To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28] 520i Edition 1987/07

ŻbiQ - 5 Maj 2010, 13:46

MAJSU napisał/a:
Najbardziej mnie zastanowił komputer pokładowy zdalnie sterowany :roll: Webasto chyba nie masz więc co to za opcja ?



Nie zdalnie, tylko z pilotem. Sprawdziłem - rzeczywiście chodzi o sterowanie z pozycji tej dźwigienki :-)


ŻbiQ - 5 Maj 2010, 14:00

Dexter528i napisał/a:


Swoją droga dziwi mnie to że niektóre opcje wyposażenia podane są po angielsku, a inne po niemiecku.


Przeglądałem rozkodowania z różnych forum i tak niestety jest. Wydaje mi się, że nie mogli znaleźć odpowiednich tłumaczeń w jęz. ang. (idiomy :?:) i zostawili po niemiecku... Ale to jest tylko moje zdanie.

MAJSU - 5 Maj 2010, 16:43

Tak czy inaczej ładnie dali dupy z tymi tłumaczeniami :-)
ŻbiQ - 5 Maj 2010, 20:46

MAJSU napisał/a:
Tak czy inaczej ładnie dali dupy z tymi tłumaczeniami :-)


Co prawda, to prawda ;-)

Jeśli chodzi o
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

to jest to kod oznaczający zarówno podgrzewane lusterka zewnętrzne, podgrzewany zamek kierowcy jak i podgrzewane dysze spryskiwaczy ;-)

Przy tłumaczeniach powinni zatrudnić kogoś z forum, a nie tłumacza ze słownikiem :-)

Jedyne co pozostało dla mnie zagadką to centralny zamek z autoalarmem ;-) W E34 miałem tak, że jak zostawiłem ją zakodowaną i np. podniosłem maskę albo spróbowałem 3 - krotnie ją odpalić to wyła z klaksonu ;-) Nie sądzę żeby tutaj było podobnie, ale zaraz z ciekawości pójdę sprawdzić 8-) Najwyżej dam znać o sobie na osiedlu ;-)

Dexter528i - 5 Maj 2010, 21:17

Gdyby był alarm to pod zamkiem drzwi byłby drugi "zamek" + "zamek" koło tylnej tabliczki rejestracyjnej, którymi uaktywniało by się alarm.
ŻbiQ - 6 Maj 2010, 01:28

Dexter528i napisał/a:
Gdyby był alarm to pod zamkiem drzwi byłby drugi "zamek" + "zamek" koło tylnej tabliczki rejestracyjnej, którymi uaktywniało by się alarm.


Jak napisałem wcześniej, udałem się do piątki w celu weryfikacji posiadania/nieposiadania seryjnego alarmu w samochodzie... Raz przekręcam kluczyk w stacyjce, drugi, trzeci i... I chyba byłem bardziej zdziwiony niż sąsiad w oknie słuchający przez 30 sekund mojego wariującego klaksonu :mrgreen: Kolejne miłe zaskoczenie ze strony mojej strzały ;-) Jutro jeszcze sprawdzę, czy tak samo reaguje przy otwarciu maski (trzymam kciuki), ale ten test już na jakimś odludziu, bez świadków ;-)

A i nie da się chyba tego cholerstwa wyciszyć jak już zacznie "wyć". Nie można wtedy wprowadzić kodu, wyjęcie kluczyka ze stacyjki i ponowne włożenie też nie pomogło. To też muszę jeszcze zweryfikować.

:-)

M-EJ - 6 Maj 2010, 16:50

Tutaj E30 ale widać o czym pisze dexter.


ŻbiQ - 6 Maj 2010, 21:41

Wiem jak to wygląda i też szukałem wczoraj takiego zdjęcia żeby wkleić ;-)
Maro - 6 Maj 2010, 23:09

wyjący klakson to jest element OBC2, i jest on powiązany z funkcją CODE, czy ma ktoś w ogóle instrukcje jak sie korzysta z tego CODE? bo tez to mam ale nie wiem jak uruchomic;]

aa i to nie korzysta z syren klaksonu tylko ma jeszcze jedną dodatkowa syrenę pod maską która w zasadzie nie różni się wiele od tych klaksonowych

ŻbiQ - 6 Maj 2010, 23:25

Maro napisał/a:
wyjący klakson to jest element OBC2, i jest on powiązany z funkcją CODE, czy ma ktoś w ogóle instrukcje jak sie korzysta z tego CODE? bo tez to mam ale nie wiem jak uruchomic;]

aa i to nie korzysta z syren klaksonu tylko ma jeszcze jedną dodatkowa syrenę pod maską która w zasadzie nie różni się wiele od tych klaksonowych


Też na początku miałem z tym problem ;-) Jeśli chcesz zakodować samochód to:
1. Wyłączasz silnik
2. Wciskasz "CODE"
3. Wpisujesz 4 - cyfrowy kod, gdzie 1000 odpowiada pierwszej cyfrze w kolejności, 100 - drugiej itd. Klikając podnosisz wartość danej cyfry.
4. Po wpisaniu kodu wyjmujesz kluczyk i gotowe - BMW "uzbrojone" ;-)

Odkodowanie:
1. Przekręcasz kluczyk, powinno być takie "bong" (u mnie było do niedawna, a teraz chyba głośniczek dokonał żywota).
2. Wpisujesz kod.
3. Wciskasz "SET/RES"
4. Wracasz kluczykiem do pierwszej pozycji i potem odpalasz.

ŻbiQ - 7 Maj 2010, 12:47

Tak się ciekawie złożyło, że mam jeszcze całą E28 535i... z tym, że w częściach :twisted: Jakieś 15 lat temu mój ojciec kupił taki samochód w Niemczech, z tym że była lekko uderzona lewym błotnikiem. Oczywiście miała służyć jako dostawca części do M535i ;-) Rozebrali ją z wujkiem w pół dnia i przywieźli do Polski. Wyposażenie miała naprawę bogate - m.in, Sport Sitze z podgrzewaniem, OBC II, wycieraczki reflektorów, a co do reszty to muszę pogrzebać ;-) Leżało to wszystko na strychu do tej pory i teraz zabieram się za "odkurzanie" tych skarbów. Przebieg oryginalny 179671 KM co widać na zdjęciach. Jestem ciekawy jak się ma to 218 konne serce wraz ze skrzynią manualną :?: - jak rozmawiałem z ojcem to mówił, że wszystko zakonserwował i leży wszystko u wujka w suchym garażu...

Powiem szczerze, że pokusa "małej" zamiany jest bardzo duża... ;-) A co do foteli to pojawią się obowiązkowo i prawdopodobnie będą obszyte skórą 8-)

Kilka zdjęć tego co już przywiozłem











MAJSU - 7 Maj 2010, 13:24

Niema na co czekać, trzeba swapować :mrgreen:
Kuba-Kalina - 7 Maj 2010, 14:40

Gdybys chciał cos z tych fantów posprzedawac to daj znac, byłbym chetny na pare rzeczy ...
Czornye28 - 8 Maj 2010, 19:06

ehhh nie którzy maja "Skarby" na strychach ... :shock:
Kucharz - 8 Maj 2010, 20:00

Czornye28 napisał/a:
ehhh nie którzy maja "Skarby" na strychach ... :shock:


aż normalnie zaczynam żałować, że budując dom strychu nie zrobiłem ;)

pogratulować strychu koledze należy

ŻbiQ - 10 Maj 2010, 00:30

Kilka zdjęć z sesji po ostatnim odświeżaniu lakieru :mrgreen:






No i w końcu odpowiednia kierownica ;-)

ŻbiQ - 16 Czerwiec 2010, 00:09

idą zmiany ;-)


Filip0 - 16 Czerwiec 2010, 01:35

ŻbiQ napisał/a:
idą zmiany ;-)


Ku lepszemu :-D

MAJSU - 25 Czerwiec 2010, 09:42

Wczoraj miałem zaszczyt przejechać się 520i no i nie powiem klawy Rekin :-) Stan naprawdę wzorowy zarówno mechanicznie jak i wizualnie no i na nowym felunku nabrał tego klasycznego wyglądu :!:

Widziałem też i nowy nabytek ale to niech już właściciel się sam pochwali ;-) Bo po poprzedniej fotce chyba nie wszyscy zrozumieli że nie o felgi chodzi :mrgreen: hehe

Jeszcze raz dzięki za pomoc i miłą pogawędkę :!: ;-)

Czerw - 25 Czerwiec 2010, 10:00

Eeee nowa fura, a nie nowe felgi, coś jakaś za czarna mi sie wydawała :-D
Prosimy o więcej zdjęc i szczegułów ;-)

Szalik1 - 25 Czerwiec 2010, 10:13

ładnie tak sobie jaja robic z forumowiczów :-P ??
ŻbiQ - 25 Czerwiec 2010, 21:47

MAJSU napisał/a:
Wczoraj miałem zaszczyt przejechać się 520i no i nie powiem klawy Rekin :-) Stan naprawdę wzorowy zarówno mechanicznie jak i wizualnie no i na nowym felunku nabrał tego klasycznego wyglądu :!:

Widziałem też i nowy nabytek ale to niech już właściciel się sam pochwali ;-) Bo po poprzedniej fotce chyba nie wszyscy zrozumieli że nie o felgi chodzi :mrgreen: hehe

Jeszcze raz dzięki za pomoc i miłą pogawędkę :!: ;-)


A dzięki, dzięki za miłe słowa :-D No zbroję się powoli ;-) A, że jedynakom z reguły jest smutno to pojawiła się i siostra :mrgreen: Jak mi komputer przestanie odmawiać posłuszeństwa to pochwalę się nowym nabytkiem i nowym felunkiem ;-)

ŻbiQ - 23 Lipiec 2010, 11:23

Mała aktualizacja i kilka zdjęć po 2-dniowym dopieszczaniu ;-)

Zmiana kół na BMW Styling 4 rozmiar 7x15 + opony Bridgestone 195/65 15'










I na koniec moje ulubione :mrgreen:


MAJSU - 23 Lipiec 2010, 11:26

Ale Etę to by się przydało też umyć :mrgreen: Ostatnio jak ją widziałem to powli mech zaczynał na niej rosnąć :->
ŻbiQ - 23 Lipiec 2010, 11:36

MAJSU napisał/a:
Ale Etę to by się przydało też umyć :mrgreen: Ostatnio jak ją widziałem to powli mech zaczynał na niej rosnąć :->


Eta też miała swój dzień, cierpliwości... ;-)

ŻbiQ - 2 Sierpień 2010, 21:45

Jako że mamy obecnie poruszony wątek wymiany podzespołów zawieszenia, którą na dniach będę u siebie przeprowadzał, wrzucam listę części wraz z ceną brutto bez zniżek w IC. W nawiasie nr części danego producenta. Jak komuś się nie chce liczyć ;-)

ZAWIESZENIE PRZÓD

Silentblock/tuleja wahacza, przednia oś (wahacz dolny)
LEMFÖRDER (10517 02) 2 x 44 zł

Silentblock/tuleja wahacza (wahacz górny)
LEMFÖRDER (10556 01) 2 x 81 zł

Drążek/wspornik, stabilizator (patyk)
LEMFÖRDER (10576 02) 2 x 100 zł

Tuleja stabilizatora
OCAP (1215424) 2 x 27 zł

ZAWIESZENIE TYŁ


Silentblock belki zawieszenia (poduchy)
LEMFÖRDER (10641 01) 2 x 88 zł

Łącznik stabilizatora tylnego (lorneta)
LEMFÖRDER (10643 02) 2 x 220 zł

Silentblock/tuleja wahacza, tylna oś
LEMFÖRDER (10644 01) 2 x 47 zł

WAŁ/MOST


Przegub elastyczny wału
LEMFÖRDER (10483 01) 1 x 137 zł

Poduszka tylnego mostu
LEMFÖRDER (10637 01) 1 x 252 zł

Podpora wału napędowego
LEMFÖRDER (10505 01) 1 x 230 zł

RAZEM BEZ ZNIŻEK WYCHODZI 1833 ZŁ

Bart - 2 Sierpień 2010, 22:35

Napisz do Maćka:
http://www.czescidobmw.pl/

na pewno dostaniesz lepsze ceny ;-)

MAJSU - 2 Sierpień 2010, 22:42

Albo odezwij się na PW bo mam jakieś 30% zniżki w IC.
ŻbiQ - 2 Sierpień 2010, 22:53

MAJSU napisał/a:
Albo odezwij się na PW bo mam jakieś 30% zniżki w IC.


Specjalnie napisałem ceny brutto, bo każdy ma różne zniżki ;-) Ja mam 35%, więc też nie narzekam :-P

MAJSU - 3 Sierpień 2010, 00:29

ŻbiQ napisał/a:
MAJSU napisał/a:
Albo odezwij się na PW bo mam jakieś 30% zniżki w IC.


Specjalnie napisałem ceny brutto, bo każdy ma różne zniżki ;-) Ja mam 35%, więc też nie narzekam :-P


To jeden kit dla wszystkich jest ;-) Bez zniżek się tam po prostu nie opłaca kupować bo ceny są znacznie wyższe niż w innych sklepach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group