To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 535i] USA akcja reaktywacja

Diesel - 18 Wrzesień 2016, 19:36
Temat postu: [E28 535i] USA akcja reaktywacja
Witam serdecznie


Jak już pewnie niektórzy wiedzą ostatnio udało mi się zakupić samochód który od dłuższego czasu chodził mi po głowie a mianowicie Bmw E28 535i w amerykańskiej wersji. Wiadomo, że wszystkie E28 przywiezione z USA to "bogole" więc tak jest i z tym modelem:

VIN: WBADC7404H1716656
Type code: DC74
Model: 535 I US (USA)
E-F-R series: E28
Series: 5
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M30
Displacement: 3.50
Power: 0 (0 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 086 - SCHWARZ
Upholstery code: 1987-01-23
Prod.date: 1716656 DC74 086 0206 5' E28
-
S209 Differential lock 25%
S458 Electr. front seat adjustment
S551 On-board computer II with remote control













Po wycieczce do Pruszkowa i obejrzeniu fury:



Stwierdziłem, że jeszcze tak zdrowej E28 nie widziałem, "chory" niestety był silnik, przy próbie odpalenia z silnika dobiegały dźwięki jak by w środku znajdowała się tona gruzu, wiedzieliśmy z czym to się może wiązać więc daliśmy sobie spokój. Kilka dni później fura stała już u mnie... Nadszedł czas na akcję, niestety po zdjęciu miski olejowej tak jak podejrzewałem przekręcona panewka na korbie:



Nie pozostało nam nic innego jak zrobić wypad:



Wygląda na to że jesteśmy pierwszymi po fabryce, ponieważ na wszystkim znajdują się takie o to naklejki:



Po zdjęciu głowicy naszym oczom ukazał się taki o to widok:



I pytanie skąd w normalnym silniku tłoki od silnika M106, heheh otóż z tego co udało mi się ustalić silniki które były montowane na rynek USA miały właśnie takie tłoki, nie wiem czy miało to związek z obniżoną mocą, czy po prostu "takie mieli" ale mniejsza o to... Po wyrwaniu tego co najprawdopodobniej zostało zmielone podczas prób odpalania samochodu czyli wału i pomierzeniu go okazało się, że owszem da się go uratować ale raczej nie jest to najlepsze rozwiązanie (chropowatość rzędu 0.08mm, bicie 0.15mm):



Podobna sytuacja miała miejsce z tłokami i jedną korbą. Na szczęście na jebaju ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu w niezłej cenie pojawił się zestaw nad wymiarowych tłoków 92.47mm:



Teraz czekamy na paczkę z USA bo bez niej nie możemy dalej działać... Plany co do fury ma być TIPTOP żadnych półśrodków!

r_marcowy - 20 Wrzesień 2016, 19:49

Gablota niezła, widziałem na aledrogo i przyznam, że ślinka mi ciekła na widok tak wyposażonego e28 <spiewa> Plany to zero półśrodków, a będzie utrzymany w stylu USA czy wjadą zderzaki europa ?
Diesel - 20 Wrzesień 2016, 22:06

Na 100% zostają zderzaki USA samochód ogólnie ma być w oryginale. Zmiany tylko kosmetyczne w stylu koło, zawieszenie i wydech... Panowie czy ktoś może się orientuje jak to jest z tymi wałkami rozrządu do ilu stopni nie trzeba nic kombinować z programami bo z tego co oglądałem zaczynają się od 276 a kończą na 290? Kupić symetryczny czy nie symetryczny, Schricka czy może Dbilasa?
Diesel - 22 Październik 2016, 22:19

Coś tam się dzieje, rozebrałem wszystko do ostatniej śruby i już odebrałem z cynkowania (oczywiście pijany Robercik zgubił jak zawsze jakieś 14 szpilek):



Powoli zbieram też inne fanty w stylu zaciski (przód tarcza 302/28 od E32 i tył od E34, B6 (pewnie w poniedziałek pojadą do Zerkopolu bo będą sprężyny K.A.W 80/45):





Małe głupoty a cieszą:



No i najważniejsza rzecz, tłoki:





Póki co najważniejszą sprawą jest złożenie silnika a co dalej to się okaże.

Mikulak_BMW - 6 Grudzień 2016, 19:44

Czemu wybrałeś tłoki od wersji z katalizatorem, pod stopień sprężania 8:1? Przy tłokach z wypukłym denkiem miałbyś 218 koni, zamiast 185 i wtedy stopień sprężania wzrósłby do 10:1, to chyba dobry moment na zmianę.
Diesel - 2 Listopad 2017, 21:27

Powoli do przodu:

Alternator i rozrusznik (podziękowania dla Auto - Alter, Panowie robią robotę, koszt 30 złotych):



Graty odebrane ze szkiełkowania:









Mam też pytanie związane z wiązką silnika dzisiaj po bliższych oględzinach stwierdziłem, że w USA musiała mieć spotkanie z jakimś szopem, oposem czy innym szczurem, co zrobić, czy usunąć gumy i zastosować taśmę BMW do wiązek czy oddać to komuś kto zajmuje się wiązkami (oglądałem na Allegro wiązki do Mercedesów robione od podstaw, też są bez gumek), sama izolacja z żył jest nie naruszona, proszę o pomoc:

















Po dłuższej przerwie udało mi się poskładać alternator i rozrusznik:









Po kilku wpadkach nareszcie mam rozwiercony, zhonowany i pomalowany blok.







Blok umyty, wał wypolerowałem i umyłem, składam i sprawdzam wszystko (luzy sprawdzone Plastigauge)...

















W planie mam regeneracje pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji. Może ktoś ma jakiś zakład godny polecenia szczególnie jeśli chodzi o sprężarkę klimatyzacji?

Co do wymiany tłoków to po głowie mi chodzi jakieś soft turbo ale na razie to odległe plany...

Łukasz125 - 3 Listopad 2017, 16:41

Dobrze działasz miło się ogląda :)

Do ocynku oddawałeś używane śruby? jak wygląda ten proces jak np. używane śruby mają jakąś rdze, nalot korozji to najpierw jest wytrawiane w jakimś kwasie i dopiero potem do ocynku? bo nie wiem co z tymi swoimi robić nowymi... i mam jeszcze parę innych małych elementów z demontażu.

Diesel - 5 Listopad 2017, 16:06

Oddawałem i nowe i totalne rdzewiuchy najpierw kwas później ocynk (złoty ocynk oni nazywają pasywacją i chyba jeszcze dają to jeszcze do pieca) trochę gorzej jest ze śrubami w oleju czy innym tłustym syfie, lepiej najpierw umyć dimerem i dopiero oddać.
Kargul1005 - 6 Listopad 2017, 08:28

Fajnie działasz! :)
Dominique - 25 Sierpień 2018, 15:40

Co slychac w temacie?samochod juz jezdzi?dzialales co?
Kuba. - 9 Wrzesień 2018, 22:43

Faine 535 :)
Silnik już poskładany?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group