To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot!

Beatles - 20 Lipiec 2010, 22:37

Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego.
MAJSU - 20 Lipiec 2010, 23:10

Beatles napisał/a:
Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego.


Indyvidual Panie... 8-) Indyvidual...

Czerw - 20 Lipiec 2010, 23:14

kamil napisał/a:

jaki pomysł na resztę wnętrza?
gdzie zakupiłeś materiał? to orginal ALCANTARA?
podaj namiary i przybliżone koszty :-)
trzymam kciuki za dalsze prace 8-)


Zapomniałem wrzucic jednej fotki :mrgreen: Teraz już mam wszystko co chciałem (doszło OBC i elektryczne szyby na przód)


Całkowity koszt podsufitki to 75-80zł. Materiał zakupisz na allegro, to jest sztuczna alcantara, lecz jej jakosc mnie wpełni zadowala. Łącznie taka zabawa(demontaż,szycie, montaż) wyszła mi minimum 20h, ale nie żałuję :-)

Majsu napisał/a:
Indyvidual Panie... Indyvidual...


Ty masz CSL, a ja mam indyvidual :D

BMW.SauberF1 - 21 Lipiec 2010, 00:37

Fajnie wyglada, gratulacje! Tez szyje taka podsufitke, tyle ze bede ja mial tylko v nastepnym miesiacu i mam nadzieje ze bedzie podobnie vygladala jak u ciebie - bardzo szykarnie.

Nie masz planow na dalsze prace z wnetrzem?

BMW.SauberF1 - 21 Lipiec 2010, 00:39

Beatles napisał/a:
Ale w 525i nie było podsufitek z alcantary. Mamy po prostu inną wizję na te samochody ;-) Ale to dobrze, że jest takie zróżnicowanie, to byłoby nudne gdyby każdy dążył do tego samego.


To jest KING STYLE :D

Pablo - 24 Lipiec 2010, 13:59

Swietnie wyszła ta podsufitka. Sam się zastanawiam nad podobną operacją przy okazji wymiany szyberdachu...
Czerw - 24 Lipiec 2010, 16:09

Jak się podoba to dorzucam jeszcze 2 fotki lepszej jakości ;-)



Baron - 24 Lipiec 2010, 22:44

bardzo fajnie to wyszło, gratuluję pomysłu i zdolności manualnych
Kuba-Kalina - 25 Lipiec 2010, 14:13

Bardzo ladnie to wyszło .Powiedz Czerw ile roboczogodzin Ci to zajeło ??
Czerw - 25 Lipiec 2010, 22:11

Czerw napisał/a:
Łącznie taka zabawa(demontaż,szycie, montaż) wyszła mi minimum 20h, ale nie żałuję


Co do podsufitki to prosta sprawa, wyjmujesz stara, na której wycinasz sobie nową tylko, że z 3cm luzu po każdej stornie, oczywiście wszystkie szwy czy wycięcia na szybredach muszą zostac dokładnie w tych samych miejscach. Jedynie otworów na lampeczki i rączki do trzymania wykonujemy na zamontowanej juz ostatecznie podsufitce.
Jak się już ma to wszystko zrobione to zabieramy się za montaż. Szyby out, zakladamy podsufitkę najpierw na próbę, patrzymy czy wszędzie starczy nam materiału, jeżeli wszystko się zgadza to możemy odciąc te zbędne centymetry, które mielismy na zapas. W e28 pewnie i w e24 jest otyle latwo, że w drzwiach jest uszczelka, która trzyma podsufitkę, więc montaż jest bardzo prosty. Przy szybach podsufitkę proponuje podkleic klejem ( ja używałem universalny UHU a'la butapren) aby przy wkładaniu uszczelki od szyby się nam nic nie pozsuwało. Potrzebne będą do tego spinacze od prania, którę zastąpią kilka par rąk przy trzymaniu matariału podczas wysychania kleju.
Tak mniej wiecej opisałem wam jak ja to robiłem. Ważne jest aby nie zapomniec jak się demontowało szybredach bo potem jak ja 5h będziecie go zakładac Najlepiej jest miec pomoc w postaci drugiej osoby, która jest prawie że obowiązkowa, aby czegoś nie porysowac czy np. zbic szyby przy jej wyjmowaniu

Szalik1 - 25 Lipiec 2010, 23:52

oj naprawde wielki szacunek i uznanie bo ja dzisiaj z samym szyberdachem , zeby przelozyc z dawcy do mojej to walczyłem 7 h i w sumie jeszcze mi cos zostalo, efekt naprawde super ;-) ;-) ;-) to moze podstawie ci moja , bo teraz to mozesz to juz profesjonalnie wykonywac na wieksza skale :-> wprawa jest i najgorszy pierwszy raz za soba :mrgreen:
WIENIA - 28 Lipiec 2010, 20:56

Czerw napisał/a:


Wiem że może niektórym się to nie podobac, bo w tamtych czasach chyba nie było takich rzeczy, ale umnie wykładziny i podsufitka nie są w takim stanie który mnie zadowala i muszę z tym coś robic.


Wykładzina bagażnika jak i podsufitka w M5 występowała w materiale ALCANTRA. Osobiście wole oryginał, ale bardzo ładnie Ci to wyszło! To są rzeczy zużywające się. Fotele -kanapę też przecież trzeba będzie kiedyś obszyć na nowo, dlatego nie ma co przesadzać z oryginałem ;-)
Widzę że masz zapał i dużo czasu, pochwalić i pogratulować, autko coraz to ładniejsze :-D

kamil4115 - 29 Lipiec 2010, 10:09

Naprawdę świetnie Ci to wyszło!
MAJSU - 2 Sierpień 2010, 18:20

Czyżby się szykowały nowe zmiany we wnętrzu :?: :twisted:
Czerw - 2 Sierpień 2010, 22:56

MAJSU napisał/a:
Czyżby się szykowały nowe zmiany we wnętrzu


Przynajmniej ja o tym nic nie wiem ;-)

Czerw - 20 Sierpień 2010, 21:43

Ostatnio przetestowałem patent Bobbiego, wyjałem lampe i przedłużyłem dolot powietrza prosto do puszki. Po tym eksperymencie nie zauwazyłem żadnego pozytywnego aspektu, a wzrosło minimalnie spalanie. No i pojechałem na hamownię do ECU-Performance.






Co do wyniku to 148,7KM nie jest źle, ale 18 niutków uciekło i muszę ich teraz poszukac, a mam gdzie. Wymienie wtryski i skoczę jeszcze raz, ale poczekam na Bobbiego.

MAJSU - 21 Sierpień 2010, 17:27

No wynik piękny :!: Tylko pogratulować ;-) W baku było 98 ?
Czerw - 21 Sierpień 2010, 18:25

W baku mialem Shall Vpower Racing czyli 100 oktanów, ale zapłon w m30 ustawia się pod 98 więc niewiem czy ta benzyna coś daje :)
Daniel M5 - 21 Sierpień 2010, 22:32

piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w Szczecinie w hamowni auta mają strasznie ciękie wyniki 8-)
Dexter528i - 21 Sierpień 2010, 23:13

daniel m5 napisał/a:
piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w szczecinie w chamowni auta mają strasznie ciękie wyniki


Patrząc na temperaturę powietrza i ciśnienie atmosferyczne przy jakim był przeprowadzony pomiar przelicznik dla normy DIN można przyjąć bardzo bliski 1

MAJSU - 22 Sierpień 2010, 10:05

Czerw napisał/a:
W baku mialem Shall Vpower Racing czyli 100 oktanów, ale zapłon w m30 ustawia się pod 98 więc niewiem czy ta benzyna coś daje :)


Daje, daje :!: Większe obciążenie kieszeni :mrgreen:

daniel m5 napisał/a:
piękny wynik ciekaw jestem jak było przeliczane , w szczecinie w chamowni auta mają strasznie ciękie wyniki 8-)


Daniel radzę zainstalować plug-in ze słownikiem do Explorera czy jakiej tam przeglądarki używasz.

Czerw - 28 Sierpień 2010, 18:29

Dzisiaj przy okazji, że mialem zdjętą jedną lampę spróbowałem patentu na jej czyszczenie bez rozklejania zapożyczonego od Bobbiego. Wsypujemy do lampy garstkę proszku do prania przez otwór na żarówkę i energicznie wstrząsamy, co spowoduje, że wnętrze lampy bedzie jak nowe. Potem resztki proszku wydmuchujemy kompresorem.
Tak wygląda lampa przed zabiegiem.Ona nie jest zaparowana tylko ma zabrudzone szkło od środka.




Bodżangmił - 28 Sierpień 2010, 20:19

Zdajesię że to dobry sposób. Bardzo świeżo wygląda Twoje e28.
Kargul1005 - 28 Sierpień 2010, 20:49

Majsu przygotuj z tego mini manuala bo to Twój pomysł :-)
_KaMiK_ - 28 Sierpień 2010, 20:59

Ale patent !
Juz wiem co zrobie w najblizszej wolnej chwili :]

biemdablju - 28 Sierpień 2010, 21:16

o cholercia, z tym czyszczeniem lamp to czary niemalże, świetna sprawa też keidys sie tym zajme:)
a co do Twojej E28 no to poprostu cacko, chylę czoła za wykonaną pracę i za to jak wygląda teraz rekin, wspaniała robota i piekna Beemka

Kucharz - 29 Sierpień 2010, 08:45

też mam teraz lampy pozdejmowane, to się zrobi tak samo

good job !! !

Amos - 29 Sierpień 2010, 11:43

Ale jak, ale co....

Jakiś dokładniejszy manual by się przydał :mrgreen:

MAJSU - 29 Sierpień 2010, 11:57

O kurde no różnica niezła :shock: U mnie aż tak brudne nie były a u Ciebie teraz jak nówki sztuki wyglądają :!:

Manuala niema co pisać bo to za prosta robota :-P Wlewamy do lampy trochę płynu do mycia szyb a potem sypiemy proszek do prania w takiej proporcji żeby się nie rozpuścił i nie zrobiła wielka biała kupa :) hehe Machamy lampą aż proszek zetrze kurz i wylewamy z niej brudną zawartość. Następnie płuczemy wodą zdemineralizowaną to bardzo ważne żeby była taka bo inaczej porobią się od środka zacieki jak kranówka wyschnie. Po tym jak już wypłuczemy lampę trzeba wytrząsnąć z niej tyle wody ile się da a następnie wygrzać całą dobrze suszarką żeby odparować całą wilgoć.

Nie radzę próbować wycierania lampy od środka czymkolwiek ani szorowania szczotkami bo odbłyśnik jest bardzo delikatny i będzie widać na nim od razu rysy.

Szkła z zewnątrz warto przepolerować pastą Tempo bo zawsze trochę usuniemy ta małą mgiełkę z rys.

Czerw - 29 Sierpień 2010, 13:11

W moim przypaku był sam proszek bez grama wody, co znacznie skróciło proces czyszczenia, a efekt w pełni zadowalający ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group