To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - Moje 528e

Janusz - 8 Kwiecień 2011, 14:34
Temat postu: Moje 528e









EDIT: Mała pomoc ;-)

Ślivak - 8 Kwiecień 2011, 14:48

No proszę! Zbłąkana owieczka z FB się pojawiła :mrgreen:

Popraw sobie jeszcze te zdjęcia. Aby wstawić obrazek musisz otoczyć jego adres URL znacznikami [img]...[/img]

I dyskusja się zacznie ;-)

EDIT: o ŻbiQ pomógł

Janusz - 8 Kwiecień 2011, 14:49

Ślivak napisał/a:
No proszę! Zbłąkana owieczka z FB się pojawiła :mrgreen:

Popraw sobie jeszcze te zdjęcia. Aby wstawić obrazek musisz otoczyć jego adres URL znacznikami [url=...]Obrazek[/url]

I dyskusja się zacznie ;-)

hahah ok

StarZcarZ - 8 Kwiecień 2011, 17:01

Hej, ladne auto widac, ze zadbane. Co to za spojler pod przednim zderzakiem?
Czy te mega zderzaki mozna zamienic na europejskie, czy to niezgodne z prawem?

Janusz - 8 Kwiecień 2011, 19:29

StarZcarZ napisał/a:
Hej, ladne auto widac, ze zadbane. Co to za spojler pod przednim zderzakiem?
Czy te mega zderzaki mozna zamienic na europejskie, czy to niezgodne z prawem?


ha dzieki! Auto bylo garazowane od nowosci jednak lata robia swoje. wymieniam powoli wszsytkie gumy i uszczelki bo niestety auto cieknie tu i tam. Spoiler jest z amerykanskiej wersji M5. Co do mega zderzakow to owszem da sie zamienic je na euro i sporo osob to robi, jednak wymaga to sporo pracy gdyz zderzaki instalowane sa na amortyzatorach a nie jak w europejskich wersjach na uchwytach.

Dominique - 8 Kwiecień 2011, 21:08

Ma coś w sobie e28 z tymi parapetami zamiast zderzaków, a na żywo to już w ogóle fajnie to wygląda :twisted: Niezły rekin, ile za takiego w dobrym stanie trzeba dać w USA?
Janusz - 9 Kwiecień 2011, 05:49

hmm szroty do remontu ponizej $1000, cos lepszego na sezon lub dwa to juz okolo $2000-2500, niekatowane z malym przebiegiem chodza w granicach $3000, no a powyzej to juz zalezy jak kto dopiescil!
polecam linka:
http://www.mye28.com/viewforum.php?f=14

Barracuda - 9 Kwiecień 2011, 14:15

Qr... ależ piękna... nie wiem czemu tak kur.. ciężko w UE o skórzane fotele.. a w US prawie każda je ma..
Janusz - 9 Kwiecień 2011, 15:08

7ka napisał/a:
Qr... ależ piękna... nie wiem czemu tak kur.. ciężko w UE o skórzane fotele.. a w US prawie każda je ma..

w latach 80ch na runku amerykanskim bmw musialo konkurowac z importami z japonii i przez to tak wysokie standardy ( klima, abs, alu, skory, pelna elektryka ). W europie marka miala juz wyrobione imie i nie musiala "walczyc" o klienta ( hmm, czy to nie bylo jedna z przyczyn upadku GM? ). Ktos sie orientuje ile kosztowala nowa 5ka w latach 80 w europie? jestem ciekaw jak ma sie to w porownaniu do US.



Dixi - 9 Kwiecień 2011, 15:25

Śliviak napisał/a:
No proszę! Zbłąkana owieczka z FB się pojawiła :mrgreen:


No czyli działanie marketingowe zadziałało :mrgreen:


Samo auto wygląda bardzo ładnie, aż zazdroszczę :oops:

apropo amerykańców to chętnie bym coś sobie sprowadził na wypasie bez "rudej" :twisted: tylko bez kontaktów...

Janusz - 9 Kwiecień 2011, 16:11

Dixi napisał/a:
Śliviak napisał/a:
No proszę! Zbłąkana owieczka z FB się pojawiła :mrgreen:


No czyli działanie marketingowe zadziałało :mrgreen:


zadzilalalo! :-D

Ślivak - 9 Kwiecień 2011, 16:52

I jak Janusz? Podoba Ci się forum? :twisted:
Janusz - 9 Kwiecień 2011, 21:51

Cytat:

I jak Janusz? Podoba Ci się forum? :twisted:

Tak, oczywiscie! Jestem od roku na mye28.com i drapie sie po glowie dlaczego nie wpadlem na to, ze moze isniec jej polski odpowiednik :mrgreen: Dobra robota panowie! Wkrotce bede pisal z pytaniami w sprawie wymiany przedniego zawieszenia, ktore powoli zbieram!

peter22 - 10 Kwiecień 2011, 00:04

Janusz napisał/a:
Ktos sie orientuje ile kosztowala nowa 5ka w latach 80 w europie? jestem ciekaw jak ma sie to w porownaniu do US.
nie wiem ile, ale jestem przekonany, ze na pewno sporo i pewnie dlatego byl to model w polsce w tamtych czasach tak niepopularny, kto ci panie beemka jezdzil w latach 80, kiedy na ulicach same duze fiaty :D
Slaw. - 10 Kwiecień 2011, 00:16

Goły 524 turbo diesel z automatem w 85 roku kosztował 39,703,35 DM niemieckich marek. Trzeba znac teraz kurs Dolara do Marki w latach 80tych?
Pozdrawiam! Sławek

Janusz - 10 Kwiecień 2011, 00:52

Slaw. napisał/a:
Trzeba znac teraz kurs Dolara do Marki w latach 80tych?


a oto kurs!

http://img269.imageshack.us/i/capturejc.jpg/

Janusz - 10 Kwiecień 2011, 00:54

http://img269.imageshack.us/i/capturejc.jpg/
czyli 3.3 DEM za USD w 85 roku, wiec pi razy klakson $12'000 za nowe bmw. Czyli w stanach 5tki kosztowaly 3xtyle :shock:

E-21 - 10 Kwiecień 2011, 07:10

a teraz za 12 000 papierów , można kupić jakiegoś koreańczyka :-x
Janusz - 10 Kwiecień 2011, 09:38

E-21 napisał/a:
a teraz za 12 000 papierów , można kupić jakiegoś koreańczyka

maraj to:
http://www.rense.com/general85/car.htm

cena: $600
spalanie: 0.99L/100km

za 10 lat azja nas zasypie!

peter22 - 10 Kwiecień 2011, 13:08

12 000 $ to w polsce w latach 80, nie mowiac juz o tym, ze w polsce te samochody byly pewnie drozsze to byla horendalna suma, zaporowa. wtedy srrednia pensja miesieczna wynosila 30$, teraz ok 2,5 tys., wiec mniej wiecej to tak jak teraz kosztowalaby ok 1 mln zl. duzo jezdzi dobrych aut juz po naszych drogach za 200, 300, 400 tys. zl, ale milion to juz jest spora suma, chociaz nie na rydzyka :) trzeba bylo pracowac 40 lat, zeby kupic piatke, zobaczcie jaka byla sila nabycia pieniadza...
Ślivak - 10 Kwiecień 2011, 13:10

E-21 napisał/a:
a teraz za 12 000 papierów , można kupić jakiegoś koreańczyka :-x


Nie można tak bezpośrednio porównywać wartości pieniądza. 12k $ teraz a w latach 80tych to dwie inne kwoty!
Jest coś takiego jak wartość realna pieniądza, która zależy nie od jego nominału, lecz od siły nabywczej, czyli ilości i jakości dóbr, które można za określoną sumę pieniędzy nabyć. Rosnące ceny powodują, że za tą samą sumę pieniędzy możemy coraz mniej kupić. Przeważnie jest właśnie inflacja... Japonia przez pewien czas miała na odwrót, ale nic nie trwa wiecznie.

Ślivak - 10 Kwiecień 2011, 13:17

peter22 w latach '80 w Polsce była komuna! to że ktoś miał pieniądze nie oznaczało, że kupi nowy samochód, a co dopiero BMW. historia się kłania ;-)
Ślivak - 10 Kwiecień 2011, 13:48

cena wyjściowa w US e12 530i 1975r. $9,097

http://www.edmunds.com/bmw/5-series/history.html

peter22 - 10 Kwiecień 2011, 22:24

komune juz pomijam ;) rowniez jakby sie dowiedzialy odpowiednie sluzby przez np. "uprzejmych sasiadow", a wtedy takich nie brakowalo, ze ktos za tyle DOLAROW kupil drogie auto, to moznaby zaplacic od tego spory "podatek" albo miec problemy z milicja :) przeciez dlugo wojnie posiadanie dolarow bylo bardzo podejrzane i czesto mozna bylo za to "beknac". a ciekawe gdzie wlasnie kartki na bmw mozna bylo dostac :P ? zastanawialem sie dzisiaj z tata ile M5 mogla wtedy kosztowac, bo mowil, ze jeden z jego kolegow po studiach sobie kupil, kiedy on jezdzil polonezem :d
Janusz - 11 Kwiecień 2011, 00:53

peter22 napisał/a:
kto ci panie beemka jezdzil w latach 80, kiedy na ulicach same duze fiaty :D

Peter, mialem na mysli europe zachodnia, chill!

Janusz - 11 Kwiecień 2011, 16:01

wymaiana uszczelek - ciag dalszy. Tym razem skrzyna.
http://img822.imageshack.us/i/photodod.jpg/

Szalik1 - 11 Kwiecień 2011, 19:02

Janusz napisał/a:
wymaiana uszczelek - ciag dalszy. Tym razem skrzyna.
http://img822.imageshack.us/i/photodod.jpg/


mozesz cos wiecej opisac?? wymieniasz tylko siemerringi przód, tył i uszczelke miski czy cos wiecej w skrzyni ?? w srodku >>??

Janusz - 12 Kwiecień 2011, 02:33

szalik1 napisał/a:
mozesz cos wiecej opisac??

dzis wymienione:
kolo zamachowe (11221273150) - do wymiany ze wzgledu na kilka wylamanych zebow, a reszta jak leci bo albo cieklo, albo mialo zamiar :D
pierscien uszczelniajacy w skrzyni korbowej (11142249533 ),
pierscien uszczelniajacy (24311422671),
peirscien uszczelniajacy na wale korbowym(chyba :mrgreen: ) (24111207426)
belka poprzeczna i poduszka (23711175424)
uszczelka na glowicy (11121730229)

wszytkie czesci zgodne z OEM, do sprawdzenia na:
http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl

Kamil - 12 Kwiecień 2011, 22:46

Super auto!
Dla mnie wersja US to mega klasyk. Strasznie podobają mi się zderzaki US
Życzę udanej renowacji :mrgreen:

peter22 napisał/a:

Janusz napisał/a:
Ktos sie orientuje ile kosztowala nowa 5ka w latach 80 w europie? jestem ciekaw jak ma sie to w porownaniu do US.
nie wiem ile, ale jestem przekonany, ze na pewno sporo i pewnie dlatego byl to model w polsce w tamtych czasach tak niepopularny, kto ci panie beemka jezdzil w latach 80, kiedy na ulicach same duze fiaty

Moja podobno od nowości w Polsce śmigała 8-) Ciekawe kto nią jeździł :D
Janusz napisał/a:
RMeuropean
Parts for BMW, Mini, Audi, Porsche, VW, M-B, Volvo, Saab
www.rmeuropean.com
+01 303-800-0761
Andy

Janusz, rozwiń ten adres :-) jestem strasznie zainteresowany zakupami w US, znasz właściciela tego sklepu? jak wygląda procedura zakupu? może coś Ci wiadomo na ten temat :D

Janusz - 13 Kwiecień 2011, 00:04

kamil napisał/a:
Janusz, rozwiń ten adres :-) jestem strasznie zainteresowany zakupami w US, znasz właściciela tego sklepu? jak wygląda procedura zakupu? może coś Ci wiadomo na ten temat :D

Tak, jest to sklep internetowy zlokalizowany w Denver, Colorado. Moj kuzyn w nim pracuje. Czesci zamawiasz online na stronie sklepu. Z tego co mi wiadomo mieli juz kilka wysylek do Polski. W razie pytan pisz do mnie, lub bezposrednio do sklepu w pozycji "Live Help" ( niestety tylko po ang ). Chlopacy pracuja od 9-17 ( tj 17:00 - 1:00 polskiego czasu ) i odpowiedza na wszystkie pytania. Co do czesci to sprawdz strone! Maja praktycznie wszystko!!!

O jeszcze jedno, najlatwiejszym sposobem znalezienia czesci jest kozystanie z OEM( http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl ) skopiuj numer czesci, ktory Cie interesuje i wklej ten numer w okno "search by part number" na stronie sklepu.
powodzenia!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group