To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Inne youngtimery forumowiczów - [E3] 2800 Miłosz

Miłosz - 15 Grudzień 2010, 20:33

Odebralem graty ze szlifu :)



Blok rozwiercony na pierwszy nadwymiar i splanowany 0,2mm , mialo byc 0,1mm ale okazal sie byc krzywy.

Glowica rowniez bez rewelki w tym wzgledzie, konieczne bylo 0,6mm , takze silnik juz sie samoczynnie troche doprezyl :)




bmxvillain - 13 Styczeń 2011, 16:32

Czy prace poszły dalej?

Temat bardzo ciekawy. Przeczytany od deski do deski. Czekam na dalesze relacje z walki z tą maszynką

fachmistrz - 19 Marzec 2011, 16:35

gratuluje postępu prac przy e3
mam nadzieje że uda sie spotkać na jakiejś sesyjce naszym SMOCZYCOM (E3) :-D

Przemas - 21 Marzec 2011, 17:32

Miłosz,jak idą pracę?
Miłosz - 26 Marzec 2011, 20:33

Powolutku po pol godzinki do godzinki dziennie czyszcze i docieram zawory, recznie - raczki bola, od przyszlego tygodnia chce powoli zaczac skladac silnik, w sumie nie mam za bardzo czym sie pochwalic, to bardziej tak dla wlasnej mobilizacji :)





Nie moge sie doczekac czy bedzie dalo sie krecic bez wspomagania taka kierownica :)


Ślivak - 26 Marzec 2011, 21:01

Miłosz napisał/a:


Nie moge sie doczekac czy bedzie dalo sie krecic bez wspomagania taka kierownica :)


W skórzanych rękawiczkach ;-)

Dexter528i - 27 Marzec 2011, 19:48

Mnie ciekawi od jakiegos czasu jak bedziesz ja rejestrowal. Czy w Polsce normalnie, czy na w PL na zolte, czy w Niemczeh na H

Pozdrawiam

Kamil - 27 Marzec 2011, 21:13

Widziałem takie coś do zaworów ale na wiertarkę :D
Pytanie do Mistrza:
- jakaś konkretna pasta?
- masz jakiś sposób na czyszczenie kanałów wodnych?
- inne tajemnice co do przygotowania głowicy...?
:roll:
zastanawiam się czy dać fachowcom żeby to za mnie zrobili czy się pobawić samemu.

i jeszcze jedno: jak w bloku wyczyścić komorę wodną - moja cała zardzewiała... czyścić czy olać? :-P

Miłosz - 28 Marzec 2011, 08:39

Z rejestracja wielokrotnie sie zastanawialem i nie podjalem zadnej konkretnej decyzji, najchetniej ubezpieczyl bym jej orginalne stare francuskie blachy ale w DE to nie przechodzi.

Ja glowice docieram tylko i wylacznie recznie, zadnych wiertarek itp... pasty dwie, druba i drobna, nazwy nie pamietam, jak sprawdze to napisze. Dotarcie zaworow i wyczyszczenie zaworow z nagaru ma kolosalny wplyw na prace silnika i nie mozna tego zignorowac ani zrobic na szybko bylejak. Zapomnij, ze w jakims autoszlifie ktos Ci to zrobi z sercem, nawet jak kupisz nowa kompletna glowice w BMW to zawory dotarte sa bylejak.

Glowice dalem do czyszczenia chemicznego ale troche osadow w kanalach zostalo i nie wiem czy bede cos z tym robil, ta akurat byla wybitnie ugnojona. Na blok raczej nie ma sposobu, dobry plyn po zlozeniu wszystkiego i ze dwie wymiany przez pierwsze kilka tysiecy km, nie znam innego sposobu. Generalnie jak raz ktos dal plame i zardzewialy tuleje od wewnatrz to juz nigdy nie bedzie wygladac tam jak nalezy, mialem to samo w 2,4 natomiast niemal identyczny blok TDS ktory rozbieralem ostatnio jezdzil od zawsze na plynie i caly srodek bez czyszczenia wygladal jak nowy, mozna sie tylko pluc dopoprzednich wlascicieli.....

Miłosz - 2 Maj 2011, 13:59

Zawory gotowe:


Bartolommeo - 27 Czerwiec 2011, 20:33

Bardzo miłosię czyta. Dobrze, że sięgnąłeś po "piaskarza" - piach odkrywa znacznie więcej i co najważniejsze czyści bardzo dokładnie.

Co do blacharki i lakierni - bez pośpiechu. Im więcej siły i pracy włożysz teraz tym dłużej efektami będziesz się cieszył w przyszłości. W tym przypadku pośpiec nigdy nie jest wskazany ale to już zapewne wiesz ;-)

Trzymam kciuki i z chęcią będę doglądał tematu...

Dominik4x4 - 6 Lipiec 2011, 15:10

Co u E3 słychać ? ;-)
Miłosz - 29 Lipiec 2011, 10:30

Po 14 miesiacach oczekiwania dostalem takie fotki z lakierni.








ŻbiQ - 29 Lipiec 2011, 10:34

Cieszą oko takie zdjęcia :-)
Dominique - 30 Lipiec 2011, 15:56

Ojapier**le, LUX :idea:
Dominik4x4 - 30 Lipiec 2011, 19:34

No w końcu co się dziej myślałem że projekt upadł :shock: a efekt na zdjęciach lux :!: :-D
Miłosz - 4 Sierpień 2011, 13:05

Po tym jak dopiero za trzecim razem przyszly prawidlowe uszczelniacze zaworowe do starej M30tki udalo sie znalezc chwilke na poskladanie glowicy.





Karoseria rowniez juz w Berlinie, teraz zabawa w konserwacje i niedlugo zaczynam skladac, jak znam zycie to najwieksze problemy przedemna.







Drzwi i blotniki wietrza sie na "wieszakach"



Wszystkie zdjecia dla wnikliwie zainteresowanych niezmiennie https://picasaweb.google.com/csifahrer/RemontE32800#

Dominik4x4 - 4 Sierpień 2011, 20:55

no wieszaki to je lux :D
Miłosz - 18 Sierpień 2011, 09:27

Podloga zostala jeszcze raz wyczyszczona i zmienila tymczasowo kolor





Na to maty wygluszajace





oraz jasna masa wygluszajaca w sprayu



Konserwacja przednich nadkoli i blotnikow







Drzwi zakonserwowane tak ze nie ma ich teraz jak podnosic zeby nie wyslizgnely sie z reki :)



Po wstepnym zawieszeniu na zamochodzie









Teraz beda schody, drzwi trzeba pouzbrajac, brakuje drobiazgow ktore poginely lub poprostu rozlecialy sie przy demontazu jak np. tulejki plastikowe zamkow, E3 przy pasowaniu robi wrazenie jakby karoseria byla za krotka, szczeliny pionowe wychodza bardzo male a sama regulacja jak dla mnie jest mega skomplikowana w porownaniu do innych samochodow. Wszystko wstepnie zmontuje sam, pozakladam uszczelki a otateczna regulacje zdecydowanie pozostawie fachowcom.

bąku - 18 Sierpień 2011, 11:17

Pięknie, nie mogę doczekać się efektu finalnego :-D zapewne szybko nie nastąpi, ale warto czekać :-D
Bartolommeo - 19 Sierpień 2011, 09:58

Składaj, składaj, żmudna i wcale nie łatwa praca ;-)
Dominik4x4 - 19 Sierpień 2011, 10:08

Ja składam jeepa i tez co chwila brakuje i tez cza czekać na części ale przy takim cukiereczku szybkie składanie nie jest wskazane żeby czegoś nie uszkodzić np lakieru ;-)
Kamil - 19 Sierpień 2011, 10:27

no ale jak już składasz autko to satysfakcja mega :D
najgorszy etap jak dla mnie to blacharka :-/

fachmistrz - 19 Sierpień 2011, 10:28

wcale ci nie zazdroszcze bo mnie czeka to samo ale trzymam kciuki i wyczekuje chwili kiedy skończysz ;-)
Puki co czekam na swoją E3 bo narazie stoi w lakierni :-D

Dominik4x4 - 25 Sierpień 2011, 21:54

Milosz mam pytanie gdzie idzie dostać te maty wygłuszające i czy są dyktowane do konkretnego modelu itp ;-)
Filip0 - 25 Sierpień 2011, 21:59

Alledrogo... od wyboru do koloru.
David - 25 Sierpień 2011, 23:31

robi ogromne wrażenie :shock:
Dixi - 25 Sierpień 2011, 23:35

Cytat:
robi ogromne wrażenie :shock:


Widziałem na "żywca" robi jeszcze większe wrażenie 8-)

VaRiot666 - 26 Sierpień 2011, 02:23

Mam nadzieję że na II zlocie nasze e3 dumnie staną obok siebie wśród wielu rekinów 8-)
Miłosz - 26 Sierpień 2011, 09:11

David napisał/a:
robi ogromne wrażenie :shock:


To tylko przez to, ze jest taka ogromna :)

Maty uniwersalne kupilem w pierwszym lepszym sklepie z takimi rzeczami. Kupilem najdrozsze i najgruszbsze jakie byly z mysla, ze beda najlepsze, kolega kladl ciensze i polozyly sie lepiej, z tymi walczylem bardzo dlugo, grzalem wielokrotnie do granicy plynnosci a i tak po calkowitym ostygnieciu i kilku godzinach lezakowana ranty maja tendencje do podnozenia sie, z cienszymi tego problemu nie bylo.

Na zlot E28 pasuje przyjechac E28, ale zoabczymy :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group