Nasze E28 - [E28 528i] BMW ///M528i ;)
Dexter528i - 6 Kwiecień 2007, 09:02 Temat postu: [E28 528i] BMW ///M528i ;) Krótka historia mojego E28
528i E28 chrom line, na zwykłym zderzaku z września 83. Orginalny lakier to prawdopodobnie Opalgrün Metallic 171. Dodatkowym wyposażeniem z jakim wyjechało z fabryki był centralny zamek, elektrycznie sterowany blaszany szyberdach, ABS i Check Control (chociaż to chyba było w 528i w standarcie).
Do polski zostało przywiezione w 91 roku. Napewno jestem conajmiej trzecim właścicielem w kraju. Auto kupiłem w maju 2003 roku i wtedy było już na zderzakach i progach a'la Rieger, posiadalo elektrycznie sterowane przednie szyby, czarną skórzaną tapicerkę ze sportowymi fotelami BMW ( jest jeden emblemat ///M ;-) ). Fotele są z maja 85 roku.
Aktualnie auto posiada zestaw ospoilerowania M-Technic pochodzący z M535i z 86 roku, spoiler na tylną klapę pochodzi z innej E28 ale też jest z 86 roku. Lakier to Titansilber metalic 354. Od niedawna samochód posiada 4 elektrycznie sterowane szyby pochodzące z 520i z 87 roku.
Silnik to stare, dobre M30. Jest to conajmiej trzecie M30B28 w tym samochodzie. W poprzednim walneła mi panewka i okazyjnie trafił się drugi z kompletnym osprzętem (rozrusznik, alternator, przepływomierz, kolektor dolotowy i wydechowy, wiązka, ECU, visco z wiatrakiem), sprzęgłem i skrzynią biegów. Aktualny silnik jeździł wcześniej w 528i z lutego 83, ale silnik z fabryki wyjechał w 728i E23 z listopada 81 roku i współpracował w tym sanochodzie z automatyczną skrzynią biegów 3HP22. Most o przełożeniu 3,15 pochodzi z 524td z 84 roku.
Początkowo samochód jeździł na 6-cio ramennych aluminiowych felgach z E36 (7x15 E49 + dystanse 15mm), następnie były AEZ Bimo (7x16 ET25), później pajęczyny z E32/E34 (7x15 ET20), a obecnie dwuczęściowe BBS-y w rozmiarze 8x17 ET20.
Samochód miał dwie stłuczki. Prawy przedni róg (ale nie za mojej kadencji) oraz lewy tył (za mojej kadencji)
Plany :!: szerokie i kosztowne :-P
- remont silnika (już bardzo blisko)
- zawieszenie (2 wahacze przednie, łączniki stabilizatorów przód i tył, końcówki drążków kierowniczych, tuleje wahaczy tylnych i tylnej belki)
- nowy wydech (troszkę dalej)
To z rzeczy priorytetowych.
A z bajerów marzy mi się :
- klima
- nowa skóra (być może szara)
- BC
- szpera
- elektryka i grzanie foteli
- zaślepki do zderzaka i progów ;-)
Poniżej aktualne zdjęcia
Gierap - 6 Kwiecień 2007, 11:54
:shock: :shock: Ładne cacko no no ;-) ;-) Aż zazdroszczę,felgi ładniusie no i ten kolorek,tylko czemu ten wydech tak bardzo wystaje,jak dla Mnie to za długi ;-)
MAJSU - 6 Kwiecień 2007, 12:00
Jak tak patrzę na twoją furkę Dexter to myślę sobie że chyba czas położyć nowym lakier na mojej A te felgi to były nitowane czy skręcane :roll:
Dexter528i - 6 Kwiecień 2007, 12:05
MAJSU_WuWuA napisał/a: | A te felgi to były nitowane czy skręcane |
Skręcane
Dixi - 6 Kwiecień 2007, 12:09
zalatw sobie zaslepki :mrgreen:
Dexter528i - 6 Kwiecień 2007, 13:39
Dixi napisał/a: | zalatw sobie zaslepki |
Narazie są inne priorytety
Gierap napisał/a: | tylko czemu ten wydech tak bardzo wystaje,jak dla Mnie to za długi |
Z takim kupiłem ale wtedy wszystko było inaczej, a nowy wydech w swoim czasie
grege28 - 6 Kwiecień 2007, 19:55
Bardzo ładny egzemplarz, gratuluję
Dexter528i - 6 Kwiecień 2007, 20:02
grege28 napisał/a: | Bardzo ładny egzemplarz |
Z tym akurat nie mogę się zgodzić
grege28 - 6 Kwiecień 2007, 21:04
Niby dlaczego? Ogrom plastiku na drodze po pojawieniu się "rekina" odpływa w niebyt :twisted: BTW moja jest nie lepsza.
Dexter528i - 6 Kwiecień 2007, 22:20
Dexter528i napisał/a: | Niby dlaczego? |
Ja powiedział bym że moje E28 jest co najwyżej ładne (z zewnątrz). Ale ja znam to auto i wiem co je boli, tzn detale. Poza tym są detale (większe i mniejsze), których nie widać, a chciałbym żeby wyglądały tak jak w 83 roku gdy auto wyjechało z fabryki. No ale nie śpie na kasie więc musze kombinować małymi kroczkami.
P.S takim moim pewnym marzeniem jest fabrycznie nowe nadwozie + fabrycznie nowe drzwi, maska, klapa bagażnika i przedni pas pod zderzak M-Technic
Pozdrawiam
WIENIA - 6 Kwiecień 2007, 22:24
Na zdjeciach z zewnątrz bardzo ładnie sie prezentuje :-) Pokaż jej wnętrze Dexter
Dexter528i - 6 Kwiecień 2007, 23:28
WIENIA napisał/a: | Pokaż jej wnętrze Dexter |
Wnętrze (tapicerka foteli i kanapy) jest już troszke podmęczne.
W sumie podczas tej sesji zrobiłem foto tylko środkowej konsoli z nowymi przełącznikami do szyb.
A wszystki zdjęcia poszły się pier.... razem z dyskiem w drugim kompie. Ale poszperam w tym kompie bo coś powinno się w nim ostać
Bartolommeo - 7 Kwiecień 2007, 10:21
mi równiez bardzo się podoba zaprezentowany youngtimer, tym bardziej że jeździ na mojej ulubionej feldze BBS z E39
Dexter528i napisał/a: | Niby dlaczego?
P.S takim moim pewnym marzeniem jest fabrycznie nowe nadwozie + fabrycznie nowe drzwi, maska, klapa bagażnika i przedni pas pod zderzak M-Technic |
ja nwet kiedys pokusiłem sie o info w ASO o koszt nowej budy i wynosi on UWAGA 110 tyś. złotych razem z drzwiami, błotnikami , maską i tylna klapą, a dla ciekawskich skrzynia pod M30B35 niespełna 18 tyś. :shock:
Dexter528i - 8 Kwiecień 2007, 00:32
WIENIA napisał/a: | Pokaż jej wnętrze Dexter |
Mówisz. Masz
Tak jest z tyłu
a tak z przodu
miejsce I pilota (jeszcze z radiem)
moje dwie małe patelnie
Check Control
Zdjęcie z aktualnym przebiegiem
4x eFH
Gierap - 8 Kwiecień 2007, 11:33
Dexter nie takie zmęczone to wnętrze jak pisałeś :roll: :roll:
Co masz zamiar zrobić z tymi fotelami i kanapą jak zamierzasz zmienić na nową szarą :?: :?:
Dexter528i - 8 Kwiecień 2007, 11:47
Gierap napisał/a: | Dexter nie takie zmęczone to wnętrze jak pisałeś |
No ale tapicerce daleko do ideału.
Gierap napisał/a: | Co masz zamiar zrobić z tymi fotelami i kanapą jak zamierzasz zmienić na nową szarą |
Fotele i kanapa zostają. W grę wchodzi obszycie nową skórą. Po głowie chodzi mi szara skóra, ale ewentualnie pozostał bym też przy czarnej, szytą srebrnymi nićmi
Pablo - 8 Kwiecień 2007, 20:07
Dexter528i napisał/a: | grege28 napisał/a: | Bardzo ładny egzemplarz |
Z tym akurat nie mogę się zgodzić |
Heheh, typowe szukanie dziury w całym ;-)
Znam to z autopsji :-D
Piękne auto, boskie felgi... I mimo że jestem zwolennikiem chromów na aucie, bardzo podoba mi się ten "body-M-kit". Zwłaszcza ten masywny tył... Super!
Wydech jednak szpeci...
Dexter528i - 8 Kwiecień 2007, 21:32
Pablo napisał/a: | Heheh, typowe szukanie dziury w całym |
Może troszkę
Pablo napisał/a: | Znam to z autopsji |
Bo doputy dopóki nierozbierze się auta to nie wiadomo co dokładnie w nim siedzi.
Ja u siebie nierozbierałem jeszcze silnika, skrzyni biegów i mostu
Pablo napisał/a: | Wydech jednak szpeci... |
Ano. Ale jak już będzie nowy to zagoszczą 2 ładne końcówki
bartolommeo, dlaczego w avatarze masz zdjęcie M30Bxx z E32/E34 :?: :?: :?:
Pozdrawiam
Bartolommeo - 9 Kwiecień 2007, 15:07
Dexter528i napisał/a: | bartolommeo, dlaczego w avatarze masz zdjęcie M30Bxx z E32/E34 |
To mnie teraz zaskoczyłeś, to jest M30B35 ale powiem szczerze, że nie mam pojęcia po czym ty to poznałeś??? :shock: :-)
Dexter528i - 9 Kwiecień 2007, 15:17
bartolommeo napisał/a: | To mnie teraz zaskoczyłeś, to jest M30B35 ale powiem szczerze, że nie mam pojęcia po czym ty to poznałeś??? |
z takich najbardziej rzucających się w oczy rzeczy:
- obudowa filtra oleju
- umiejscowienie łap silnika
Gierap - 9 Kwiecień 2007, 15:30
Tak sobie oglądam Dex :-P Twoją Bunie i myślę że strasznie fajnie wygląda,oby takich więcej było :mrgreen: i motorek też słuszny 8-) Aż na tapetę sobie ustawiłem fotkę jedną,myśle że nie zastrzegłeś praw autorskich :twisted: :twisted:
Bartolommeo - 9 Kwiecień 2007, 15:32
no fakt, niby tak oczywiste ale jakoś na to nie zwróciłem wczesniej uwagi, ale że jest to jedyne zdjęcie tego typu jakie znalazłem odnośnie M30B35 to sobie wsadziłem w awatarze :mrgreen:
mam jeszcze zdjęcie M88 no ale chyba nie w tej chwili hehehehe, choć widziałem juz kilka razy taki do kupienia, jednak koszt części i ich dostępności mnie przeraża :-/
Bart - 10 Kwiecień 2007, 08:54
Auto jest super bazą do renowacji i powrotu do stanu fabrycznego.Pozbędziesz sie tuningowych akcentów i będzie git 8-) Fajna sztuka wnętrze jest ok ;-)
Dexter528i - 10 Kwiecień 2007, 15:30
bartolommeo napisał/a: | mam jeszcze zdjęcie M88 no ale chyba nie w tej chwili hehehehe, choć widziałem juz kilka razy taki do kupienia, jednak koszt części i ich dostępności mnie przeraża |
Uszczelka pod miskę olejową kosztuje ok 15-20zł
Bartolommeo - 10 Kwiecień 2007, 17:29
wierzę, z tym że jest to pewnie ta sama uszczelka co do M30, ale zapytaj o cokolwiek innego...
powiem tak, jeżeli mój samochód nie będzie samochodem do codziennej jazdy zreszta tak jak i teraz to jeżeli kiedyś by mi sie przytrafiła okazja zakupu takiego silnika to na pewno bardzo mocno bym nad tym myślał...:)
grege28 - 10 Kwiecień 2007, 20:20
Bartolommeo masz rację M88 to już rarytas, a na pewno nie do codziennej jazdy, uszczelka pod misę :twisted: nie tak dawno kupiłem koledze dwa używane wałki rozrządu za...ponad 100 Euro i była to super okazja :twisted:. Zresztą co tu gadać popatrzcie w ETK cała prawda już tam jest.
Przezornie napiszę, że silniki turbo czy M102, M106 czy Alpina turbo to mechaniczne majstersztyki, nie sa to moje doświadczenia aczkolwiek trochę z tym walczyłem (M106). Zdradzę Wam tajemnicę Alpina Gemeinschaft ma jednego zaufanego mechanika od turbo czy biturbo. Oczywiście każdy może, po sprzedaniu odziedziczonego domu czy kamienicy tudzież wygraniu w totolotka, pojechać do Buchloe na serwis zakupioną B7, a czasem mozna kupić za np. 6 tys. Euro :twisted: Tylko niech potem nie mówi, ze nie bolało. :mrgreen:
Anonymous - 15 Kwiecień 2007, 21:38
Mi też się podoba. Lakier i alu są bardzo ładne. Tylko ta trąba.....za wielka.
Miłosz - 18 Kwiecień 2007, 20:42
Nie przepadam za nadmiarem plastiku w E28, zwlaszcza polaczonym z chromline, ale o gustach sie nie rozmawia, a autko wyglada na zadbane. Zycze szczeliwego rozwiazania wszytkich planow zwiazanych z samochodem.
Bavool - 18 Kwiecień 2007, 22:05
"Plastik" na E28 to kwestia gustu, ja należę do zwolenników M pakietu. Felgi żeś trafił genialne - świetnie pasują. A gdzie zgubiłeś poszerzenia błotników :?:
Zrób coś z tą "pydą" z tyłu jak będziesz się bawił z wydechem, bo jak dla mnie - tragedia.
Ale dla mnie - pozytywnie, trochę pracy i będziesz miał cudo.
Dexter528i - 30 Kwiecień 2007, 10:07
Bavool napisał/a: | Zrób coś z tą "pydą" z tyłu jak będziesz się bawił z wydechem, bo jak dla mnie - tragedia.
|
Więc ta "pyda" już nie wisi tak nisko. Podwiesiłem cały wydech wyżej tak wiec teraz między końcówkami wydechu, a zderzakiem (górną krawędzią wnęki na rury) jest ok 15mm wiec wygląda przyzwoicie. Skracał ich nie będę bo szkoda mi pociąć te końcówki gdyż jak już będę miał wydech oryginalny to na same końcówki mam dwóch chętnych.
W ramach nudy w niedzielę postanowiłem zrobić coś :idea:
Jako że dawno nie bawiłem się moim deklem od głowicy postanowiłem znów coś zmienić.
Wcześniej (tzn rok temu) postanowiłem go wypolerować. Wyglądał ładnie
Przed polerką:
Po polerce:
Jednak zima i czas zrobiły swoje i dekiel stracił swoje piękno i postanowiłem coś z tym zrobić i poszedłem w innym kierunku
Pozdrawiam
|
|
|