To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28] 520i Edition 1987/07

Łukasz_P - 27 Marzec 2011, 23:03

ŻbiQ, dawaj zdjęcia swojego delfina ;-)

Z nadmiaru wrażeń zapomniałem podziekwać. Tak więc dzięki bardzo za miłe spotkanie i fajną sesję. ;-) Przejażdżka po centrum + kawka z pięknymi widokami - bezcenne ;-)

a tak BTW... chyba nie zapłaciłem za ten sok... :shock:

M-EJ - 28 Marzec 2011, 10:01

Bardzo ładnie, ale ZbiQ czekam na jakas agresywniejszą felge :-)
ŻbiQ - 28 Marzec 2011, 10:22

Łukasz_P napisał/a:
ŻbiQ, dawaj zdjęcia swojego delfina ;-)


Jak znajdę dziś chwilę czasu to postaram się wrzucić :-)

Łukasz_P napisał/a:
nadmiaru wrażeń zapomniałem podziekwać. Tak więc dzięki bardzo za miłe spotkanie i fajną sesję. ;-) Przejażdżka po centrum + kawka z pięknymi widokami - bezcenne ;-)


Również wielkie dzięki :-) W końcu mam uwiecznionego Delphina porządnym aparatem w doborowym towarzystwie :mrgreen: A Eta to dla mnie dobra motywacja do jeszcze szerszych planów. Jak pojechałeś to miałem jeszcze kilku "zwiedzających" przy rekinie - fajna sprawa ;-)

Łukasz_P napisał/a:
a tak BTW... chyba nie zapłaciłem za ten sok... :shock:


o to się nie martw - akurat pracuje tam moich 2 kumpli, więc jeszcze później dostałem 2 kawy w gratisie :-P Jednym słowem - posiadanie rekina się opłaca :mrgreen:

Naprawdę, Panowie zachęcam do spotkań w szerszym towarzystwie, bo to kwintesencja posiadania pięknego klasyka!

ŻbiQ - 28 Marzec 2011, 10:37

M-EJ napisał/a:
Bardzo ładnie, ale ZbiQ czekam na jakas agresywniejszą felge :-)


Powiem Ci, że trochę biję się z myślami, bo Delphina chciałem zostawić w oryginale na właśnie góra 15-stkach i doprowadzić wszystko do stanu bliskiego ideałowi i cieszyć się nim tylko przy pięknej pogodzie. Mój przepastny garaż coś tam kryje w większym rozmiarze, ale zobaczymy... ;-) Na próbę pewnie coś się pojawi. A wiadomo jak felga to i zawieszenie w dół. Nie ukrywam, że po wczorajszym spotkaniu z Łukaszem i jego Etą, trochę zaczęło mnie kusić na agresywniejsze dodatki, a szczególnie, że BBS RC to mój faworyt w E28 - tak BTW to Łukasz zapomniałeś napisać o tym, że odkryłeś, że tył u Ciebie MA 9 CALI, a nie 8,5 ;-) Parapet niesamowity!

Tak, jak już kiedyś pisałem - E28 trzeba mieć dwie - jedną na krajobrazowe przejażdżki, a drugą do zap...... ;-)

M-EJ - 28 Marzec 2011, 12:50

ŻbiQ napisał/a:
M-EJ napisał/a:
Bardzo ładnie, ale ZbiQ czekam na jakas agresywniejszą felge :-)


Powiem Ci, że trochę biję się z myślami, bo Delphina chciałem zostawić w oryginale na właśnie góra 15-stkach i doprowadzić wszystko do stanu bliskiego ideałowi i cieszyć się nim tylko przy pięknej pogodzie. Mój przepastny garaż coś tam kryje w większym rozmiarze, ale zobaczymy... ;-) Na próbę pewnie coś się pojawi. A wiadomo jak felga to i zawieszenie w dół. Nie ukrywam, że po wczorajszym spotkaniu z Łukaszem i jego Etą, trochę zaczęło mnie kusić na agresywniejsze dodatki, a szczególnie, że BBS RC to mój faworyt w E28 - tak BTW to Łukasz zapomniałeś napisać o tym, że odkryłeś, że tył u Ciebie MA 9 CALI, a nie 8,5 ;-) Parapet niesamowity!

Tak, jak już kiedyś pisałem - E28 trzeba mieć dwie - jedną na krajobrazowe przejażdżki, a drugą do zap...... ;-)


Można też zapier... po pieknych drogach z pieknymi widokami :mrgreen:

ŻbiQ - 28 Marzec 2011, 14:59

M-EJ napisał/a:
Można też zapier... po pieknych drogach z pieknymi widokami :mrgreen:


Albo płynąć 40 km/h nic nie widząc :-P

http://www.youtube.com/watch?v=XQp_b33yt2M

ŻbiQ - 2 Kwiecień 2011, 12:35

Przygotowania do wiosennej rundki 535i ;-)





Tak właśnie zakończył się kilkunastoletni pobyt 535i na strychu :-) Teraz czyszczenie, szorowanie, polerowanie i oczywiście inwentaryzacja :-) Widok przepływomierza od 3,5 l od razu poprawił mi humor ;-) Wersja była naprawdę niezła - m. in. Sportsitze z podgrzewaniem. Kolor wydaję mi się, że royalblau-metallic, ale pewności nie mam.

Może gdzieś tam leży od niej brief, to wtedy sprawa byłaby jasna po rozkodowaniu VIN-u.

Taka sama robota czeka mnie na wsi, bo tam w stodole z kolei leży cała mechanika z osprzętem ;-) Ale to w niedalekiej przyszłości ;-)

Wracam teraz do odnawiania tego, co na miejscu. Więcej może wrzucę wieczorkiem albo już jutro :-)

PS Nie ma to jak wiosna ;-)

Filip0 - 2 Kwiecień 2011, 13:06

ZAZDROSZCZE :!:

Muszę jechac do babci na wieś.. może jakaś Emka się tam uchowała w stodole :mrgreen:

M-EJ - 2 Kwiecień 2011, 16:12

E28 jest jedynym autem gdzie podoba mi się niebieska tapicerka. Troche mam wątpliwości jak to będzie się łączyć z obecnym lakierem. Czekam na dalsze postępy.
ŻbiQ - 2 Kwiecień 2011, 17:41

M-EJ napisał/a:
Troche mam wątpliwości jak to będzie się łączyć z obecnym lakierem.


M-EJ, uspokoję Cię - to nie są graty, które będę wrzucał do Delphina :-) Po prostu robię porządki i rozeznanie wśród moich zbiorów ;-) Nawet nie pomyślałbym żeby cokolwiek ruszać w rekinie! Tamta konfiguracja fabryczna zostaje dożywotnio ;-)

Znalazłem jej VIN pod kanapą - wrzucam do rozkodowania :mrgreen:

Filip0 - 2 Kwiecień 2011, 17:49

A co z większym sercem ?

Ja bym się chyba nie opanował :mrgreen:

Kuba-Kalina - 2 Kwiecień 2011, 21:00

Zbiq nie mial bys ch ;-) eci sprzedac mi tej deski rozdzielczej ?? ?
ŻbiQ - 2 Kwiecień 2011, 23:05

Filip0 napisał/a:
A co z większym sercem ?


Te serce musi najpierw zacząć bić, a to wcale nie taka prosta sprawa, nie wspominając o kosztach. A nie ma sensu wg mnie wkładanie silnika tak żeby tylko jeździł, trzeba się za to zabrać od podstaw ;-) A wracając do tego, co napisałem wcześniej, Delphin nie doczeka się nic innego jak stare (trochę słabe ;-) ) poczciwe M20B20 :-)

Kuba-Kalina napisał/a:
Zbiq nie mial bys ch ;-) eci sprzedac mi tej deski rozdzielczej ?? ?


Takich suwenirów to grzech się pozbyć ;-) A po dokładnych oględzinach, deska ma tylko 1 ledwo widoczne pękniecie i to przy wylotach na szybę, więc będzie czekać u mnie na E28 w tej tapicerce ;-)

Fotele i kanapę udało mi się doprowadzić do takiego stanu, że sam jestem w szoku, ale nie mam już siły iść po aparat, bo zasuwam dziś od 7 rano z tym tematem :-P

M-EJ - 3 Kwiecień 2011, 11:28

Czy boczki na drzwi też masz? Może chciał byś odsprzedać cały ten komplet po za górną częścią deski rozdzielczej. Mi sie podoba niebieskie wnętrze, prędzej czy później i tak bym takie zaadoptował.
ŻbiQ - 4 Kwiecień 2011, 16:24

Mam kompletną tapicerkę łącznie z boczkami, jedyne czego brakuje to niebieska wykładzina. Na razie się z tym nie rozstaję ;-)

Korzystając z chwili czasu - fotele przed praniem:








Dla porównania:







I efekt finalny:








Fotel pasażera praktycznie nie nosi śladów zużycia, wygląda jak by wyjechał świeżo od tapicera :mrgreen: Jeszcze jedno delikatne prawie i będzie miód-malina :mrgreen:

Łukasz_P - 4 Kwiecień 2011, 17:13

Nooo to się nazywa mieć niezłe suweniry na strychu... !! !

Jakie masz plany co do tych foteli i całej reszty ??

ŻbiQ - 4 Kwiecień 2011, 23:56

Łukasz_P napisał/a:

Jakie masz plany co do tych foteli i całej reszty ??


Tak jak już wspominałem, wszystko odświeżone, zapakowane czeka na adaptację w kolejnych rekinach, które trafią w moje ręce ;-)

Beatles - 5 Kwiecień 2011, 01:09

Ambitne plany :-)
ŻbiQ - 6 Kwiecień 2011, 22:34

A dzisiaj podjechałem sobie do ASO, bo nie chciało mi się czekać na przesyłkę z allegro ;-) Akurat mi się udało, bo też ktoś zamówił do E28 i długo nie odbierał, więc były 2 sztuki od ręki :-)

Lampki podświetlenia tablicy - 2 x 35,57 zł po 12% rabacie.


Łukasz_P - 6 Kwiecień 2011, 23:01

To teraz sprawdź czy będzie do czego przykręcać... ;-)

U mnie okolice lampek są nadgryzione przez rdzę i przykręcanie lampek jest trochę ryzykowne ;-)

ŻbiQ - 6 Kwiecień 2011, 23:59

Łukasz_P napisał/a:
To teraz sprawdź czy będzie do czego przykręcać... ;-)

U mnie okolice lampek są nadgryzione przez rdzę i przykręcanie lampek jest trochę ryzykowne ;-)


U mnie jeszcze gorzej niż u Ciebie ;-) Sprawdzałem dziś rano i dobrze nie jest, ale że mam w planach trochę prac nad blacharką to sobie wszystko powolutku kompletuję ;-) Dziś się wstępnie umówiłem na dogłębne oględziny rekina w Classic Motors :-) Jak na razie oryginalne progi z ASO mam do kupienia za 540 zł sztuka, więc szukam dalej ;-)

ŻbiQ - 22 Kwiecień 2011, 11:00

Muszę się z Wami podzielić pewnym moim doświadczeniem... ;-)

Otóż przyznaję się bez bicia, że nigdy nie byłem entuzjastą silnika M10B18 w E28. Wydawało mi się, że jest to dość słabe zestawienie i co może "zwojować" te 105 KM w takim wielkim aucie jakim jest BMW serii 5, drugiej generacji. Uważałem ten silnik za taki relikt, który pozostał jeszcze po E12. Tak, tak - DO WCZORAJ!

Jakież wielkie było moje zdziwienie, gdy przekręciłem kluczyk w stacyjce i zrobiłem pierwsze kilka kilometrów do stacji benzynowej - TEN SAMOCHÓD CHCE JECHAĆ! :-)

Chwilę później przeprosiliśmy się z 518i zestrojonej z 5-cio biegowym manualem ;-)

Jeszcze rzut oka pod maskę i zdziwienie, jak ten silnik to robi, skoro więcej wolnej przestrzeni w komorze niż samego osprzętu ;-)

Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów to klasyczny tryb miejski, więc nawet nie było okazji,żeby poczuć ten drzemiący w nim potencjał ;-) Ale był też etap serpentynami pod górkę do hotelu i M10 "wciągnęło" nas w iście sprinterskim tonie na sam szczyt.

Kolejnym etapem była już niekończąca się niemiecka autostrada - to jest chyba żywioł tego motoru :-)

Naprawdę byłem zaskoczony przyśpieszeniem i elastycznością tego auta, a do tego piękny dźwięk 4 garów wkręcających się na coraz to wyższe obroty (w miejscu obrotomierza oczywiście zegar ;-)) Później już pierwsza wizyta piątki w naszym pięknym kraju, więc tylko redukcja do 4 lewy pas i lecimy ;-) Żadnych problemów z wyprzedzaniem.

Dzisiaj 4 rano Warszawa, 1000 km mamy wspólnie za sobą... Jeszcze obowiązkowa pielęgnacja na myjni bezdotykowej i zasłużony odpoczynek... Ale i tak chcesz od razu wrócić za stery tego "potworka"... ;-)

Odniosłem wrażenie, że moje poczciwe M20 to przy nim leciwy "dziadziuś", chociaż w papierach jest odwrotnie - i to jest chyba w tym wszystkim najgorsze...

A sprawcą tego całego zamieszania jest 518i w pięknym kolorze Malachitgrün Metallic z maja 1987 r. :-)

Żeby nie było, kilka zdjęć z telefonu ;-) Jest to limitowana wersja "CSL" (stąd pewnie te osiągi), która nie toleruje kompromisów, więc możemy tylko pomarzyć o wspomaganiu i prawym lusterku :mrgreen:







Łukasz_P - 22 Kwiecień 2011, 11:40

No no ŻbiQ-u, gratulejszyn !! ! Musisz się nią szybko pochwalić ;-)

Powiedz mi jak to możliwe, że pomimo że to rok 1987 i jak przypuszczam wersja Edition to nie ma Shadowline tylko Chromline... :-/

misza - 22 Kwiecień 2011, 12:03

Piękna sztuka, rozumiem że to nowy zakup?

Można prosić wiecej zdjęć szczególnie pod maską

Pozdro

ŻbiQ - 22 Kwiecień 2011, 12:38

Łukasz_P napisał/a:
No no ŻbiQ-u, gratulejszyn !! ! Musisz się nią szybko pochwalić ;-)

Dzięki :-) Nie wiem, czy zdążę ;-)

Łukasz_P napisał/a:
Powiedz mi jak to możliwe, że pomimo że to rok 1987 i jak przypuszczam wersja Edition to nie ma Shadowline tylko Chromline... :-/

Łukasz, 87 rok produkcji nie oznacza, że musi to być Edition - to była po prostu taka "limitowana" wersja wypuszczona na koniec produkcji, której obaj jesteśmy posiadaczami ;-) Ale 518i jest jeszcze większym unikatem, bo takiego golasa nigdy nie widziałem :-P
Cytat:

Piękna sztuka, rozumiem że to nowy zakup?

Tak, to nowy zakup, ale na razie jeszcze mnie nie stać na utrzymywanie kolejnego E28, więc jest na sprzedaż, chociaż jest wstępnie zarezerwowana ;-) Jak coś to pojawi się w dziale "Giełda" wraz ze szczegółowym opisem ;-)

peter22 - 22 Kwiecień 2011, 16:05

ŻbiQ napisał/a:
Ale 518i jest jeszcze większym unikatem, bo takiego golasa nigdy nie widziałem


pewnie dlatego, ze niewiele sie wczesniej interesowales b18 :D z tego co wiem, to doiero od b20 w gore wspomaganie bylo standardem :) ale to lusterko mnei zdziwilo, jak w 125p :P tak sie zastanawiam, czemu tak zadziwily cie osiagi 518, ale jak przypomnialo mi sie sobotnie spotkanie i dluga prosta do cargo to wszystko stalo sie jasne :mrgreen: :-D

a tak poza tym, to ladna :) lubie te zielone kolory! ciekaw jestem ile to w ogole pali?!?

ŻbiQ - 22 Kwiecień 2011, 17:54

peter22 napisał/a:
z tego co wiem, to doiero od b20 w gore wspomaganie bylo standardem

to prawda, ale plus jest taki, że pół roku kręcenia i + kilka cm w łapie ;-)

peter22 napisał/a:
tak sie zastanawiam, czemu tak zadziwily cie osiagi 518, ale jak przypomnialo mi sie sobotnie spotkanie i dluga prosta do cargo to wszystko stalo sie jasne :mrgreen: :-D

gwarantuje Ci, że staje na tej samej prostej 518i i będziesz oglądał tylko znikający punkt :-P

peter22 napisał/a:
ciekaw jestem ile to w ogole pali?!?

to jest dopiero ciekawostka - z całej trasy, prędkości przedział 90-110 km/h (jechałem za lawetą) wyszło mi niecałe 6,5 l/100 km :-) bardzo ekonomiczne auto :mrgreen:

peter22 napisał/a:
lubie te zielone kolory!

nigdy nie podobał mi się zielony kolor samochodu - ten jest piękny ;-) a do tego jeszcze zielona tapicerka w pełni robi robotę :-)

Czerw - 22 Kwiecień 2011, 18:47

ŻbiQ napisał/a:
to jest dopiero ciekawostka - z całej trasy, prędkości przedział 90-110 km/h (jechałem za lawetą) wyszło mi niecałe 6,5 l/100 km bardzo ekonomiczne auto
Chyba na lawecie :mrgreen:

Z drugiej strony nie ma się co dziwic, mi ekonomizer pokazuje przy takiej prędkości 4,5-5litrów, więc jak to było 90% twojej trasy to wynik jest bardzo prawdopodobny ;-)

bąku - 22 Kwiecień 2011, 20:33

Piękna skubana :-) będzie stała na Mokotowie :?: :mrgreen: jak będę to może dam cynka i oblukam ją i twoją przy okazji :mrgreen:
ŻbiQ - 22 Kwiecień 2011, 21:02

bąku napisał/a:
Piękna skubana :-) będzie stała na Mokotowie :?: :mrgreen:

nie będzie tylko JUŻ stoi :mrgreen:

bąku napisał/a:
jak będę to może dam cynka i oblukam ją i twoją przy okazji :mrgreen:

Obie moje :-P Jutro jestem cały dzień, więc zapraszam, w niedziele mnie nie ma ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group