To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot!

Łukasz_P - 24 Sierpień 2011, 00:20

Czerw napisał/a:
Niewiem czy byś znalazł osobe na forum, która by się zdecydowała na remont silnika w Takim jak mój jest stanie. Tak, będzie tylko odnowiony z zewnątrz plus wszytskie uszczelki i to wystarczy.


To prawda silnik masz raczej "młody" i nie styrany co prawda był przez chwile struty gazem :-/ ale ważne że teraz dostanie drugie życie. Trzymam kciuki ;-)


Czerw napisał/a:
Ale na serio czy w przenośni?


Myślę, że jak już naprawdę dobiję do tych 400 tys to raczej na poważnie go wyjmę i zrobię generalny remont. No ale kiedy ja zrobię te 400 tys to druga sprawa. W tym sezonie zrobiłem 2500 km więc z prostych rachunków przyjmując podobne roczne przebiegi to remont na 400 tys. robił bym za... ponad 25 lat 8-) A jak wiadomo ja trochę częściej zmieniam auta niż raz na 25 lat ;-)

Swoją drogą nic mojemu silnikowi nie dolega. Zrobił ostatnio 930 km bez najmniejszego problemu: olej w normie, spalanie w normie, emisja spalin wzorowa także raczej nie ma co się martwić.
Na początku przyszłego sezonu zrobię płukanie silnika bo wg. Adama zebrało się już trochę "śmietków" których kolejne filtry nie wyłapały przez te 24 lata ;-)

bąku - 24 Sierpień 2011, 18:14

Super auto :-D
Super fotki :-D
Tylko pogratulować podejścia do auta i oby służyło jak najdłużej i jak najlepiej ;-)

peter22 - 24 Sierpień 2011, 19:34

oj plany macie zacne :) jak to bedzie 2.8 to juz w ogole bedzie wymiatalo, ale od czego to bedzie w ogole silnik i skad go wzieliscie jestem ciekaw :) no i mam nadzieje, ze nie zagosci plastyk pod maska ;) ale znajac was, pewnie fuszerki nie bedzie :) a co do tego motronica to faktycznie, poza tym elektronike i zaplon przelozyc to nie jest duzy problem. problemem byloby chyba znalezienie dobrego 3,5 l silnika w dobrych pieniadzach :p chlopaki zlot jak tylko przelozycie silnik juz teraz zaraz ! czyli w czwartek :D ?? albo mam pomysl. przyjade moja do was jak dostaniecie silnik :D
Czerw - 24 Sierpień 2011, 22:57

Niestety nic dziś nie zrobiliśmy przy rekinie :-/
Silnik będzie jutro u mnie, jedzie od Miłosza. Kiedy first run nie mam pojęcia, bo niewiem co będzie do zrobienia przy 2.8, ale celuje na weekend mieć gotowe auto :-)

Łukasz_P - 25 Sierpień 2011, 00:20

Będzie dobrze !! Jak się chłopaki wezmą to nie może być źle ;-)
Dominik4x4 - 25 Sierpień 2011, 07:23

Wiedziałem że kiedyś linka pęknie i Będzie swap :twisted: 8-)
peter22 - 25 Sierpień 2011, 22:28

oj tak zachwalacie tych chlopakow, a tak naprawde to pewnie w starym silniku panewe obrocili, a tu niby jakis swap :D
Czerw - 26 Sierpień 2011, 01:05

Co do 2.5, to jest silnik w lepszym stanie niż wam się nawet wydaje :-P Nie będe wchodził w szczegóły.

Dzięki Kincek za żurawia, bez tego ani rusz ;-)


Przyjechal silnik

Wszedł dosłownie na styk :D

Trzeba go wypakować

Ostatnie chwile M30B25 w rekinie.



Tak sobie będzie zimował


Tak mniej więcej wygląda 2.8 które wleci dzisiaj do rekina.

Łukasz_P - 26 Sierpień 2011, 07:26

Tak jest !! ! Piękna sprawa ;-) Mam cichą nadzieję, na jakąś małą przejażdżkę co by poczuć w końcu różnicę między M20 a M30 :D
Dixi - 26 Sierpień 2011, 08:30

Dobrze, że chociaż silnik oryginalny zostawiacie :-P dzięki temu zawsze można wrócić do oryginału ;-)
Czerw - 26 Sierpień 2011, 08:43

Łukasz_P napisał/a:
Tak jest !! ! Piękna sprawa Mam cichą nadzieję, na jakąś małą przejażdżkę co by poczuć w końcu różnicę między M20 a M30
Teoretycznie katalogowe dane pokazują, że moment jest taki sam 240Nm, tylko mocy jest więcej. Dlatego kopa większego niż w dieslu nie będzie, a wskazówka będzie szła napewno szybciej .

Dixi napisał/a:
Dobrze, że chociaż silnik oryginalny zostawiacie dzięki temu zawsze można wrócić do oryginału
Pewnie, wymiana silnika to nie problem. Jak coś jednemu będzie dolega ładuje drugi ;-)
Dixi - 26 Sierpień 2011, 08:47

Nie szkoda wam było ruszać fabrycznie przykręconych śrub od pokrywy przedniej ? wystarczy siłowniki odczepić i maska się otwiera jak w W124 - do pionu :mrgreen:
Czerw - 27 Sierpień 2011, 08:10

Wczoraj włożyłem silnik, udało się odrazu ze skrzynią :)
Podpięłem całą elektryka.
Zostało wymienić świeczki, olej, zalać płyn chodniczy i załozyć cały wydech.



Miłosz - 27 Sierpień 2011, 13:22

oooo szybciutko :-D
Dominik4x4 - 27 Sierpień 2011, 21:09

normalnie jak we fabryce :-) co za czystość 8-) :twisted:
Baron - 27 Sierpień 2011, 23:08

Czerw ładne masz fotki w garażu ;-)
Czerw - 28 Sierpień 2011, 00:16

Miłosz napisał/a:
oooo szybciutko
Wcale nie tak szybciutko, troche się z tym schodzi jak się robi tylko po kilka godzin dziennie ;-)
Dominik4x4 napisał/a:
normalnie jak we fabryce co za czystość
Specjalnie dla Ciebie zrobię jutro fotkę garażu, którego nie zdążyłem jeszcze posprzątać - zobaczysz czy jest czysto :-)

Dzisiaj po złożeniu wszyskiego do "kupy" przyszedł czas na odpalenie auta. Nie ukrywam, że ręka drgała mi dość mocno jak przekręcałem kluczyk w stacyjce :-) . "Raz", "Dwa" i w moich uszach usłyszałem piękny lekko basowy dźwięk. Pierwsze wrażenie, to że chyba jest głośniejszy niż 2.5, zobaczymy w czasie jazdy jak to będzie, bo rekinek nie opuścił niestety swojego domku. Przyczyną było strasznie szybkie nagrzewanie się auta. Po chwili spojrzałem na wskazówkę temperatury i było jakieś 2mm za pionem, odrazu doskoczyłem do chłodnicy zobaczyć czy wąż termostat->chłodnica jest zimny, niestety był :-/ Więc, troche zmartwiony tą wiadomością dałem rekinowi odpocząć kilka godzin, aby sobie ostygł itp, a ja musiałem sobie przypomnieć jak zdejmowałem u siebie w M30B25 termostat jakieś 1,5 roku temu - nie były to ku..a miłe wspomnienia :evil:
Wiczorkiem przysiadłem na spokojnie, rozebrałem co trzeba było aby dostęp był jak najlepszy, bo chyba nikomu nie muszę tłumaczyć jakim problemem jest wykręcenie śrub od termostatu w M30-tkach, zwłaszcza jeżeli nie było robione to ponad 25lat :-? Na szczęście nówka sztuka termostat Wahlera leżał na półce. Dobra zabieramy się do roboty. Słynny odrdzewiacz, którego nazwy nie musze podawać poszedł w ruch, następnie grzechotka z nasadką "10" do ręki i próbujemy lekko odkręcać. Już po pierwszej śrubie czułem płynięcie główki śruby, a " h.. strzelił te j..... termostaty" odparłem z "radością" :evil: No dobra już raz to przerabiałem, wszystkie z tego co pamiętam łebki od śrub mi się pozrywały, więc już gorzej być chyba nie mogło. Po chwili namysłów wziąłem do ręki płaski klucz nasadziłem na łeb śruby i puknąłem "bez przekonania" i kurde poszło ładnie. Już wtedy wiedziałem, że nie może być tak pięknie, że bez problemu odkręce 27 letnie śruby, no i oczywiście miałem racje :evil: . Czwarta śruba została w obudowie termostatu bez łba. Trzeba było kombinować dalej. Wziałem wszystkie kombinerki i szczypce jakie miałem i próbowałem ją wykręcić, na zimno i na ciepło, ale nic nie szło. Wtedy wpadł mi taki pomysł do głowy, żeby nabić na śrubę fi6 na nasadkę 6kątną rozmiar 5 i tym oto sposobem odkręciłem 4tą śrube :mrgreen: Jutro pierwsza przejażdżka rekinem bo dzisiaj po nocy już nie miałem siły.

Oliwa, filtr i świeczki.

Każdemu kto ma M30 radzę tam zajdzeć, dobrze że sam robię takie rzeczy. Zwykły mechanik machnąłby na tą ręką, a na dnie było około 5mm gęstego syfu olejowego :shock:

Podwiesiłem tłumnik tak jak trzeba, aby nie wisiał jak nie wiadomo co.

Stary jeszcze fabryczny i nowy termostat.

Nieszczęsna śruba. Jak widać płukanka obiegu cieczy będzie obowiązkowa.

Tak wygląda po złożeniu do końca.

Dominik4x4 - 28 Sierpień 2011, 08:46

No to czekamy na pierwsze wrażenia ze jazdy :twisted:
Barracuda - 28 Sierpień 2011, 09:24

Masakra :-)

Czekam na resztę opowiadania bo nie ukrywam ,że uwielbiam je czytać :D

bąku - 28 Sierpień 2011, 09:27

No robotka piękna :-)
Silnik to sam malowałeś :?: chodzi mi o kolektor i pokrywę, czy poprzedni właściciel tak dbał ładnie :?:
A olej widzę że zalewasz poważny :mrgreen: jakieś ostrzejsze jeżdżenie będzie :?:

Dominik4x4 - 28 Sierpień 2011, 09:40

bąku napisał/a:
No robotka piękna :-)

A olej widzę że zalewasz poważny :mrgreen: jakieś ostrzejsze jeżdżenie będzie :?:


na pewno bo czerw zna tylko jedną pozycje pedału gazu we podłodze :twisted: :D

peter22 - 28 Sierpień 2011, 13:16

ładnie ładnie, prosimy i jakis filmik! a co ostrzejszej jazdy czerwow, to ile razy z nimi jechalem, to zawsze raczej oszczedzaja auto :) i dobrze, ale 2.8 chyba troszeczke przetestujecie :D robimy teraz jakiegos spota obowiazkowo :D
peter22 - 28 Sierpień 2011, 13:19

ładnie ładnie, prosimy i jakis filmik! a co ostrzejszej jazdy czerwow, to ile razy z nimi jechalem, to zawsze raczej oszczedzaja auto :) i dobrze, ale 2.8 chyba troszeczke przetestujecie :D robimy teraz jakiegos spota obowiazkowo :D no i w koncu nie bedziecie musieli poprawiac wydechu do zdjec :P muszy przyznac, ze teraz lezy jak ulal :)
Czerw - 28 Sierpień 2011, 18:31

Dominik4x4 napisał/a:
No to czekamy na pierwsze wrażenia ze jazdy
Na prawdziwe wrażenia z jazdy to trzeba jeszcze troche poczekać :-P Przecież nie będe pałował silnika, który dopiero co wsadziłem. Owszem pojeździłem troche dzisiaj, była to raczej jazda rekreacyjna. Muszę powiedzieć, że wszysko chodził bardzo ładnie i płynnie jak w moim "starym" M30 ;-)

bąku napisał/a:
No robotka piękna
Silnik to sam malowałeś chodzi mi o kolektor i pokrywę, czy poprzedni właściciel tak dbał ładnie
A olej widzę że zalewasz poważny jakieś ostrzejsze jeżdżenie będzie
Malować sam malowałem, chcialem to troche odświeżyć aby nie odbiegał zbytnio wyglądem od poprzednika :D Co do oleju to zalałem taki bo uważałem, że będzie taki najlepszy ;-)

Dominik4x4 napisał/a:
na pewno bo czerw zna tylko jedną pozycje pedału gazu we podłodze
Umnie to system jest zero-jedynkowy :twisted:

peter22 napisał/a:
ładnie ładnie, prosimy i jakis filmik! a co ostrzejszej jazdy czerwow, to ile razy z nimi jechalem, to zawsze raczej oszczedzaja auto :) i dobrze, ale 2.8 chyba troszeczke przetestujecie robimy teraz jakiegos spota obowiazkowo no i w koncu nie bedziecie musieli poprawiac wydechu do zdjec :P muszy przyznac, ze teraz lezy jak ulal :)
Spocik oczywiście, tylko gdzie i kiedy?
Dominik4x4 - 28 Sierpień 2011, 18:38

Czerw napisał/a:
Dominik4x4 napisał/a:
No to czekamy na pierwsze wrażenia ze jazdy
Na prawdziwe wrażenia z jazdy to trzeba jeszcze troche poczekać :-P Przecież nie będe pałował silnika, który dopiero co wsadziłem. Owszem pojeździłem troche dzisiaj, była to raczej jazda rekreacyjna. Muszę powiedzieć, że wszysko chodził bardzo ładnie i płynnie jak w moim "starym" M30 ;-)

bąku napisał/a:
No robotka piękna
Silnik to sam malowałeś chodzi mi o kolektor i pokrywę, czy poprzedni właściciel tak dbał ładnie
A olej widzę że zalewasz poważny jakieś ostrzejsze jeżdżenie będzie
Malować sam malowałem, chcialem to troche odświeżyć aby nie odbiegał zbytnio wyglądem od poprzednika :D Co do oleju to zalałem taki bo uważałem, że będzie taki najlepszy ;-)

Dominik4x4 napisał/a:
na pewno bo czerw zna tylko jedną pozycje pedału gazu we podłodze
Umnie to system jest zero-jedynkowy :twisted:

peter22 napisał/a:
ładnie ładnie, prosimy i jakis filmik! a co ostrzejszej jazdy czerwow, to ile razy z nimi jechalem, to zawsze raczej oszczedzaja auto :) i dobrze, ale 2.8 chyba troszeczke przetestujecie robimy teraz jakiegos spota obowiazkowo no i w koncu nie bedziecie musieli poprawiac wydechu do zdjec :P muszy przyznac, ze teraz lezy jak ulal :)
Spocik oczywiście, tylko gdzie i kiedy?


to jest oczywiste niech lepiej niech sie wszystko ułoży dogra itp i w tedy będziesz wiedział czy pogonić czy nie :mrgreen: ;-) ;-)

peter22 - 28 Sierpień 2011, 18:44

Czerw napisał/a:
Spocik oczywiście, tylko gdzie i kiedy?
w nastepny weekend? czy w tygodniu :) ? ja codziennie pracuje wiec, po 17 :) ale nakrecajcie temat warszawski :D
Kucharz - 28 Sierpień 2011, 20:53

na spocik to i ja bym podjechał :)
Czerw - 30 Sierpień 2011, 16:50

Zainspirowany mieszkiem Dextrera, tak dla zabawy, wziąłem kawałek alcantary i uszyłem sobie nowy mieszek. Stary był juz troche poprzecierany.
Planuję teraz oddać kierownicę do obszycia skórą, tylko do końca niewiem czy na czarno czy zostawiać tak jak jest czyli granatowa, a może w alcantarze, bo w sumie mało jeżdżę i by się tak prędko nie zniszczyła :niepewny:

peter22 - 30 Sierpień 2011, 19:02

ja bym obszyl granatowa skora, bedzie bomba. juz za duzo tej alcantary ! :mrgreen:
Łukasz_P - 30 Sierpień 2011, 21:02

Zdecydowanie popieram peter'a, niebieska skóra będzie w sam raz. Jak coś to mam już temat przerobiony bo oddawałem do obszycia do tapicera niedaleko mnie. Gość robi całkiem porządnie i za mieszek krzyczy 80 zł.

Efekt u mnie znasz ale dla przypomnienia:




Alkantara też wygląda spoko jako wersja testowa ale na dłuższą metę to chyba średnio pasuje :-|

Powiedzcie lepiej jak silniczek się sprawuje ?? Duża różnica na korzyść 2.8 ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group