To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [e28] Basaltblau

Nando - 11 Sierpień 2016, 09:39
Temat postu: [e28] Basaltblau
Cześć i czołem. Samochod kupilem prawie 2 lata temu od Maciasa, którego serdecznie popozdrawiam. Fura przyjechała do mnie na lawecie i przez jakies pol roku czekala az moj portfel przestanie byc plaski jak nalesnik ;)



Blacharsko w stanie bdb jesli to rzeczywiscie 82r natomiast mechanicznie troszke gorzej a mianowicie tłok znalazł "ujscie" z bloku przez jego boczna sciane <masakra> Na pierwszy ogien wyjety zostal caly silnik
i rozkrecony prawie co do srubki. Zmiany:

-nowy blok (e34) nie popatrzylem na mocowania i dolozone zostalo customowe mocowanie do łapy, kurde a mialem na wsi blok starego typu w garazu :(
-tłoki m30b34
-zmiana walu korbowego, poprzedni nadawal sie na smieci
-nowe panewki korbowodowe
-nowe pierscienie
-kompletna regeneracja głowicy + plan :)
-nowe śruby do głowicy
-kompletny nowy rozrzad procz jednego plastikowego slizgu ktory byl w bdb stanie
-nowe uszczelniacze i duperele
-olej, płyny
-swiece i kable zaplonowe

I na tym etapie bmka z odkrecona maska i zdjeta dokladka wygladala tak:



Oblecialem wszystkie wrazliwe miejsca pedzlem z brunoxem tak by potem nie miec wyrzutów sumienia ;)

Chwile pozniej zakupilem felgi styling 32 8j/9j w rozmiarze 17".



Na ktore naciagnalem 2x 225/45 hankook (7mm bieznika 150pln za obie <spiewa> ) oraz nowe 2x 235/40 barum bravuris 2. Na dzien dzisiejszy beti prezentuje sie tak:



Wymienilem wszystkie filtry i samochod jezdzi calkiem dobrze ale czuc ze go przelewa i dziwnie sie wkreca na obroty. Pytanie jaki komputer powinienem miec podlaczony gdy dol jest z e34 (wypukle tloki) a glowica e24. Taka kombinacja to chyba inna (mniejsza) komora spalania i moze dlatego jezdze za bogato. Szukac kompa? Probowalem 3 roznych z b34/b35 i zawsze cos nie tak. A moze w ogole sie nie bawic i kupic Ecumastera det 3 i pojechac gdzies na strojenie?

Nando - 7 Październik 2016, 19:40

Sponsorem mojego wkur?ienia byl chip. Dodatkowo nie ma wrazenia wypadajacych zaplonow tak jak mialo to miejsce wczesniej. Silnik nabral kultury (tego mi brakowalo) i wkreca sie bardziej aksamitnie czyli tak jak powinien swiezo wyremontowany silnik. Zrobilem juz ponad 4000 km na poczatku docierajac ja z gracja (jak dzentelmen ;) ) a teraz ostatnie 1000 dynamiczniej (odcinka dziala).
Kargul1005 - 11 Październik 2016, 19:27

Napisz coś więcej no i wrzuć jakieś lepsze fotki. Rzadki kolor :D
Nando - 13 Marzec 2017, 10:48

Fotki beda jak sie zrobi cieplej :) silnik sprzedany (mozliwe ze to najgorsza decyzja w moim zyciu... m30 <3) i zrobilo sie miejsce na cos innego. Plany sa na m50 zestrokowane na ok. 3 litry + turbo ala gt35.


Nando - 16 Marzec 2017, 08:12

M30 sprzedane tego samego dnia ktorego je wyciagnalem. Wszystkie pieniazki ktore dostalem przeznaczylem na nowy build.
W garazu leza nowe puzle:

Blok m50nv
Korby m50nv
Tloki m43b19
Glowica m50 vanos
Wał korbowy m52b28

Taki zestaw nie wymaga kanapki, stopien sprezania powinien byc bliski 8.5:1 ale jeszcze bede to liczyl.

Blok rozwiercony pod tloki z m43, zhonowany i splanowany. Bede jeszcze rozwiercal gwinty pod szpilki m12.

Plan jest by pojezdzic odprezonym wolnossakiem i dobrze go dotrzec przed zima :)

Nando - 30 Marzec 2017, 19:27

Zamiast planowanego walu korbowego z m52b28 szukam tego z m54b30. Pojemnosc wskoczy z 2.9 na 3.1 a to bedzie spora roznica chociazby we wstawaniu turbiny. Nie wiem czy ktokolwiek czyta te wypociny ale tonacy chwyta sie brzytwy to napisze i tutaj.

Potrzebuje:

Wal korbowy m54b30 w stanie bdb+
Miska olejowa m50 koniecznie z e34 ze smokiem
Pompa olejowa m52 kazdy litraz tylko nie 2.8 bo tam byla inna

king666 - 30 Marzec 2017, 21:15

Czytamy czytamy <oko>
Nando - 2 Kwiecień 2017, 00:11



Kargul1005 - 2 Kwiecień 2017, 00:56

Działaj ostro bo szykuje się kolejny ciekawy wynalazek :D
Draż - 3 Kwiecień 2017, 21:59

Składaj tą sokowirówkę na bazie m50 bo jestem ciekaw jak to będzie chodzić i do ilu się będzie kręcić <hyhy> Kolega złożył taką hybrydę ale z wałem od 2.8 i uturbił , powiem szczerze że aż ciary po plecach szły, wstawał z każdych obrotów bez problemu :D
Nando - 4 Kwiecień 2017, 19:33

Wiem tyle ze bede sie musial podszkolic zeby jeździć takim wynalazkiem <oko> bedzie kilka przeszkod po drodze np to czy wal napedowy nie bedzie za dlugi pod ZFa. Lapy silnika jakies musze wykombinowac do tego :(
Draż - 4 Kwiecień 2017, 19:50

Łapy silnika pod m50, pasują z e34 z silnikiem m50 <oko>
Nando - 4 Kwiecień 2017, 20:59

Pamietam bo sie Ciebie kiedys pytalem ale chcialem powalczyc o każdy centymetr i wszystko cofnac ile sie da. Byc moze usune nagrzewnice bo fura tylko na sezon :p
Draż - 4 Kwiecień 2017, 21:25

Z tego co pamiętam , na łapach od e34 , m50 siedziało tak blisko ściany grodziowej że była wycinana dziura na wąż od wody :D Już dalej sie chyba nie cofnie, bez przebudowy ściany..
Tydzień temu odebraliśmy od kumpla e28 po swapie na m52, jutro mogę ci wkleić foto e28 na łapach z e34 z m52b28 , obczaisz odległość od ściany

Nando - 5 Kwiecień 2017, 20:04

Oooo byl bym turbo wdzieczny. Boje sie ze silnik na tych lapach bedzie zbyt wysoko ale czasami moje obawy sa na wyrost <mina>
Draż - 5 Kwiecień 2017, 20:28






Nando - 6 Kwiecień 2017, 18:24

Naprawde zacnie to wyglada. Dziwi mnie ze wszyscy twierdza ze potrzebne sa customowe a na tych siedzi naprawde ladnie. Pytanie jak z wysokoscia ale to jest do sprawdzenia bo te łapy nie kosztuja niewiadomo ile. Jeszcze raz dzieki :)
Draż - 6 Kwiecień 2017, 21:16

Nie ma sprawy <oko> Co do wysokości, jest ok. Maskę da się zamknąć i rozpórka też się zmieści, w m60 mam customowe łapy , bardzo mi zależało by miska była ciut wyżej od wózka by przypadkowo jej nie wyrwać :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group