To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 M535i] Moje rekiniaste E28

Miłosz - 19 Listopad 2007, 15:55

Oj oj oj chyba bedzie DAMA
wera - 19 Listopad 2007, 17:31

widze, ze masz spore plany na upiekszenie i doprowadzenie do stanu idealnego swojej czerwonej piateczki... zazdroszcze Ci zdrowej blachy... i garazu... to podstawa... teraz tylko kasa czas i checi sie licza... a napewno juz niedlugo wyjedziesz nia na miasto pokazac jaka piekna masz lasencje :mrgreen: tzn bunie :-P pozdrowionka
Bartolommeo - 21 Listopad 2007, 00:19

...
Bart - 21 Listopad 2007, 07:43

Auto fabrycznie jest modelem DC71?
Bartolommeo - 21 Listopad 2007, 17:48

...
Bart - 21 Listopad 2007, 19:45

Przez chwile miałem wątpliwości :-P
Bartolommeo - 13 Kwiecień 2008, 09:22

...
Dexter528i - 13 Kwiecień 2008, 11:39

bartolommeo napisał/a:
Cały czas szukam blacharza i lakiernika tj. pytam, rozmawiam i pokazuję orientacyjne zdjęcia mojego samochodu

Też będę potrzebował dobrego blacharza, który ma serce do BMW.
Z lakiernikiem nie będę miał już takiego problemu.

Bartek jak będziesz potrzebował jakieś małe pierdółki to wal śmiało ;-)

Pozdrawiam

MAJSU - 13 Kwiecień 2008, 12:17

No niestety blacharka i lakier to najgorsza sprawa :-/ Też się tego boję bo będe musiał wreszcie oddac samochód na poprawki... Znalazłem jeszcze jedno miejsce które koroduje w E28, przynamniej w moim :) Tylne kielichy od środka na wysokości poduszki amortyzatora...
Anonymous - 13 Kwiecień 2008, 15:54

Jeśli chodzi silnik to radzę kupić cały samochód, wyjąć co trzeba a resztę sprzedać:

Alpina B10 za rozsądne pieniądze:

http://cgi.ebay.de/Alpina...1QQcmdZViewItem

Może dogadać się z właścicielem tego auta:

http://moto.allegro.pl/it...jsze_coupe.html

Widziałem na Ebay e34 Ac Schnitzer za 1200 Euro jeżdżące tylko po prostu zaniedbane ale w automacie.

To takie moje przemyślenia po przeczytaniu tematu...

Bart - 13 Kwiecień 2008, 16:16

Ciesze sie że się ruszyło ;-)

Mikulak napisał/a:

To takie moje przemyślenia po przeczytaniu tematu...


Można trochę jaśniej :?: :roll:

Anonymous - 13 Kwiecień 2008, 16:33

Skoro to e28 jest dobrą bazą i nie ma silnika zawsze można pójść o jeden krok dalej i wsadzić coś na prawdę kultowego ale oczywiście tylko na bazie M30. Lepiej kupić cały samochód z Niemiec i go rozebrać niż eksperymentować z kupowaniem samego silnika.
Bartolommeo - 14 Kwiecień 2008, 07:15

...
Bart - 14 Kwiecień 2008, 15:35

Wróciłbym do pełnego oryginału bo to nie będzie trudne a w przyszłości frajda będzie podwójna ;-) Ale to już rzecz gustu a jak wiadomo...... 8-)
Bartolommeo - 26 Kwiecień 2008, 10:10

...
Miłosz - 27 Kwiecień 2008, 09:11

wywolujesz straszny apetyt na remont hamulcow..... chyba, tez sie zabiore pewnego pieknego dnia, tyle, ze za seryjne :)
Bartolommeo - 6 Październik 2008, 00:16

...
Bartolommeo - 6 Październik 2008, 17:57

...
Miłosz - 6 Październik 2008, 21:58

bartolommeo napisał/a:
Śrubeczki, uszczeleczki, pierdółeczki zamówione - to było łatwe. Jutro zawożę wał korbowy oraz blok do sprawdzenia i pomierzenia, jak wszystko będzie ok to będę wiedział już jakie panewki i pierścienie kupować. Kwestią dla mnie najtrudniejszą jest decyzja odnośnie wałka rozrządu, koła zamachowego i głowicy. Ale może po kolei:
1. wałek rozrządu - element, który chyba najczęściej poddaje się obróbce celem zwiększenia mocy samochodu - czy zamiana wałka ze standardowego 264 stopnie na wałek 272 stopnie pochodzący z M30B28 wniesie odczuwalne różnice?
2. koło zamachowe - odchudzać czy nie, czy odchudzenie wałka o około 20% także wpłynie ewidentnie na szybkość wchodzenia samochodu na obroty?
3. głowica - kompletna i zrobiona, splanowana tylko tyle ile trzeba było, ale czy może pokusić się o dodatkowe zdjęcie o 2 - 3 setki celem zwiększenia kompresji?
4. do tego wszystkiego założone byłyby barany

Nadrzędnym celem jest bardzo rzetelne wyremontowanie silnika, jednak korzystając z okazji, że i tak jest całkowicie rozebrany chciałbym wykorzystać ten czas i zrobić może coś ponad standardy mając na uwadze zwiększenie osiągów silnika. Ale czy drobne przeróbki o których piszę mają jakiś sens, czy jest to tylko strata pieniędzy?
Jeżeli macie jakieś sugestie bądź doświadczenia z podobnymi "usprawnieniami" proszę i sugestie...


Co do zdjec, faktycznie blok na tyle na ile widac to na zdjeciach wyglada obiecujaco. M30 maja to do siebie, ze jak nie byly zakatowane, przegrzane lub zagazowane to blok wyglada nieraz w ten sposob nawet po 500.000km. Moj stary 2,8 z tego typu przebiegiem wygladal bardzo podobnie.

Tloki masz bardzej porysowane niz w motorach ktore rozbieralem, chyba ze przeklamuje zdjecie.

O wale na podstawie takiego zdjecia niewiele mozna powiedziec.

Co do pytan:
1. Walek 272 stopnie wystepowal jedynie w starych (do okolo 1978) silnikach 2,8 3,0 i 3,3 litra. Walki te sa bardzo trudne do dostania , zwlaszcza w przyzwoitym stanie, latwo tez pasc ofiara oszustwa bo bardzo ciezko je rozroznic od 264 stopni. Wraz z wprowadzeniem pierwszej normy spalin w Niemczech wszystkie M30 dostaly walek 264 stopnie, a pozniej 3,5KAT nawet 260. Dosc istotnym jest fakt, ze walek 272 nie istnieje w wersji pasujacej do Motronika wiec trzeba sporo przerabiac. Nowy 272 dostepny jest u W&N.

Jesli chcesz miec mocniejsza gore mozesz zdecydowac sie na uliczny walek 280/282 stopnie oraz stosowny chip. Jesli chcesz aby M30 przyspieszalo rownomiernie i plynnie juz od niskich obrotow to odpusc sobie ostrzejszy walek. Jest to spory koszt i tak naprawde sporo wyrzeczen.

2. Mam splanowane kolo o 20% i silnik zdecydowanie zwiniej reaguje na pedal gazu, niestety lista modyfikacji jest dluzsza i nie wiem na ile jest to zasluga wlasnie tej modyfikacji.

3. Glowice mialem zamiar splanowac o 0,7mm a finalnie mam o 1,2mm, nie zauwazam zadnych negatywnych skutkow tak gigantycznej kompresji (przynajmniej narazie) pozatym, ze silnik potrzebuje znacznie mniej paliwa i ciezko go wyregulowac tak aby nie chodzil za bogato. Warto wspomniec , ze przy takim planowaniu konieczne sa fasolki na kole zebatym walka rozrzadu, inaczej walek bedzie zle ustawiony wzgledem walu. Planowanie o 0,2 czy 0,3mm miesci sie w standartowej obrobce, jesli glowica nie byla wczesniej planowana to taki zabieg mozna wykonac raczej bez wielkich przemyslen.

4. Barany w polaczeniu ze zwyklym walkiem wyrownaja jedynie prace silnika, zwieksza nieco elastycznosc i lekko zmieni sie dzwiek silnika.

To tyle odemnie.

Bart - 30 Lipiec 2009, 22:41

Co tu taka cisza?? Auto juz ma zakończony pewien etap i ani widu ani słychu?? :-P
marcin_e12 - 30 Lipiec 2009, 22:58

Czy silniczek skończony? Jestem ciekaw jak wypadły pomiary Twojego m30b35 w warsztacie i czy musiałeś robić jakieś zabiegi z gładziami cylindrów, tłokami lub pierścieniami?
Bartolommeo - 2 Sierpień 2009, 23:48

...
Dominique - 3 Sierpień 2011, 14:55

Bartolommeo, jak tam postępy w pracach nad M535? Taki fajny remont, a tutaj żadnych nowych opisów, żadnych zdjęć...pochwal się trochę, bo słyszałem, że coś tam jednak się dzieje ;-)
Bartolommeo - 9 Sierpień 2011, 00:27

...
ŻbiQ - 22 Wrzesień 2011, 22:59

Bartek, masz już nowy komputer? :-P
Czekamy na jakieś "smaczki" na zakończenie sezonu ;-)

Bartolommeo - 24 Wrzesień 2011, 18:35

...
Bartolommeo - 25 Wrzesień 2011, 16:38

...
deric - 25 Wrzesień 2011, 20:36

wszystko robione profi podziwiam
Dominik4x4 - 25 Wrzesień 2011, 22:42

ciekawe która prędzej wyjedzie twoja czy Bartka :mrgreen: :-)
Bartolommeo - 26 Wrzesień 2011, 07:52

...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group