To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520iA] E28 M20B20 ARCTISBLAU 1985r

Blindnomad - 28 Grudzień 2017, 22:02
Temat postu: [E28 520iA] E28 M20B20 ARCTISBLAU 1985r
Witam,

Mam na imię Michał, na tak jak wspominałem w powitaniu, na forum zarejstrowałem się dobrych kilka lat temu. Wtedy E28 można było jeszcze dorwać w normalnych pieniążkach. Szukałem wtedy 5tki na dojazdy do pracy, tak, żeby w przyszłości można ją było zamknąć w garażu. W ostateczności kupiłem innego pretendenta na youngtimera, który częściowo jest już w fazie końcowej odbudowy. Od tego czasu z utęsknieniem spoglądałem na rynek e28, doznając szoku, jeśli chodzi o nagły wzrost cen, za którymi nie zawsze idzie dobry stan...

Przypadek pozwolił stać mi się posiadaczem aktualnego egzemplarza. 520iA,nie chciałem automatu, chciałem M30... no ale, moneta była ok i auto ma "potencjał". Większość typowych miejsc E28, zdrowiutka, no ale jak widać na zdjęciu cierpi na inną niepełnosprawność:

Zdjęcia zaraz po zakupie,na tymczasowym parkingu:











I po umyciu:





CDN...

mlody540 - 29 Grudzień 2017, 18:20

Dramatu nie ma, ale będziesz miał co robić. Życzę cierpliwości i dużo czasu.
Draż - 29 Grudzień 2017, 20:52

Dobrze jest! komora wygląda bardzo przyjemnie, kielichy zdrowe. Ktoś tam się nie dogadał chyba z drzwiami na tyle :D O co tam chodzi? Na atrapie masz jakiś akcesoryjny emblemat ?
Blindnomad - 30 Grudzień 2017, 12:15

Z jednej strony jest podkowa. Tego emblematu jeszcze dokladnie ogladalem,ale to chyba jakaś samorobka.

Drzwi pasażera to ogólnie obraz szwajcarskiego rzemiosła, byly dość mocno wgniecione,ktos to poprostowal tak żeby się tylko otwieramy, a na wgniote wyprofilowal i przynitowal blachę. Przestrzeń między drzwiami a blacha wypełnił pianka montażowa do okien i całość zamalowal czarnym sprayem.

Wiem,ze będę potrzebował dużo czasu,cierpliwosci mi nie brakuje. Na początek blacha,lakier i usterki mechaniczne, zawias i układ hamulcowy,tak żeby bezproblemowo zarejestrować auto.

Potem przyjdzie czas na stage 2.
Baza jest fajna, auto ma 165k przebiegu, książka prowadzona do 2015r do przebiegu 159k. Wszystko robione w Aso BMW z tego co pamietam.

Blindnomad - 12 Luty 2018, 13:47

Powoli zbieram graty, zbroję się na wiosnę, narazie trafiłem:
-błotnik lewy dzięki uprzejmości kolegi z forum
-Kierownica Momo drewniana
-Felgi styling 5 tymczasowo, tak do jazdy
- b6 na tył
- springi K.A.W 85/45
- Listwa lewych tylnych drzwi, drzwi nadal brak...

Wkrótce dotrą do mnie jeszcze jakieś inne braki. Najbardziej zależy mi na tych drzwiach...
W przyszłym tygodniu podjadę do garażu zrobić ostateczną listę brakujących części.

Nie przypuszczałem, że tak mało fantów można znaleźć do E28...

Kargul1005 - 12 Luty 2018, 22:18

No niestety te samochody mają już ponad 30 lat więc i tak dostępność części jest super. pogadaj z ludźmi od japończyków lub starych opli i fordów wtedy zmienisz zdanie nt dostępności części. Co do części proponuję odkładać kasę i kupować w aso bo to może leżeć i leżeć a potem, gdy już będziesz gotowy to hop i wszystko montujesz. Kiedyś sprawdzałem sobie dostępność drzwi w aso i chodziły coś ok 950zł może nie podrożały jakoś szczególnie do tej pory. Będziesz miał pewność, że nie ma na nich szpachli i rdzy :)
Pozdrawiam i życzę:
- dobrze płatnej pracy
- wyrozumiałej kobiety
- czasu
- chęci
- zaufanego mechanika, blacharza, lakiernika
Z takim zestawem pójdzie szybko i bezboleśnie ;)

Blindnomad - 12 Luty 2018, 23:12

Jeśli chodzi o części, to zgodzę się z Tobą, z japończykami jest ciężko (sam mam jednego), ale ASO Toyoty ma praktycznie wszystko. Gorzej jest tylko z nietypowymi JDM'owymi smaczkami.

Najgorsze są niszowe wersje francuzów, mam 106 MK1 Rallye, do której części nie ma nigdzie...nawet w aso.

Większość tego co udało mi się dorwać to przypadek, poczta pantoflowa albo rozbite auta kolegów.
No ale damy radę!
Myślałem właśnie o aso. W tygodniu widzę się z kumplem który pracuje w jednym z salonów bmw, może coś uda mu się załatwic.

BTW, patrzyłem na bmw Store i cena drzwi lewych tylnych 2 510,52 zł . 2% rabat...nawet 50% rabat to masakra...

mlody540 - 13 Luty 2018, 20:02

https://m.olx.pl/oferta/drzwi-bmw-e28-lewe-tyl-CID5-IDrk20J.html
Dzwoń, pytaj może coś z tego będzie.

Blindnomad - 13 Luty 2018, 23:12

Widziałem ogłoszenie, w weekend podjadę wybadac stan. Mam zdjęcie od spodu źle to nie wyglada.

BTW. Czy ktos z forum kupił może czerwona 518 z bezowym wnętrzem na czesci? Jeśli tak to prosiłbym o kontakt na priv.

Młody Osiemna - 22 Luty 2018, 23:21

chodzi Ci o tą za 4300 na olixie co chłop świnie w niej woził i pasami zapinał :D
Paaanie przecież w niej nie było nic sensownego co by sie na części nadawało, beżowa wykładzina w kolorze dwuletniej gnojówki przebiła wszystko :)

Blindnomad - 25 Luty 2018, 14:16

No jakieś takie monety za nią wołali. Co by nie woził, to jeśli tylko nie było zwycierane i poszarpane, to jakieś szczątki materiału by się przydały, tunel środkowy do manuala...
Blindnomad - 6 Marzec 2018, 20:53

Panowie, pytanie.
Czy wkład gruba laga B6 z E30 podejdzie do e28? Są jakieś przeciwwskazania? Ktoś testował taki układ?

mlody540 - 7 Marzec 2018, 19:20

Sa różnice w długościach tych amortyzatorów. Ja miałem takie stosować ale zrezygnowałem z tego pomysłu.
Blindnomad - 7 Marzec 2018, 21:21

Czyli trzeba szukać z e28...
Blindnomad - 29 Listopad 2018, 22:37

Mam już większość części do odbudowy. Auto czeka w ciepłym garażu do wiosny i będę je powoli rozkładal.

Kupiłem też kilka fajnych smaczkow.
Zostaną mi jeszcze jakieś graty z ASO.

Potrzebowałbym też Szyny do sportsitze,trafilem w mojej tapicerce,sprawne,do obszycia,ale bez szyn. Gdyby ktoś coś wiedział, gdzie co z kim... To stawiam flaszkę :P

Blindnomad - 26 Grudzień 2018, 20:25

Panowie,

Mam w sumie w gratisie motor m30b30 chyba z e32. Stąd moje pytanie. Czy ten silnik jest wart jakiejkolwiek zabawy? Czy głowica, osprzęt jest podobna jak m30b35? Czy kupując sam słupek i kolektor dolotowy, można to jakoś wykorzystać?

Oczywiście wymaga jakiejś tam troski. Zastanawiałem się,czy tego nie uturbić, bo w sumie widziałem kilka takich rozwiązań, ale większość części jest pod m30b35.

Drugie pytanie, czy w wersjach z m20b20 i m30 były różne stabilizatory przednie? W jakiej wersji (poza M5) występował najgrubszy stabilizator przód+tył?

StarZcarZ - 26 Grudzień 2018, 22:15

Silnik b30 ma taki sam osprzęt co b35, głowice są różne za sprawa większej średnicy zaworów dolotowych w b35, rzekomo można czapkę b35 wrzucać na blok b30 i odwrotnie. Bloki tych silników różnią się zdecydowanie, za sprawa różnych średnic tłoków. W b35 są większe o 3mm. Doladowanie tych silnikow wymaga zastosowanie autonomicznego komputera sterującego, Motronic ani jego czipowanie tego nie pociągnie.

Drążki stabilizatora wychodziły z fabryki w różnych rozmiarach w zależności od modelu. Różniły się również kształtem, tylko na tylna oś. Były dwa rodzaje mocowania tylnego drążka. Spowodowane to było wprowadzeniem innej części podłogi/wzmocnienia na dyfer w egzemplarzach wyprodukowanych po 09/1984.

Standardowy drążek na przód ma 18mm średnicy (m20)
modele ze sportowym zawieszeniem 19mm (m30),
M5 miało montowany drążek na przód o srednicy 21mm.

Standardowy drążek na tył miał 14mm (m20),
modele ze sportowym zawiasem (m30) i M5 miały 15.5mm

Sportowe zawieszenie występuje w modelach 525i, 528i, 535i.
Jeśli mnie pamięć nie myli można je było zamówić również do ETY.

Blindnomad - 27 Grudzień 2018, 17:17

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz.

Zdaje sobie sprawe,ze jeśli turbo to tylko że standalone.

Czyli zamiast bawić się w remonty,najlepiej byłoby mi kupić zdrowy słupek z głowica b35. Resztę raczej mam.

Stabilizator na przód znalazłem, więc zostanie mi znaleźć jeszcze na tyl.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group