To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] E28 Moja nowa ale nie zupełnie nowa :D

bmxvillain - 25 Listopad 2009, 22:05
Temat postu: [E28 520i] E28 Moja nowa ale nie zupełnie nowa :D
Witam serdeczenie.

Od paru dni jestem posiadaczem BMW e28 520i 1983r. choć w dowodzie jest 524TD i tkai silnik chciałbym wstawić.
Auto w stanie tragicznym, progi na wylot przeżarte rdzą, maska, klapa drzwi, wszędzie rdza i zero pierwotnej lini. Auto chyba przeszło jakąś wojnę i bite było w każdy możliwy punkt. Facet chciał je oddać na złom. Mi go było szkoda więc wziąłem i zdecydowałem, że je odrestauruje. Tak więc stałem się szczęśliwym posiadaczem tej pięknej maszynki. Auto nie odpala, niestety jest zagazowanie choć an gazie też nie odpala. Mimo że właściciel mówił że jest ok tylko gazu nie ma. kupiłem podjechałem an stacje chciałęm troszkę gazu nabić żeby odpalic a tu gaz ucieka we wszytskie strony. Ja się patrze na kolesia który obsługiwał i śmiech, mówie że chyba nici z tankowania. jak się okazało to na sam początek wiem że nie ma poprowadzonej rury od gazu do butli. Chcę maszynkę rozebrać do cna. Wypisakować, odnowić wszystkie części, czego się nie da to dokupić , obić wnętrze skorką tak ja było w oryginale i poskłądać. Najchętniej wszystko na oryginalnych częściach. Na pewno będę zdawał relacje z toku działania, ale to dopiero na wiosnę, w zimę nie mam warunków na to. Uzbieram pieniędzy na renowacje, silnik, części itd itd. Liczę na pomoc psychiczną i ewentyalną techniczną. A może ktoś ma części do tej bryczki to byśmy się dogadali odrazu co do części które już na wstępie potrzebuje . :) Jak coś piszcie na pw ewentualnie gg(zawsze jestem na niewidocznym)
Pozdrawiam serdecznie,
Karol.

Ps To moja maszynka. :) :D :mrgreen:






Anonymous - 25 Listopad 2009, 22:11

Lepiej oddaj na złom i kup coś ładnego, ostatnio był wklejony link do licytacji ładnej taniej sztuki z ebaya. Szkoda pieniędzy wkładać w tego parcha.
_KaMiK_ - 25 Listopad 2009, 22:18

Czeka Cię dłuuuga i wyboiiiista droga :p

a ten przedni zderzak od czego on? taki ni w dupe ni w oko :p

Powodzenia ;D

PS. "dzisiaj mnie pragniesz jutro się wstydzisz" 8-)

kamil4115 - 25 Listopad 2009, 22:18

a może naprawdę łatwiej byłoby poszukać jakiejś zdrowszej bazy do renowacji?!
MAJSU - 25 Listopad 2009, 22:19

Niestety się już skończyła http://cgi.ebay.pl/ws/eBa...em=120493376316

Przelicz sobie koszt remontu tego egzemplarza i zobacz za ile poszła ta z linka.

_KaMiK_ - 25 Listopad 2009, 22:21

ta zajebista 520 poszla za niecale 4 tysie? heh to jest mega smiesznie popieprzona cena...
Anonymous - 25 Listopad 2009, 22:22

Jak dla mnie trochę za duże koszta restauracji tego auta. Sam jestem w trakcie malowania swojego e28 za kwotę ok 7000zł, więc jeśli miałbyś robić to samo to radziłbym kłaść lakier na zdrową blachę a nie rdzę. Dodam, że moje auto w 75% ma lakier fabryczny i gdyby nie stłuczka przodem : oba błotniki i maska a także porysowane boczne drzwi to raczej bym się nie zdecydował na malowanie całości ...
Remont o którym piszesz, ciężko będzie zamknąć kwotą 20 000zł, swoje 524td kupiłem za 4000zł i po lakierze cena za całość będzie wynosiła 21 000zł ...

kamil4115 - 25 Listopad 2009, 22:24

_KaMiK_ napisał/a:
ta zajebista 520 poszla za niecale 4 tysie? heh to jest mega smiesznie popieprzona cena...

ze sprowadzeniem i zarejestrowaniem wyszłoby pewnie ze 6...
ale to i tak smieszne pieniadze jesli naprawde jest w takim zajebistym stanie! ;-)

bmxvillain - 25 Listopad 2009, 22:48

ja za swoją dałem niecałe 700 zł :P Do wszystkich części i lakiernictwa mam dostęp. Wszelkie robótki typu wspawywanie blach itd, jestem w stanie zrobic sam. Części mogę kupić za nieduże pieniądze ponieważ mam sklep z częściami do tej marki i w miarę dobre źródła. co do malowania i kosztów. nie licząc piaskowania i cynkowania blachy, to malowanie wyszło by mnie grosze, ponieważ w rodzinie mam paru lakierników. Przemyślę sprawę czy jest sens się z nią bawić. Waszym zdaniem lepiej wziąć się za jakąś lepszą sztukę? Bo jeśli realnie patrząc mam w nia wsadzić 20K zł to wolę kupić zrobioną na amen za 5K i tylko sobie dorzeźbić tak jak będę chciał.

Cytat:
a ten przedni zderzak od czego on? taki ni w dupe ni w oko :p

Powodzenia ;D

PS. "dzisiaj mnie pragniesz jutro się wstydzisz"


Zderzak nie wiem od czego ale wygląda paskudnie.
Słuchasz sweetnoisa?

M-EJ - 25 Listopad 2009, 23:09

Karol moim zdaniem ta e28 nawet na części się dobrze nienadaje, z drugiej strony widziałem jakie ludzie robią cuda z o wiele gorszych parchów. Jeśli masz ochote i chęci możesz robić ją ale czeka cię długa droga przez piekło.
_KaMiK_ - 25 Listopad 2009, 23:09

Ubustwiałem ich puty sie nie rozpadli ;p
po odejciu magica i (bodajze) henrego popadli w totalna ruine i generalnie od paru lat cisza w ich kwestii.
A szkoda tworzyli nieziemskie albumy i przezajebisty klimat na koncertach :)
Teraz pozostało przesłuchiwać w te i wefte to co po sobie zostawili ;)

bmxvillain - 25 Listopad 2009, 23:22

M-EJ napisał/a:
Karol moim zdaniem ta e28 nawet na części się dobrze nienadaje, z drugiej strony widziałem jakie ludzie robią cuda z o wiele gorszych parchów. Jeśli masz ochote i chęci możesz robić ją ale czeka cię długa droga przez piekło.


Chyba jednak poprzestane na tym co planowałem. Jestem z natury upartym człowiekiem i dokonuje swoich planów, a słów na wiatr nie rzucam. Ale pomyślimy zobaczymy. Choć chciałbym ja zrobić. Na pewno na piszę jaka decyzja.

Cytat:
Ubustwiałem ich puty sie nie rozpadli ;p
po odejciu magica i (bodajze) henrego popadli w totalna ruine i generalnie od paru lat cisza w ich kwestii.
A szkoda tworzyli nieziemskie albumy i przezajebisty klimat na koncertach :)
Teraz pozostało przesłuchiwać w te i wefte to co po sobie zostawili ;)


No niestety. Szkoda, ale masz racje. A teraz się wyłączam.
Pozdrawiam,
Karol.

Horst - 26 Listopad 2009, 00:47

Cześć Karol! Doceniam Twój zapał i zaangażowanie ale z własnego doswiadczenia powiem Ci,że koszty odrestaurowanie Twojego auta bedą astronomiczne. Nie ukrywajmy e28 520 nie jest zabytkiem klasy zerowej. Za 1/3 tej kwoty odrestaurowania możesz mieć naprawdę zadbane e28. Pamiętaj im taniej kupisz tym więcej zainwestujesz. Pozdrawiam.
MAJSU - 26 Listopad 2009, 02:31

bmxvillain napisał/a:
Waszym zdaniem lepiej wziąć się za jakąś lepszą sztukę? Bo jeśli realnie patrząc mam w nia wsadzić 20K zł to wolę kupić zrobioną na amen za 5K i tylko sobie dorzeźbić tak jak będę chciał.


Za 5K to możesz mieć na amen zrobionego trampka albo 126p a nie E28 :roll: :!:

bmxvillain - 26 Listopad 2009, 02:51

MAJSU napisał/a:
Za 5K to możesz mieć na amen zrobionego trampka albo 126p a nie E28


:O...

Nie skomentuje.
Nie jedna zagraniczna aukcja jest wystawiona z e28 w duzo lepszym stanie za około 2-3 k zł. Plus transport i mam za 5 k ale ja wolałem zbudować ją od podstaw. I nie chce tego zrobić w tydzień... może mi to zająć nawet 3 lata. ja czas mam i czym jeździć. To jest zabawka i pasja... A jak za 5k kupujesz zrobionego malucha to się nie dziwie że mówisz o kwotach 20 k zł za renowacje tego padła.

kamil4115 - 26 Listopad 2009, 08:31

MAJSU napisał/a:

Za 5K to możesz mieć na amen zrobionego trampka albo 126p a nie E28 :roll: :!:


niestety, ale popieram zdanie MAJSU! Za 5K można kupić jedynie dobrą bazę do renowacji! A jeśli chciałbyś mieć 'na amen' zrobione autko to co najmniej drugie tyle musisz włożyć! :roll:

Grigorij - 26 Listopad 2009, 08:47

Dołączę się do przedmówców.

Nie warto odnawiać tego E28, gdyby to było E3 lub E9 w takim stanie, to jak najbardziej, ale E28 jest narazie dość pospolite i łatwo znaleźć, nawet w PL auto w 100x lepszym stanie, jako baze do także 3 letniej renowacji.

Mówisz że wszystko będzie tanio, bo bedziesz robił sam, a na ile wyceniasz swój czas :?:

M-EJ - 26 Listopad 2009, 09:17

bmxvillain jest młody i ma zapał do pracy nieznając realiów :P


Grigorij napisał/a:
Dołączę się do przedmówców.

Nie warto odnawiać tego E28, gdyby to było E3 lub E9 w takim stanie, to jak najbardziej, ale E28 jest narazie dość pospolite i łatwo znaleźć, nawet w PL auto w 100x lepszym stanie, jako baze do także 3 letniej renowacji.

Mówisz że wszystko będzie tanio, bo bedziesz robił sam, a na ile wyceniasz swój czas :?:



Nie którym sprawia to wielką przyjemność

MAJSU - 26 Listopad 2009, 12:20

bmxvillain napisał/a:
A jak za 5k kupujesz zrobionego malucha to się nie dziwie że mówisz o kwotach 20 k zł za renowacje tego padła.


Widać że nie masz kompletnie pojęcia o kosztach renowacji samochodu a BMW już kompletnie.

Dominique - 26 Listopad 2009, 13:39

MAJSU napisał/a:
Za 5K to możesz mieć na amen zrobionego trampka albo 126p a nie E28 :roll: :!:

Coś w tym jest-trudno się nie zgodzić. A półśrodki w odbudowie auta nie mają najmniejszego sensu. Szkoda czasu, nerwów i pieniędzy :-?

bmxvillain - 30 Listopad 2009, 18:34

MAJSU napisał/a:
bmxvillain napisał/a:
A jak za 5k kupujesz zrobionego malucha to się nie dziwie że mówisz o kwotach 20 k zł za renowacje tego padła.


Widać że nie masz kompletnie pojęcia o kosztach renowacji samochodu a BMW już kompletnie.


Dobrze dobrze, nie będę się dochodził. Jestem laic na forum więc luz. Masz swoje racje i znasz swoje koszta. Ja wiem ile mnie to może wynieść. CHoć po obejżeniu dogłębnym auta stwierdziłem że nie ma sensu remontowac tą budę, lepiej kupić zdrowszą i tamtą sie zająć a najwyżej graty z tej wziąć.

bmxvillain - 9 Styczeń 2011, 14:01

Od ostatniego postu troszke minęło.
Z góry chciałem przeprosić za to roczne milczenie. Sprzedałem to zdezelowane e28.
Przez ręce przeszło mi w tym czasie e23 z 1983 roku 3.5 automat 218 ps. W dobrym stanie. Troszke ją podleczyłem i sprzedałem w dobre ręce- znajomemu miłośnikowi rekinów. Ma już e24 Alpina i chciał własnie e23 735i. Z tego co mi wiadomo aktualnie moja była 7 przechodzi kompleksową renowacje. Aktualnie powróciłem do e28. Co prawda motor mizerny bo 1.8 w manualu z 1983 r. ale za to buda w bardzo dobrym stanie. Wszystko trzyma się kupy. Wiadomo, zawsze przy aucie z tego roku jest coś do zrobienia. W tym wypadku nie ma wyjątków. Chciałbym ten egzemplarz, na spokojnie zrobić pod własny styl. Będzie to delikatny rat z dużą ilością dopieszczonych elementów. Jeśli tylko jakieś efekty się pojawią, wrzucę fotorelację na forum. pochłonie mnie to mnóstwo czasu i pieniędzy, ale efekt mam nadzieję będzie tego wart. A jeśli nie będzie... To będę robił jeszcze raz tak abym był usatyfakcjonowany swymi działaniami. A co do kosztów renowacji takiego auta i moich wcześniejszych wypowiedzi- fakt z tymi 5 tys się wygłupiłem i to dość konkretnie. Na dzień dzisiejszy ciężko określić jaki to będzie koszt , zależy w którą stronę pójdzie projekt. Sądze, że ciężko będzie mi się zamknąć w 10 k zł.

Dzięki i pozdrawiam.
Karol.

Filip0 - 9 Styczeń 2011, 14:17

No :mrgreen:
bmxvillain - 16 Styczeń 2011, 15:19

Auto narazie prezentuje się tak

http://img37.imageshack.us/i/11012011887.jpg/

http://img37.imageshack.us/i/11012011886.jpg/

Nie wiem co jest z tymi linkami że nie chcą się wrzucic jako Img, nie pokazują się w ogole. Stąd te linki.

_KaMiK_ - 16 Styczeń 2011, 15:31

bo użuwałeś słych linków, używaj "direct", sample:


peter22 - 18 Styczeń 2011, 17:50

ojej, teraz to ona wyglada dla mnie troche jak statek kosmiczny...te felgi, zderzaki, ciemne szyby i spojler kompletnie mi nie pasuja, a co do rata to w pelni popieram, bo e28 jest bardzo malo i sa cikawe, tylko jak rat, to przydalby sie lepszy silnik :D
M-EJ - 19 Styczeń 2011, 13:03

Moim zdaniem narazie niema co pokazywać.
Ślivak - 19 Styczeń 2011, 13:29

Moim zdaniem nie ma się czego wstydzić. Taki samochód kupił. Można Kolegę nakierować co może zmienić. Zmotywować do zmian.
1. Te felgi możesz sprzedać. Zczytaj ET i pomyśl, zobacz do czego pasują. Felg ori BMW jest dużo, coś Ci się pewnie spodoba.
2. Ten spojler to nie wiem od czego? Zdjąć w 3 diabły.
Powodzenia w pracach, zapału, pieniędzy!
Nie zrażać się do samochodu. Nie jego wina, że ktoś inny zaniedbał to i owo. ;-)

bmxvillain - 21 Styczeń 2011, 10:53

Ślivak napisał/a:
Moim zdaniem nie ma się czego wstydzić. Taki samochód kupił. Można Kolegę nakierować co może zmienić. Zmotywować do zmian.
1. Te felgi możesz sprzedać. Zczytaj ET i pomyśl, zobacz do czego pasują. Felg ori BMW jest dużo, coś Ci się pewnie spodoba.
2. Ten spojler to nie wiem od czego? Zdjąć w 3 diabły.
Powodzenia w pracach, zapału, pieniędzy!
Nie zrażać się do samochodu. Nie jego wina, że ktoś inny zaniedbał to i owo. ;-)



Dzięki za mobilizacje i ocene auta. Tak jak mówisz samochód kupiłem w takim stanie. Może i Nie ma czym się chwalić, ale przyjdzie taki dzień, że będzie - a wtedy porownanie ze zdjęciami z pierwszych dni posiadania samochodu przydadzą się idealnie do porównania jakości i wyglądu kiedyś i dziś.
Poza tym, forum chyba nie jest po to, aby pokazywać tylko wypucowane idealnie dopieszczone egzemplarze. Te zdezelowane i w trakcie napraw również. :)


Co do samego auta. Spojler równiez nie wiem od czego i tak samo mi się nie podoba. Fele na razie zostaną bo wolę zainwestować w blachę i elementy napędowe auta niż w nowe buty. Spojler spadnie razem z klapą którą wymieniam bo ta jest przeżarta.

Zdęcia z wymian i pracy równiez się pojawią. Nie będzie to może restaurowanie wraku, ale na pewno poprawię jej wygląd i to jak się prowadzi.


Pozdrawiam,
Karol.

peter22 - 21 Styczeń 2011, 21:54

bmxvillain napisał/a:
Poza tym, forum chyba nie jest po to, aby pokazywać tylko wypucowane idealnie dopieszczone egzemplarze.


pewnie. wlasnie po to jest forum, zeby wyrazic swoja opinie - pozytywna lub negatywna, cos doradzic, aby nasze rekiny byly wyjatkowe

bmxvillain napisał/a:
Spojler równiez nie wiem od czego i tak samo mi się nie podoba. Fele na razie zostaną bo wolę zainwestować w blachę i elementy napędowe auta niż w nowe buty.


sluszna decyzja - lepiej zainwestuj w blacharke i mechanike, felgi sie przeciez nie zuzyja (chociaz niektorzy i to nawet potrafia), a potem ogarnij estetyke, chociaz spojler to faktycznie masakra :) powodzenia w pracach i pamietaj - duuzo zdjec, to sie wtedy fajnie czyta temat :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group