To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - BMW e3 2500 Topas Braun metallic

Szalik1 - 14 Październik 2011, 11:43
Temat postu: BMW e3 2500 Topas Braun metallic
Aby nie zasmiecac działu giełda to zakładam temat, chociaz bmki w domu jeszcze nie ma ;-)

Blacharsko w sumie niezbyt ciekawie, auto w sumie kompletne, zderzaki ładne, tapicerka rowniez wyglada spoko, w planach remont i doprowadzenie do stanu uzywalnosci aczkowiek ze wzgledu na slaby dostep do czesci to prawdopodobnie troche to potrwa, zwłaszcza ze mam jeszcze po drodze 2 auta do ogarnięcia :)

Z vinu udało mi sie tyle wywalczyc:

Series E3
Model 2500
Body type saloon
Catalog model ECE
Production date 1976 / 09
Engine M30
Transmission Manual
Steering Left
Catalyzer NONE

Foty z ogłoszenia :
















ŻbiQ - 14 Październik 2011, 11:57

Ja Cię szalik naprawdę podziwiam :-) Szczerze, to nie wiem, czy za darmo bym to wziął ;-) Już E12-stką mi udowodniłeś, że jesteś masochistą :-P Jakiś czas temu stwierdziłem, że wolę dołożyć na starcie i kupić w stanie jak najlepszym z małą ilością rudej, niż potem się bawić i odkrywać coraz to nowe "niespodzianki". Fakt, że w przypadku takich aut jak E3, czy E9 rozmowa wygląda trochę inaczej, bo tego to już w ogóle nie ma i zobaczyć takie auto jadące ulicą graniczy z cudem.

Najbardziej mnie zastanawia to, że ktoś skalał to auto gazorem :idea: Niebywałe...

Z papierami wszystko w porządku?

I oczywiście jak zawsze życzę powodzenia w pracach renowacyjnych i worków pieniędzy do tego ;-)

PS Czy mamy już Cię tytułować per "kolekcjoner"? :D

Dominique - 14 Październik 2011, 11:59

E3 są piękne, ale ten egzemplarz to totalne sito, ciężki remont cię czeka, niemniej jednak powodzenia życzę 8-)
Szalik1 - 14 Październik 2011, 12:11

zdaje sobie sprawe z tego ze chyba dopadła mnie jakas choroba psychiczna , no ale jestem tego w pelni świadomy :mrgreen:

co do gazu to brak słów... no ale jeszcze jest jakies 70% wiec akurat bede mogl sobie pojezdzic troche , najgorsze jest to ze gaz załozony został podobno całkiem niedawno.. bo jakies 5-7 lat.. pozostawie to bez komentarza...

dokumenty bede próbowal odzyskac ale moze byc ciezko bo były własciciel ten który ma dokumenty to jakis dziwny podobno i pokłocił sie niby z jakims nastepnym włascicielem i ogolnie raczej problem, no ale z rejestracja na zabytek raczej nie powinno byc problemów

co do blachy to wiem ze za dobrze nie wyglada, i zdjecia i tak wiekszosci nie pokazuja, no ale w porównianiu do e12 które mam na podwórku to wydaje mi sie ze tutaj jest lepiej...

no i jest jeszcze sprawa tego typu ze w takim aucie wszustko bedzie robione od podstaw ( jesli kiedys wogóle bedzie :mrgreen: ) a dzieki temu przynajmniej wiem co mam i bede miał pewnosc ze jak ktos cos spieprzył to byłem ja :-P

VaRiot666 - 14 Październik 2011, 12:43

szalik1 napisał/a:
dopadła mnie jakas choroba psychiczna


Ta choroba jest zaraźliwa na odległość :-)

Sprzedaj mi przednią szybę a resztę na złom ;-)

M-EJ - 14 Październik 2011, 12:44

Filipo - wywieź Szalika do monaru :mrgreen:
Szalik1 - 14 Październik 2011, 12:59

VaRiot666 napisał/a:
szalik1 napisał/a:
dopadła mnie jakas choroba psychiczna


Ta choroba jest zaraźliwa na odległość :-)

Sprzedaj mi przednią szybę a resztę na złom ;-)


przednia szyba porysowana pozatym na złom nie wywoze :-P

Filip0 - 14 Październik 2011, 13:18

Chłopak musi swoje wszystkie sześć Bmek ustawic obok siebie i drogą eliminacji wybrać mniejsze zło. Generalnie tak jak w Sławie/Wschowie nie było Rekinów, tak teraz jest od ch... :-P a jutro będą jeszcze 2 następne :mrgreen:
Beatles - 14 Październik 2011, 14:23

Drugi Koszalin się Wam zrobi ;)
Dominik4x4 - 15 Październik 2011, 15:10

łoooch no to kupa roboty cie czeka :-P a ja już myślałem że moje 309 jest zgnite :D
fachmistrz - 17 Październik 2011, 19:48

a propos dołączam sie
miałem z niej brać dzwi całe tylne ale koleś nie chciał na czesci tylko w całości
blacha to brak komentu ale ciesze sie że znalazła dobrego nabwyce który sie nią zajmie aczkolwiek czeka cie duuużo masakrycznej roboty ale trzymam kciuki
Najlepsze jest to że następne E3 jest u nas i to jest godne podziwu
Gratuluje i czekamy na relacjonowanie remontu:} :mrgreen:

Szalik1 - 17 Październik 2011, 19:55

relacjonowanie remontu raczej nie predko ..

jak narazie chce sie zając dobrym zakonserwowaniem tego co zostało zeby dalej nie gniło, a jak przyjdzie pora to remontem :-P

WIENIA - 17 Październik 2011, 22:35

Jestem pełen uznania dla Ciebie, a jeżeli wytrwasz w tym do końca to oczywiście pogratuluje. Blacharką osobiście bym się nie przejmował- dzisiaj wszystko można zrobić. Potrzebne jedynie i aż pieniądze i zapał. Mam nadzieje że to pierwsze jakoś dasz rade, a drugiego nie stracisz. Wielki plus że ktoś chce ratować te samochody, a nie tylko rozrywać na części :-P
Fajny wybór, ogólnie wszystko na plus ++++ mi się podoba :mrgreen:

Slaw. - 17 Październik 2011, 23:32

Gratuluję zakupu! Raz w życiu widziałem E3 na żywo i też był w takim stanie :) Nawet w takim stanie zrobił na mnie wrażenie. Na zdjęciu widzę że to nadal jest samochód, spekulanci powiedzieliby inaczej :mrgreen: Ciekawe jaką ma historię? Ile lat już jest w Polsce? Kim był ten kto jeździł tym autem... Hehe, tyle to mam skojarzeń jak widzę autka nadgryzione zębem czasu... Pzdr
BartSL - 18 Październik 2011, 14:20

Slaw. napisał/a:
Gratuluję zakupu! Raz w życiu widziałem E3 na żywo i też był w takim stanie :) Nawet w takim stanie zrobił na mnie wrażenie.


a ja w tym roku pod BMW AutoFus widziałem takie cacko... :)


sorry troche za offtop niemniej jednak gorąco kibicuję uratowaniu tego E3, gratuluję i życzę powodzenia!

StarZcarZ - 18 Październik 2011, 15:14

Ta choroba jest nieuleczalna, zycze milej zabawy.
Co do rejestracji bez papierow takiego auta nie ma zadnego problemu, oczywiscie tylko w przypadku rejestracji na zlote tablice.
Patrzac na fotki silnika zastanawia mnie jeden fakt, widac ze to 2500 ma dwa gazniki, a z tego co sie orientuje te wersje byly montowane z jednym. Moze cos mi sie pomieszalo, jak znajde wiecej czasu to poszukam.
Co do czesci to jest jeszcze duzy dostep do uzywek na niemieckim ebay'u jak i w netowym sklepie wallothnesch.com

Igon - 18 Październik 2011, 17:39

Masa roboty, osobiście w życiu bym się czegoś takiego nie podjął.
Nawet w tym stanie ten samochód jest wyjątkowy, a jeśli ci się uda doprowadzić to auto do perfekcji, to już w ogóle na kolana będzie kładło ;-)
Życzę powodzenia.

Miłosz - 19 Październik 2011, 17:20

StarZcarZ napisał/a:
Ta choroba jest nieuleczalna, zycze milej zabawy.
Co do rejestracji bez papierow takiego auta nie ma zadnego problemu, oczywiscie tylko w przypadku rejestracji na zlote tablice.
Patrzac na fotki silnika zastanawia mnie jeden fakt, widac ze to 2500 ma dwa gazniki, a z tego co sie orientuje te wersje byly montowane z jednym. Moze cos mi sie pomieszalo, jak znajde wiecej czasu to poszukam.
Co do czesci to jest jeszcze duzy dostep do uzywek na niemieckim ebay'u jak i w netowym sklepie wallothnesch.com


Ma miec dwa gazniki, tylko dysze mniejsze niz 2,8 i 3,0

Tak patrze na zdjecie prawego nadkola, wzmocnienie ktore bylo u mnie slabe i blacharz z trudem rekonstruowal u Ciebie jest ogole juz nieobecne. Pozno nie pozno, ale relacje z remontu E3 w takim stanie bede ogladal codziennie :)

Szalik1 - 19 Październik 2011, 17:33

Miłosz napisał/a:
Tak patrze na zdjecie prawego nadkola, wzmocnienie ktore bylo u mnie slabe i blacharz z trudem rekonstruowal u Ciebie jest ogole juz nieobecne. Pozno nie pozno, ale relacje z remontu E3 w takim stanie bede ogladal codziennie :)


rozumiem ze chodzi Ci o przód to pod błotnikiem tak ??

Miłosz - 19 Październik 2011, 18:06

tak.... tak sie przynajmniej z fotki wydaje.
Szalik1 - 19 Październik 2011, 19:19

nie twierdze ze nie znajdzie sie gdzies cos jeszcze co będzie wymagało spawania :-P ale co i jak to bedzie wiadomo dopiero jak przywioze do domu i porozbieram conieco, jak narazie trzeba miejsce przygotowac na zime dla calej mojej kolekcji :-P
Szalik1 - 31 Październik 2011, 21:10

No więc ;-)

e3 przywiezione juz do domu, znalałem dzisiaj troche czasu więc co nie co zostało zrobione, wywalona cala instalacja lpg, od razu mi ulzyło, no i dokonano wstepnych ogledzin, do roboty jest oczywiscie wiecej niz sie spodziewałem, no ale to było nie do uniknięcia, najgorzej jest z przednim pasem z którego w sumie nie ma co zbierac, no i sprawa strona , przedni słupek okolice kielicha, pozatym progi, lewe tylne nadkole jak widac, tylny pas, ale to raczej kosmetyka w porównaniu do przedniego prawego kielicha :-P

w bagazniku - chyba oryginalna wykładzina, cała tylko do wyprania i prasowania :-P



Po wpłaceniu zaliczki cały czas sie głowiłem co zrobic z przednim lewym błotnikiem bo był w stanie tragicznym, kiedy e3 było juz na lawecie sprzedającemu nagle sie przypomniało ze ma jakies czesci do niej, no i ku mojej uciesze okazało sie ze dostałem lewy błotnik w stanie super praktycznie bez rdzy- minimalnie na dole ;-)



Bagaznik po wywaleniu butli, dokładniej obejrzany, kielichy równiez i praktycznie nie ma rdzy:



Troche fotek, nieszczesny kielich, przedni pas , no i drzwi tez w sumie nieciekawie:






























No i silnik juz bez ELPIDZI :




Podsumowując zbyt dobrze nie jest :-P no ale co wyjdzie czas pokaze, zwłaszcza ze ostatnio troche z funduszami krucho i bede zmuszony do zmniejszenia mojej kolekcji, no ale ze zakochałem sie w tym samochodzie bo jest poprostu piekny i ma swietną linię no i kolor równiez bardzo mi sie podoba to będę walczył z przeciwieństwami losu i postaram sie go odbudowac :-P Cała rodzinka razem :





Autownuk - 31 Październik 2011, 21:17

ja bym się poddał i poszukał jeszcze jednego egzemplarza ale bardzo chętnie zobaczę jak z tego wybrniesz blacha jest chyba w takim stanie że nie ma do czego nawet spawać jaki masz na to pomysł?
Miłosz - 31 Październik 2011, 21:53

Tez bym sie poddal, mogla by byc wzglednym dawca galanterii dla innego latwiejszego do ogarniecia modelu.

Zakup kilku elementow do kompleksowego wspawania przekrocza cene wzglednej kasty E3, mysle, ze nie wygrasz ani cenowo ani jakosciowo, nameczysz sie, zmarnujesz kupe czasu i pieniedzy a z efektu nie bedziesz nigdy zadwolony, mysle ze choc tez czepiaja sie mnie tego typu zapedy w tym stanie zazlomowalbym nawet drozsze E9, E3 szczesliwie lub nieszczesliwie nie jest samochodem tak drogim aby oplacalo sie cos takiego, chyba ze w ramach szkolenia treningu, nie wiem.... wszystko zalezy od celu.

Zrobiles fajna fote kielichow w bagazniku, sciagales te plastikowe nakladki?? patrzyles co jest pod spodem i z drugiej strony pod oparcem tylnej kanapy. Ja tam przezylem pierwsze mocne rozczarowanie w mojej E3.

Kucharz - 31 Październik 2011, 22:10

Nie wiem, ja patrzę może nieco inaczej, bo mam szwagra blacharza i nie takie dziwy widziałem, ale nie ma tragedii, choć pracy w ch** to wymaga.
M-EJ - 1 Listopad 2011, 09:52

1. Glebuj, dawaj dobrą felge e3.
2. Będziesz mógł się pokazać na StanceWorks.
3. Skończ E28

Beatles - 1 Listopad 2011, 11:02

Jak dla mnie to nie ma co zbierać, to nie Mercedes Gullwing żeby było sens coś z tym robić. Chyba, że chcesz zrobić coś na przekór wszystkiemu i wszystkim ;-)
Kuba-Kalina - 1 Listopad 2011, 11:55

Szalik odpusc bo siwych wlosów sie dorobisz .... :mrgreen: Uwielbiam takie zdjecia ogladac ..
WIENIA - 1 Listopad 2011, 13:12

Pokaż, że dasz radę i Ci się to uda!!! Udowodnij większości że się myli :-P
Nie taki diabeł straszny, jak go malują :evil:

Kamil - 1 Listopad 2011, 13:21

Ja podjął bym się remontu gdyby było to e9, a na bank bym się podjął jak był by to CSL :D

Szalik to fanatyk, i da radę :D
P.S.
dużo masz miejsca na placu - mam nadzieje że je zapełnisz 8-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group