To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 528i] Moje 52x iA czołgające się w kierunku B9

grege28 - 31 Lipiec 2007, 17:26
Temat postu: [E28 528i] Moje 52x iA czołgające się w kierunku B9
Nadszedł czas by napisać parę słów o moim aucie, tudzież zaprezentować kilka fotek. Zaczęło się prozaicznie, kolega w Wiedniu miał "rekina" E21 320, ja natomiast szukałem auta, przejechałem się i coś zaskoczyło. Mimo, że wcześniej dane mi było jeździć Jaguarami, Volvo, Toyotą a nawet Bentleyem Turbo, to właśnie "rekin" miał to "coś" co skłonilo mnie do zakupu. Tak narodziła się miłość do BMW, wprawdzie przygoda z E21 trwała tylko 1,5 roku ale nigdy mnie nie zawiódł w trasie a zrobił w tym czasie prawie 129 tkm. Po rozstaniu się z czerwonym diabłem, nadszedł czas na coś większego, ponownie kolega miał E28 z Urzędu Celnego, białe 525i w automacie, oczywiście kupiłem, jeżdżąc nim aż do feralnego dnia kiedy to została na drzewie, dzielnie chroniąc mnie przed urazami. Nadszedł czas na kolejne auto, jakie? oczywiście E28, trafiła się eta, wprawdzie nie mój typ ale stan był zachęcający i stanęła w garażu. Tak pokrótce wygląda mój romans z BMW, ba małżeństwo czy miłostka sam już nie wiem. Jedno jest pewne kolejne w garażu będzie BMW.


Słów kilka o mojej "ecie", cóż z niej została jeno blacha, jako pierwszy karierę zakończył silnik M20, żalu jakoś nie czułem bo M30 robi na mnie lepsze wrażenie, a z rozbitej białej miałem go w garażu. Po pierwszym swapie, jako, że moje auto to tzw. Buchhalterausstattung czyli zupełny brak dodatkowego wyposażenia, zaczęło się kolekcjonowanie dodatkowego wyposażenia i jego samodzielny montaż-centralny zamek, elektryczne szyby, sprężyny H&R, Bilstein B6, dyferencjał z szperą, stabilizatory z mocniejszych wersji, zielone szyby, boczki z M30, dywan główny w antracycie, deska w czerni, lusterko z lampkami, wysokotonowe w narożnikach lusterek, duży komputer, przekładnia kierownicza i hamulce z 535i. Stan blachy dość dobry, podłoga w super stanie, gdzie nie gdzie konieczne były zaprawki oraz wymiana błotnika po najechaniu mnie przez idiotę we francuskim wynalazku.

Plany są wielkie, malowanie całej budy, belka tylna po całkowitym remoncie, hamulce z E32 4-tłoczkowe przód, tył z E34 540i, zmiana przełożenia dyfra na 3,45, elektryczna roleta, może klimatyzacja a na samym końcu nowe serce mam nadzieję, że ze stajni Alpiny.



Wspomniałem Alpinę, to moja wielka miłość, nie twierdzę, że uda mi się stworzyć replikę B9 ale powoli zmierzam w tym kierunku. Jak widać na fotkach środek mam, gałka i kierownica(w obszyciu) są, dodatkowy zbiornik powiedzmy, że jest,felgi mam, podpórka lewej stopy już jest, tylny spojler udało sie kupić, najtrudniej i najdrożej będzie ze spojlerem przednim i silnikiem Alpiny. Jednak w moim przypadku chodzi o to by gonić króliczka.



Reasumując, moje E28 nigdy klasykiem nie będzie, pewnym jest, że zostaje w rodzinie by dawać radość z jazdy.

Dixi - 31 Lipiec 2007, 17:42

Pieknie sie prezentuje i widac wielki wklad pracy, po tym aucie mozna spokojnie stwierdzic iz wlasciciel zna sie na rzeczy. Moze orginalne nie jest ale poki wszystko jest ze swojej epoki (radio :roll: ...) nie ma za co Cie "karac" :-P
MAJSU - 31 Lipiec 2007, 17:48

Greg widzę że wreszcie zaprezentowałeś swojego rodzynka :mrgreen: ! Niewiem dlaczego ale na twoim E28 Alpiny leżą jakoś lepiej niż u mnie :-? Życzę powodzenia w kompletownaiu reszty dodatków !
grege28 - 31 Lipiec 2007, 18:21

Dixi napisał/a:
(radio :roll: ...) nie ma za co Cie "karac" :-P


Hmm radio jest z 1991 r., poza tym polecam odsłuch łamie najtwardszych

Dixi - 31 Lipiec 2007, 18:26

grege28 napisał/a:
Dixi napisał/a:
(radio :roll: ...) nie ma za co Cie "karac" :-P


Hmm radio jest z 1991 r., poza tym polecam odsłuch łamie najtwardszych



hmm takie cóś wygladalo by super :mrgreen:

pawel - 31 Lipiec 2007, 19:50

W specyfikacji auta mam radio o kodzie 662 czyli BMW Bav. CR Digital.
Czy to dokładnie to samo radio?

Bavool - 31 Lipiec 2007, 20:51

No no no, Greg, widzę, że maniak z Ciebie. Kto by powiedział ;-)
To ta moja kanapa ///M Ci tak średnio leżeć będzie w Alpinowskim wnętrzu.
Koła IDEALNIE wypełniają nadkola, cud :!:
Bardzo podoba mi się auto,tylko bym prysnął budę, bo kolor ciężkostrawny (jak dla mnie).

Powodzenia :!: , trzymam kciuki za B9 :!:

WIENIA - 31 Lipiec 2007, 22:05

Ach ten akcent Alpinowski mówi sam za siebie :mrgreen: Felgi (te nie na aucie) –piękne!!! Chyba wróciły z renowacji? Gałka zmiany biegów wygląda inaczej od mojej –chodzi mi o kolor drewna, była lakierowana? Fotele, kanapa WIELKI + ,kiedyś mam nadzieje ze i u mnie zagoszczą, tyle że Recaro, natomiast zegary –nic o nich nie wspomniałeś, to nie oryginał? W każdym razie wyglądają dokładnie jak z B9.
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Na jednym ze zdjęć nie ma włącznika blokady tylnich szyb, natomiast na drugim jest.
Ogólnie mówiąc oboje podążamy do replik Alpin, stylizujemy je na oryginały
i ...
Cytat:
Reasumując, moje E28 nigdy klasykiem nie będzie
mi jednak się wydaje że na swój sposób będzie ;-)
Kawałek PLN'ów nas dzieli, ale mam nadzieje że kiedyś obejrze na żywo Toje unikatowe e28 :-D

Bart - 31 Lipiec 2007, 22:24

Miło znów zobaczyć "Etkę" ;-)
Miałem okazje posiedzieć w tych siedzeniach Alpiny .....tego sie nie da opisać 8-)
Powodzenia Greg :!:

grege28 - 31 Lipiec 2007, 23:56

Dzięki wszystkim za miłe słowa, kanapa została zaadoptowana, gałka jest nowa notabene od Rainera Witta, to też palisander tyle, że nie przytarta. Felgi rzeczywiście wróciły z renowacji, trzeba rzeczywiście mieć hopla by wieźć je 200 km w jedną stronę :roll: Włącznik blokady tylnych szyb jest zamontowany, ot fotki są czasowo różne, fotele są rewelacyjne to fakt, a licznik hmm...replika :twisted:
Bartolommeo - 1 Sierpień 2007, 10:16

Bardzo fajna becina, podejście podobne do mojego, a i wiem że sporo czasu i pieniędzy wpompowane w samochód... czy to jest miłośc czy to jest kochanie... :mrgreen:
Miłosz - 1 Sierpień 2007, 10:24

No ja bym tego auta juz Etka nie nazwal :)

Mialem przyjemnosc obejrzec jakis czas temu osobiscie, jest niezle a znajac Grega wiem , ze bedzie juz tylko lepiej.

Co z silnikiem 2,8, nic nie napisales, jest juz zamontowany czy lezy narazie obok??

Dalej masz automatyczna skrzynie z lewarkiem od manuala, czy to juz manual??

grege28 - 1 Sierpień 2007, 10:33

Okazuje się, że ..."gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"... 2,8 już włożyliśmy, ale szybko okazało się, że pod ciśnieniem wszelkie elementy gumowe żądają wymiany :oops: czyli nadal 2,5 ale 2,8 będzie bardziej dopieszczony mam nadzieję. :roll: j :roll: jeszcze automato-manual czyli automat, liczę na Sportgetriebe i zwlekam. :twisted:
WIENIA - 13 Czerwiec 2010, 22:25

I jak tam postępy w pracach? Nie ukrywam, że jestem BARDZO ciekaw..
Szalik1 - 13 Czerwiec 2010, 22:35

oj alez duzy przestój :D przez 3 lata mogło sie bardzo duzo wydarzyc :)
Kuba-Kalina - 28 Lipiec 2010, 20:21

Greg ty zyjesz jeszcze????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group