To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] 1983 Biały Kieł

KinceK - 13 Czerwiec 2011, 18:17
Temat postu: [E28 520i] 1983 Biały Kieł
Od wczoraj u mnie, dziś drobne mycie, wnętrza i komory silnika nie ruszałem, jutro w planie wymiany eksploatacyjne.

VIN long WBADK6106D7194346
Type code DK61
Type 520 I A (EUR)
Dev. series E28 ()
Line 5
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M20
Cubical capacity 2.00
Power 0
Transmision HECK
Gearbox AUT
Colour ALPINWEISS (146)
Upholstery ANTHRAZIT (0129)
Prod. date 1983-05-11


Order options
No. Description
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
428 WARNING TRIANGLE
450 SITZHOEHEN-/LENKVERSTE.MECH.FA


Foty na szybko, tak na razie to wygląda niedługo będzie lepiej.

https://picasaweb.google.com/Kincekk/Zanim?authkey=Gv1sRgCLOhnMvEqIX5Lw

Pozdro.

Barracuda - 13 Czerwiec 2011, 22:12

Bardzo fajna i bardzo podobają mi się te koła !! Kurde a myślałem,że to trx-y są ...
Kwiatek - 13 Czerwiec 2011, 22:42

Ja nie wiem gdzie wy takie igły znajdujecie!?
Dominique - 14 Czerwiec 2011, 09:57

Kurde ładna biała, ile bym dał, żeby moja była w takim stanie blacharskim :roll:
Czornye28 - 14 Czerwiec 2011, 11:21

Kwiatek napisał/a:
Ja nie wiem gdzie wy takie igły znajdujecie!?
Na Allegro się zdarzają jak widać na powyższych zdjęciach :mrgreen:
Stan wygląda na idealny :-)

KinceK - 14 Czerwiec 2011, 19:42

Dzięki, jestem na maxa zadowolony z tego egzemplarza, ma parę rzeczy do zrobienia, ale wszystko do ogarnięcia. Dziś zabrałem się za wymianę oleju i filtrów powietrza i olejowego. Zalałem go minerałem 15W40, za kilkaset km spuszczę olej i znów świeży, z tego co mi wychodzi olej nie był zmieniany przez 10 lat. Filtry nosiły logo BMW, a ostatnia wzmianka o wymianie oleju w książce serwisowej to listopad 2000. Wyczyściłem i nawoskowałem też obudowę filtra powietrza. Takie zboczenie. Jednak zacząłem czyszczenie komory od lewej strony, zdemontowałem zbiorniczek spryskiwaczy i jazda. Po 2 godzinach dałem sobie spokój i wziąłem się troszkę za wnętrze. Mam nadzieję zrobić z tego auta show look. Zdjęcie w trakcie pracy więc zakamarki jeszcze nie dotarte, ale mniej więcej tak to wraca do życia.



Pozdro.

peter22 - 14 Czerwiec 2011, 23:35

w koncu biała jak moja :D ladna, kupiona od kolegi, ktory pytal na forum o sprzedaz tego auta, tak z ciekawosci ile w koncu za nia zaplaciles, bo wiem, ze cena byla wysoka ?
KinceK - 15 Czerwiec 2011, 07:12

Niestety zapłaciłem tyle, za ile była wystawiona. Za to transport z Kielc do Wawy w cenie. Niby dużo i nie dużo. Dużo w porównaniu do innych egzemplarzy na naszym rynku, a jak za ten stan to mi się wydaje, że nie aż tak dużo. Wystarczy policzyć ile się zaoszczędzi na blacharce i innych rzeczach, o czasie poświęconym na doprowadzenie auta nawet nie wspominam :mrgreen:
peter22 - 16 Czerwiec 2011, 11:36

NIe musisz sie z tego tlumaczyc, ja postapilem tak samo, zaplacilem duzo jak na ceny na naszym "rynku", ale nie zaluje, bo oplacilo sie jak najbardziej :)
KinceK - 16 Czerwiec 2011, 23:12

Chyba jedyne rozsądne wyjście jeżeli chodzi o zakup wiekowego BMW, w wypadku ósemek też zawsze doradzam zakup egzemplarza najdroższego na jaki nas stać.

Chłopaki może pomożecie, szukam deski rozdzielczej czarnej, moja popękała, potrzebuje też wnętrze, nie musi być recaro, musi być za to idealne, moje jest wypalone od słońca. Kolejny temat, to jak ktoś by chciał się pozbyć oryginalnych dywaników, to chętnie odkupię, oczywiście tylko welur, ew może macie namiar na niezłe zamienniki. Potrzebuje też oprawki tylnych lamp i jakieś radio z epoki, więc jak ktoś coś ma z tych rzeczy proszę o kontakt na p.w. Później w giełdzie to umieszczę. Dziś uruchomiłem tylne hamulce, tłoczki były zapieczone, miłym zaskoczeniem były praktycznie nowe bębny i szczęki. Ogólnie miło jak na razie się wszystko robi, śruby się odkręcają i nie ma śladu naszych mechaników, wszystko oryginalne.

A tu zdjęcia książki.













i ostatnia kontrola blacharska



Z tego co się orientuje auto stało ok 8 lat najmniej. Czas by wróciła do życia.

Kucharz - 16 Czerwiec 2011, 23:20

KinceK napisał/a:
ew może macie namiar na niezłe zamienniki


ja ostatnio na allegro zamówiłem w jednej firmie, teraz ich nie ma
mi się bardzo podobają

Pablo - 20 Czerwiec 2011, 15:49

Auto pierwsza klasa, stan godny pozazdroszczenia!

peter22 napisał/a:
w koncu biała jak moja :D ladna, kupiona od kolegi, ktory pytal na forum o sprzedaz tego auta, tak z ciekawosci ile w koncu za nia zaplaciles, bo wiem, ze cena byla wysoka ?


ekhm, nie takie "w końcu"... ;]

KinceK - 28 Czerwiec 2011, 20:24

Ruszyło się u mnie, wczoraj zarejestrowałem auto, zamówiłem brakujące części m.in. osłonę chłodnicy i materiał do bagażnika, także trójkąt dokupiłem wszystko aso, zostały mi tylko szczypce, może ktoś ma na zbyciu, bo cena w aso mi się nie podoba?

Dziś pierwsza przejażdżka na legalu po drogach i jestem bardzo miło zaskoczony, bo absolutnie nic nie stuka w zawieszeniu, jest nawet lepsze jak w moich pozostałych 2 BMW, poza tym niesamowity komfort na tych 14-tkach. Mógłbym tym na co dzień jeździć i samochód sprawia wrażenie, że nie miałby nic przeciwko temu.

Dziś trochę czyszczenia zakamarków, w niektórych miejscach normalnie zielono było - glony jakieś czy cuś :)

Ogólnie jak z nim skończę to do nówki niewiele będzie mu brakowało. Tu jest kilka fotek z czyszczenia zakamarków. Auto ogólnie jest przed polerowaniem, także na ostateczny efekt trzeba będzie poczekać.

EDIT: Czy używacie dodatków do paliwa bezołowiowego czy nie jest to konieczne?

Także parę zdjęć.


































































Barracuda - 28 Czerwiec 2011, 20:42

Niesamowita!!
Prezes - 1 Lipiec 2011, 07:44

Wow! Zacierałem ręce, aukcję oglądałem ze 100 razy i odpuściłem, bo nie chciałem kolejnego b20. Ale jest piękna! 8-)
KinceK - 1 Lipiec 2011, 18:45

Dzięki :) Dziś odebrałem części i dalej czyściłem różne miejsca, najważniejsze że bagażnik już skończony. Z komorą silnika to się zejdzie trochę. Ale zaczyna to wyglądać. Niemalże 30-letni brud tak łatwo nie schodzi.















Pozdro.

KinceK - 7 Lipiec 2011, 20:23

Kolejne foty. Detailing komory silnika dobiega już końca. Został jeszcze silnik sam w sobie. Po wyczyszczeniu użyłem UC Meguairs na gąbce tri colore. A później zawoskowałem komorę Collinite 476. Pod akumulatorem było trochę rdzy więc szlifowanie i zabezpieczenie Fertanem. Także po tej stronie są ubytki w lakierze niewiadomego pochodzenia, tak jakby ktoś rozpuszczalnik jakiś wylał. Jutro zmyje Fertan i dam zaprawki, także zabezpieczenie pomiędzy błotnikiem i komorą zostanie pomalowane, bo brzydko to wygląda.

















Jutro przychodzą kliny do szyb, przód i tył(raczej 2x przód), wymienialiście je samemu czy jechaliście do szklarza?

Pozdro.

Bartolommeo - 7 Lipiec 2011, 22:22

Bardzo, bardzo ładna. Gratuluję bardzo udanego zakupu.
Stan na medal :->

Czerw - 7 Lipiec 2011, 22:58

KinceK napisał/a:
Jutro przychodzą kliny do szyb, przód i tył(raczej 2x przód), wymienialiście je samemu czy jechaliście do szklarza?
Troche ludwika dla lepszego poślizgu i spokojnie sam dasz radę to wsadzić ;-)
Kucharz - 7 Lipiec 2011, 23:07

bez problemu sam to ogarniesz z pomocą płynu do naczyń
Dominique - 8 Lipiec 2011, 10:31

Piękny samochód, a do tego tak dokładnie dopracowany! Po czyszczeniu na twoim miejscu zrobiłbym dokładną konserwację wszystkich profili zamkniętych itp, bo szkoda, żeby za jakiś czas jakieś niechciane kwiatki powyskakiwały.
KinceK - 8 Lipiec 2011, 10:59

Jeszcze raz dzięki za docenienie pracy i podpowiedzi :)

Wcześniej taka konserwacja miała miejsce - widać zabezpieczenie wypływające z profili zamkniętych(drzwi były też tak konserwowane) także nadkola zostały zakonserwowane i przez to się pewnie uchował. Nadkola będę poprawiał, bo już trochę nieestetycznie to zabezpieczenie wygląda. Profili nie dotykam - ew miękki wosk na takie rzeczy dobrze robi. Z komory też usunąłem dużo zabezpieczenia - wolałem wygląd, a i tak nawoskowane powinno dobrze się trzymać.

Jak wrócę z urlopu wrzucam sportowe siedzenia :) Chociaż szkoda mi tego podłokietnika :(

Dominique - 8 Lipiec 2011, 11:25

Szkoda trochę wsadzać poliftowe fotele do rekina z 83 roku-straci to trochę na oryginalności, chyba że nie jest to najważniejsze w twojej wizji tego auta.
Dominik4x4 - 8 Lipiec 2011, 12:11

Bardzo fajna 5teczka dbaj o nią ;-)
KinceK - 8 Lipiec 2011, 14:08

I tu wychodzi moja niewiedza, bo nie wiedziałem, że czymś się różnią :( Faktycznie trochę lipa, ale cóż.
Łukasz_P - 8 Lipiec 2011, 18:13

No, no faktycznie ładny egzemplarz, pogratulować ;-)

Jakie masz odczucia z jazdy w takim połączeniu: B20 i Automat ??

KinceK - 11 Lipiec 2011, 00:08

Łukasz, czy to nie Twoją miałem przyjemność widzieć na dniach otwartych w Car Spa?

Muszę powiedzieć, że zainspirowało mnie wtedy to auto, choć byłem daleki jeszcze od kupna E28 - bardzo daleki.

A co do połączenia, pewnie każdy myśli, że to nie jedzie, ale moje odczucia są jak najbardziej na +, jeździ się super, bardzo komfortowe auto, jak klasyka do spokojnej jazdy to i tak za dużo mocy ma, jest całkiem zrywny i wg danych zamieszczonych na http://www.automobile-catalog.com/ 100 robi w 12s. Polecam stronę - dane wszystkich BMW i nie tylko przeliczone na symulatorze, który ma ujawnić prawdziwe osiągi auta. Można nawet wersje z konkretnych lat porównać. Czego mi brakuje to 4-tego biegu, o ile po mieście to spoko - czyli tak jak w moim wypadku, to na dalszej trasie hałas może być dokuczliwy - w sensie wysokich obrotów. O dziwo skrzynia przerzuca biegi świetnie, może nie jest niesamowicie szybka zmiana, ale bardzo delikatna. Przy tym silniku, myślę że automat świetnie się w to wpisuje, bo osiągów nawet z manualem bym się nie spodziewał. Nawet mojej dziewczynie, która zdała prawko pół roku temu jeździło się nim lepiej niż czymkolwiek innym, a mojej E46 to już nie cierpi strasznie. Czyli zestaw oceniam na +, byłby duży + gdyby skrzynia była 4hp22, a nie 3hp22. Jak zrobię trasę to się wypowiem.

Wymieniłem też kliny od szyb i zdecydowanie lepiej to wygląda. Teraz sobie odpocznę tydzień na urlopie od niej :)

Pozdro.

Czerw - 11 Lipiec 2011, 10:55

KinceK napisał/a:
Łukasz, czy to nie Twoją miałem przyjemność widzieć na dniach otwartych w Car Spa?
Niestety to nie Łukasza. To ja byłem na spotkaniu w Car-Spa swoim rekinem. Nie zapamiętałeś nawet koloru?? :cry:
KinceK napisał/a:
Muszę powiedzieć, że zainspirowało mnie wtedy to auto, choć byłem daleki jeszcze od kupna E28 - bardzo daleki.
To ja Ci powiem że jesteś drugą osobą ktora po obejżeniu mojego auta kupiła sobie rekina. :mrgreen:
KinceK - 22 Lipiec 2011, 09:53

A dałbym sobie rękę uciąć, że to była czarna na WPR-ach.
U mnie po wymianie klinów.









Na wtorek szykuje się z wymianą pompy paliwa, bo buczy. Zostaną wymienione wszystkie paski, w tym rozrząd i wyregulowane zostaną zawory i mieszanka, przy okazji zmienię uszczelkę pod deklem.

Barracuda - 23 Lipiec 2011, 08:55

Wzorowo !! ! ! :!:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group