i - 17 Listopad 2011, 21:43

lacos napisał/a:
prawdopodobnie wpadnie silnik 1.4 z rowerka


Hmmmm :-| :-?

Ja osobiście odpuścił bym ten silnik. Fakt faktem mocy mu nie brakuje i daje radę całkiem dobrze bujać tę budę. No i cenowo dobrze wychodzi.
Jeśli chodziło by o moc i osiągi to ja zastosował bym 2.0 DOHC (np z Fiata 132). Teraz pozostaje kwestia czy wersja tańsza tzn oryginał z wtryskiem czy opcja droższa założenie do niego poziomych gaźników (Solex, Dell'orto, Weber).
Jeśli chodziło by o "bujanie" się beż nacisku na osiągi to pozostał bym przy oryginale z polerkami/chromem itd. Ewentualnie dla polepszenia "dyzajnu" fabrycznego silnika Wymiana fabrycznego gaźnika na poziome jak wyżej. Np. (odpowiednio) ADDHE, DHLA, DCOE

Auto baaaaardzo mi się podoba.

Pozdrawiam

Kucharz - 17 Listopad 2011, 22:30

Popieram Dextera w 100%
Szalik1 - 17 Listopad 2011, 22:36

a moze jakies m30 :-D a pozatym swietne autko :-P szkoda ze nie zielony i nie bmka ale tez fajny i czekamy na wiecej modów ;-)
lacos - 18 Listopad 2011, 22:19

Jeśli chodzi o lampy to wersja c wychodziła z prostokątami i okrągłymi , natomiast obydwie opcje nie posiadały chromowanych listewek , jeśli chodzi o silnik to rowerek wychodzi najtaniej i ma za zadanie tyko usprawnić autko , ale nie wykluczam że zostanie wypieszczony oryginał , chociaż mocno mnie wnerwia , nie jedzie sporo pali i brak wspomagania , 2.0 też odpada , spory koszt i też nie jedzie , mam jeszcze pod domem volvo 740 turbo , wystrojone na 200 kucyków , szpera , sztywny most , idealna sprawa jeśli chodzi o zrobienie czegoś co naprawdę fajnie lata , a przekładka wszystkiego nie powinna przysporzyć większych problemów . Ogólnie skupiam się bardziej na sprawach wizualnych i fajnym stanie , chce tyko żeby poldon był trochę przyjemniejszy w użytkowaniu , ale kto wie co się wydarzy :twisted: . Ostatni o rozkręciłem felgi i posprawdzałem kilka konfiguracji .

maksymalna możliwość przód 9 cali et 21 i tył 11,5 cala et 25



minimalna opcja przód 8 cali et 30 i tył 10.5 cala et 37





zakładam opcję minimalną i obniżam jeszcze delikatnie tył a później się zobaczy .

Dexter528i - 19 Listopad 2011, 00:57

Co do silnikow to tak jak pisalem.
Kazdy ma plusy i minusy.
Mozna by wzionc pod uwage jeszcze silniki fordowskie z lat 80-tych.
A jesli chodzi o silnik z Volvo 740 turbo too.... hmmm. Ogien na dachu :-) Tylko czy bedzie gdzie to wykozystac :?: Obwodnica caly czas w remontach, w miescie jezdzimy tylko 50km/h ;-) , a A1 do Torunia to najnudnijesza autostrada w kraju.

Ślivak - 19 Listopad 2011, 15:59

Borewicz piękna sprawa :twisted:

Kiedyś miałem Caro z Roverem '96... nie wiem czy to była wada Caro, ale w tych do '94 pękało nadszybie górą w okolicach dachu. Oglądaliśmy z ojcem wtedy kilka egzemplarzy i to było normą. Podobno potem wzmocniono konstrukcję. Jak wytrzymałościowo prezentuje się "Borewicz" tego nie wiem... na forum fso pewnie wiedzą.

Silnik rovera w caro... szału nie robił, licznikowe 180 było, ale dół miał słabiutki. Typowa 16 zaworówka o małej pojemności, którą trzeba kręcić. No i sprzęgło miało cieńszą tarczę niż w wersjach zwyczajnych.

Silnik volvo turbo... może fajna sprawa, patrzyłeś jaką ma masę? Generalnie idea wsadzenia do poloneza silnika rovera opierała się na tym, że był lżejszy od silnika fiatowskiego, odlew aluminium.

grzesiu - 19 Listopad 2011, 16:52

niby zwykly polonez .... :roll:
Grzechu_1990 - 22 Listopad 2011, 13:41

Fajny Polonez :)

Ale zdecydowanie odradzam 1.4 - nasłuchałem sie o nim ostatnio, tam śruby są za twarde dla głowicy - albo głowica jest za miękka, jak kto woli ;)

Ślivak - 22 Listopad 2011, 19:29

Grzechu_1990 napisał/a:
Fajny Polonez :)

Ale zdecydowanie odradzam 1.4 - nasłuchałem sie o nim ostatnio, tam śruby są za twarde dla głowicy - albo głowica jest za miękka, jak kto woli ;)


ludzie nie potrafią skręcać szpilek w takiej kolejności jak fabryka o to prosi i tyle w temacie. tam są bardzo długie szpilki i głowicę skręca się na raty.

shakaz - 22 Listopad 2011, 20:39

Zajebiaszczy projekt... :D

Ciekawy jestem jak się dalej potoczy i w którą stronę poleci?



A masz może gdzieś foty tego Rekorda C?

lacos - 23 Listopad 2011, 17:16

Dzięki , sam jestem ciekawy co mi do głowy przyjdzie , np wczoraj oglądałem do sprzedania na części fiata dino z silnikiem 2.4 v6 , 180km , 132kw :mrgreen: obecnie to opcja nr 1 do przekładki na mojej liście . Fotki reksa ma jeszcze takie dwie





shakaz - 24 Listopad 2011, 00:35

Oj Stary, ale grubo pocisnąłeś... :roll: Dino pod machą Poldona C, oj oj!!! toż to stworzył by się taki uboższy Stratopolonez, hehe :-D


A ten Reksio to tak nie do końca do mnie przemówił, coś tam w necie też zanlazłem i myślałem, że mocniej będzie. W detalu lepiej się prezentuje niż w całości, ale mimo wszystko linia Rekorda to jest petarda i to mega...!!! Bucik mistrzostwo. Dzięki za foty ;-) No i zobaczymy co tam dalej z Borewiczem pociśniesz :?: :D

grzesiu - 28 Listopad 2011, 22:19

widzialem na klasyczny ,i tu tez napisze , "zwykly" polonez ale robi max robote
lacos - 29 Listopad 2011, 10:59

Fajnie że poldon się podoba , jak możesz to daj link gdzie na klasycznym mogę go znaleźć bo ja tam go nie widziałem :roll:
lacos - 13 Lipiec 2012, 23:07

Felgi ogarnięte i od dwóch dnie na poldasie


Kucharz - 15 Lipiec 2012, 12:17

przepiękne kółka, marzą mi się takie na e28
xiro - 15 Lipiec 2012, 17:31

znalezione na fb, pewnie Twoj :mrgreen:

VaRiot666 - 15 Lipiec 2012, 19:15

Klasa, niby głupie BBSy a co robią z Poldasem ;-)
lacos - 16 Lipiec 2012, 03:03

felgi od dwóch dni zapięte do poldona i śmiga

tył 10cali ,adapter 20mm, et nie sprawdzałem , opona 195/45/15
przód 9 cali , adapter 20mm , et nie sprawdzałem , opona 185/45/15









xiro - 16 Lipiec 2012, 09:33

w srodku zmienilo sie cos poza kierownica? wrzuc fotke jak wyglada ;-)
lacos - 24 Lipiec 2012, 22:42

Kilka ładnych fotek http://www.klasyczny.com/...lem/#more-11478
Filip0 - 24 Lipiec 2012, 23:32

lacos jesteś oczywiście świadomy co wyprawia ten Polonez na fejsach, forach itd. :mrgreen: ?
efzet - 25 Lipiec 2012, 13:59

Straszny gnój i szał jest na tego polda ostatnimi dniami :mrgreen:
lacos - 25 Lipiec 2012, 22:36

hehe nie mam konta na fejsie ale chłopaki z klasycznego już wcześniej pisali że bije wszelkie rekordy 8-) jak coś ciekawego znajdziecie na forach to chętnie poczytam , ogólnie jestem zajarany fotami z klasycznego , bo sesje na mega spontanie , poldon brudny , miejscówka pierwsza z brzegu , dość ciemno a tu takie wypasy , ogólnie sporo jeszcze do zrobienia ale jakaś tam baza jest :-D
ŻbiQ - 1 Sierpień 2012, 11:19

Nie jestem fanem polskiej motoryzacji, ale patrząc na Twojego Poldolota, mam w głowie jedną myśl - CHCĘ TAKIEGO!!! :-)

PS Kolbudy ze mną wygrały ;-)

Mulder - 1 Sierpień 2012, 11:24

taki TRAPEZ to mój najbliższy cel

Twój jest MEGA idealny do naśladowania :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group