To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 524td] BMW 524td 1985 "Złota"

Mikulak_BMW - 26 Listopad 2009, 21:29
Temat postu: [E28 524td] BMW 524td 1985 "Złota"
Witam, chciałbym zaprezentować swoje e28.

Jest to model 524td z maja 1985, już z nowym przednim pasem ale kierownica jest jeszcze na starym wieloklinie.

Przebieg to 215 000km z książką serwisową, przez 22 lata miała ja jeden właściciel w Austrii. Na aucie znajdował się oryginalny lakier oprócz dwóch przednich błotników. Karoseria jest zdrowa, widać , że auto było garażowane.

Wyposażenie:

-halogeny

-manualny szyberdach

-szyby przyciemnione na brązowo

-centralny zamek

-wspomaganie kierownicy

-przednie szyby elektryczne

-manualny szyberdach

i to chyba wszystko... przynajmniej tak było na początku...


Auto kupiłem ponad rok temu za kwotę 4000zł. Jak się później okazało był początek wydatków. Na początku wymieniony został rozrząd, filtry, olej, przednie zaciski na te z modelu e34 razem z nowymi tarczami i klockami.

Później przyszedł czas na wnętrze. Po wymianie kilku detali, zagościła w mojej e28 również kierownica M-Technic na starym wieloklinie,średnica 360mm.

I taki stan rzeczy pewnie obowiązywałby do dziś gdyby nie fakt, że autem miałem stłuczkę.
Auto stało najpierw u jedno blacharza, później u drugiego aż w końcu trafiło do mojego kolegi - lakiernika. Decyzja była dość bolesna dla mojego portfela i auto będzie pomalowane w całości. Gdyż nowy lakier odróżniałby by się od reszty auta z 25 letnim lakierem.

W międzyczasie dokonałem kilku modyfikacji:


Teraz zawieszenie to Bilstein B6 + sprężyny K.A.W. (-65mm,-40mm), dodatkowo wymieniłem drążki kierownicze.

Dołożone zostały elektryczne tylne szyby.

Lampy przednie i halogeny zostały przerobione na Yellow Hella.

Na obszycie brązową skórą czekają fotele z M535i i boczki z wersji M30.

W aucie docelowo ma być zamontowana rozbudowana instalacja car-audio.

Również felgi maja zmienić swoje oblicze na razie są 16 calowe koła z e38 a docelowo maja być BBS RC 17/8 i 17/9 skręcone złotymi śrubkami, rotor pomalowany również na złoto.

Na razie przedstawiam poglądowe zdjęcia z prac nad autem.








Mikulak_BMW - 26 Listopad 2009, 21:40

Posiadam jeszcze drugie auto z silnikiem M30 ale fabrycznie uturbionym, każdy chyba domyśla się o co chodzi.
lacos - 26 Listopad 2009, 23:50

No zapowiadają się bardzo obiecująco, a brak większej ilości fotek buduje napięcie ;-) .Alpinka to chyba niezły rodzynek,ile tego jest w PL :?: Twoje rc mają dekielki od modelu rs :?:
piter_gda - 27 Listopad 2009, 10:38

fotki prosimy :mrgreen:
Mikulak_BMW - 27 Listopad 2009, 19:12

Nie, dekielki pochodzą z popularnych TRX-ów, te od felg 15 calowych były trochę za małe...
Emblemat BMW został zerwany a plastik za nim wycięty, na to miejsce zostały wklejone oryginalne emblematy BBS, chciałem jak najbardziej upodobnić felgi do RS-ów...
Chyba mi się to trochę udało...

Co do zdjęć, to będę wklejał na bieżąco z prac w warsztacie lakierniczym.

Daniel M5 - 27 Listopad 2009, 20:42

ciekawe ciekawe ,masz fotke calosci auta :?:
Mikulak_BMW - 20 Grudzień 2009, 22:13

Kolejne e28 do kolekcji:


kamil4115 - 21 Grudzień 2009, 11:42

a czemu ją holowałeś? :-P Mrozy pokonały?
Felgi wypas wypas! ;-)

Mikulak_BMW - 22 Grudzień 2009, 20:16

Akumulator się poddał... Felgi mają 8,5 cala przód i 9,5 cala tył... Ranty tylnych błotników były już zmodyfikowane jak kupiłem auto...
Mikulak_BMW - 12 Luty 2010, 21:20

No i prace się trochę posunęły, w kolorze jest już komora, reszta w podkładzie, dziś rozbroiłem auto ze wszystkiego co mogło przeszkadzać w malowaniu, klamki, listwy aluminiowe, zamki zostały zdemontowane. Przydała się książka "Sam naprawiam"...

Bok w podkładzie:


Komora w lakierze:

Mikulak_BMW - 5 Wrzesień 2010, 22:38

Auto jest już skończone, to kolejne zdjęcia z prac...




Mikulak_BMW - 26 Wrzesień 2010, 18:22

Dziś zamontowałem spoiler przedni od M5 i wygląda to bardzo rasowo w połączeniu ze sprężynami -65/-40 firmy K.A.W. Dodatkowo auto prowadzi się jak po sznurku, na prostej nie jest sprinterem ale w zakrętach jestem w stanie pokonać wszystkich. Duży plus dla M21B24 za to, ze po 2 letnim postoju odpaliło za pierwszym razem i nadal trzyma książkowe parametry.


Kargul1005 - 26 Wrzesień 2010, 21:57

Mikulak_BMW napisał/a:
M21B24

Chyba M21D24, no chyba, że przerobiłeś diesla na benzynę ;-)

Mikulak_BMW - 11 Październik 2010, 22:41





Wielki powrót po dwóch latach, łza się w oku kręci. Warto było, choć koszt remontu kilkakrotnie przekroczył wartość "Złotej"...

Filip0 - 11 Październik 2010, 23:14

:mrgreen: No, nie powiem.. opłaciło sie :!:

A teraz, aż sie prosi o porządną sesję 8-)

Hanis325 - 8 Grudzień 2010, 11:52
Temat postu: e28
Bardzo pěkné .....
peter22 - 8 Grudzień 2010, 20:41

WLasnie a co sie dzieje z klekocikiem:) moze jakies zmiany? zdjecia?

PS: witamy kolege zza poludniowej granicy :)

Mikulak_BMW - 9 Grudzień 2010, 19:22

Klekocik na razie zapadł w zimowy sen i tak będzie aż do wiosny. Mam zamiar zmieć w nim jeszcze koła i wywalić bębny z tylnej belki czyli całą tylną belkę tak naprawdę.

W miedzy czasie zająłem się moją turbo-benzyną, wymieniłem: kable, świece... Kopułę i palec przeczyściłem i czuję jakby to było inne auto.

Do mojej małej kolekcji doszło jeszcze 320i cabrio z 1989 roku. Jest to już moje piąte auto na dzień dzisiejszy i mam spore problemy by to wszytko ogarnąć.

Zarówno e30stece jak i Alpinie należy się nowy lakier tak więc w przyszłym roku muszę oddać dwa auta do lakiernika i robią się z tego dość duże koszta.

Dodatkowo do e30 chcę wsadzić m30B35 z lekko modyfikowana głowicą tak by osiągnąć 240-250KM.

Na co dzień jeżdżę TDS-em by nie męczyć klasyków, jedno e28 524td muszę sprzedać ale jest to projekt nieskończony, opisywany na forum.

Szalik1 - 10 Grudzień 2010, 00:27

mozesz podrzucic link do tego projektu :-P moze byłbym zainteresowany jak da sie jeszcze cos z tego diesla zrobic :-D
M-EJ - 12 Grudzień 2010, 18:29

Zajebiście nienaturalnie wyglądają te niby yellow hella
Mikulak_BMW - 13 Marzec 2011, 19:41



Przymiarka felg Alpina 16/7 i 16/8.

Bodżangmił - 13 Marzec 2011, 20:45

W sam raz alpiny do jeżdzenia po błocie ;-)
Mikulak_BMW - 5 Czerwiec 2011, 21:55

Zabawa w myjni




MAJSU - 8 Czerwiec 2011, 12:34

Super ujęcie... Szkoda że tak późno bo by do kalendarza można wrzucić.
Mikulak_BMW - 11 Wrzesień 2011, 19:54

Zdjęcia zrobione przypadkiem:


na placu zabaw...


wycieczka po inne BMW


wycieczka po inne BMW

deric - 11 Wrzesień 2011, 22:58

jak sie nie myle to nasze e28 sa w takim samym kolorku BRONZITBEIGE METALLIC (139) i tez z 85r :-)
bardzo ladna

Mikulak_BMW - 1 Styczeń 2017, 23:44

Długo nic się nie działo w temacie, bo auto stało i czekało na renowację. Niestety podczas pierwszego malowania samochodu blacharz nie poświecił mu tyle uwagi ile powinien i trzeba było wprowadzić poprawki. Tym razem pacjent wyleczony jest do końca i nie ma już rdzy, baza była świetna i warto było!

Czas poskładać wszystko w całość, czeka dokładka z M5 e28 i nakładki na nadkola z M535i i M5. Mam nadzieję, że ta operacja doda trochę sportowego charakteru. We wnętrzu też zmiany, postanowiłem wstawić fotele Sportsitze w oryginalnym materiale Nutria i dołożyć oryginalną klimatyzację. Fotki pojawią się niebawem.








r_marcowy - 2 Styczeń 2017, 17:59

Sportsitze w nutrii ? Już mam mokro :D Super projekt, diesel z pazurem <oko>
Łukasz125 - 5 Styczeń 2017, 13:26

Pokaż fotki tych sportsitzow i mi je sprzedaj :D
Mikulak_BMW - 24 Marzec 2017, 16:35

Pracę po woli idą do przodu, obecnie czyszczę całe podwozie, mam zamiar zabezpieczyć je na nowo przed korozją.







Z podwozia zdemontowałem wszystkie elementy, które mogłyby mi przeszkadzać, na zdjęciach są jeszcze przewody paliwowe i hamulcowe. Te zostaną akurat zastąpione odpowiednikiem wykonanym z miedzi.



Przy okazji prac, odebrałem docelowe koła, z efektu jestem średnio zadowolony. Liczę, że w połączeniu ze złotym lakierem, będzie to wyglądało lepiej. Wyszło trochę zbyt krzykliwie, jak dla mnie.



Na spotkaniu z Kamilem z RBW, zostałem zarażonym pomysłem zmiany silnika na coś ciekawszego. Wszak M21 z mojego e28, jest w niezłej formie, posiada udokumentowany przebieg 230000km. Przebieg ten, nie zrobił na silniku jeszcze dużego wrażenia, brakuje jednak tej jednostce pazura.
Wybór padł na M57D30, w końcu silnik jest sprawdzoną i udaną jednostką BMW. Ponadto dość łatwo tuninguje się na pond 200KM i 500Nm. Dlatego silnik opuściłem wraz z ławą pod auto, w dół było łatwiej i nie było ryzyka, że uszkodzę nowy lakier na samochodzie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group