To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 518] Dexter

Dexter528i - 15 Maj 2011, 12:22
Temat postu: [E28 518] Dexter
W końcu po 20 miesiącach bez rekina przyszedł właściwy czas (podobny tylko w/g mnie właściwy), a było to w piątek 13 maja 2011 roku

Krotki opis:
BMW 518 (bez "i") :-P
Rok produkcji - 1982
Kolor - Zypressengrün Metallic
Tapicerka - zielona (nie wiem czy to Pinniengrun)
Silnik - M10B18 z gaźnikiem
Skrzynia biegów - 4-ro biegowa manualna
Przekładnia kierownicza bez wspomagania :-P

Jeśli chodzi o wyposażenie to:
Jest prawe lusterko (ręcznie ustawiane)
Lewe lusterko elektrycznie sterowane
Zielone szyby
Obrotomierz :D
I to chyba wszystko by było.

Czekam na rozkodowanie VIN-u. Na Realoem Vin-u nie rozpoznaje pewnie ze względu na wiek pojazdu.

Samochód kupiłem od starszego pana (rocznik 41), który kupił samochód w 1997 z urzędu celnego i był jedynym właścicielem w Polsce. Jak dowiedziałem się, że samochód jest z urzędu celnego trochę mnie to zasmuciło bo wiadomo jak to bylo w tamtych czasach. Przemyt, kucie numerów itd. Okazało się jednak, że auto ma oryginalne numery nadwozia i takie też są w dowodzie rejestracyjnym :-D

Zacytuję szalika w sprawie braku E28 i mojego uczestnictwa w zlocie z tematu o zlocie z działu klubowego.
szalik1 napisał/a:
no to cos Ci zmontujemy tylko powiedz co chcesz :-P


Chciałem napisać M5, M535i ale to większość by chciała wiec palnąłem 518i z obrotomierzem i dla jasności w momencie pisanie tego nie było ogłoszenia z moją obecną 518. Jest to zupełny zbieg okoliczności.

Stan ogólny blacharski ocenił bym na dobry+ jak na ten wiek.
Kielichy wyglądają nieźle. Na prawym bodajże 3 punkty korozji, na lewym jeden. Coś tam trochę na drzwiach kierowcy, dołach błotników przednich i parę innych miejsc ale wszystkie boby sfotografuję i przedstawię. Najgorzej jest (jak w większości) w miejscach na podnośnik.
Jako ciekawostka pas tylny w okolicach lampek tablicy rej. jest w bardzo dobrym stanie.
Ale jak mówiłem nie będę się tu rozpisywał, zdjęcia powiedzą wszystko.

Niestety wczoraj zauważyłem że samochód miał jakąś niewielką kolizję. Lewy przedni narożnik.

LINK do galerii.
Na chwilę obecną zdjęcia jeszcze z ogłoszenia.

Jak tylko zrobię świeże to będę uzupełniał. Miałem zrobić wczoraj ale zacząłem walczyć z gaźnikiem i zeszło do 22.

Filip0 - 15 Maj 2011, 12:37

A to nie ta co M-EJ miał jechać oglądać ?

Dobrze, że coś kupiłeś w końcu :mrgreen:

I w sumie rzadkość już, E28 na gaźniku :-D

To teraz czekamy, żeby oblukać na zlocie 8-)

Dexter528i - 15 Maj 2011, 12:54

Filip0 napisał/a:
A to nie ta co M-EJ miał jechać oglądać ?

Jak to się mówi:
"Kto pierwszy ten lepszy"

Jak byłem na miejscu dzwonił jeszcze jakiś klient i podobno jakiś lokalny człowiek był na nią na jarany.

Idę robić zdjęcia.

ŻbiQ - 15 Maj 2011, 14:04

No nareszcie!!! :D I widzę, że podpis od razu dostał uśmieszek obok 518 ;-)

Tylko pogratulować no i czekamy na fotorelację, która zapewne w trakcie ;-)

Filip0 - 15 Maj 2011, 16:02

Chętnie obejrzę teraz Laboratorium Dextera z E28 :-P
Dexter528i - 15 Maj 2011, 17:01

Galeria uzupełniona.

Nadal walczę z gaźnikiem :roll:

Konar - 15 Maj 2011, 17:28

Z 2B4 nie wygrasz niestety. Ja się poddałem po zainwestowaniu kupy kasy - Pierburg powędrował do kartonu a pod maskę to:
http://www.webcon.co.uk/shop/shopexd.asp?id=968

Drogo - to fakt - ale dostajesz pełny zestaw do przekładki, łącznie ze srytytkami do podwieszenia niepotrzebnych już od tej pory kabli :) No i zostaje oryginalna puszka filtra bo jest w zestawie specjalny adapter, żeby pasowało.

Moje 518 po roku (!) stania zapaliło po pół obrotu wału, a na wolnych to w ogóle nie było widać ani słychać, że silnik pracuje.

Polecam.

Kamil - 15 Maj 2011, 19:21

Gratuluję zakupu :-D
blacharsko nie za ciekawie (oprócz miejsca na lampki tablicy)
ja się nie zniechęcił, ale przeraża mnie przednie podszybie...
życzę wytrwałości, zdarć pomysł na tę bestię :D

Slaw. - 15 Maj 2011, 20:12

Fajny kolor:) Jak to jest z obrotomierzami z zielonym i czerwonym polem? Miałem w dieslu raz taki obrotomierz i w dieslu były tylko w 84 roku, a w benzynie?. Cierpliwości i wytrwania życzę, trafiła w dobre ręce :-) Ja tak długo bez rekina nie wytrzymałem :-P .. Ale dużo zdjęć to mało powiedziane :shock:
Pawlik2011 - 15 Maj 2011, 20:23

No to pewnie bedziemy mieli następny remont generalny:) Z balchą bedzie zabawy że hej. Ale wazne że jest ciemna szyba z tyłu:) No i podsufitka wygląda pięknie, moja jest jakaś pożółkła i nie wiem co z tym zrobić. Powodzenia!!!
Dexter528i - 15 Maj 2011, 20:46

Konar napisał/a:
Z 2B4 nie wygrasz niestety

Zdaję sobie z tego sprawę.

Konar jak będziesz miał chwilkę to cyknij fotki swojego vergassera

kamil napisał/a:
blacharsko nie za ciekawie

Nie jest tak źle. Jest to najlepszy blacharsko rekin jakiego miałem.

Slaw. napisał/a:
Jak to jest z obrotomierzami z zielonym i czerwonym polem?

Im więcej zielonego tym oszczędniej niby, a od kiedy, do kiedy to nie wiem. Cieszę się, że w ogóle jest.

Co do rzeczy pierwszoplanowych to:
- układ kierowniczy (drążek środkowy, boczne i wspornik)
- zawieszenie przednie (przegląd i ewentualne wymiany)
- zawieszenie tył (głównie tuleje belki)
- poduszka mostu
- przejrzenie reszty układu przeniesienia napędu
- olej, świece, przewody itp
- sprawdzenie stanu silnika (pomiary kompresji itp)

kamil napisał/a:
zdarć pomysł na tę bestię

Bez przeróbek. Chyba, że zamiast jednego pionowego gaźnika zawitają dwa poziome :-P

Kamil - 15 Maj 2011, 21:09

Dexter528i napisał/a:

kamil napisał/a:
zdarć pomysł na tę bestię

Bez przeróbek. Chyba, że zamiast jednego pionowego gaźnika zawitają dwa poziome

...i dobrze! coraz mniej tych gażnikowsów jeździ, a jak taki będzie w oryginale to mniam, mniam :-P :-P

M-EJ - 15 Maj 2011, 21:16

Myśle że za tą kwote i pewnie na miejscu niższa to dobry zakup. Chociaż nie podoba mi się kilka rzeczy po dodaniu fotek Dextera ale uważam że będzie dobrze. Dexter planujesz swap czy ori ?
egzekutor - 15 Maj 2011, 21:47

gratulacjone panie DEXTER :-)
Szalik1 - 15 Maj 2011, 23:17

gratulacje,wkońcu się doczekał ;-) a jak wrażenia z jazdy ?? i jakies doposażenie bedzie czy zostaje tak jak jest :-P co do blacharki to moim zdaniem nie ma sie co czepiac, progi najwazniejsze bo reszte łatwo naprawic ;-) tylko ta skrzynia 4 cos nie bardzo, w e12 które u mnie na podwórku stoi jest 5, tylko nie wiem czy oryginalna ;-) a tez 1.8 ;-) powodzenia i czekamy na jakis upload :-D
Dixi - 15 Maj 2011, 23:34

Nie było ręcznych lusterek w E28 , po prostu ktoś doposażył go o lusterko nie podłączając go :)

Generalnie ma prawe mankamentów, ale jeśli go uratujesz przed rozbiórką będzie naprawdę fajny okaz z gaźnikiem :mrgreen:

misza - 16 Maj 2011, 10:38

Siema, ze zdj. z allegro nie wyglądała tak źle ale to co ty pokazałeś to ciekawie nie wygląda i tak jak już mówiono najgorsze chyba jest to podszybie i te kwadraciki w podłodze z przodu, co do gaźnika to najtańszym i najciekawszym będą gaźniki z motoru z yamahy r1 do 2001r

pozdro

Konar - 16 Maj 2011, 19:22

Dexter528i napisał/a:
Konar jak będziesz miał chwilkę to cyknij fotki swojego vergassera


Nie ma problemu - jak poskładam dolot do kupy to obstrykam.

Dexter528i napisał/a:
kamil napisał/a:
zdarć pomysł na tę bestię

Bez przeróbek. Chyba, że zamiast jednego pionowego gaźnika zawitają dwa poziome :-P


W razie co czeka u mnie komplet kolektorów pod poziomki. Tanio się pozbęde ;)

shakaz - 16 Maj 2011, 20:39

Oooo!!!!
To już wiadomo, kto gwiznął rekinka mojemu ziomkowi, hehe :)

No, na fotkach z ogłoszenia nie było widać tego wszystkiego złego, ale ta kaska za ten wóz już podpowiadała, ze nie będzie cacy!!! Mimo wszystko warto te pińcet osiemnache za takie pieniążki. Nie zmącona patentami, nie ma braków i z daleka wydaje się prezentować godnie :D

Gratuluje zakupu, trochę szkoda, ze mój kumpel się z nią ne uwinął prędzej, no ale cóż!
Pzdr! :-)

Dexter528i - 17 Maj 2011, 18:58

Tak sobie czytam i czytam o tej słabej blacharce i myślę sobie, że chyba większość ma super igły.
Faktem jest, że podszybie jest be-be ale reszta miejsc to zupełnie standardowe miejsca, w których te auta bierze (okolice kielicha, stópki na podnośnik).

Z doświadczenia wiem, że stópki na podnośnik mogą wyglądać bardzo ładnie od spodu auta, a jedynym elementem, który je trzyma jest konserwacja.

A co do zdjęć i rzeczy które bolą to auto, to co ja będę ukrywał. Nawet w igłach za 10000 można by się czegoś doszukać.

szalik1 napisał/a:
i jakies doposażenie bedzie czy zostaje tak jak jest

Doposażania raczej nie będzie. Na razie zostaje jak jest. Czas pokaże ale nie chcę prądów, klimów itd. Jesli coś mi odbije to tylko oldschool.

M-EJ napisał/a:
Dexter planujesz swap czy ori ?

Jeśli miał by już być swap to tylko na M10B20

szalik1 napisał/a:
a jak wrażenia z jazdy ??

Z nie do końca sprawnym gaźnikiem to ciężko powiedzieć. Ale jakoś jedzie. No i z każdym kilometrem łatwiej się kierownicą kręci :-P

Na koniec wracając do blacharki to w naszych realiach największym problemem nie jest jej stan tylko znalezienie człowieka, który odpowiednio się nią zajmie. Rzetelnie z uczuciem i pasą. Wszyscy doskonale wiemy co lubi 99.9% blacharzy/lakierników w Polsce. Klepanie, a później szpachla, szpachla, szpachla albo jakąś ćwiarteczkę wstawić do świeżo sprowadzonego Megane z Francji.

Szalik1 - 17 Maj 2011, 19:39

Dexter528i napisał/a:


Na koniec wracając do blacharki to w naszych realiach największym problemem nie jest jej stan tylko znalezienie człowieka, który odpowiednio się nią zajmie. Rzetelnie z uczuciem i pasą. Wszyscy doskonale wiemy co lubi 99.9% blacharzy/lakierników w Polsce. Klepanie, a później szpachla, szpachla, szpachla albo jakąś ćwiarteczkę wstawić do świeżo sprowadzonego Megane z Francji.


dlatego trzeba kupic sobie migomacik i robic samemu ;-) bo jesli chcesz miec cos zrobione dobrze to zrób to sam ;-)

Dexter528i - 17 Maj 2011, 21:02

szalik1 napisał/a:
bo jesli chcesz miec cos zrobione dobrze to zrób to sam

Zgadza się

Ślivak - 17 Maj 2011, 21:13

M-EJ napisał/a:
Dexter planujesz swap czy ori ?

Dexter528i vel Dexter518 napisał/a:
Jeśli miał by już być swap to tylko na M10B20


a Schnitzer M10 20-4 16V ;-)

Szalik1 - 17 Maj 2011, 21:15

prosty przykład, wszystko robie sobie sam i jest oki, wystarczyło dac blotniki do lakierowania bo za to sie jeszcze sam nie zabieram no i oczywiscie spieprzone, kolor nie taki jak ma byc i teraz sie musze denerwowac... no ale juz tematu nie zaśmiecam, mam nadzieje ze do zlotu juz będzie wymuskana a co do silnika m10b20 to moze bede miał namiar ale to jakby co dam znac ;-) czekamy na dalsze postepy z prac :-D
Ślivak - 17 Maj 2011, 21:17

Wojtek z tej e12?
Szalik1 - 17 Maj 2011, 21:19

nom moze tylko narazie nic w temacie sie nie ruszyło, jak to mówią cisza ;-)
cubici - 17 Maj 2011, 21:24

ja tez sie pod tym podpisuje! swieta prawda panie dexter i szalik!

no i bardzo powabna ta osiemnastka :-D
w tamtych latach jeszcze sie spotykalo takie "kompleksowe" barwy samochodowe:
lakier, szyby, wnetrze alles grun!
kiedys to mieli fantazje...

Dexter528i - 17 Maj 2011, 21:26

szalik1 napisał/a:
czekamy na dalsze postepy z prac

Prace nawet się jeszcze nie zaczęły.

szalik1 napisał/a:
mam nadzieje ze do zlotu juz będzie wymuskana

Na to bym nie liczył. Chyba że dziś zgarnę te 8 baniek w totka ;-)

Co do swapów, silników to się nie rozpędzajmy.
Wszystko po kolei.

Zmieniając temat to jako, że w końcu pojawiło się E28, na które mam plan to będę mógł rozpocząć wietrzenie garażu ze zbędnych części

Ślivak - 17 Maj 2011, 21:41

http://cgi.ebay.de/Einzel...id=233055973590

upst cena :oops:

Dexter528i - 17 Maj 2011, 21:54

Ślivak, to co w linku to nie gaźniki. To mechaniczny wtrysk benzyny. Tzw KugelFischer


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group