To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 518] Dexter

Filip0 - 30 Maj 2012, 19:30

Nie widzi mi się ta modyfikacja ;-)
Dexter528i - 30 Maj 2012, 23:09

Filip0 napisał/a:
Nie widzi mi się ta modyfikacja ;-)


Zawsze moglo byc gorzej :-p

A na powaznie to jesli w E12 zrezygnowali z chromowanych lusterek i zaczeli montowac plastikowe do tego w III serii montowano wnetrze z E28 (deska, konsola centralna, doczki drzwi) to czemu E28 nie moglo by miec chromowanych luster od E12 ;-)

Kucharz - 30 Maj 2012, 23:16

ojej, mi się też nie widzi
Dexter528i - 4 Czerwiec 2012, 10:34

Dixi napisał/a:
Nie było ręcznych lusterek w E28 , po prostu ktoś doposażył go o lusterko nie podłączając go :)


Jest tak jak napisalem w pierwszym poscie, ze samochod posiada prawe lusterko ustawiane recznie.

Po pierwsze:
ETK stanowi iz wystepowaly lusterka recznie regulowane.

Po drugie:
W sobote zdemontowalem prawe lusterko i nie posiada ono zadnych przewodow do podlaczenia. Uszczelka pod lusterko rowniez nie posiada otworo przez ktory mialy by byc przeprowadzone przewody. W obudowie lusterka nie ma silniczka do regulacji, a cale lusterko jest sporo lzejsz :-p

Tak wiec kolejna ciekawostka rozwiazana.
Fotodowody zrobie w weekend.

Szalik1 - 4 Czerwiec 2012, 10:43

No to trafił ci sie nie lada rarytas :-P gratka dla kolekcjonerów ;-) w sumie dziwna sprawa bo nigdy nie spotkałem sie z prawym recznym lusterkiem :-P nawet w e12 sa elektryczne :-P
Bodżangmił - 4 Czerwiec 2012, 10:56

W e12 chromowane lustra na drzwiach poliftowych często bywały ręcznie regulowane.
Szalik1 - 4 Czerwiec 2012, 11:05

chodziło mi o te plastikowe :-P
Bodżangmił - 4 Czerwiec 2012, 16:44

A tak ,jeśli chodzi o czarne ,to faktycznie też nie spotkałem ;-)
Dexter528i - 18 Lipiec 2012, 15:23

Na początek po zdemontowaniu prawego lusterka trzeba było zaślepić miejsce po nim.




Tu należą się podziękowania dla Autownuk-a za poratowanie takową zaślepką :D

Następnie przyszedł czas na montaż krótszych sprężyn (-60/-40).









Od razu w bagażniku zawitała rozpórka, która została mi z diesla



Dla porównania zdjęcie

Przed:



Po:











Ogólnie jestem zadowolony w 50%.
Przód usiadł ładnie. Ok 55mm.
Tył :evil: tylko 15mm. Trzeba będzie poprawić sprężynę i chlasnąć jeden zwój na początek i zobaczyć jak wyjdzie.

Auto w najniższym punkcie wisi 7cm nad ziemią. Testowałem już śpiących policjantów i jak na razie z żadnym nie było problemów. Gorzej jest z koleinami, na które muszę już uważać.

Na koniec temat elektryczny.
Zabrałem się w końcu za kompletowanie elementów niezbędnych do wykonania wiązki pod dodatkowe światła (te brzydkie żółte od Stara 66 :-P ). Dla ścisłości nie są to światła przeciwmgłowe tylko drogowe więc opcja pójścia na łatwiznę i podpięcia ich w obwód świateł mgłowych odpada bo winny się one załączać razem ze standardowymi światłami drogowymi. Dopięcie ich tak po prostu do "długich" świateł też odpada bo zamiast 110W będzie wisiało na tym obwodzie już 220W. Dla tego też konieczne jest zrobienie nowej wiązki sterowanej osobnym przekaźnikiem.

Dexter528i - 9 Listopad 2012, 23:30

Tył po ostatnich modyfikacjach <mina>




Kucharz - 9 Listopad 2012, 23:33

ładnie to siedzi!!
Szalik1 - 9 Listopad 2012, 23:34

co to za czerwony pocisk w tle?? od filipa sie sie pozarażaliście czy co <hyhy>
Filip0 - 9 Listopad 2012, 23:59

Ty się od mojego Hot tap madl hatch'a odwal <spiewa>
Dexter528i - 10 Listopad 2012, 00:41

Cytat:
ładnie to siedzi!!


Ano siadło jak złoto.
Teraz "śpiący policjanci" mogą się okazać już wyzwaniem/przeszkodą

Szalik1 napisał/a:
co to za czerwony pocisk w tle?? od filipa sie sie pozarażaliście czy co <hyhy>


Dla uściślenia. Czerwony pocisk z silnikiem 1.0 jest rodziców. Moim obecnym dupo wozem jest ostatni tylnonapędowy Opel <oko> <mina>

shakaz - 12 Listopad 2012, 00:24

Przeciwległa Alfy, mam sentyment do tylnonapędowych Opelków :D

Gleba, gleba!!! Chociaż mi się podobało, tak dupa trochu wyżej, być może jak pokażesz focie w całej okazałości babule, to w rozrachunku okaże się git jak jest :P

Dexter528i - 21 Styczeń 2013, 22:15

Sen zimowy


shakaz napisał/a:
Gleba, gleba!!! Chociaż mi się podobało, tak dupa trochu wyżej, być może jak pokażesz focie w całej okazałości babule, to w rozrachunku okaże się git jak jest :P


Mi się taka wysoka dupa nie podoba.
Dla tego też przekulałem auto po garażu, żeby cyknąć fotki jak to wygląda w całości.
Zdjęcia słabe bo i fotograf ze mnie many ale coś tam widać.













Tutaj jak wyglądało PRZED,



a tutaj PO


Adaasko - 22 Styczeń 2013, 13:04

o, też mam ori zaslepkę :)


a poza tym dodam, że E30 również wystepowało NIESAMOWICIE RZADKO z jednym lustrem nieregulowanym, no jest wtedy bardzo rzadko spotykany guzik do regulacji, bez przesuwki do zmieny prawe/lewe.

klasyczny - 24 Styczeń 2013, 10:44

Dokładnie, taki zestaw właśnie jest w kupionej od żbiqa zielonej E28 518i :)
Mulder - 27 Styczeń 2013, 00:00

ja tak mam w swojej E28 i E12 także <mina>

fascynują mnie twoje felgi <spiewa>

Dexter528i - 27 Styczeń 2013, 14:55

Mulder napisał/a:
fascynują mnie twoje felgi

ATS Kaseloch 7x14 ET11. Rok produkcji '80 <oko>

Nie na sprzedaż. Na razie.

StarZcarZ - 29 Styczeń 2013, 02:14

Tyl siadl ladnie, ile zwojow trzeba bylo chlasnac by tak kucnela?
Szwajcarski (dziurawy) ser na kolach tez mi sie podoba.
Widzialem podobne aluski ostatnio na sprzedaz ale wieksze o jeden cal, firmy Atiwe.

Konar - 29 Styczeń 2013, 09:16

Attiwe to trochę co innego :)
Dexter528i - 29 Styczeń 2013, 09:57

Na tyl powedrowaly sprezyny od mojego traktora (524td) z pakietem do ciagania przyczep wiec byly troche twardsze od zwyklych i sporo dluzsze od oryginalnych od 518. Poza tym jedna spezyna okazala sie peknieta w 2 miejscach, a druga w jednym wiec nie bylo zalu ciac.
Nie pamietam ile dokladnie zwoi przycialem ale troszke ich bylo. musial bym sprawdzic.

Dominik4x4 - 29 Styczeń 2013, 11:00

Pięknie sie Reprezentuje na tych "Solniczkach" :) <czapka>
Dexter528i - 1 Marzec 2013, 00:59

Adaasko napisał/a:
a poza tym dodam, że E30 również wystepowało NIESAMOWICIE RZADKO z jednym lustrem nieregulowanym, no jest wtedy bardzo rzadko spotykany guzik do regulacji, bez przesuwki do zmieny prawe/lewe.


Oooo taki właśnie



StarZcarZ napisał/a:
ile zwojow trzeba bylo chlasnac by tak kucnela?


Łącznie wyszło jakieś 5 zwojów licząc całkowitą liczbę zwojów w sprężynie

Dexter528i - 3 Kwiecień 2013, 00:23

Po przedwcześnie zakończonym sezonie 2012 spowodowanym fatalnym pęknięciem rury wydechowej (tzw portek) rozpocząłem poszukiwania nowej. Niestety kilkumiesięczne szukanie w PL nie przyniosło żadnych rezultatów <zly>
Rozszerzyłem poszukiwania i zacząłem śledzić niemieckiego ebay-a. Po miesiącu obserwacji jedyną najtańszą opcją był bosal za 39.90 euro + versand. Ale pewnego dnia pojawiła się okazja za 19.90 + varsand. Grzechem było nie skorzystać. Jednak bez pomocy Miłosza nie było by to takie łatwe za co po raz kolejny chciałem mu serdecznie podziękować <czapka>






Jednak z powodu braku czasu i niechęci montowania jej ze "starym" wydechem czeka już ponad dwa miesiące na lepsze dni.

Poza tym cały czas udoskonalam moją wizję jak ma docelowo wyglądać "nastka" ale od pomysłu do finalnej realizacji jeszcze daleko. Podstawą jest jednak dobry plan.

Pewnym jest już, że w tym sezonie paliwa nie będzie podawał mi Pierburg 2B4, a jego miejsce zajmie Weber DMTL <vixa>










Kucharz - 3 Kwiecień 2013, 09:35

powiem szczerze, że ja to zaczynam powoli zapominać jak gaźnik wygląda :D

choć mam w motocyklu, ale to w Japończyku więc wiadomo, że nie zaglądam tam

misza - 3 Kwiecień 2013, 21:15

Gdzie udało ci się kupić tego webera? przeglądam czasem allegro i nigdy nic ciekawego nie było. Ja szukam webera 32/36 DGAV Ten twój 2b4 jeszcze dawał radę? nie miałeś z nim żadnych problemów?
Dexter528i - 11 Kwiecień 2013, 02:25

Kolejne teile w układance



-----------------------------------------------------------------------------------------

misza napisał/a:
Gdzie udało ci się kupić tego webera? przeglądam czasem allegro i nigdy nic ciekawego nie było.


Kupiłem "za tanio" na alledrogo <tanczy>
Obserwowałem go prawie miesiąc.

misza napisał/a:
Ten twój 2b4 jeszcze dawał radę? nie miałeś z nim żadnych problemów?


Ogólnie daje radę ale gdyby wszystko było w 100% OK to bym nie bawił się w szukanie zamiennika.
Jedynym problemem jest automatyczne ssanie. Na zupełnie zimnym silniku jest sporo za bogato <krzyczy>
Sprawdzałem gaźnik z danymi serwisowymi w wszystkie nastawy osprzętu są ok. Obstawiam uszkodzony termiczny wyłącznik czasowy. Niestety nie mam na podmianę i nigdzie nie udało mi się znaleźć żadnych danych o jego rezystancji przy 20st C (przeważnie podawana jest wartość dla tej temp), nie mówiąc już o dokładnej charakterystyce rezystancyjnej :/

Po rozgrzaniu nie mam już żadnego problemu. Mocy nie brakuje, spalanie w normie.

misza napisał/a:
Ja szukam webera 32/36 DGAV

Też rozglądałem się za takowym ale temat ciężki. Nawet na ebay czy to niemiecki czy US.
Ale trzeba szukać bo czasem można okazyjnie nabyć ciekawe suweniry <oko>

Mam jeszcze takie podajniki do paliwa <mina>



Ale nie nadszedł jeszcze ich czas i muszą poczekać

Kucharz napisał/a:
powiem szczerze, że ja to zaczynam powoli zapominać jak gaźnik wygląda :D


Postaram się byś nie zapomniał <buka> :P

JohnDelorean - 18 Kwiecień 2013, 17:13

Te halogeny są za*biste, też takie chce! Co to za firma?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group