To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - BMW E28 520i @matthevee

Kargul1005 - 28 Sierpień 2017, 10:37

Ja bym się jeszcze pokusił o polerkę rantów i ewentualnie malowanie środków felg, ale to nie jest konieczne. Z polerką rantów byłaby kosa na Maksa i piękne zgranie z chromem :)
Draż - 29 Sierpień 2017, 22:04

No ranty w polerce by zagrały z chromami <ok> Ale co do autka, to moje zdanie już znasz :D jest zaje...te! Jak dla mnie to jedynie tak bezczelna gleba mi nie odpowiada, lubię mieć oponę spasowaną z rantem błotnika :P
Matt_W - 1 Wrzesień 2017, 15:14

Kargul1005, felgi na sell. Mam na oku fajne skrecane siedemnastki wiec te muszę jak najszybciej pogonić :)
Draż, wiele osób narzeka na ta glebę, ale tyle samo jest zwolenników. Ja jednak zostanę przy tej niższej grupie :D może kiedyś jak będę starszy zrozumiem ze taka gleba to była głupota :D

Draż - 1 Wrzesień 2017, 19:26

To nie głupota, każdy ma jakąś wiję którą realizuje, najważniejsze że się tym jarasz. Każdy motoryzacyjny świr, robiący swój project , obmyśla wszystko setki razy a przed zaśnięciem to już sobie w myślach wizualizuje co jutro wykonam przy swoim autku i się zasypia z bananem na twarzy, ja tak mam często, i pewnie nie tylko ja <masakra> :D Obmyślając plan jakiegoś moda, który rano mamy wykonać, przed zaśnięciem jest to mega łatwa misja, w sumie to dziecko by to zrobiło. Ale jak człowiek się rano obudzi, rozłoży narzędzia i właśnie sobie zdaje sprawę że ta prosta misja ma prawo nie wypalić :D
Matt_W - 1 Wrzesień 2017, 20:12

Draż, święte słowa, święte słowa!
Matt_W - 3 Wrzesień 2017, 16:34

Male zmiany szykują się w projekcie :) stare Riale sprzedane, nowe Speedliny Mistral leżą właśnie w aucie i czekają na opony (Speedline Mistral 17 przód 8j et24 tył 9j et28). Wiem, że niektórym może się to nie spodobać bo wcześniejsze felgi były unikatowe, nikt nie miał czegoś podobnego w E28 w Polsce a nawet i na świecie, ale moim marzeniem od zawsze były felgi trzyczesciowe. Zawsze sobie mówiłem ze jak nadarzy się fajna okazja to sprzedam te i kupię 3tlg. Ten dzień nadszedł dziś :) ale spokojnie, Riale zostają wśród nas bo nowym posiadaczem został Mulder. Mam swoją wizje na te felgi, będzie nowy lakier na rotorach, postaram się dorobić dekle tak zeby wyglądały jak oryginalne no i odświeże polerke rantow. Stay tuned!


Łukasz125 - 3 Wrzesień 2017, 17:34

Fajna felga tak samo jak i poprzednie <ok> Ale auto całe do lakierowania w najlepszym razie bo chyba nic nie było robione od kąd je widziałem na zlocie w Oławie.
Młody Osiemna - 3 Wrzesień 2017, 18:54

jak masz spolerowane ranty to stajesz się niewolnikiem tych felg, byle deszcz to plamy, na myjni zakrywanie kół workami, odświeżanie polerki co kilka tygodni autosolem no i byle mała obcierka rantu boli już całe życie :)
Mulder - 3 Wrzesień 2017, 21:15

fajne są nawet bez dekli :)

i dzięki za RIAL'e

właśnie dojechały na razie do garażu, jutro myjka, i w najbliższy wolny czas przymiarki :)

Draż - 3 Wrzesień 2017, 21:28

8j et 24 na przodzie :D Szykuj 4cm dystansu :P W tym sezonie wlecą jeszcze na auto?
Matt_W - 4 Wrzesień 2017, 10:01

Łukasz125, tak, samochód jest cały do lakierowania z zewnątrz. Przymierzam się do tego na zimę :)
Młody Osiemna, całkiem możliwe, ale co ja bym robił gdyby nic nie było do roboty przy tym aucie :D
Mulder, czekam na efekty!
Draż, parametry podałem z aukcji gdzie chłopak patrzył po jakiś tam znaczkach z tylu felg. Teraz tak patrzę i na pewno nie maja te felgi et 24 i 28. Węsząc po internecie spotykam się z et 13 , et15 Ae nigdy z takimi jak podałem wiec myśle ze maja inne et. Wrzucam zdjęcie z szybkiej przymiarki z wczoraj :D wchodzą w nadkola ale maja niewiele miejsca :D dziś zakładam opony i myśle ze uda się wrzucić je na samochód, zobaczymy co z tego będzie.

Draż - 4 Wrzesień 2017, 20:54

Mi to wygląda na 8j lub nawet 8,5j i na bank et13 , będzie dobrze :D
Matt_W - 5 Wrzesień 2017, 07:16

Felgi założone :) wulkanizator trochę marudził jak zobaczył 195/40 na 9j ale jakoś się udało :D felgi najwyraźniej maja niskie et ponieważ tył jest bardziej schowany niż wcześniej. Dziś pomierze ile potrzeba dolozyc dystansu i może jeszcze w tym tygodniu zamowie dystanse. Tak to się prezentuje:

Matt_W - 13 Sierpień 2019, 13:09

Hej,
Postanowiłem trochę odświeżyć temat.
Od dłuższego czasu nic nie wrzucałem na forum a zmieniło się niejedno w mojej E28, tak więc:

-Nowy lakier Schwarz 2, z racji tego, że poprzedni lakiernik się niestety nie postarał,
-Fotele Recaro,
-Kierownica MOMO zamiast wcześniejszego drewna które nie pasowało ni chu chu,
-Dystanse przód 1.5cm tył 2cm,
-Odświeżone felgi + home made dekielki na patencie
-Re-chrome lusterek,
-Wydech końcowy na przelocie 2.5'

Kilka fotek jak auto wygląda po tych zmianach:














Mulder - 13 Sierpień 2019, 23:19

Matt_W napisał/a:
-Fotele Recaro,


z czego te recaro?

Matt_W - 19 Sierpień 2019, 12:50

Mulder napisał/a:
Matt_W napisał/a:
-Fotele Recaro,


z czego te recaro?


Omega B :P

Mulder - 19 Sierpień 2019, 16:44

tak mi podpadały
Matt_W - 21 Październik 2020, 20:36

Hej,

Czas na kolejny update ze względu na znaczące zmiany w projekcie. Czemu postanowiłem ciągnąć dalej ten temat skoro większość dawno przerzuciła się na Facebooka? Pewnie chodzi o sentyment do tego forum oraz dlatego, żeby mieć fajną pamiątkę, chronologicznie ułożone posty właśnie w tym temacie ;)

A więc najważniejsza zmiana - Air sprzedany i wleciał gwint MTS. Dlaczego? Znudziłem się powietrzem po 3(?) latach użytkowania, a gwintu jeszcze w żadnym aucie nie miałem więc dlaczego by nie spróbować czegoś innego :D
Poza tym na miejsce naleśnikowatych Continentali wleciały Pirelli P7 215/45 na przód i 225/45 na tył.

Jeszcze przed wakacjami udało się kupić kompletne poliftowe wnętrze w kolorze Nutria.

Z detali zmieniłem klamki z polerowanych na czarne i usunąłem chromowaną listwę otaczającą grille.

Wizja była prosta, mięsiste opony i dość ciasno spasowane opony do błotników. W sumie to wyszło prawie jak chciałem ale o tym późnej.

Przez chwilę auto stało na seryjnym zawieszeniu i beemowskich kapslach 15. Nigdy nie sądziłem, że spodoba mi się mój samochód w takim setupie ale muszę przyznać, że w miarę wyglądał.



W międzyczasie nabyłem poliftowe wnętrze w kolorze nutria i wrzuciłem je wstępnie do auta. Wymaga jeszcze kilku detali ale ogólnie podoba mi się dużo bardziej niż piniengrun.






Gwint trzeba było wspawać w zwrotnice więc było co robić.





Po założeniu gwintu ustawiłem regulacje gdzieś w połowie zasięgu co by mieć później pole do popisu z regulacją. Po opuszczeniu auta, ku mojemu zdziwieniu, opony ciasno wcisnęły się w nadkola.. Trzeba było podnosić. Wychodzi na to, że MTS ma spory zakres regulacji, a obawiałem się, że właśnie mieć jej nie będzie.



Po ustawieniu wysokości gwintu i złożeniu wszystkiego E28 prezentuje się tak:









Ciasno :P





W ten weekend spróbuję jeszcze coś poregulować, zejść tyłem trochę niżej, ale ogólnie jestem mega zadowolony z efektu i nie żałuję sprzedaży air-ride.

Kolejne update-y niebawem ;)

Mulder - 22 Październik 2020, 10:08

elegnacko :-)
chociaż ktoś o forum pamięta ;-)
no i testuje oficjalnie tanie gFinty <mina>

Matt_W - 22 Październik 2020, 14:22

Mulder, Szkoda, że coraz mniej osób pamięta o tym forum, pamietam, że dla mnie to była spora lekcja po kupnie E28 i miło było poczytać komentarze, uwagi czy porady od chłopaków z forum..

Gwint jeszcze nie przetestowany bo zrobiłem nim ledwo 10 km ale pierwsze doświadczenia na plus.
Myślałem o czymś konkretniejszym, ale BMW więcej stoi w garażu niż jeździ.. Stąd decyzja o budżetowym MTSie. <oczko>

kalbi - 26 Październik 2020, 20:02

Forum powoli umiera śmiercią naturalną, jestem tutaj jakiś czas i mało osób się udziela. Auto na tych gumach i gwincie siadło bardzo fajnie zmień przednią dokładkę bo chyba masz ją od golfa 3 jak dobrze widzę i średnio pasuje. Zmiany jak najbardziej na plus <oko>
Matt_W - 27 Październik 2020, 10:59

kalbi, Niestety to prawda, i tyczy się to ogólnie większości forum w Polsce i na świecie, nwm czy jest to związane z tym, że ludziom nie chce się kopać po forach i wolą zapytać po raz tysięczny o to samo na facebookowej grupie czy co..
Dzięki za opinię, wydaje mi się, że po dopracowaniu kilku szczegółów auto fajnie siądzie i będzie jeszcze bardziej cieszyć oko.
A jeśli chodzi o dokładkę, był to w sumie taki eksperyment i na razie tak zostało bo nie mam nic na podmiankę. Jakoś nie mogę dłużej patrzeć na seryjny goły pas w mojej E28 :P Ale jest plan na jakiś laminat Pfeba, Zender czy BBS ale moim zdaniem najbardziej pasowałaby tu dokładka euro M5 <hyhy>

StarZcarZ - 11 Grudzień 2020, 09:54

Nie wiem jakim sposobem ten temat mi uciekł, właśnie przeczytałem wątek od samego początku i muszę pogratulować bardzo fajnego egzemplarza. Wiem ile pracy, czasu i pieniędzy wymaga remont tych aut. Brawo za cierpliwość i konsekwencje.

Felgi Rial A z szerszymi tyłami to niezły rarytas. Miałem kiedyś takie w fabrycznym malowaniu, tzn nożem sfrezowane ranty i grzbiety szprych z wnękami na czarno. Wszystko zabezpieczone laminatem. Piękne felgi ale ciężkie do utrzymania w czystości, jak wszystkie szprychowane felgi.
Speedliny o wiele bardziej praktyczne ale wizualnie już mniej, w moim mniemaniu tylko.

Dobrze moim zdaniem, ze wróciłeś do ori klamek i grili lamp, za dużo tego chromu było. Do E12 to pasuje do E28 już mniej.

Ja przerabiałem gwinty z 15 lat temu, teraz mając więcej lat na karku idę w stronę dziaderstwa hehe, wychodząc z założenia im wyżej tym lepiej, bo wygodniej. Wraz z wiekiem zauważam tez większe przywiązanie i pielęgnowanie oryginalności posiadanych egzemplarzy. Zakres modyfikacji mi się zawęża do asortymentu dostępnego w epoce, kiedy auto było dostępne i dotyczy tylko zmiany steru i kół. Zawieszenie co najniżej m technikowe.

Forum traci myszka od strony interfejsu, stary kod je obsługuje i to nie pomaga w pisaniu postów, zamieszczaniu zdjęć, itp. Dobrze, ze jest. Ja wchodzę rzadko ale dość regularnie.

Matt_W - 9 Luty 2021, 13:16

StarZcarZ, przygoda z E28 już trochę trwa, ale mi się zdarzało wrzucać jakieś posty mega nieregularnie, może stąd nie trafiłeś na mój temat. Jezu troche wstyd że przeczytałeś od A do Z :P Mi zdarzyło się z rok temu i wstyd za niektóre pomysły czy wypowiedzi, no ale cóż, człowiek młodszy głupszy był <wstyd2>
Dzięki za miłe słowa! Staram się ciągle kombinować co by tu zmienić aby E28 była dla mnie perfekcyjnie zrobiona, no ale tak się chyba nie da.. Mała poprawka, Riale niestety 4x8.5 były ale i tak jak na tamte czasy robiły dla mnie robotę. Poszedłem w skręcanke bo stwierdziłem, że to podniesie "prestiż" furze. No i tak w sumie zostało, może z racji też tego że odkąd te felgi nabyłem za względnie niewielkie pieniądze, to rynek 3tlg wystrzelił w górę a ceny robią się już jak za jakiś egzemplarz E28 do podrobienia :/
Muszę przyznać, że zaczynam iść w tą stronę w którą Ty idziesz czyli bardziej ori graty itd. Fajnie było poszurać po ziemi albo pohałasować na wąskich uliczkach między domami na mieście, ale chyba czas powoli iść w wygodę :P Auto i tak obecnie stoi większą część roku w garażu i coraz mniej czasu mam na jazdę, a jak już ten czas znajdę to chciałbym wsiąść i po prostu się przejechać, bez stresu, że urwę miskę itd :P

Kargul1005 - 16 Luty 2021, 19:21

Fajne autko i zmiany na plus. Co do umierania forum to prawda, przez fejsa wszystko to umiera, oczywiście też z naszej winy, że wiekszość z nas przestała się już udzielać. Kiedyś nie przeszkadzała nikomu taka forma forum, jednak w dzisiejszych czasach przydałaby się jakaś aktualizacja interfejsu forum. Co do mojego braku aktywności to co roku ta sama sytuacja, ciągle stoję z remontem i jak to każdej zimy mówię: "na wiosnę chcę lakierować budę"
Nadal mam zagwostkę z silnikiem bo mam prawie dwa ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group