To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E12 - [E12 535i] Czerwonka :)

hifibeliver - 7 Listopad 2011, 09:21
Temat postu: [E12 535i] Czerwonka :)
Witam jestem tu nowy choć forum przeglądam od jakiegoś czasu. Wczoraj zakupiłem auto które pewnie wielu widziało na allegro tj. czerwone E12 starej serii z przeszczepem na 3,5 litra.

Auto jest w miarę zdrowe blacharsko aczkolwiek niestety zostało dość nieudolnie przyszpachlowane/polakierowane w PL - trzeba będzie oczyścić i ogarnąć podwozie, zakonserwować a na wiosnę pomalować jeszcze raz to co trzeba bedzie. Mimo wszystko cieszy że auto "trzyma linię" a majątku nie kosztowało...

Wnętrze jest całkowicie zniszczone i wymaga totalnej renowacji/wymiany. Na szczęście deska oraz boczki tapicerskie (z drewienkiem) są dobrze zachowane. Poszukuję jasnych foteli i kanap :)

Auto ma wspomaganie, niestety przednie zawieszenie jest w stanie mocnego rozkładu - moje pytanie - gdzie kupić amortyzatory do tego modelu? Polecicie coś? Chodzi mi o zwykłe amorki, nie musi być od razu Bilstein B6.

Silnik to zdrowiutkie, nieklepiące zaworami B35 z E34. Przyznam że mocne wrażenie zrobił na mnie sposób w jaki auto się rozpędza, szczególnie w porównaniu do mojej E32 na M30B30 ;-)

Do zrobienia są jeszcze tylne hamulce (nie puszczają cylinderki i koła się grzeją), ręczny, czyszczenie/wymiana zbiornika paliwa (ma ktoś odsprzedać???), termostat, palec+kopółka+kable+świece, pompa paliwa (wyje zajechana syfem z baku) i wiele wiele innych ;-)

Mimo wszystko autko cieszy, tu kilka fot niestety narazie z telefonu:









Liczę na pomoc i doświadczenie kolegów :)

BartSL - 7 Listopad 2011, 10:17

bardzo ładnie się prezentuje!
Bardzo podobny kolor do mojej ale widać, że trochę lepiej zrobiona...

Tyle, że cały przód jest przerobiony na poliftowy... cały pas przedni i maska jest późniejsza niż reszta. [no chyba, że to jakaś faza przejściowa.... bo to rok '76]

Ale wygląda naprawdę całkiem całkiem... szkoda tylko tego przeszczepu ;-)

Bodżangmił - 7 Listopad 2011, 12:17

Tak jest to fabryczne zestawienie
BartSL - 7 Listopad 2011, 12:21

Bogumił napisał/a:
Tak jest to fabryczne zestawienie


A jesteś pewien chromowanej ramki wokoło atrapy?

Dominik4x4 - 7 Listopad 2011, 13:13

oryginalnie siedziało w tym M30B28 na dwóch gaźnikach :-D ten motor co tam siedzi dyskwalifikuje te auto :evil:

tu temat poprzedniego właściciela http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=2378

fachmistrz - 7 Listopad 2011, 13:55

hehe gratuluje zakupu aczkolwiek sam miałem ją kupić
ale ten swap to troche dyskfalifikuje ten pojazd
doprowadz ją do ładu porób co trzeba i napewno pocieszy jeszcze nie jedno oko
mam tylną lampe jak byś chciał kompletną :-D

deric - 7 Listopad 2011, 15:48

ja uwazam ze swap jak najbardziej na +
gratki zakupu
powodzenia w dalszych modach

M-EJ - 7 Listopad 2011, 15:49

Ale wy bredzicie. Wymiana silnika to pikuś w porównaniu do robienia blachary. Auto bardzo mi wpada w oko.
hifibeliver - 7 Listopad 2011, 15:54

widzicie mi ten swap na prawdę nie przeszkadza. Mam Czarną Wołgę z OM602 i Ładę z M42B18 - więc :D
dla mnie liczy się stan budy i wnętrza i na to poświęcę najwiecej $$$$, a silnik.... moze kiedyś w przypływie fantazji wrzucę mu 3xDCOE i tyle :)

Bodżangmił - 7 Listopad 2011, 17:28

Co do chromowanej ramki- możliwe że jest fabrycznie oryginalna.

Pewne jest że taka ramka w wersjach pełnych poliftingowych montowana seryjnie była w 528i i wyżej(mocniej :-) )

Atrapy przedliftingowe są inne ,tu w tej wersji są już takie jak po 1976 roku.Więc z powodzeniem mogły być założone i w fabryce i gdzieś w późniejszej historii egzemplarza.

Tego nie da się już sprawdzić ,bo vin e12 nie zawiera informacji o wyposażeniu dodatkowym.

Bodżangmił - 7 Listopad 2011, 17:49

No i trochę poszperałem po zasobach google i mojego komputera.

Wydaje mi się że zestawienie przejsciowe dotyczyło tylko silników m10 i m20. Czemu przeczy własnie to auto bo wcześniej było tam m30b28. Vin wiele by nam w tym przypadku powiedział.

Jeśli jest faktycznie tak jak napisałem to ramka chromowana nie jest oryginalna

Szalik1 - 7 Listopad 2011, 17:55

auto sliczne, załuje ze nie obejrzalem jak było na miejscu, co do silnika to jestem osobiscie zwolennikiem oryginału, no ale jesli swap został wykonany bez jakies wiekszej rzeżby to zawsze mozna wrocic do oryginału ;-)
Bartolommeo - 7 Listopad 2011, 20:54

szalik1 napisał/a:
auto sliczne, załuje ze nie obejrzalem jak było na miejscu, co do silnika to jestem osobiscie zwolennikiem oryginału, no ale jesli swap został wykonany bez jakies wiekszej rzeżby to zawsze mozna wrocic do oryginału


Ja osobiście tego podejścia nie rozumiem, chces mieć nowy samochód kupujesz nowy samochód, chcesz mieć klasyka to kupujesz klasyka, chcesz mieć mocnego klasyka to takowego kupujesz bo przecież były takie produkowane - na wszystkie swapy pokażcie mi ilu włascicieli powróciło do pierwotnego stanu - ja takich przykładów nie znam.
Oczywiście wszystko można, tylko po co...

Z drugiej strony dzięki temu mamy o czym dyskutować a jak wiadomo nie jesteśmy w tym spójni jak samochód klasyczny powinien wyglądać ;-)

Dominique - 7 Listopad 2011, 21:06

Bogumił, tak się zastanawiam, czy jest coś, czego nie wiesz o e12? Kurde, imponuje mi twoja wiedza o tym modelu! Szacun.
Bodżangmił - 7 Listopad 2011, 21:09

:oops:

A tak serio ,wcale tak nie uważam że wiem wszystko,wręcz jest to tylko ułamek

Szalik1 - 7 Listopad 2011, 21:19

bartolommeo napisał/a:
Ja osobiście tego podejścia nie rozumiem, chces mieć nowy samochód kupujesz nowy samochód, chcesz mieć klasyka to kupujesz klasyka, chcesz mieć mocnego klasyka to takowego kupujesz bo przecież były takie produkowane - na wszystkie swapy pokażcie mi ilu włascicieli powróciło do pierwotnego stanu - ja takich przykładów nie znam.
Oczywiście wszystko można, tylko po co...


tez tego nie rozumiem, zwłaszcza w takim aucie jak przedliftowe e12, o powrocie do oryginału tez nie slyszalem, no ale takie zycie, ja swoje e12 planuje przywrócic do pelnego oryginału i m10 pod maska mi totalnie nie przeszkadza ;-) wiec jakis cień nadzieji zostaje :mrgreen:

druga sprawa ze wymiana samego silnika to raczej nie koniec, bo przeciez całe zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy i kupa innych rzeczy są z innej epoki i wogóle nie są przystosowane do takich osiągów , osobiscie bałbym sie tym jezdzic, moim zdaniem fabryki sie raczej nie poprawia, bo auto najdłuzej bedzie słuzyło jesli bedzie w oryginalnym stanie ;-)

trzecia sprawa to taka ze kolega hifibeliver swapa nie wykonywał tylko juz takie auto kupił wiec nie ma co tutaj zaśmiecac, tylko czekamy na wiecej fotek ;-)

WIENIA - 7 Listopad 2011, 21:37

bartolommeo napisał/a:
chcesz mieć mocnego klasyka to takowego kupujesz bo przecież były takie produkowane

Mnie np. nie stać na kupno oryginalnej Alpiny dlatego cieszy mnie stylizacja na takie auto.

Co do Czerwonki to miałem ją licytować! Serce mówiło bierz rozsądek zostaw! W efekcie wyszło, że zostawiłem :-(
Jak dla mnie najlepsze połączenie!
WSPANIAŁA PRZED LIFTOWA KAROSERIA
KOLOR REWELACJA!
TAPICERKA (chodzi o kolor) MALINA.
No i gałka Alpiny tu chyba nic nie muszę mówić :D
Jak wszystko zrobisz na perfekt to będziesz miał cudowne auto!

Kucharz - 7 Listopad 2011, 21:41

ja swapowania klasyków (zresztą nie tylko) nie rozumiem i dla mnie to już nie jest klasyk niestety
hifibeliver - 7 Listopad 2011, 23:42

Bogumił napisał/a:
Vin wiele by nam w tym przypadku powiedział.


VIN Decoder:

Chassis number 4552703
Vehicle code 3921
Series E12
Model 528
Body type saloon
Catalog model ECE
Production date 1976 / 05
Engine M30
Transmission Automatic
Steering Left
Catalyzer NONE

a co do swapa to tak jak mówię - silnik jest zdrowy a swap został wykonany z głową, bez siana pod maską itp. Jeśli coś będę robił z nim kiedykolwiek to wywalę wtrysk i zainstaluję 3xDCOE, ponieważ uwielbiam dźwięk z tych poziomych gaźników :-)

W tym wypadku ważniejsze jest dla mnie to że to auto to przedlift, a nie to co jest pod maską... aha - chromowana ramka na grillu baaardzo mi się widzi niezależnie czy jest fabryczna czy nie - bardzo ładnie stylistycznie wykańcza przd autka :) Takie nawiązanie do E3 ;) Podejrzewam jednak że NIE JEST oryginalna - ponieważ do auta dostałem drugą atrapę luzem - bez tej ramki - zapewne oryginał.

Bodżangmił - 8 Listopad 2011, 00:10

Dziwna sprawa -sądząc po numerze seryjnym Twoje auto powinno mieć przód przedliftowy,ponieważ około 150 sztuk młodszy egzemplarz znalazłem z przodem starym.

Code 3921 został wyprodukowany w ilości 3447 szt i raczej wszystkie code 3921 powinny mieć przedliftingowy przód. Potwierdza się to co wcześniej pisałem że 528 nie mogły mieć nowego przodu....

Dalej się nie zagłębiam. :-D

Fajnie że następne e12 wróciło na forum,czekamy na zdjęcia i relacje z prac nad autem.

EDIT Jako dopełnienie informacji dodam ,że zeszła z taśmy jako 88 sztuka majowa roku 1976.

Tego miesiąca roku 1976-ego, łacznie 528 w automacie wyprodukowano 258 sztuk :-)

David - 8 Listopad 2011, 09:34

bardzo fajnie na fotkach wygląda. Swap jak najbardziej na plus , tyle tylko ,że muszą za tym iść dodatkowe zmiany jak hamulce i zawieszenie ale to pewnie ogarniesz.
Sam myślę cały czas nad swapem na coś naprawdę mocnego tylko cały czas zdrowy rozsądek podpowiada żeby tego nie robić...
Tak czy siak życzę dużo radości , którą z e12 można czerpać garściami :mrgreen:

BartSL - 8 Listopad 2011, 10:24

Czyli dobrze myślałem od początku ;-)

wg mnie sprawa jest dość prosta...
oczywiście to hipoteza ale -
pewnie samochód miał potężnego dzwona w przód, silnik czy osprzęt też mógł ucierpieć i przy naprawie stwierdzono, że jeśli już naprawiamy to może zmienmy przy okazji silnik na mocniejszy...
przedliftowy pas i maska jest/była już pewnie nie do zdobycia, dlatego zdecydowano się na rozwiązania poliftowe...

[swoją drogą wciskano mi kiedyś E46 z 2000r. z poliftowym przodem jako "bezwypadkowy"...]

nie mówię, że to źle - ważne, że samochód przywrócony do życia i pięknie się prezentuje!

Inna sprawa czy cała reszta (zawieszenie, hamulce itd.) wytrzymują to obciążenie...

hifibeliver - 8 Listopad 2011, 10:49

dzwon może i kiedyś był (tego nie wie nikt przy przeszło 30-letnim aucie) ale jak wynika z zacytowanego wcześniej wątku poprzedniego właściciela silnik z oryginalnego zmienił dopiero on sam :mrgreen:
BartSL - 8 Listopad 2011, 10:52

hifibeliver napisał/a:
dzwon może i kiedyś był (tego nie wie nikt przy przeszło 30-letnim aucie) ale jak wynika z zacytowanego wcześniej wątku poprzedniego właściciela silnik z oryginalnego zmienił dopiero on sam :mrgreen:


aa to przepraszam, nie doczytałem...

w każdym razie na zdrowy rozum, nie zmienia się bez powodu przedliftu na polift :)

ale to wszystko nieważne. Doprowadź go żeby był cacy i musimy się kiedyś koniecznie razem ustawić :)

hifibeliver - 8 Listopad 2011, 14:29

[quote="bartsl"]
hifibeliver napisał/a:
Doprowadź go żeby był cacy i musimy się kiedyś koniecznie razem ustawić :)


chętnie chętnie, ale to raczej na wiosnę dopiero :)

VaRiot666 - 8 Listopad 2011, 18:17

Nowe stare e12 ;-) m30b35 jak dla mnie git :-) jak deptać to deptać, jedyne czego mi brakuję to oryginalnych chromowanych dekli na koła
hifibeliver - 16 Listopad 2011, 21:55

czy rozruch za pomocą guzika START:



to oryginalne rozwiązanie? :roll:

Bodżangmił - 16 Listopad 2011, 21:58

Nieoryginalne,stacyjka odmówiła posłuszeństwa w pozycji rozruch,więc tak to ktoś kiedyś rozwiązał.
hifibeliver - 16 Listopad 2011, 23:40

mhm, a w takim razie skąd ktoś wziął taki ładny guzik który wygląda jak bum cyk cyk jak oryginał? :mrgreen: z jakiegoś innego BMW? Pytam z czystej ciekawości ;)
kjubus - 17 Listopad 2011, 08:16

Wygląda mi to na zwykły przycisk sterowniczy stosowany w automatyce przemysłowej ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group