To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot!

Czerw - 30 Sierpień 2011, 21:39

Powiem tak, silnik jest odczuwalnie mocniejszy od 3,5tys/obr, zresztą nawet wykres to potwierdza. Kusi mnie pojechać na hamownię, może ktoś chętny??

Niedługo powinien być jakiś film :-P

Łukasz_P - 30 Sierpień 2011, 21:54

Hehe ja przy 3,5 to zmieniam bieg na wyższy bo mi się obroty kończą ;-)
Dominik4x4 - 31 Sierpień 2011, 09:39

Łukasz_P napisał/a:
Hehe ja przy 3,5 to zmieniam bieg na wyższy bo mi się obroty kończą ;-)


:D :D a jak spalanie 20/100 :mrgreen: ;-)

Łukasz_P - 31 Sierpień 2011, 09:49

9,5/100
Dominik4x4 - 31 Sierpień 2011, 09:57

Łukasz_P napisał/a:
9,5/100


to było skierowane pytanie do Kuby ;-) bo eta mało pali przy M30 :mrgreen:

Czerw - 31 Sierpień 2011, 21:30

W trasie 9,5l/100km to nie jest jakaś rewelacja, myślę że M30 bez problemu do osiągnięcia.

Spalanie na obc przy silniku 2.8 pokazuje aktualnie 15 l/100km, ale spokojnie da rade zejść w mieście do 12-13litrów ;-)

Dominik4x4 - 31 Sierpień 2011, 21:37

Czerw napisał/a:
W trasie 9,5l/100km to nie jest jakaś rewelacja, myślę że M30 bez problemu do osiągnięcia.

Spalanie na obc przy silniku 2.8 pokazuje aktualnie 15 l/100km, ale spokojnie da rade zejść w mieście do 12-13litrów ;-)


A u mnie gadają podobno spece od bmw ze we M30 bez 20 we mieście nie podchodź :-/ ja na to chyba gazu :D

Łukasz_P - 31 Sierpień 2011, 21:44

Czerw, u mnie 9,5 cyklu mieszanym. Sama trasa realnie około 8 l/100 km
peter22 - 1 Wrzesień 2011, 15:48

to mi jakos duzo pali... 13 w miescie i 9 w trasie... nie chce mi sie wierzyxc, ze 2.8 spali w miescie 12 :P chyba ze tylko na cieplym silniku i w nocy gdzie nie ma korkow:D
ŻbiQ - 1 Wrzesień 2011, 20:39

Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć :twisted:
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9.

Kamil - 1 Wrzesień 2011, 21:56

Cytat:
Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9.
_________________

a ja uważam że się da! M30 nie ciśnie się aż tam jak M20B20!
miałem audi A8 4.2l i w mieście łoił 12l a raz w trasie spalił 8l ale wtedy jechałem nie więcej niż 120km/h
jaki cisnąłem po mieście nie przekroczył 16,5l!!!!! ...ale pedał w podłogę :D

Barracuda - 1 Wrzesień 2011, 21:58

Może zróbmy temat "spalanie e28" :-P

Jakby coś to moja Etka pali 9,8 (mieszana jazda)

peter22 - 1 Wrzesień 2011, 22:22

ŻbiQ napisał/a:
Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć :twisted:
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9.


to prawda, noca sie fajnie "ciśnie" :D ja mam troche zaplon minimalnie wyprzedzony, moze dlatego troche wiecej pali, bo raczej 16" na 205 nie robia duzej roznicy. sprobuje przeregulowac zaplon i zobaczymy jak bedzie, a w trasie ostatnio jak jechalem na mazury , auto zaladowane na maxa, 4 osoby to spalil mi jakies 8,7 l, ale drogi slabe, wolna jazda i korki. takze w miare, bo nie wiem czy to jest mozliwe, a juz nie raz sie spotkalem z tym, ze 520 pali przy normalnej jezdzie w miescie 10l.

a temat o spalaniu przeciez jest :D a kolega napisal, ze m30 sie nie cisnie jak m20. nie wiem jak ty, ale ja swojego nie cisne, tylko lekko gaz dotykam i auto bez problemu przyspiesza, a nie da sie oszukac, m30 wieksza pojemnosc i po prostu swoje musi łyknąć :p

ŻbiQ - 1 Wrzesień 2011, 22:25

A ja proponuję koniec offtopa albo tak jak 7ka napisał nowy temat ;-)
Czerw - 4 Wrzesień 2011, 16:26

Dzisiaj zabrałem powoli za B25.

Konkretnie to mniej więcej wyczysciłem cały silnik. Odkręciłem pompe wody, obudowe termostatu, kola z przodu, łapy.







Na dniach, zdejmuje miskę i pokrywe rozrządu aby powymieniać uszczelki. Blok oczywiście będzie pomalowany na czarno, ale najpierw go oczyszę i dam chyba podkład reaktywny.

Kamil - 4 Wrzesień 2011, 16:36

czy robisz też coś z głowicą: nowa uszczelka, jakaś polerka?
Czerw - 4 Wrzesień 2011, 17:41

kamil napisał/a:
czy robisz też coś z głowicą: nowa uszczelka, jakaś polerka?
Nic nie będe robił. Nie ma co kombinować chyba jak jest zdrowy motor ;-)
Czerw - 5 Wrzesień 2011, 18:53

Całą przyjemność odnowy B25 rozkładam sobie na małe porcje :-)
Dzisiaj wziąłem się za graty, które wczoraj odkręciłem od silnika. Zostały najpierw oczyszczone następnie lekko wypiaskowane, odtłuszczone i na koniec pomalowane, aby wygladały jak z przed 26lat ;-)





CDN.

Łukasz_P - 5 Wrzesień 2011, 19:26

Zboczeńcy ;-)
Kamil - 5 Wrzesień 2011, 19:37

elegancko :-)
...Łukasz... zboczeńcy chromują i polerują :D

Baron - 5 Wrzesień 2011, 23:15

Już wiem jaki Czerw ma plan z tym silnikiem. Będzie stał u niego w regale za szybą i za drobną opłatą będzie można looknąć na cud techniki :mrgreen:

Widać że masz dużo radochy i satysfakcji z zabawy przy rekinie i oby tak dalej.

Napisz czym pomalowałeś te elementy

Czerw - 6 Wrzesień 2011, 08:33

Baron napisał/a:
Napisz czym pomalowałeś te elementy
Dokładnie tym http://xarchiwum.pl/cynk-...1789895907.html
Czerw - 6 Wrzesień 2011, 15:56

Dzisiaj zabrałem się za blok.
Wyczyściłem go wiertarką z wszelkiego rodzaju krążkami drucianymi, odtłuściłem i pomalowałem na czarno farbą w sprayu do 600*C.





Zastanawiam się co zrobić z kolektorami, bo odkręcenia się nie podejmuje ze względu na to, że boje się o szpilki. Najwyżej przelecę je tak samo jak blok i pomaluję na srebrno, bo się dość ładnie czyści, ale nigdy nie będzie tak dokładne jak zdjęcie i wypiaskowanie.

Bartolommeo - 6 Wrzesień 2011, 17:54

Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane?
Barracuda - 6 Wrzesień 2011, 18:50

Kup barany to będzie porno :-P
Czerw - 6 Wrzesień 2011, 18:51

bartolommeo napisał/a:
Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane?
Co w tym złego??Piaskowałem piaskiem kwarcowym więc najdelikatniejszym z możliwych, który zostawia gładką powierzchnie. Chciałem dobrze wyczyścić utlenione miejscami aluminium. Rozważałem też szkiełkowanie, ale wkońcu pomalowałem.
bąku - 6 Wrzesień 2011, 19:02

bartolommeo napisał/a:
Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane?


Sądzę że dla efektu wizualnego ;-) po otwarciu maski każdy spodziewa się żę po 26 latach zobaczy silnik w końcowej fazie życia :-D a tu baaaam i szczęka opada a oczy wylatują z orbit, uwielbiam patrzeć na reakcję ludzi w takich momentach :mrgreen:
Czerw ja jak odkręcałem kolektory wydechowe też się bałem, ale zrobiłem tak że przez 3 dni raz dziennie pryskałem na śruby wd-40 i robiłem co innego, bo przy remoncie silnika jest co robić ;-) i po 3 dniach delikutaśnie próbowałem odkręcić i poszło elegancko bez problemu, także jak chcesz to spróbuj myślę że powinno puścić jak się pomoczy trochę w odrdzewiaczu :-)

Dominik4x4 - 6 Wrzesień 2011, 19:19

Albo jeszcze je odrdzewiaczem typu Coca Cola zalej 8-) :D :mrgreen:
ssjqbas - 6 Wrzesień 2011, 20:08

ja dziś przy M21 wykręcałem wydechowy i jakoś poszło bez strat w szpilkach tylko 2 razy klucz mi się ześlizgnał i kłykcie bolą....no i była pierwsza krew nawet przy tym aucie
Shark - 11 Wrzesień 2011, 10:42

Odkręcaj śmiało kolektory bo na pewno Ci się nic nie urwie bo jeżeli nakrętka nie puści to wykręci się bez problemu razem se szpilką z głowicy. Przerabiałem to kilkadziesiąt razy i zawsze było ok ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group