Nasze E28 - BMW E28 520i @matthevee
Matt_W - 11 Maj 2015, 13:10 Temat postu: BMW E28 520i @matthevee Witam
To mój pierwszy post na tym forum, stąd proszę o wyrozumiałość
Chciałbym przedstawić wam mój nowy nabytek.
Jest to BMW serii 5 model E28 z 1983 roku.
Autko przyjechało na moją dzielnie w sobotę 9.05.2015.
Nie jest w stanie idealnym, potrzebuje sporo dopieszczenia ale o taką bazę właśnie mi chodziło
Wróciłem nim z Wałcza do mojej wsi na kołach. O dziwo rekin nie protestował.
Bez problemu przebył prawie 400 km z jednym postojem. Przy oględzinach nie byłem nim zachwycony.
Okazało się sporo do roboty typu spawanie tylnych nadkoli, kilka małych ognisk rdzy,
silnik w nie najlepszym stanie (284 000 km), hamulce wymagają renowacji tak samo układ kierowniczy.
Po dłuuuugim namyśle postanowiłem kupić autko. I powiem wam że była to dobra decyzja.
Podczas podróży do domu z każdym kolejnym przebytym kilometrem zakochiwałem się w nim coraz bardziej
Powykręcane karki przechodniów patrzących ze zdziwieniem na młodego człowieka jadącego autem
dwa razy starszym od siebie - bezcenne! Jestem czwartym właścicielem (podobno) choć Pan który
sprzedawał mi samochód był bardzo szczery i nie ukrywał, że auto będzie wymagało dużo pracy i pieniędzy.
Na dzień dzisiejszy rekin prezentuje się następująco:
Na początek planuję zrobić wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy typu silnik zawieszenie hamulce sterowanie itd
W przyszłości planuję włożyć zajebiste koło lekko obniżone zawieszenie i zrobić z mojego rekina przyzwoitego klasyka
Proszę o waszą opinię na temat auta. Może ktoś wie coś więcej o mojej maszynie?
bla - 11 Maj 2015, 15:25
Siema dużo nie widać na tych zdjęciach ale moge napisać krótko fajna skarbonka jeżeli będziesz robił blacharke koniecznie wywal wykładzinę i sprawdź co sie dzieje pod nogami kierowcy i pasażera bo napewno sie dzieje tzw.sitko i uważaj na progi przy podnoszeniu na lewarku a reszta pójdzie z górki powodzenia w remoncie.e28 rules
Dominique - 11 Maj 2015, 16:33
Oj, będziesz miał z nim duuużo pracy. Chromopodobne nakładki na nadkolach nigdy nie wróżą niczego dobrego, zderzaki masz w słabym stanie, a jak wiadomo, raz: są ciężkim tematem do dostania, dwa: kosztują tyle co niejedna e28 na portalu aukcyjnym. Przedni pas jest jakiś inny niż powinien, gryzie w oczy.
Wydech końcowy chyba z poloneza, i największa bolączka moim zdaniem to kolor...nie wygląda na ori z palety e28, ale być może jestem w błędzie, gdyż zdjęcia często lubią kłamać
Przy wersji z szyber dachem raczej na pewno korozji będzie więcej niż się spodziewasz, dlatego dokładnie obejrzyj całe przednie podszybie (wiele może ukazać się po wyjęciu wykładziny, jak pisał kolega bla), kielichy i łączenie słupka A z progami. Usunięcie "płetwy" z dachu powinno być priorytetem przy doprowadzaniu rekina do porządku.
Wrzuć rozkodowany vin, to dowiemy się czegoś więcej o aucie.
Powodzenia w pracach!
worek pieniędzy będzie niezbędny, aby twój rekin stał się ogarniętym klasykiem, ale pewnie jesteś tego świadomy Działaj i wklejaj więcej zdjęć, bo tak na prawdę każda e28 jest spoko
Matt_W - 11 Maj 2015, 16:50
Podłoga była robiona sprawdzałem, podobnie kielichy, bagażnik zdrowy a tylne nadkola pożarte jak skurwesyn. Płetwa to byl żart od jakiegos kolegi tak mówił właściciel, ale na szczęście już usunięta Tłumik na pewno jest nieoryginalny. Orginalny kolor to jakieś srebro no i przyznaję, że lakiernik troche zepsuł robotę ale poza tym priorytetem będzie doprowadzenie silnika i hamulców do dobrego stanu. Reszta to detale liczę się z kosztami ale jak wszyscy wiemy dla takich aut nie patrzy się na pieniądze! Niebawem wrzucę jakieś fotki dzięki chlopaki za opinię
bla - 11 Maj 2015, 20:07
No jak chcesz ale ja bym sprawdził podłogę od wewnątrz bo u mnie od spodu tez było ok ale jak wyjąłem wykładzinę dopiero byl suprise.
Draż - 11 Maj 2015, 20:27
bla, Dobrze gada, obadaj pod dywanem bo może być za pózno
charlesdisney - 11 Maj 2015, 20:49
Siema, o! To było pierwsze E28 jakie miałem okazję oglądać do zakupu. (okolice piły). Pamiętam, że ten czarny lakier był słabo położony i właśnie nie jest oryginalny, a szkoda. Środek był kompletny, no i w spoko stanie. Jak znajdziesz czas, serce, cierpliwość i kasę to będzie gitarka Powodzenia
mulik85 - 11 Maj 2015, 20:50
To Rekiny rdzewieja???
Draż - 11 Maj 2015, 21:38
mulik85, Tylko przedlifty
Matt_W - 11 Maj 2015, 21:50
bla sprawdzałem pod dywanem zresztą poprzedni właściciel robił jakis czas temu podłogę wstawił nowy bak i tuż przed sprzedaniem robil kielichy
charlesdisney przyznaję że lakier słabo robiony, ale to nic jak uzbieram funduszy na prwno się tym zajmę!
bla - 12 Maj 2015, 13:31
No to elegancko bo trochę roboty bylopowodzonka
Matt_W - 12 Maj 2015, 14:03
Dziś wraz ze znajomym pojeździliśmy po okolicznych złomach i na nasze nieszczęście nie zastaliśmy tam żadnej E28 Były E34 ale nic mądrego z nich nie zostało Jutro jadę do mechanika ogarnąć sworznie gumy zbieżnośc i wylany resor. Za kilka gumek i sworzeń usłyszałem 320 zł.. No ale czego się nie robi dla pasji Jutro wymyję boczki odkurzę dokładnie dywan i fotele. Wrzucam jeszcze kilka fotek ze starcia rekina z naszym okolicznym samurajem
Na moim profilu na ImageShack jest jeszcze pare fotek z wyprawy po rekinka więc śmiało wchodzić i pisać opinię https://imageshack.com/user/mattw999
Dziękuję Wam panowie za wasze opinie nie myślałem że uzyskam jakąkolwiek pomoc i poradę od Was
Matt_W - 12 Maj 2015, 14:08
Jeszcze takie pytanko. Jakie lusterko boczne podejdzie pod E28? wiem, że to na zdjęciu poniżej jest bodajże z E21 albo E24. Macie jakies pomysły?
Draż - 12 Maj 2015, 20:04
To są lusterka z e12 albo e24
Ślivak - 12 Maj 2015, 20:45
chromowane lusterka to raczej z e12...
możesz sobie porównać:
1.
http://www.stanceworks.co...6-bmw-e28-535i/
2.
http://www.firstfives.org...6&view=previous
3.szczegóły punktu 2.;
http://smg.photobucket.co...9?sort=3&page=1
Ślivak - 12 Maj 2015, 20:54
http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=124920
Postby MidaV » Mar 28, 2014 11:45 AM
Just a heads up, only e12 mirrors fit on an e28. E24 mirrors do not.
Matt_W - 12 Maj 2015, 21:49
Ślivak, dzięki teraz już wszystko wiem a czarne E28 Riley'a ze StanceWorks to mój mentor!
Dexter528i - 13 Maj 2015, 03:20
Widze, ze E28 zaczyna sie odradzac na naszych rejonach. Swego czasu jezdzilo ok 10 sztuk. Na dzien dzisiejszy Twoja jest trzecia jezdzaca, o ktorej mi wiadomo (choc moja prawdopodobnie najmniej jezdzi ;-) )
P.s czego szukaliscie na szrotach?
Pozdrawiam
Matt_W - 13 Maj 2015, 10:02
Dexter528i, twoją podziwiałem w internetach od dawna ale o trzeciej nie slyszalem w naszej okolicy. Szukalem pierdół typu gałka zmiany biegów jakaś ciekawa kiera no a jakby znalazło się jakieś E28 to na pewno wyciągnąłbym więcej gratów np schowek bo mój średniawo działa, lusterko lewe ukruszone na rogu, końcówkę wydechu ori no i największą zmorę mojego samochodu.. Pas przedni!
kubik - 13 Maj 2015, 10:27
Matt_W napisał/a: | Za kilka gumek i sworzeń usłyszałem 320 zł |
Spokojnie,jeszcze Cię zaskoczy,zawieszenie to najtańsza i najtrwalsza rzecz w e28
MutoN - 13 Maj 2015, 11:53
Pamiętam ją z olx jak jeszcze ja szukałem e28;) czeka Cie sporo roboty, pierwsze co to usuń te "sierpy" powodzenia przy odbudowie!
Matt_W - 13 Maj 2015, 12:04
kubik, MutoN, jestem tego świadomy ale dla takiego auta warto!
Mak - 13 Maj 2015, 14:08
Do "Fuckin Classy" jeszcze wiele brakuje Te ogniska korozji, o których wspominałeś zwiastują tylko to, że czeka Cię kompletna rozbiórka, bo one są wszędzie, nawet tam, gdzie byś nie pomyślał, że są
Ja sam podchodziłem podobnie - wymienię kilka części eksploatacyjnych + małe spawanko i lakier, gdzie trzeba. Zrobiłem to, ale jak się okazało - to tylko 20% całości, którą trzeba wykonać. W tej chwili jestem blisko 50%, a wydałem już więcej sianka niż planowałem przeznaczyć na całość To będzie dłuuga droga, ale efekt końcowy przebije wszystko Powodzenia!
Matt_W - 13 Maj 2015, 19:30
Mak, powiedzmy że to jest Project Fuckin Classy wiem bo widzialem juz wiele ognisk w miejscach gdzie być ich nie powinno z czasem i pieniądzem wszystko się ogarnie
Matt_W - 13 Maj 2015, 19:39
Dobra, rekin poszedł na noc na warsztat. Części przyszly i prezentują się następująco:
Jutro muszę kupić metr rury i wspawać bo stara przepuszcza stąd przy odpalonym aucie w miejscu robi się komora gazowa we wnętrzu trzeba troche obniżyć caly wydech wymienić gumy i jakoś go odizolować od podwozia. Przy niskich obrotach strasznie coś stuka pod spodem więc konieczne jest pobawienie się z rurą wydechową przy okazji podniesiemy troche drzwi kierowcy bo nie domykają się jak się nie pier***nie Piszcie co myślicie o jakości części (Magnum, 2x Moog)
Dexter528i - 13 Maj 2015, 21:20
A co tam u mnie mozna podziwiac.
W Bralinie jest bardzo ladne czerwone 524td. Rocznik 86 jak dobrze pamietam.
Kiedys na okolicy bylo ok 8-10 sztuk.
Z "fajna" kierownica nie jest tak latwo. Wszystko zalezy co jest fajne. M-technic na stary wieloklin kosztuje czopke piniondzy jak juz sie gdzies trafi.
Mam prawie 2 i pol samochodu w czesciach wiec jakby co to pisz pw.
Matt_W - 13 Maj 2015, 23:57
Dexter528i, a to dobrze wiedzieć szkoda, że jeździ ich coraz mniej..
Marzy mi się Nardi no ale ceny masakryczne. Ew coś nardi podobne typu Raid czy momo do mojego wnętrza jasne drewno pasowałoby idealnie
Matt_W - 15 Maj 2015, 22:23
Dzis odebrałem E28 od mechanika. Poprawa w jeździe jest niewyobrażalna okazało się, że lewy amor nie był do końca przykręcony do kielicha Ale już wszystko jest na swoim miejscu. Sworzeń wahacz i łącznik wymieniony + zbieżność i luzy na kierownicy + naprawiony dolny wydech dały bardzo dużo! Komfort jazdy poprawił się o 150% Po powrocie autko przeszło gruntowne czyszczenie wnętrza Odkurzanie dywaników szorowanie boczków i tapicerki, mycie szyb, przepolerowanie chromów itd przy okazji wyprostowałem kierownice, bo byla lekko skrzywiona przy prostej jeździe.
Matt_W - 19 Maj 2015, 19:54
W zeszłą sobotę w okolicy odbył się okoliczny zlot przeróżnych samochodów. Moje BMW bylo jedynym E28 wśród kilkuset aut Ale znalazł się dość ciekawy rekin
Kilka fotek mojej maszyny
Draż - 19 Maj 2015, 20:24
Panie wstawiaj większe fotki bo nic nie widać na tych miniaturkach
|
|
|