To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E12 - [E12 528] '76 -PIERWSZA SERIA-MARIUSZ E12

mariusz e12 - 27 Maj 2009, 16:57
Temat postu: [E12 528] '76 -PIERWSZA SERIA-MARIUSZ E12
Kilka fotek mojego Reksia którego zakupiłem ok 2 lata temu i którym nie jeżdżę ok 1,5 roku.Oryginalnie był silnik m30b28 i automatyczna skrzynia.Ale ja już go kupiłem z manualem a silnik wymieniam na m30b35 od e34.Silnik jest kupiony ale jeszcze nie zamontowany.Auto było praktycznie całe rozebrane (oprócz zawieszenia),spawane i lakierowane.Aktualnie jest w fazie mozolnego składania.
Więcej info i fotek tutaj:
http://www.youngtimer.pl/...pic.php?id=3212
A to fotki przed rozbiórką:






i po lakierowaniu (robiona telefonem):


Miłosz - 27 Maj 2009, 17:38

Pamietam ja dobrze z ogloszenia, przez chwile nad nia myslalem bo byla pamietam za bardzo przyzwoite pieniadze, nie bylo jedynie wiadomo co kryje sie w tej czerwieni tak naprawde.

Z silnikiem dales strasznie ciala, zamiast 3HP poszukac...... albo chociasz stare 3,5 na L-Jetroniku jak juz Ci tak bardzo brakowalo tych kilkuset cm szesciennych....

Mati - 27 Maj 2009, 17:45

Miłosz napisał/a:
Z silnikiem dales strasznie ciala, zamiast 3HP poszukac...... albo chociasz stare 3,5 na L-Jetroniku jak juz Ci tak bardzo brakowalo tych kilkuset cm szesciennych....

No i tutaj po raz kolejny trafiłeś w sedno sprawy... jak widzę ładnego klasyka i motor z e34 to aż zbiera mi się na wymioty :mrgreen:

A na tych fotkach powyżej tak ładnie się prezentuje komora....

mariusz e12 - 27 Maj 2009, 17:57

Przecież to ten sam silnik ino zamiast puszki na 2 filtry widzimy kolektor :-P
Dominique - 27 Maj 2009, 18:03

Cytat:
A na tych fotkach powyżej tak ładnie się prezentuje komora...


Silnik z e34 z pewnością nie wpłynie korzystnie na widok pod maską :-?
Mariusz, może jednak nie zmieniaj tego silnika...szkoda psuć klimat auta..e12 przecież nie jest (nie powinno być) pogromcą ulic jeżeli chodzi o prędkości. Po prostu nie przystoi takiemu klasykowi:-P

mariusz e12 - 27 Maj 2009, 18:09

Tak poważnie to ja też wolałbym mieć stary motor.Ale ten gaźnikowy silnik wymaga remontu-góra,dół i jeszcze gaźniki do regeneracji a później do ustawienia więc tak rozważałem to i troszkę jednak zabawy by bylo oraz kosztów.Najbardziej to się bałem o te gaźniki żeby ktoś je porządnie zrobił a później ustawił.Wszystkie części mam na sczęście :mrgreen:
Miłosz - 28 Maj 2009, 13:41

mariusz e12 napisał/a:
Przecież to ten sam silnik ino zamiast puszki na 2 filtry widzimy kolektor :-P


Roznic jest wbrew pozorom wiele, juz M30 w E28 jest inne, E34 to kolejny szereg zmian. Kazdy kto interesuje sie rekinami, powie Ci, ze masz silnik od E34 w 2 sekundy po otwarciu maski.

Gdybys mial w E12 silnik na wtysku to mialbys zupelnie inny kolektor dolotowy niz ten z E34.

Silniki M30B28 w srednio przyzwoitym stanie kosztuja tak naprawde grosze, jak nie stac Cie w tej chwili na remont, to kup uzywany, zrob gazniki i bedzie super furka.

Mati - 28 Maj 2009, 13:50

Jak ja widzę, np. 6stkę CS i ma motor z nowszym kolektorem to już nie chce mi się dalej oglądać...

A tutaj tak ładnie ten gaźnik wygląda ;-)

mariusz e12 - 28 Maj 2009, 14:27

Cytat:
Roznic jest wbrew pozorom wiele, juz M30 w E28 jest inne, E34 to kolejny szereg zmian. Kazdy kto interesuje sie rekinami, powie Ci, ze masz silnik od E34 w 2 sekundy po otwarciu maski.

Gdybys mial w E12 silnik na wtysku to mialbys zupelnie inny kolektor dolotowy niz ten z E34.

Silniki M30B28 w srednio przyzwoitym stanie kosztuja tak naprawde grosze, jak nie stac Cie w tej chwili na remont, to kup uzywany, zrob gazniki i bedzie super furka.

Wiem,wiem,że kolektor z e34 czy e32 już wygląda inaczej niż ze starszych modeli.Napisałem to w żartach :-) Po prostu uznałem,że jak wrzucę ten silnik to będzie dużo mniej roboty i pieniędzy wrzuconych(auto i tak już stoi ok 1,5 roku) a przyjemność z jazdy chyba się troszkę poprawi.Poza tym ludzie mając jeden gaźnik nie mogą znaleźć osoby która im go porządnie zregeneruje a później wyreguluje a tu są dwa.Zresztą sam już nie wiem.Bo mnie zbiliście troche z tropu ;-) W e21 jest ok chociaż tam w ogóle nie montowali m30 :evil:
Cytat:
A tutaj tak ładnie ten gaźnik wygląda

Dwa gażniki ;-)

goofy - 28 Maj 2009, 15:41

Cytat:
W e21 jest ok chociaż tam w ogóle nie montowali m30 :evil:


jakieś aluzje ?

mariusz e12 - 28 Maj 2009, 17:23

W żadnym wypadku.Popieram Twój projekt :-) Tylko troszkę to dziwne.Ale każdy ma swoje podejście do tematu.Mnie to tak nie razi jak auto ma nieoryginalny silnik jeśli jest tej samej marki i konstrukcyjnie prawie się nie różni.Jedyny problem to zasilanie.Myślę,że to jest lepsze niż miałbym oryginalny silnik a przyciemnił szybki,pomalował lampy,deskę rozdzielczą i tarcze zegarów,zapodał neony a spojlery zaadoptował od Poldka Caro.Przecież ja nie wkładam tam TDI ;-)
goofy - 28 Maj 2009, 18:25

mariusz e12 napisał/a:
Ale każdy ma swoje podejście do tematu.


dokładnie ;-)

Jedni dążą żeby ich auto było w pełni oryginalne inni zaś dokładają sobie wyposażenie dla poprawy komfortu,zmieniają silniki dla poprawy dynamiki itd.
Każdy robi tutaj coś dla siebie,jednemu podoba się to innemu tamto,wszystko rzecz gustu i upodobań.

M-EJ - 31 Maj 2009, 12:58

Zaprzeproszeniem będziecie sie onanizować przy gaźnikach ? Jestem jak najbardziej zza tym silnikiem w E12 skoro remont poprzedniego jest nieopłacalny.
pavoolon - 31 Maj 2009, 15:22

Trochę tolerancji, jedno odstępstwo od oryginału i znowu się wszyscy rzucają jak sępy na padlinę. Jednemu da frajdę oryginalny silnik, innemu mocny i w czym problem?
Pablo - 31 Maj 2009, 19:00

Eee, no nie przesadzajmy. Jak Mariusz napisał, to nie TDI ;)

Zresztą to już nie pełen dziewiczy oryginał, jak np e12 Davida, tylko już robione i malowane auto...

No i w sumie zawsze można powrócić do oryginału (z mniejszymi lub większymi problemami)

Mi się osobiście auto podoba i faktycznie lepiej żeby już jeździło, a nie stało...

Być może moja opinia jest spowodowana tym, że mój klekot ostatnio konkretnie dał mi do wiwatu i nie widzę już żadnych przeciwskazań, żeby wsadzić tam benzynę 24v 8-) Poza tym E28 to w końcu nie 2002tii :-P

mariusz e12 - 31 Maj 2009, 21:10

No wkońcu jakieś pozytywne komentarze ;)
lacos - 9 Czerwiec 2009, 23:55

Jak ją ogarniesz po lakierce to zapodaj troch fotek, bardzo mi się podoba zwłaszcza na pierwszym zdjęciu.Jakie plany stylistyczne,jak byś był zainteresowany to mam namiar na ładne klasyczne siedemnastki do e12 za 400zł :shock:
Dexter528i - 10 Czerwiec 2009, 00:08

lacos napisał/a:
ładne klasyczne siedemnastki do e12 za 400zł

W tamtych czasach 17" (a nawet 16") było raczej w sferze marzeń ;-)

littek - 10 Czerwiec 2009, 02:01

całkiem ładnie się prezentuje, mam nadzieję, że po lakierowaniu te drobne mankamenty znikną, a co do silnika popieram, a bynajmniej nie mam nic przeciwko, ale czy wkładanie silnika z e34 nie będzie zbyt kłopotliwe?
mariusz e12 - 10 Czerwiec 2009, 19:20

Dexter528i napisał/a:
lacos napisał/a:
ładne klasyczne siedemnastki do e12 za 400zł

W tamtych czasach 17" (a nawet 16") było raczej w sferze marzeń ;-)

Jak dla mnie to 17" na takim aucie to trochę za dużo.Na razie mam komplet oryginalnych stalówek 14"+2 komplety innych oryginalnych (chromowanych) kołpaczków.I dodatkowo mam alusy 14" BBS do bmw z rancikami-z przodu mniejsze a z tyłu większe.Jeszcze nie wiem na co się zdecyduję.
Cytat:
ale czy wkładanie silnika z e34 nie będzie zbyt kłopotliwe?

Nie będzie ponieważ to jest konstrukcyjnie prawie ten sam silnik-łapy mam od starego silnika,ze starą skrzynią też się zgrywa.Musiałem też założyć koło zamachowe,nowe sprzęgło i rozrusznik od starego bo on chodził z automatem.Trochę więcej jest elektryki (sterownik i pompa paliwa).Ale coś tam na pewno i tak jeszcze wyjdzie bo jeszcze nie włożyłem i nie odpaliłem

Kargul1005 - 10 Czerwiec 2009, 19:38

mariusz e12 napisał/a:
Tak poważnie to ja też wolałbym mieć stary motor.Ale ten gaźnikowy silnik wymaga remontu-góra,dół i jeszcze gaźniki do regeneracji a później do ustawienia więc tak rozważałem to i troszkę jednak zabawy by bylo oraz kosztów.Najbardziej to się bałem o te gaźniki żeby ktoś je porządnie zrobił a później ustawił.Wszystkie części mam na sczęście :mrgreen:

Regeneracja i synchronizacja gaźników, remonty silników i wiele innych ceny bardzo przystępne i elastyczne: 605-944-812 Gaźnik ma swój klimacik :-)
Jestem zwolennikiem trzymania oryginalnego klimatu klasyka, no chyba, że to drugie auto wiekowe w rodzinie wtedy to już jest wolna amerykanka ;-P

mariusz e12 - 21 Lipiec 2009, 18:10

Robione telefonem i juz troszkę nieaktualne.Ale są ;)








mariusz e12 - 10 Listopad 2009, 18:33

http://moto.allegro.pl/sh...?item=813500470
_KaMiK_ - 10 Listopad 2009, 22:11

generalnie widze ze projekt upadl i auto w szczatkach wraca na rynek wtorny :p
Bodżangmił - 10 Listopad 2009, 22:20

Miałem takie przeczucie-żeby nie napisać-wiedziałem że tak będzie.

E12 to nie jest temat za 3000 zł i bedzie lalka... Dla potomnych.... bez 15tyś zł nie podchodzcie do remontu e12.

lacos - 11 Listopad 2009, 19:07

Szkoda, że nie uda się skończyć e12 znam ten bul z doświadczenia, sam musiałem kiedyś sprzedać nie skończone auto. Niestety obecne czasy dały popalić finansowo chyba wszystkim, dlatego jestem zwolennikiem kupowania takich niedokończonych projektów(po blacharce) bo reszta prac to już tylko formalność :mrgreen: a właścicielowi można tylko życzyć żeby trafiło w dobre ręce, i były jak najmniejsze plecy :evil:
lacos - 23 Listopad 2009, 19:27

za ile poszła i gdzie,jeśli to nie tajemnica :?:
Dzwonek - 1 Grudzień 2009, 19:53

A ja mam pytanie sam robiłes blacharkie czy u mechanika jak u mechanika to ile kosztuje takie pomalowanie e12 i jak jest ze zdejmowaniem wszystkich rzeczy (chromow itp) czy to nie ulegnie nie chcacy zniszczeniu??
mariusz e12 - 21 Styczeń 2010, 16:30





Sory ale nie dostałem powiadomienia o postach :/
Auta nie sprzedałem i będę nadal walczył.Jak widać silnik siedzi ale jeszcze nie odpalony.Budę rozbierałem sam.Silnik też sam wyciągałem.Najbardziej trzeba uważać na uszczeliki i chromowane ramki.Reszta jakoś idzie.A cena remontu blachy ze spaweniem i lakierowaniem ponad 4000zł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group