To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 524td] BMW 524td 1983 "Srebrna"

Mikulak_BMW - 5 Wrzesień 2010, 22:35
Temat postu: [E28 524td] BMW 524td 1983 "Srebrna"
Losy tego auta są strasznie burzliwe...

W lutym 2009 do mnie na lawecie spod Wrocławia bez silnika...Właściciel przez telefon opowiadał, że jest w pierwszym lakierze, bardzo dobrze wyposażone, cacko...

Laweta podjeżdża i już widzę, że jest krucho...Goła, drugi lakier ... oglądam i jest jeden atut minimalne ilości korozji, szybkie zastanowienie, biorę...

No i zaczyna się mój korowód, zdobycie silnika, wymiana zawieszenie, doposażenia, kupa czasu i pieniędzy...


Na dzień dzisiejszy jest tak:

-kierownica trójramienna w skórze

-Sportsitze i całe wnętrze od wersji M30

-sprężyny JAMEX -40mm przód i M-technic tył

-szyberdach

-przednie szyby w prądzie

-sound-system BLAUPUNKT

-przednia dokładka z pakietu aerodynamicznego

-spoiler na klapie M-technic


Plany:

-poprawki lakiernicze (błotnik lewy-przód i pas przedni)

-uzupełnienie detali
... i nie wiem czy nie rozstanie bo to moje czwarte auto a trzecie e28 i już nie daję rady.



w jesiennym mroku...


w pechowym warsztacie...

Mikulak_BMW - 16 Marzec 2011, 22:28

Prace i przy tym aucie po woli się posuwają. Na montaż czekają sprężny JAMEX -40mm na tył, bo na tych M-technic stoi trochę za wysoko.

W aucie wymieniłem już trzecią skrzynię biegów, o zgrozo robocizna przy każdej 200zł, wysprzęglik i pompę sprzęgła. Teraz skrzynia jest z 525e i chyba trochę skróciło się przełożenie główne bo auto lepiej przyspiesza. Do tej skrzyni specjalnie przerabiałem wał od 535i i nadal nie jest cicha ale może następny właściciel łatwiej znajdzie skrzynię od ETY w dobrym stanie.

Na piątym biegu na razie udało mi się osiągnąć 170km/h po przeczyszczeniu układu paliwowego i zmianie filtra ale to nie jest ostatnie słowo.

Z racji studiowania na wydziale SiMR-u na PW mam możliwość sprawdzenia wtryskiwaczy co zamierzam uczynić.

Zmieniłem również felgi na 16 calowe z BMW e38.

W planach jest jeszcze wymiana końcowego tłumika bo nie podoba mi się końcówka obecnego.

Gdy dojdę do finiszu z mechaniką, dopieszczę lakier i auto wystawię na sprzedaż, choć i tak mocno przeinwestowałem.

O częściach eksploatacyjnych takich jak filtry, oleje, klocki, amortyzatory, tarcze nie piszę bo to jest mus.

Po woli zbliżam się do kwoty 8000zł ... Sporo pochłania robocizna warsztatów, po których i tak muszę poprawiać.

Żeby było śmieszniej autem robię około 2000km rocznie.


Tak auto wygląda wśród swych braci-rekinów, jak widać lakier do poprawek.

biemdablju - 17 Marzec 2011, 07:41

no kurcze, chciał bym tak wstać rano w piękny wiosenny dzień, wyjść przed dom, i nacieszyć oko takimi zbiorami przed garażem:) miło popatrzeć na tyle rekinów, ajj....
Mikulak_BMW - 6 Czerwiec 2011, 22:40

Minęło trochę czasu ale sporo zostało przy aucie zrobione.

Na początek wziąłem się za silnik, po dokładnym przeglądzie i regulacji pompy wtryskowej auto już nie dymi, rozpędza się do 175 km/h przy wykorzystaniu skrzyni z ETY.
By zamontować tą skrzynie musiałem przerobić wał kardana tak by po jednej stronie było wyjście na małą głowę mostu a po drugiej na duży tłumik drgań przy skrzyni, dodatkowo wał został wyważony. Skrzynia niestety nie jest cicha co mnie martwi ale nie mam już siły z tym walczyć. Wymieniony został również wysprzęglik i pompa sprzęgła. Układ napędowy uważam za sprawny.

W zawieszeniu denerwował mnie nieproporcjonalnie wysoki tył przy zastosowaniu sprężyn M-Technic dlatego wymieniłem je na JAMEX -40mm. Teraz auto stoi nisko i z tyłu zrobił się negatyw. Wcześniej auto było mocno pochylone do przodu. Na felgach 16 cali z oponami 205/25 wygląda to bardzo rasowo.

Po zimie przedni spoiler Pfeba miał kilka odprysków dlatego też został na nowo zapodkładowany i niebawem będzie malowany. Dodatkowo przeprowadziłem polerkę lakieru. Do zamontowania jest jeszcze tylny spoiler M-Technic.

We wnętrzu zagościło radio BAVARIA C i tylne głośniki z epoki firmy Blaupunkt. Wnętrze jest już prawie skończone, zarówno boczki jak i fotele Sportsitze obszyte są tapicerką koloru Antrazit, boczki zmieniłem na zwykłe bo doszedłem do wniosku, że są w lepszym stanie niż te od M30.

W układzie wydechowym zagościł nowy tłumik z charakterystyczną końcówką zagiętą w dół.


Niebawem przedstawię kilka zdjęć auta, przykre niestety jest to, że to moje trzecie e28 i nie mam już czasu się nim zajmować, dodatkowo cały czas dopieszczam e30 Cabrio. "Srebrna" jak zwykłem na nią mawiać raczej będzie musiała mnie opuścić, staram się doprowadzić ją do takiego stanu w jakim jest "Złota".

MAJSU - 8 Czerwiec 2011, 12:34

Galeria mistrz...
Barracuda - 8 Czerwiec 2011, 16:09

MAJSU napisał/a:
Galeria mistrz...


Miszcz :shock: :roll:

Mikulak_BMW - 5 Lipiec 2011, 21:01

Oto początek zdjęć z prac...


Przedni spoiler w podkładzie ale będzie z nim jeszcze sporo pracy.



Drobne wgniecenie rantu błotnika spowodowało przymus malowania sporej powierzchni :(


Pas tylny pochłonął kilkanaście roboczogodzin, kilka wgnieceń, lekka rdza przy lampkach a przy okazji uzupełniłem ubytki w masie ochronnej.

Mikulak_BMW - 3 Sierpień 2011, 22:47

Wymienione części mechaniczne przez 2 lata użytkowania:

-amortyzatory przód DELPHI olejowe

-amortyzatory tył BOGE gazowo-olejowe kolor żółty

-sprężyny JAMEX -40mm/-40mm

-tarcze przód

-klocki przód

-wysprzęglik

-pompa sprzęgła

-tłumik końcowy ASMET

-świece żarowe 6szt. (pali się zielona kontrolka)

-uszczelki kolektora dolotowego ASO

-wahacze

-wał napędowy hybryda 520i@525e, dopasowa skrzynia z silnika 2,7 ETA

-czujnik temperatury wody

-podstawa filtra paliwa (wersja bez pompki, brak problemów z zapowietrzaniem się układu, sprawdzony i naprawiony podgrzewacz)

-chłodnica wody

-rozrusznik

-akumulator 100Ah

-czujnik obrotów (sprawdzony i naprawiony)

Wymienione cześci blacharskie, wyposażenie z zewnątrz:

-pas przedni z dokładką Pfeba, pakiet aerodynamiczny BMW

-tylny spoiler M-technic

-blacha szyberdachu, bez rdzy

-lampy tył (dobrane w ładnym stanie, szczelne)

-uszczelka bagażnika

-niektóre elementy chromowane

-kliny szyb ASO

-koła 16 cali BMW e38, opony DUNLOP 205/50

Wymienione części z wyposażenie wewnątrz:

-fotele Sportsitze (regulacje sprawne, naprawiany fotel kierowcy - oryginalny materiał BMW)

-tylne głośniki BLAUPUNKT dwudrożne z epoki

-radio BMW BAVARIA C (do podłączenia, nie chciałem ciąć fabrycznej wiązki)

-korba szyberdachu ASO

-kilka elemntów plastikowych, ramki, przełączniki itp.

-wyposażenie bagażnika

-kierownica trójramienna w skórze BMW

Mankamenty:

-drugi lakier na całym aucie

-zamek kierowcy uszkodzony przez złodzieja

-ślady korozji wokół miejsc pod lewarek (zakonserwowane)

-głośna praca skrzyni biegów

Plusy:

-brak widocznej korozji, progi zabezpieczone na nowo- podkład, baranek, smar półstały

-odświżony lakier, usunięte rysy, poprawki lakiernicze w kilku miejscach zrobione solidnie tak by nie było ich widać :)

-zdrowy silnik M21D24, brak dymienia, temp. w normie itd. V-max zmierzony 175km/h :)

-przystosowanie pod skrzynię z silnika 2,7 ETA (inne przełożenie, mocniejsza konstrukcja)

-zrobione praktycznie całe zawieszenie, dodatkowo usztywione i obniżone

-dość dobre wyposażenie jak na e28

Auto to moje trzecie e28 i aktualnie piąte BMW i to jedyny powód sprzedaży.
Przejechałem nim może 3000km i starałem się je doprowadzić do kultury z zamiłowania do modelu. Części pochodzą z zasobów własnych lub były kupowane jako nowe.
Auto jest na sprzedaż dodatkowe szczegółowe informacje pod numerem 723043723 po 1.09.2011, wtedy także możliwość oględzin na terenie Warszawy.

Mikulak_BMW - 11 Wrzesień 2011, 19:13

Zdjęcia:












Mikulak_BMW - 7 Październik 2011, 11:24

Auto pojechało do Wawra, niech dobrze służy nowemu właścicielowi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group